Gå til innhold

Forhåndsbestilte smser i 2000?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det gikk an! Via «teletorg» tjenester som det florerte av på den tiden!

men ble vel ikke sendt fra tlf? Lå vel i en "sky" og ventet på å bli sendt?

Anonymkode: 17b75...c5d

Ja det høres logisk ut.TS

Anonymkode: ad457...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skal jeg ikke påstå at det er umulig, men jeg var godt over gjennomsnittet interessert i teknologi og sånt som vi snakker om på den tida, og kom aldri over en sånn tjeneste. Man må i hvert fall ha hatt en voldsom kompetanse tror jeg, og finne fram til tjenester som ikke var veldig lett tilgjengelig for almennheten.

Anonymkode: ed279...517

Nei nei nei. Jeg finner ikke kompetent. Vi gjorde det. Sendte meldinger over nettet på vårt telefonnr. Vi var mange som gjorde det når vi var ung. Du fikk 25 gratis gjennom abonnement ditt. 

Anonymkode: 44906...3e2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei nei nei. Jeg finner ikke kompetent. Vi gjorde det. Sendte meldinger over nettet på vårt telefonnr. Vi var mange som gjorde det når vi var ung. Du fikk 25 gratis gjennom abonnement ditt. 

Bestilte du at meldinger skulle gå fra din egen telefon til bestemte tider? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker vi køddet mye med hverandre. Men om jeg kunne bestemme at dem skulle gå ut i spesielle tidspunkt husker jeg ikke. Men vi hadde  mye artig med det hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var et langt svar, men egentlig gjetning. Hadde du mobil på den tiden? Det er noen som påstår at man kunne bestille disse SMSene fra avisartikler, og at de kunne gå ut til bestemte tidspunkt, og at de har gjort dette selv. TS

Ja, jeg hadde mobiltelefon på den tiden, og det var ikke mulig å tidsinnstille SMS direkte fra mobilen. Tjenester for å sende tidsinnstilte SMS fantes via tredjepartsleverandører, men dette var ikke vanlig blant vanlige brukere.

Anonymkode: b08b5...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg hadde mobiltelefon på den tiden, og det var ikke mulig å tidsinnstille SMS direkte fra mobilen. Tjenester for å sende tidsinnstilte SMS fantes via tredjepartsleverandører, men dette var ikke vanlig blant vanlige brukere.

Anonymkode: b08b5...10f

Dette gir helt mening. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 3.30):

Det er en bestemt sak der vedkommende ble frikjent nylig blant annet pga smser som var sendt og mottatt et annet sted enn der forbrytelsen ble begått. Dere vet sikkert hvilken sak jeg mener. 

Hvilken sak? Er det Kristin Kirkemo du tenker på? 

Anonymkode: 33de0...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det husker jeg, kunne sende fra internett og det kom frem til mottaker som sendt fra telefonen. 

Anonymkode: 47705...c5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken sak? Er det Kristin Kirkemo du tenker på? 

Anonymkode: 33de0...a08

Nei, Baneheia, ville ikke nevne noe navn siden vedkommende har fått nok skrevet om seg i media. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det husker jeg, kunne sende fra internett og det kom frem til mottaker som sendt fra telefonen. 

Selvsagt kom det opp at det var fra ditt nummer, men spørsmålet er om det gikk ut fra din fysiske mobil, og dermed over nærmeste basestasjon. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt kom det opp at det var fra ditt nummer, men spørsmålet er om det gikk ut fra din fysiske mobil, og dermed over nærmeste basestasjon. TS

Du kan jo ringe telenor og spørre. Det var hos dem jeg gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det burde si seg selv at det ikke sendes over telefonen din og nærmeste basestasjon når det er internett, som bruker en annen type overføring via, den gang, telefonlinjene, til å sende sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (9 minutter siden):

Det burde si seg selv at det ikke sendes over telefonen din og nærmeste basestasjon når det er internett, som bruker en annen type overføring via, den gang, telefonlinjene, til å sende sms.

Ja for meg er det selvsagt, problemet er at folk bruker dette med SMSer enda for så tvil om at den frikjente er uskyldig, og så startes en gressbrann der andre hopper på. Så jeg vil bare stenge ned den teorien for alltid, det er derfor jeg virker så "treg". TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...