AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Del Skrevet 6. januar Hvor vanskelig er det for kommunen òg fylkeskommunen å lage et interaktivt kart over brøyte ruter og brøytebiler? Er det så fryktelig krevende? Jeg har i dette snøkaoset til tider vært snødd inne, eller det som verre er vært snødd ute. At jeg rett og slett ikke kommer meg hjem. Kommunen eller veivesenet kunne godt hatt et kart på nette siden hvor vi ser at de kommer og hvor de skal brøyte og når. Vi aner stort sett ikke når de kommer. De kunne i det minste hatt en rutetabell. Er det teknisk krevende å lage et sånt kart? Anonymkode: a64ae...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Del Skrevet 6. januar Kommunen her tar seg ikke råd til å strø veiene sine engang, så... Anonymkode: 57e34...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 6. januar #3 Del Skrevet 6. januar En rutetabell? Snøen kommer når den kommer. Brøytemannskapet kjører ikke ut kl. 02 på natta om snøen ikke kommer før kl. 06. De følger nok de samme rutene, altså begynner og slutter på samme sted uavhengig av tidspunkt, men siden snøen ikke kommer til et fast tidspunkt, ei heller i samme mengde (som jeg regner med påvirker hvor lang tid de bruker på hvert sted), vil en rutetabell være vanskelig å lage... For øvrig kjører de vel de samme rutene, så hvis dere vet at gata deres brøytes, blir den jo brøyta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): De kunne i det minste hatt en rutetabell. Jeg tror du har missforstått hele konseptet snø. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar TS tenker nok på noe ala bussenmin.no Det kunne vært interressant det, men er nok litt kostbart. Anonymkode: 0f419...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar Betaler du da eller? Skulle dette vært innført hadde det jo selvfølgelig måttet vært innført på landsbasis og da kommer det på uhorvelig mange millioner. Anonymkode: acca5...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar Å lage kartet er ikke krevende, men å få inn informasjon til kartet er mer krevende. Det er jo ikke sånn at det bare er "han Per i kommunen" som brøyter når det kommer mye snø, da er det mange aktører i sving og folk som leies inn bare for noen få dager. Skal alle disse samordne sin informasjon inn i en teknisk løsning? Ene dagen brøyter de i en kommune, andre dagen i en annen kommune og dag 3 er plutselig snøen borte. Det kan godt hende en slik løsning kommer en eller annen gang, det er mulig, men så veldig enkelt er det ikke. Det blir jo en vurdering av kost-nytte opp mot den ekstreme uforutsigbarheten med snø. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Del Skrevet 7. januar nordlending skrev (6 timer siden): For øvrig kjører de vel de samme rutene, så hvis dere vet at gata deres brøytes, blir den jo brøyta. Ja, men jeg vet ikke hvor ruta starter, hvor de snur, eller hvor ofte de kjører. Det fremstår som litt tilfeldig når de kommer forbi. Det er også ulike selskaper som brøyter de ulike veiene vi må kjøre på for å komme oss til hovedveien. Jeg snakket til sjåføren en dag, jeg lurte på når han kom igjen, jeg fikk svar, hadde bare vært OK å kunne gå online og få vite dette. Kan jo ikke stå i veien å veive med armene for å få vite dette, når jeg er på jobb, og lurer på om jeg kommer meg hjem. Eller når det er lurt å kjøre. Anonymkode: a64ae...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Del Skrevet 7. januar En har jo dette for kjøring av skiløyper, så finnes jo løsninger for det. Men sikkert kostbart å ta i bruk i alle kjøretøy som brøyter om dagen. Er ikke dagligdags med slikt vær, så en får bare smøre seg med tålmodighet. Anonymkode: d9845...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Del Skrevet 7. januar Vi har det her. En kommune i Rogaland. Det oppdateres på nett i sanntid hvilke veier som brøytes. Anonymkode: c66e9...91f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Del Skrevet 7. januar En rutetabell hadde blitt brutt med en gang og så hadde folk blitt enda sintere fordi de hadde innrettet seg etter den. Men det burde vel gå an med liveoppdatering? Hvis brøytebilene har noe slags sporing? Kunne ikke det vært overkommelig? Anonymkode: f2cc6...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. januar #12 Del Skrevet 7. januar Nei, dårlig løsning da gud og hvermannsen hadde kommet til å nedringe de som brøyter. Må nok bare ta den tiden det tar, før veiene blir brøytet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 7. januar #13 Del Skrevet 7. januar Teknisk mulig å løse via app på mobiltelefon til de som brøyter , som rapporterer hvor de er på vei, og hvor de skal. Mulig de alt har noen slike løsninger, som benyttes internt. Flåtestyring er det mange innen transportbransjen som benytter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Del Skrevet 7. januar Brøyte veier når det er full klima-krise og 40 cm snø?? Uansett - ikke rart inkompetente Oslo klarer å tulle til snørydding også. Det fungerer utmerket litt ute på landet. Anonymkode: 61560...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå