Hareena Skrevet i går, 09:52 #21 Del Skrevet i går, 09:52 Jeg har avtale om to dager per uke, men bruker bare en og det er fredager siden det er den roligste dagen i min jobb. Jeg liker meg på jobb. Jeg har ikke en jobb der oppgavene renner inn av seg selv og når jeg kreerer oppgaver på eget initiativ mener jeg kvaliteten på leveransen min høyere med fysisk tilstedeværelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:03 #22 Del Skrevet i går, 13:03 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ca aldri, mye hyggeligere på kontoret Anonymkode: f3c11...67e Det må være vondt å ha det bedre på kontoret enn hjemme. Hvordan går dette når du blir pensjonist? Og hva er galt med heimen? Anonymkode: 5ec63...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:12 #23 Del Skrevet i går, 13:12 Forøvrig litt spesielt å høre at mange som ikke kan ha hjemmekontor blir sure på de som kan. Spesielt nå i disse dager hvor de må kave seg gjennom snøen. Tror man det hadde blitt bedre tilstander på veien om alle som kan jobbe hjemme også hadde reist på kontoret? Mindre trengsel på de få bussene som går? Jeg hører rett som det er folk si "man må jo tenke litt på de som ikke kan jobbe hjemme også", som et slags argument for at ingen bør ha hjemmekontor. Som om det hadde hjulpet dem om jeg måkte frem bilen, ventet på at veien ble måkt, stilte meg i kø et par timer og så kommet frem til kontoret og gjort det samme jeg ville gjort hjemme. For så å sette snuten hjemover igjen i ny totimers kø. Anonymkode: 5ec63...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:15 #24 Del Skrevet i går, 13:15 På papiret skal vi være på kontoret tre dager i uke, men i realiteten er jeg der stort sett en eller to dager (eller ingen, om det er snøkaos som nå, skjer alltid et eller annet med bussen min). Jeg har ingen sjef på vårt kontor, og teamet mitt sitter i flere land, så alt foregår på Teams. Stikker på kontoret av og til for å late som jeg er sosial, eller om det skjer noe spesielt. Er mer på kontoret når det er varmt i været, orker ikke dra dit ofte når det er kaldt og jeg gjør akkurat det samme hjemme (det er ofte for kaldt på kontoret også). Anonymkode: 735cf...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet i går, 13:20 #25 Del Skrevet i går, 13:20 Kun ved behov Det å utnytte arbeidsgiver er stygt, men også motsatt. Jeg er glad i møte kollegaene mine og få gode innspill og ett godt arbeidsmiljø fjes til fjes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:22 #26 Del Skrevet i går, 13:22 Har hjemmekontor 2-3 ganger i uka. Elsker det. Har også eget kontor. Anonymkode: 2c1cf...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #27 Del Skrevet i går, 13:25 anon01 skrev (4 minutter siden): Kun ved behov Det å utnytte arbeidsgiver er stygt, men også motsatt. Hva har hjemmekontor med å utnytte arbeidsgiver å gjøre? Anonymkode: 5ec63...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #28 Del Skrevet i går, 13:25 Ikke meg, men mannen. Han er stort sett minst 8t på jobben hver dag, men tar overtid på kveldstid på hjemmekontor. På dagtid har han vel hatt 5 dager hjemmekontor det siste året pluss noen halve dager sånn at kabalen med bil og henting i bhg har gått opp (han har kjørt hjem og hatt møter på teams slik at jeg kan dra hjem og hente bil for henting i bhg). Han er avhengig av å snakke med kollegaer og mye er kronglete å ta over telefon/teams Anonymkode: be57b...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet i går, 13:27 #29 Del Skrevet i går, 13:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har hjemmekontor med å utnytte arbeidsgiver å gjøre? Anonymkode: 5ec63...0bd Mange utnytter hjemmekontor mulighet til å ta hjemmekontor 100%. Det er det utallige tråder på kvinneguiden og andre forum om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:30 #30 Del Skrevet i går, 13:30 anon01 skrev (1 minutt siden): Mange utnytter hjemmekontor mulighet til å ta hjemmekontor 100%. Det er det utallige tråder på kvinneguiden og andre forum om. Jeg kan ha hjemmekontor så ofte jeg vil, og har det hele tiden. Hvordan er det å utnytte noen? Produktiviteten er ekstremt mye høyere hjemme (og nei, jeg har ikke arbeidstid mens jeg skriver dette). Anonymkode: 5ec63...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet i går, 13:31 #31 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan ha hjemmekontor så ofte jeg vil, og har det hele tiden. Hvordan er det å utnytte noen? Produktiviteten er ekstremt mye høyere hjemme (og nei, jeg har ikke arbeidstid mens jeg skriver dette). Anonymkode: 5ec63...0bd Var ikke ditt tilfelle jeg konkret skrev om. Så i ditt tilfelle slik du legger det frem, så utnytter ikke du noe. Men føler du deg truffet siden du må sitere meg på dette og legge frem situasjon? Så kanskje du utnytter det likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet i går, 13:33 #32 Del Skrevet i går, 13:33 Mannen min er dataingeniør og kan jobbe nærmest 100% hjemmekontor. Han foretrekker å være på kontoret hver dag. Kontoret er kun en 10 minutters sykkeltur unna, hadde nok vært en annen sak om han måtte pendle en time hver vei, men per nå er han kun hjemme hvis det er en spesiell grunn til det… Hvis jeg hadde hatt en jobb hvor jeg kunne hatt hjemmekontor hver dag ville jeg nok valgt å jobbe 2-3 dager på kontoret. Har hatt hjemmekontor under covid og syntes det var ensomt å kun jobbe hjemme alene hver dag, men det er også slitsomt å måtte møte på kontoret hver eneste dag også😅 en blanding hadde vært ideelt (for meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:34 #33 Del Skrevet i går, 13:34 Tar 2 dager i uka. Varierer dagene avhengig av hva som skjer på jobb. Anonymkode: 5833b...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:35 #34 Del Skrevet i går, 13:35 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det må være vondt å ha det bedre på kontoret enn hjemme. Hvordan går dette når du blir pensjonist? Og hva er galt med heimen? Anonymkode: 5ec63...0bd Ikke meg du spør. Men det er jo hyggelig med en prat ved kaffemaskinen, litt latter i landskapet. Ha noen å spise lunsj med. Eller ta en is eller kaffe med i solen en fin dag. Impulser fra ulike mennesker med ulike utgangspunkt er noe man vokser på. Jeg liker kombinasjonen. Noen dager er det godt å bare være her, med ro rundt meg, og en og annen kaffekopp på nett. Andre ganger er det veldig godt å dra inn, og kjenne på det sosiale samholdet. Når jeg blir pensjonist kommer jeg nok til å søke til faste aktiviteter som gir meg påfyll sosialt. Og jeg er faktisk mest introvert, men ser hva sosial omgang med andre faktisk gir meg, selv om dørstokksmila kan være litt tøff. Anonymkode: cb81f...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:02 #35 Del Skrevet i går, 14:02 anon01 skrev (28 minutter siden): Var ikke ditt tilfelle jeg konkret skrev om. Så i ditt tilfelle slik du legger det frem, så utnytter ikke du noe. Men føler du deg truffet siden du må sitere meg på dette og legge frem situasjon? Så kanskje du utnytter det likevel? Ah, intet er som en god hersketeknikk. Nei, jeg føler meg ikke truffet. Men det å ha hjemmekontor, enten det er 10% eller 100, er ikke å utnytte arbeidsgiver. Det å la være å gjøre jobben sin er å utnytte arbeidsgiver, enten man sluntrer unna oppgavene hjemme, eller slarver bort dagen foran kaffemaskinen på kontoret. Anonymkode: 5ec63...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #36 Del Skrevet i går, 15:17 Kun ved behov, som ved legetimer, håndverker, ekstreme værforhold eller om jeg er småsyk. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må være vondt å ha det bedre på kontoret enn hjemme. Hvordan går dette når du blir pensjonist? Og hva er galt med heimen? Anonymkode: 5ec63...0bd For min del så liker jeg møte kolleger, jeg jobber bedre på kontoret, og jeg synes det er pyton sitte å jobbe ved kjøkkenbordet eller i sofaen... Hvordan tilværelsen min vil være om 25-30 år når jeg går av med pensjon gidder jeg ikke fundere så mye på nå... Anonymkode: 4f404...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #37 Del Skrevet i går, 15:27 Har hjemmekontor minder enn en gang pr måned- har avtale om at en dag i uka er ok. Liker best å være på kontoret nær driften og kolleger. Er daglig leder. Anonymkode: abfe8...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaskeklut1 Skrevet i går, 15:33 #38 Del Skrevet i går, 15:33 Amys skrev (7 timer siden): Stort sett bare når vi får håndverkere eller det skjer noe annet spesielt, jeg jobber mye bedre på kontoret. Det er sånn jeg har det også. Etter å ha jobbet fast hjemmefra i over tre år, er jeg glad for å ha en jobb med fast kontorplass igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #39 Del Skrevet i går, 15:37 Kun ved behov, og da må det i tillegg innvilges av leder. Jeg møter klienter daglig, så det er kun unntaksvis at jeg har mulighet for hjemmekontor. Skulle gjerne hatt det minst én gang pr uke. Har lang reisevei og det er helt nydelig de få gangene jeg kan slippe den veien. Anonymkode: b2a1f...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #40 Del Skrevet i går, 15:43 Har hjemmekontor ca 2-3 ganger i uken. Noen ganger mer, andre ganger mindre. På slike dager som dette hvor det har vært mye snø og trafikkaos så holder jeg meg hjemme. Arbeidsgiver ønsker at alle ansatte skal være på kontoret 2-3 dager i uken, men helst 3. Jeg jobber godt hjemmefra og de ukene jeg har behov for å være mer hjemme pga legetime og lignende, så melder jeg i fra om det. For meg er det å ha hjemmekontor veldig viktig, da jeg sliter med bl.a søvn og at jeg kan jobbe mens jeg er "pjusk" i stedet for at det hadde endt opp med en egenmelding. Man kan si mye dritt om corona, men det fikk heldigvis fart på bruken av hjemmekontor. Anonymkode: 1c57b...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå