Gå til innhold

Er det sannsynlig at Trump tar kontroll over Grønland?

Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg finner ikke det opprinnelige spørsmålet de ble stilt, men hvis inntrykket mitt er riktig så er jo dette en temmelig forventet måling     For den setter opp USA imot Danmark uten det mest sannsynlige alternativet, som er et uavhengig Grønland. 

Likedan er den satt i gang temmelig raskt i blant en populasjon på omtrent 50000. Her er det nok lett å få det en vil ha.  

En bedre beskrivelse hadde vært om en laget noe sånt som dette:

Hva slags status ønsker du for Grønland i framtiden?

A. Videre union med Danmark

B. Ny Union med USA

C. Selvstendighet. 

Hadde den Norske befolkning fått samme spørsmålet i 1814 er det vel neppe mye tvil om hva som ville vært valget. Det samme tipper jeg Grønland hadde valgt. 

Jeg tipper også strategene i USA ser for seg et alternativ C, som de senere kan "omforme" til vasaller, kanskje ENDA sterkere enn hva de har med Norge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig Trump bare har et horn i siden til Mette "mink" - som danskene kaller henne 😉 

Hun er ikke spesielt populær i Danmark heller - for å si det mildt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (3 minutter siden):

Jeg tror egentlig Trump bare har et horn i siden til Mette "mink" - som danskene kaller henne 😉 

Hun er ikke spesielt populær i Danmark heller - for å si det mildt :D 

Det er vel nesten ingen ledere i Europa som er populære iblant eget folk lenger. Og de som er det blir jo demonisert av hele media i Europa. 

Jeg vet ikke mye om MF, men bare at hun nok er like ihuga globalist og Eurofil som Ap sine folk på OSlo Vest. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...