AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Del Skrevet 6. januar Hva skjer egentlig hvis bussen krasjer, kan barnet falle ut av barnevognen da? Hvordan kan man forhindre det? Anonymkode: a3452...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6. januar #2 Del Skrevet 6. januar Du setter vognen.mot kjøre retning, binder fast og sitter og holder vognen. Mer kan du ikke gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Del Skrevet 6. januar Du kan ha barnet i barnesetet (bak et annet sete). Du kan også spenne fast vogna med stropper. Og ha sele i vogna. Anonymkode: 14530...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar Du gester ungen i vogna, og deretter vogna i bussen, mot kjøreretningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar Jeg har bare kjørt bybussene i Oslo med vogn men forsøkte alltid å sette den mot kjøreretningen og så holdt jeg den fast og iblant festet med de festeselene dersom de var der. Må jo nesten bare håpe at bussen aldri kræsjer. Blir jo ikke bedre når barnet er større og sitter i setene, er jo ikke belter eller noe på annet enn 1 sete.. Anonymkode: eae9c...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar Er egentlig helt horribelt at det ikke er mulig å sikre små barn i busser. Selv busser som kjører på motorveien i 110 km/t (!) har visstnok ikke krav om sikring av små barn dersom bussen ble registrert i et visst tidsrom. De siste ukene har det for eksempel vært mange ulykker med buss, så det kan jo skje. Samme med fly. Det er virkelig latterlig at spedbarn skal sitte på fanget mitt og i praksis fungere som min airbag. Det gjør det også umulig for meg å putte hodet på lårene i tilfelle nødlanding, så jeg kan bare ikke skjønne at det er tillatt. 😡🤬😤 Anonymkode: dcde5...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er egentlig helt horribelt at det ikke er mulig å sikre små barn i busser. Selv busser som kjører på motorveien i 110 km/t (!) har visstnok ikke krav om sikring av små barn dersom bussen ble registrert i et visst tidsrom. De siste ukene har det for eksempel vært mange ulykker med buss, så det kan jo skje. Samme med fly. Det er virkelig latterlig at spedbarn skal sitte på fanget mitt og i praksis fungere som min airbag. Det gjør det også umulig for meg å putte hodet på lårene i tilfelle nødlanding, så jeg kan bare ikke skjønne at det er tillatt. 😡🤬😤 Anonymkode: dcde5...0e1 Helt enig, det skikkelig dårlig. Og mange barn kjører buss til skole, på tur med barnehage osv. Taxier også kan sjeldent tilby å en gang sikre etter loven og iallfall ikke etter trygg trafikks anbefalinger. Det kommer visst ørlittegrann strenger krav for busser nå da. Ingen lov om sikring men krav om at de må ha noen barneseter/bakovervendte seter med seler i bussen? Noe jeg leste et sted men husker ikke detaljene. På fly skal det egentlig være lov å bestille eget sete til spedbarnet og feste dem med medbrakt babystol da. Vet noen flyselskap gjør seg veldig vanskelige på det men de fleste tillater det iallfall om man har sånn flyklistremerke på stolen. Anonymkode: eae9c...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå