Gå til innhold

Fotografering, må betale for noe jeg ikke har bestilt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Foto expressen.. noen som har erfaring? 

Det var fotografering i fjor sommer, tror det var i juni 2024.. fikk regning i desember på kataloger til 259kr pr stk. Har to barn, det ene barnet mitt tok ikke bilder. Fikk fortsatt regning på den, jeg klaget og de sier at jeg uansett må betale. Den for datteren min på 7 har jeg ikke mitatt, kun regning. Og for datteren min på 5 mottok jeg katalog men hun er jo ikke på den. Fikk da to regninger og jeg skrev at jeg ikke skal betale, jeg bestrider. De sier at jeg har bestilt, jeg har ikke bestilt. Jeg lurer på hvorfor jeg skulle bestilt for fem åringen min som ikke engang var der. Syntes ikke dette er greit, og vet ikke om jeg kan slippe unna denne betalingen..? Kan jeg ta dette med forbrukerrådet?

Anonymkode: 34711...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sånne skolefoto firmaer deler ut katalog i skolen/barnehagen og sender faktura i etterkant. Det er altså opp til deg å sende den tilbake. Det er toppen av frekkhet, synes jeg. Kan det ha skjedd her?

Anonymkode: bfd20...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fasthold at du bestrider kravet og be dem fremvise dokumentasjon på at du har bestilt noe. 

Anonymkode: 2f77a...805

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (1 minutt siden):

Hva bestillte du, egentlig`?

Kun bilder til 7 åring. Ikke noe til fem åringen, da hun var syk. Og ingen kataloger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skriftlig hva du har bestilt  noe sted? I så fall er det bare vise til det, og også holde på det. 

Anonymkode: 53997...0fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen sånne skolefoto firmaer deler ut katalog i skolen/barnehagen og sender faktura i etterkant. Det er altså opp til deg å sende den tilbake. Det er toppen av frekkhet, synes jeg. Kan det ha skjedd her?

Anonymkode: bfd20...2d4

Det er faen meg sykt. Ja tydeligvis skulle jeg returnert sa dem. Men jeg mottok to regninger på 259 kr pr stk, og purregebyr men de sendte meg kun en katalog, med laget til fem åringen min som hun ikke var på den dagen. 7 åringen min fikk ikke tilsendt katalog, MEN regning, så vet ikke helt om de tenker at siden jeg har to barn så kunne de delt en men likevel få to regninger? 🤦🏽‍♀️ koker av dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kun bilder til 7 åring. Ikke noe til fem åringen, da hun var syk. Og ingen kataloger. 

Hvis du har det på skrift, så er dette absolutt noe du ka  ta opp. Synes du skal gjøre det.

Du kan skrive til firmaet å vise til din avtale (skriv) om at du betaler for dette, og ikke for noe annet som du ikke har bestilt.

Endret av exictence
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse som har sånn pop up på ikea, kjøpesenter osv? 

Anonymkode: 0825b...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du skriftlig hva du har bestilt  noe sted? I så fall er det bare vise til det, og også holde på det. 

Anonymkode: 53997...0fc

Nei for det er skjema man skal levere inn. Leverte inn den til 7 åringen men vet 100% at jeg kun bestilte bilder. Og med fem åringen så sa jeg i fra til laglederen at den ikke skal sendes inn, mulig det ble gjort men jeg krysset ikke av på katalog der heller. Det er miljøsvinn så det holder, det de driver med. Men de må vel ha «arkivert» papirene mine? Ser vel lett om de har forfalsket noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det også

Har vurdert dem, men fant ikke noe på siden deres om personvern, lagring av bilder osv. Styrer unna etter å ha hørt din historie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vurdert dem, men fant ikke noe på siden deres om personvern, lagring av bilder osv. Styrer unna etter å ha hørt din historie.

Ja du burde styre unna, googlet dem og flere skriver om dem tydeligvis 😭 hvis du ikke har noe valgt, at fotballen har valgt dem som fotograf og man skal bestille så tror jeg man bare må sende melding til kundeservice o forkant å si at du kun skal ha det og det, ikke noe annet. Kommer jeg til å gjøre om de gjør det samme neste år. Har ikke noe valg når jeg ønsker å ha forballbilder av barna mine :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt bilder hos fotoexpressen. Vi signerte på et skjema hvor det står at man må avbestille selv innen en viss tid for å ikke motta bildepakke (vi gjorde dette senest i november). Vi fikk også påminnelse på sms. Opplevde ikke noe rot i forbindelse med dette 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: dc1ac...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tatt bilder hos fotoexpressen. Vi signerte på et skjema hvor det står at man må avbestille selv innen en viss tid for å ikke motta bildepakke (vi gjorde dette senest i november). Vi fikk også påminnelse på sms. Opplevde ikke noe rot i forbindelse med dette 🤷🏼‍♀️ 

Rettelse: det er studioexpressen vi har brukt, er det det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring Forbrukerrådet, de kan hjelpe

Anonymkode: 2fa2e...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...