AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #81 Del Skrevet i går, 07:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eller bare veldig unormalt for denne familien? Vi har vært syke i flere dager her nå, men vi går jo ut med søppel hver dag.. Lar du matavfall ligge inne en uke? Anonymkode: 6b9fb...605 Hun skriver jo at denne familien holder seg mye for seg selv. Anonymkode: 5a769...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:20 #82 Del Skrevet i går, 07:20 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg snakker om politiet, at en nabo skulle kontaktet politiet fordi en i nabolaget ikke hadde vært ute på en uke. Jeg er hjemme i dagevis ofte jeg, pga helsen. Er deltidsufør. Jeg har perioder med flere dager opp til en uke hvor jeg bare er hjemme, kan slappe av i koseklær, ikke orke å dusje så ofte, ikke sminke meg.. har behov for disse dagene, og da åpner jeg ikke når det ringer på. Familie og venner sier alltid fra før de kommer. Hadde en nabo begynt å bry seg med at jeg er hjemme så mange dager, og følge med på lysene som går på/av osv, da hadde jeg fått noja! Skikkelig creepy, er det! Anonymkode: 6c7c7...6e3 Da syntes jeg du og denne naboen bør finne en avtale. Slik "nysgjerrig" omsorgsfull nabo har reddet min far mang en gang. Han ville ikke ha noe hjelp, eller alarm. Av og til svimet han av og falt og skadet seg. Så hvis lyset på soverommet ikke var slukket på kvelden, fikk jeg en tlf. De var oppriktig bekymret for han. Å låse seg inne over tid slik du gjør, er ikke normalt, og vil trigge andres omsorg og bekymring Anonymkode: cd2b6...d18 3 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #83 Del Skrevet i går, 08:20 På skolen til min sønn er det flere barn med utenlandsk opphav. Så godt som alle disse reiser til hjemlandet i jula - og mange av dem er fremdeles bortreist. Tipper skolene er ganske rause med å gi en utvidet ferieuke på grunn av dette. Det har jo bare gått to skoledager etter ferien ennå. Anonymkode: 884d0...5db 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:28 #84 Del Skrevet i går, 08:28 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har en nabofamilie som jeg er litt bekymret for. De er fra et annet land og har to barn, en baby og et skolebarn. De er ganske isolert til vanlig, men nå er det uvanlig. Nå har de ikke vært ute på minst en uke, og selv om det er lys i noen rom, er det ingen fotspor i snøen. Barnet skulle vært på skolen. Jeg har ikke kontaktinformasjon til dem og har spurt andre naboer, men ingen har sett noe. Er det noen som har erfaring med hva man bør gjøre i en slik situasjon? Selvfølgelig en mulighet for at de har ferie i hjemlandet, men trodde ikke skolebarn skulle tas ut fra skole? Anonymkode: 7ec1c...24d Det er jo bare å tusle bort og banke på. Spør om å få låne sukker/te eller slå av en prat bare. Svarer de ikke, kan du ringe politiet med en bekymringsmelding. Mulig de bare er på ferie. Lurt å la noe lys stå på når man er bortreist, så det ikke ser tomt ut (med tanke på innbrudd). Anonymkode: ffdf6...6d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:02 #85 Del Skrevet i går, 09:02 Ærlig talt. Hvorfor spør du en masse fremmede på KG? Gå bort til naboen, ring på og bare si det som det er, at du ble litt bekymret fordi det ikke så ut til å være aktivitet og du bare lurer på om de har det bra. Det har for øvrig nettopp vært juleferie, har du tenkt tanken på at de er bortreist og at barna har fått fri fra skolen noen dager? Anonymkode: cc5c6...71c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 23 timer siden #86 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det står vel ingenting her som er grunn til utestengelse annet enn litt sterkt språk. Alle må få ytre seg, selv de som mener noe annet enn deg Anonymkode: 07e44...d10 Litt vel sterkt språk, vel? Fullstendig unødvendig i en diskusjon mener jeg. Du kan mene noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #87 Del Skrevet 23 timer siden Dei er nok på utlandsferie enda, vil tro de dukker opp en av de nærmeste dagene. Jeg kom selv fra utlandet igår, og flyplassen var greit full av folk som kom fra juleferie i utlandet , både engelskmenn og de som kom fra mer eksotiske reisemål, med unger og hele sulamitten. Men fullstendig lov å ringe inn ei bekymringsmelding så du får sove om natta. Anonymkode: df1a3...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #88 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Lar du matavfall ligge inne en uke? Jeg måtte det i lengre perioder, når jeg var så dårlig av leddgikt at jeg ikke klarte å gå ut med søppel eller hente posten. Hadde ingen til å hjelpe meg den perioden. Ingen kom innom på besøk, bortsett fra de som kom med matlevering ukentlig. Hadde ikke likt at ukjent naboer skulle følge med på hva jeg drev med, eller komme på døren uanmeldt, da hadde jeg ikke åpnet. De periodene dusjen jeg mye sjeldnere enn normalt, sminket meg ikke, snudde døgnet, satt og sløvet foran tv’n i slitne joggeklær. Ville være i fred. Det er mange som vil være i fred når de ikke har det bra, når de er syke eller slitne i perioder. Og ikke alle liker uanmeldt besøk, uansett årsak. Anonymkode: 6c7c7...6e3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #89 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Å låse seg inne over tid slik du gjør, er ikke normalt, og vil trigge andres omsorg og bekymring «Å låse seg inne..»? Jeg forklarer jo at jeg i perioder er så dårlig at jeg har behov for å være hjemme og slappe av, pga sykdom/helseutfordringer. Du har tydeligvis aldri opplevd kroniske sykdommer som kan gjøre det skikkelig dårlig i perioder, og glad skal du være for det! Men det går an å prøve å sette seg inn i andres situasjoner likevel. Alle er ikke som deg. Anonymkode: 6c7c7...6e3 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 22 timer siden #90 Del Skrevet 22 timer siden Min irriterende nysgjerrige nabo reddet et liv. Hun la merke til at lyset stod på om natten hos einstøingnabo 3. Gikk bort, banket på, og hørte ropene om hjelp bak smekklåsen. Hentet meg, vi måtte knuse et vindu, og han lå på gulvet. Iskald, gammel, sulten og forkommen, med brukket krageben. Nesten to døgn før han fikk hjelp takket være at nabokjerringa fulgte med. Jeg ville aldri ha kommet på det en gang, men kommer heretter til å være mer våken. Er bare så glad det gikk bra. 3 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #91 Del Skrevet 22 timer siden TS, du er et fint og varmt medmenneske som bryr deg. Om du går bort selv eller ringer politiet er det samme, du er bekymret og da følger du magefølelsen din 🤗 Anonymkode: cd106...37f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #92 Del Skrevet 22 timer siden I år har juleferien vært to uker om man tok seg fri torsdag og fredag forrige uke. Det er uvanlig lang juleferie. Tviler sterkt på at noen skole innvilger feriesøknad i tilknytting til en så lang ferie. I mange kommuner er det nå nulltoleranse for fri utenom skoleferiene, så om TS bor i en sånn kommune hadde jeg også ringt inn en bekymringsmelding. Anonymkode: 5de1b...c87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #93 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor er det sånn at utenlandske må nødvendigvis reise på ferie i HJEMLANDET???? Kan de ikke bare reise på ferie (punktum)?? Ingen utenlandske som drar på ferie til andre land? Så lei av forutinntatte meninger. Anonymkode: 868e7...af4 Jo selvfølgelig, men jeg vet om mange som benytter ferien til å besøke familien som er igjen i landet de kommer fra. Hva er galt med det? Anonymkode: f1ed2...4f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22 timer siden #94 Del Skrevet 22 timer siden Mest sannsynlig er de bortreist, men ville ringt på. Hvis de er inne og syke, er det rart at det ikke er livstegn. En familie med spebarn må nødvendigvis ut med bleier fex. De trenger også forsyninger, så rart med manglende fotspor. En familie gjør litt mer av seg enn en enslig. Det at det er en familie gjør at jeg også blir litt mer beroliget, hvis da det ikke er snakk om en fullblods familietragedie. Noe som vel er det minst sannsynlige. Rart om de er hjemme og belysningen ikke varierer. En familie med småbarn vil gjerne også høres. Har selv opplevd at naboer har brydd seg. Min tante ble funnet død på denne tiden for et par år siden fordi naboer reagerte på at hun ikke slo på lys. Hun hadde dødd natta før. Viktig å følge litt med på folk rundt seg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 22 timer siden #95 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 20.39): Jeg har prøvd å banke på, dørklokken deres er utkoblet (det var den også i sommer). Anonymkode: 7ec1c...24d Alle dere som foreslår at TS skal banke/ringe på - det er gjort, dere trenger ikke å foreslå det i annethvert svar. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #96 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor er det sånn at utenlandske må nødvendigvis reise på ferie i HJEMLANDET???? Kan de ikke bare reise på ferie (punktum)?? Ingen utenlandske som drar på ferie til andre land? Så lei av forutinntatte meninger. Anonymkode: 868e7...af4 Hadde jeg bodd i Spania, så hadde jeg nok reist på ferie til Norge for å være med slekt/familie Anonymkode: ed93a...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #97 Del Skrevet 6 timer siden Hvordan går det Ts? Funnet noen løsning på dette? Anonymkode: 4e938...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #98 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 20.22): Har en nabofamilie som jeg er litt bekymret for. De er fra et annet land og har to barn, en baby og et skolebarn. De er ganske isolert til vanlig, men nå er det uvanlig. Nå har de ikke vært ute på minst en uke, og selv om det er lys i noen rom, er det ingen fotspor i snøen. Barnet skulle vært på skolen. Jeg har ikke kontaktinformasjon til dem og har spurt andre naboer, men ingen har sett noe. Er det noen som har erfaring med hva man bør gjøre i en slik situasjon? Selvfølgelig en mulighet for at de har ferie i hjemlandet, men trodde ikke skolebarn skulle tas ut fra skole? Anonymkode: 7ec1c...24d Og det var viktig å få frem at de var fra et annet land fordi? Og om du har egen familie og jobb er det vel kanskje på tide å komme seg bort fra vinduet du tydeligvis har sittet foran i over en uke. Anonymkode: 12d4d...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #99 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og det var viktig å få frem at de var fra et annet land fordi? Og om du har egen familie og jobb er det vel kanskje på tide å komme seg bort fra vinduet du tydeligvis har sittet foran i over en uke. Anonymkode: 12d4d...f1d Fordi det er svært vanlig at barnefamilier fra andre land reiser og besøker slektninger når de har såpass mange feriedager som denne jula har hatt. Så det kan godt være relevant her. Våre naboer fra Tyskland har vært borte hele jula og kom hjem i går, min sønns kompis fra Kina er fremdeles hos familie der, og klassekameratene fra Somalia og Eritrea har også reist på juleferie til sine "andre" hjemland for å besøke besteforeldre og tanter og onkler. Anonymkode: 884d0...5db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #100 Del Skrevet 2 timer siden Ring inn en bekymringsmelding, gjorde det samme i forfjor, viste seg at paret lå avdød på soverommet. Anonymkode: 0b87f...243 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå