AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:47 #21 Del Skrevet mandag kl 19:47 Jeg hadde ringt på til de selv. Det er lov å bry seg. Anonymkode: e2a6f...306 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:47 #22 Del Skrevet mandag kl 19:47 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Åhhh herregud pass dine egne saker man kan fint søke skolebarn fri til ferie og du, om ungene ikke dukker opp på skole/bhg uten det er meld fra vil DE som har innsikt ta kontakt med familien. Ikke DU som er en nysgjerrig plagsom faen av en nabo Anonymkode: 52d08...c54 Det er faktisk ikke så dumt å passe på hverandre og si ifra til naboen når man reiser bort. Det er i hvertfall vanlig i gata her jeg bor. Så å ikke bry seg er bare tull. Anonymkode: 813b2...dba 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:53 #23 Del Skrevet mandag kl 19:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk ikke så dumt å passe på hverandre og si ifra til naboen når man reiser bort. Det er i hvertfall vanlig i gata her jeg bor. Så å ikke bry seg er bare tull. Anonymkode: 813b2...dba Har jeg aldri gjort. Ikke alle som ønsker det forholdet til naboer. Og hadde stusset veldig om jeg fikk politiet på døra fordi naboen ikke har observert meg på en uke 😅 Anonymkode: 5a769...f5a 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:54 #24 Del Skrevet mandag kl 19:54 Skolen begynner ikke før i morgen. Anonymkode: 5bbb1...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:56 #25 Del Skrevet mandag kl 19:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skolen begynner ikke før i morgen. Anonymkode: 5bbb1...42b Skolen begynte i dag her og på torsdag/fredag forrige uke andre steder. Anonymkode: a8da3...67c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:56 #26 Del Skrevet mandag kl 19:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skolen begynner ikke før i morgen. Anonymkode: 5bbb1...42b Dette er ikke likt over hele landet. Skolen her begynte i dag. Anonymkode: 5a769...f5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:56 #27 Del Skrevet mandag kl 19:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skolen begynner ikke før i morgen. Anonymkode: 5bbb1...42b Kommer vel an på hvilken skole man tilhører, mange begynte på torsdag Anonymkode: 6b9fb...605 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #28 Del Skrevet mandag kl 20:00 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ring på døre og spørr om det går bra. Herregud Anonymkode: 9e151...8ca Nei det har vi sluttet med i dagens samfunn, whatever unntatt å gå og faktisk ta kontakt. Anonymkode: 43e06...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:00 #29 Del Skrevet mandag kl 20:00 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har jeg aldri gjort. Ikke alle som ønsker det forholdet til naboer. Og hadde stusset veldig om jeg fikk politiet på døra fordi naboen ikke har observert meg på en uke 😅 Anonymkode: 5a769...f5a Det hadde nok vært ekstra pussig nå som alle barn har hatt skoleferie fra 20 desember.. HVA, har du vært bortreist mens det er ferie, uten å si i fra?! Anonymkode: 0b767...781 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:02 #30 Del Skrevet mandag kl 20:02 Hva skjer med de lysene du nevner at er på? Har de blitt slått av og på de siste dagene? En familie på fire vil normalt måtte utenfor døra i løpet av noen dager, i det minste for å gå ut med søppel. Er det fotspor til søppelkassene? Har bil? Et den hjemme? Er det snø slik at du ser at det rent faktisk ikke har kommet og gått noen der? Anonymkode: 4e938...241 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:05 #31 Del Skrevet mandag kl 20:05 Jeg er glad ingen nabo sendte politiet etter oss da vi var på sykehuset noen uker ! Anonymkode: 29865...7a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet mandag kl 20:13 #32 Del Skrevet mandag kl 20:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er glad ingen nabo sendte politiet etter oss da vi var på sykehuset noen uker ! Anonymkode: 29865...7a6 Politiet ville da bare sjekket om dere trengte hjelp. Ville det ikke vært fint om de hadde sjekket, hvis dere faktisk trengte hjelp? 20 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk frøken Skrevet mandag kl 20:14 #33 Del Skrevet mandag kl 20:14 Ring på. Det er lov å bry seg. Kan være mulig de er på ferie. Følg med noen dager så tenker jeg de dukker opp. Vi har naboer som reiser til sitt hjemland og kommer å sier ifra når de reiser. Det samme gjør vi. Vi har ett fint naboskap og bryr oss om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:19 #34 Del Skrevet mandag kl 20:19 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Åhhh herregud pass dine egne saker man kan fint søke skolebarn fri til ferie og du, om ungene ikke dukker opp på skole/bhg uten det er meld fra vil DE som har innsikt ta kontakt med familien. Ikke DU som er en nysgjerrig plagsom faen av en nabo Anonymkode: 52d08...c54 Enig! Pass dine egne saken, ts! De kan være syke, de kan stå i noe vanskelig, de kan være slitne og bare behove å slappe av hjemme, det er tusen potensielle årsaker! Jeg hadde klikka om en nabo ringte politiet fordi jeg ikke hadde vært utenfor døren på en uke! Anonymkode: 6c7c7...6e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:21 #35 Del Skrevet mandag kl 20:21 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Åhhh herregud pass dine egne saker man kan fint søke skolebarn fri til ferie og du, om ungene ikke dukker opp på skole/bhg uten det er meld fra vil DE som har innsikt ta kontakt med familien. Ikke DU som er en nysgjerrig plagsom faen av en nabo Anonymkode: 52d08...c54 Skjerp deg Anonymkode: bf5d7...235 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #36 Del Skrevet mandag kl 20:24 godfisk skrev (9 minutter siden): Politiet ville da bare sjekket om dere trengte hjelp. Ville det ikke vært fint om de hadde sjekket, hvis dere faktisk trengte hjelp? Jeg hadde blitt skikkelig redd om politiet ringte på helt ut av det blå, hadde fått hjertet i halsen og lurt på hva som kan ha skjedd med mine nærmeste.. Anonymkode: 6c7c7...6e3 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #37 Del Skrevet mandag kl 20:24 Man skal bry seg, innenfor normal folkeskikk. Nå høres det jo ikke ut som dette er gamle folk, men min far ble liggende i fire dager etter et fall. Eneste grunn til at det gikk bra er at jeg reagerte på at tlf var avskrudd (skjer omtrent aldri). og jeg ikke hadde hørt fra ham på en stund. Han hadde hjemmesykepleie hver 14. dag, og trygghetsalarm. De hadde vært der noen dager før, alarmen hadde han lagt fra seg, samme med mobil. Hadde det gått et par dager til hadde vi mistet ham. Hadde han vært alene i verden hadde han kanskje blitt liggende noen uker om ingen brydde seg. Vi bor langt unna, politiet fikk kode til nøkkelboksen som hjemmehjelpen bruker og låste seg inn. Nå ringer eller kommer HS hver dag (vi ringer også selvfølgelig, men ikke hver dag), og han har trygghetsalarmen på håndleddet. Anonymkode: 5a21d...b16 4 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:26 #38 Del Skrevet mandag kl 20:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde blitt skikkelig redd om politiet ringte på helt ut av det blå, hadde fått hjertet i halsen og lurt på hva som kan ha skjedd med mine nærmeste.. Anonymkode: 6c7c7...6e3 Ok snakk om å ta sorgene på forskudd. I bygda jeg bor i er det vanlig å banke på hos folk en ellers ser, men om en ikke har sett på en stund. Vi har et år med familiedrap bak oss, selvmord, ensomme som dør alene, ikke skrem folk fra å bry seg! Anonymkode: 43e06...dec 19 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:26 #39 Del Skrevet mandag kl 20:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde blitt skikkelig redd om politiet ringte på helt ut av det blå, hadde fått hjertet i halsen og lurt på hva som kan ha skjedd med mine nærmeste.. Anonymkode: 6c7c7...6e3 Også hadde du fått beskjed om at ingenting var skjedd. Heller det enn å ligge der halvdød eller syk og ikke få hjelp. Som har skjedd veldig mange mennesker. Anonymkode: 6b9fb...605 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet mandag kl 20:30 #40 Del Skrevet mandag kl 20:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åhhh herregud pass dine egne saker man kan fint søke skolebarn fri til ferie og du, om ungene ikke dukker opp på skole/bhg uten det er meld fra vil DE som har innsikt ta kontakt med familien. Ikke DU som er en nysgjerrig plagsom faen av en nabo Anonymkode: 52d08...c54 Herregud, ta det med ro. Ts er bekymret og i altfor mange tilfeller hvor vold, drap, tvangsekteskap, omsorgssvikt ol.ol. (nevner noen få ekstreme, men kan være mange andre) så kunne dette blitt stoppet om noen hadde sendt inn en bekymringsmelding. Det er dette disse telefonene er for! 9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå