AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #121 Del Skrevet i går, 13:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si det til VG eller Dagbladet, som når de får sjansen forteller om hvor skadelig pedofili er. Og i et forum der en 35-åring som er sammen med en 25-åring blir stemplet som "pedo", er heller ikke kunnskapen noe å skryte av. De selverklærte heltene fra gata ligger på et enda lavere nivå. Anonymkode: b3458...429 Føler det er mer provokasjon. Hopper over de innleggene. Å kalle dette pedo er så drøyt at jeg ikke klarer å ta det seriøst. Anonymkode: d4ef6...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #122 Del Skrevet i går, 13:32 Vaffelhunden skrev (18 timer siden): Borgervern er ikke greit. Tenk om vi skulle begynt med det for andre ting også? Jeg tror de som driver med dette først og fremst er ute etter en unnskyldning for å være voldelige. Ja, enig ! Minner litt om snauklipping av Tysketøser etter krigen. Anonymkode: 2715a...d21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:45 #123 Del Skrevet i går, 13:45 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Føler det er mer provokasjon. Hopper over de innleggene. Å kalle dette pedo er så drøyt at jeg ikke klarer å ta det seriøst. Anonymkode: d4ef6...e26 Men det de gjør i sin jakt etter klikk, er å sette likhetstegn mellom en legning, og det er dette mange "vanlige folk" også tror. Forteller noen at han/hun er pedofil, blir vedkommende automatisk stemplet som overgriper. Om vedkommende nå er uskyldig som et lam, utgjør man likevel en fare, og folk som pedojegerne bidrar til denne måten å tenke på; der finnes det ikke rom for nyanser; alle pedofile er monstre. Anonymkode: b3458...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:47 #124 Del Skrevet i går, 13:47 Jeg forstår hvorfor de gjør det. Med det sagt ønsker jeg ikke et samfunn hvor hver og en gjør seg til dommer og utøver en eller annen form for straff. Jeg tror disse pedo-jegerne er et symbol på at vi som samfunn har bommet totalt i håndteringen av overgrep mot barn. Strafferammene er så frustrerende lave at jeg vil gråte, barn har gjennom barnevernet blitt tvunget til samvær med foreldre som begikk overgrep mot dem, og mangelen på støtte og omsorg for ofrene er ikke-eksisterende. Overgrepsdømte slippes ut uansett hvor mange ganger de har forgrepet seg, eller hvor jævlig det de har gjort er: https://www.nrk.no/stor-oslo/vil-slippe-ut-mannen-som-har-sittet-lengst-i-fengsel-pa-forvaringsdom-1.17183421 Er "anti-pedo" gjenger løsningen? Så absolutt ikke! De er et symptom på et enormt problem vi ikke er i nærheten av å løse. Anonymkode: 1a21a...7dc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:52 #125 Del Skrevet i går, 13:52 Jeg skjønner tanken og ideen, men borgervern er jeg fullstendig motstander av. Det og folkemobber, lynsjinger, gapestokker o.l., hører til fortiden. Anonymkode: 981e5...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #126 Del Skrevet i går, 14:14 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg forstår hvorfor de gjør det. Med det sagt ønsker jeg ikke et samfunn hvor hver og en gjør seg til dommer og utøver en eller annen form for straff. Jeg tror disse pedo-jegerne er et symbol på at vi som samfunn har bommet totalt i håndteringen av overgrep mot barn. Strafferammene er så frustrerende lave at jeg vil gråte, barn har gjennom barnevernet blitt tvunget til samvær med foreldre som begikk overgrep mot dem, og mangelen på støtte og omsorg for ofrene er ikke-eksisterende. Overgrepsdømte slippes ut uansett hvor mange ganger de har forgrepet seg, eller hvor jævlig det de har gjort er: https://www.nrk.no/stor-oslo/vil-slippe-ut-mannen-som-har-sittet-lengst-i-fengsel-pa-forvaringsdom-1.17183421 Er "anti-pedo" gjenger løsningen? Så absolutt ikke! De er et symptom på et enormt problem vi ikke er i nærheten av å løse. Anonymkode: 1a21a...7dc Man har også "pedo-jegere" i USA, der er straffene betydelig høyere, så det er ikke dette som er grunnen. Nei, grunnen er simpelthen at taperne fra gata ønsker å øke statusen sin, og hva er vel bedre enn å erklære seg som helter som vil "redde barna", og gå løs på noen som ingen vil forsvare? Dette er bare et påskudd til å lage bråk; i samme stil som anti-Israel-demonstranter i Norge. Hadde dette vært for 90 år siden, hadde "pedojegerne" jaktet på jødene. Anonymkode: b3458...429 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #127 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg forstår hvorfor de gjør det. Med det sagt ønsker jeg ikke et samfunn hvor hver og en gjør seg til dommer og utøver en eller annen form for straff. Jeg tror disse pedo-jegerne er et symbol på at vi som samfunn har bommet totalt i håndteringen av overgrep mot barn. Strafferammene er så frustrerende lave at jeg vil gråte, barn har gjennom barnevernet blitt tvunget til samvær med foreldre som begikk overgrep mot dem, og mangelen på støtte og omsorg for ofrene er ikke-eksisterende. Overgrepsdømte slippes ut uansett hvor mange ganger de har forgrepet seg, eller hvor jævlig det de har gjort er: https://www.nrk.no/stor-oslo/vil-slippe-ut-mannen-som-har-sittet-lengst-i-fengsel-pa-forvaringsdom-1.17183421 Er "anti-pedo" gjenger løsningen? Så absolutt ikke! De er et symptom på et enormt problem vi ikke er i nærheten av å løse. Anonymkode: 1a21a...7dc I tillegg til at strafferammene er lave, har rettsstat krav til høy bevisførsel. Det skal være bevist utover enhver rimelig tvil at ugjerningen er begått. I overgrepssaker er det veldig ofte ord mot ord. Ord mot ord i saker tilsvarer ingen rettferdig 5050-fordeling, men gir overgripere en fordel. Det gåri overgriperens favør fordi vi ikke ønsker justismord. Derfor har overgriper bedt sjanser i disse sakene. Ja, det er fint at vi har så høy terskel for å dømme for å unngå at uskyldige blir dømt. Samtidig bør vi ha forståelse for at dette skaper en enorm frustrasjon hos ofrene. Da er det alltid like imponerende når det trasker inn en kis som synes mer synd på at en overgriper evnt. blir outet fordi det er så slemt. Anonymkode: d4ef6...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 #128 Del Skrevet i går, 14:40 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I tillegg til at strafferammene er lave, har rettsstat krav til høy bevisførsel. Det skal være bevist utover enhver rimelig tvil at ugjerningen er begått. I overgrepssaker er det veldig ofte ord mot ord. Ord mot ord i saker tilsvarer ingen rettferdig 5050-fordeling, men gir overgripere en fordel. Det gåri overgriperens favør fordi vi ikke ønsker justismord. Derfor har overgriper bedt sjanser i disse sakene. Ja, det er fint at vi har så høy terskel for å dømme for å unngå at uskyldige blir dømt. Samtidig bør vi ha forståelse for at dette skaper en enorm frustrasjon hos ofrene. Da er det alltid like imponerende når det trasker inn en kis som synes mer synd på at en overgriper evnt. blir outet fordi det er så slemt. Anonymkode: d4ef6...e26 Så fordi noen sulter i Sudan, kan jeg gå på KIWI og stjele mat for å skape litt rettferdig balanse i verden? I Storbritannia ble 250.000 småjenter massevoldtatt. Hvor mange av "pedojegerne" reagerte på dette? Nei, å gå løs på noen med balltre som kan slå tilbake, er vel for sterkt for dem. Anonymkode: b3458...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:42 #129 Del Skrevet i går, 14:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fordi noen sulter i Sudan, kan jeg gå på KIWI og stjele mat for å skape litt rettferdig balanse i verden? I Storbritannia ble 250.000 småjenter massevoldtatt. Hvor mange av "pedojegerne" reagerte på dette? Nei, å gå løs på noen med balltre som kan slå tilbake, er vel for sterkt for dem. Anonymkode: b3458...429 Jeg orker ikke dette tøvet her. Anonymkode: d4ef6...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:48 #130 Del Skrevet i går, 14:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg orker ikke dette tøvet her. Anonymkode: d4ef6...e26 Nei, en saklig diskusjon er nok litt i overkant. Hva vet du om misbruk av jenter i norske "gjengmiljøer" der kvinner ikke har så stor status, for å si det slik? Jeg vet om en som ble voldtatt. Som barn. Idag er hun død. Men mot slike miljøer ville "pedojegerne" aldri våge å løfte en finger; så mye er engasjementet deres verdt. Anonymkode: b3458...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:49 #131 Del Skrevet i går, 14:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, en saklig diskusjon er nok litt i overkant. Hva vet du om misbruk av jenter i norske "gjengmiljøer" der kvinner ikke har så stor status, for å si det slik? Jeg vet om en som ble voldtatt. Som barn. Idag er hun død. Men mot slike miljøer ville "pedojegerne" aldri våge å løfte en finger; så mye er engasjementet deres verdt. Anonymkode: b3458...429 Saklig? Du finner opp din egen sak, strålende og nå fortsetter du å ta av. Du får bare fortsette å diskutere med deg selv. Jeg orker ikke dette. Det er beyond saklig. Anonymkode: d4ef6...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #132 Del Skrevet i går, 14:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Saklig? Du finner opp din egen sak, strålende og nå fortsetter du å ta av. Du får bare fortsette å diskutere med deg selv. Jeg orker ikke dette. Det er beyond saklig. Anonymkode: d4ef6...e26 Finner opp min sak; skal jeg poste en bilde av gravsteinen til jenta som ble voldtatt før hun fylte 14 av et avskum som aldri vil bli straffet for dette? Nei, du får ha lykke til med sympatien din for heltene fra gata som går løs på folk som ikke kan forsvare seg. De 250.000 jentene i Rotherham og andre steder var det ingen som forsvarte; heller er det ingen som reagerer på at man i Norge utnytter sårbare jenter og selger stoff i bytte mot sex, i tillegg til andre overgrep. Men sorry, for deg er dette vel bare noe jeg finner opp; virkeligheten er nok litt for tøff å forstå. Anonymkode: b3458...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 23 timer siden #133 Del Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): «Tyven tror alle stjeler.» You got me, en gang når jeg var 11 eller 12 stjal jeg en Snickers i butikken. «På seg selv kjenner man andre» betyr jo mye det samme, og derfor tror jeg det er særs vanlig for folk å bryte loven. Litt. Som i kjøre i 82 i 80-sona eller smugle med deg ei ekstra flaske vin på harryturen. Et av poengene jeg prøver å få fram i denne trådens tema, er at det vanskelig å bestemme når det er greit å gjøre opp utenom rettssystemet, gjennom for eksempel outing. Jeg syns det er greit vi lever i en rettsstat der vi prinsipielt mener at vi overlater alt av lovbrudd til politiet og domstolene, og unngår å gjøre nye lovbrudd for å hevne et annet. Anonymkode: 57db5...4a8 Om du vet om noen som utgjør en fare for andre, men ikke gjør folk oppmerksom på det, da lar du det skje. Det er forskjell på å oute folk som er fare for andre og sladre på små forseelser. Jeg er som nevnt ikke for å utøve vold mot noen, men jeg er veldig for å redde unge mennesker fra seksuelle rovdyr, ved å avsløre og anmelde slike, og ikke tie om at man vet om overgripere. At folk tier om slikt støtter slike i at de får ødelegge flere unge mennesker. Det er bra at slike blir avslørt. Det er bra at slike blir redde for å bli avslørt, og dermed tenker seg om, istedenfor å tenke at dette er trygt og greit å gjøre. Dette er samfunnsfiender, som ødelegger utallige unge mennesker. Det at de så mye enklere finner hverandre og normaliserer tenning og handlinger seg mellom medfører at de nå relativt lett finner støtte for sine destruktive lyster, og da mener jeg at det er behov for motvekt som minner dem på at slikt ikke er ok, og utgjør en fare for å bli outet. Vil man ikke bli hengt ut for å gjøre noe galt bør man la være å gjøre noe galt. Man bør ikke utføre handlinger man ikke kan stå for, og å ødelegger andre for sine seksuelle lyster er ikke ok. Slike bør outes, for de ødelegger mennesker. Endret 23 timer siden av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #134 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Finner opp min sak; skal jeg poste en bilde av gravsteinen til jenta som ble voldtatt før hun fylte 14 av et avskum som aldri vil bli straffet for dette? Nei, du får ha lykke til med sympatien din for heltene fra gata som går løs på folk som ikke kan forsvare seg. De 250.000 jentene i Rotherham og andre steder var det ingen som forsvarte; heller er det ingen som reagerer på at man i Norge utnytter sårbare jenter og selger stoff i bytte mot sex, i tillegg til andre overgrep. Men sorry, for deg er dette vel bare noe jeg finner opp; virkeligheten er nok litt for tøff å forstå. Anonymkode: b3458...429 Nå har til og med Musk kastet seg inn i den britiske skandalen. Sier britenes statsminister er «medskyldig» i massevoldtekt https://www.nrk.no/urix/musk-sier-britisk-statsminister-er-_medskyldig_-i-massevoldtekt-1.17194483 Dette foregår ikke i den skalaen i Norge, men man må være passe dum hvis man ikke tror at narkotikaen som florerer på barnevernsinstitusjoner har en kilde, og det samme gjelder sårbare jenter i dette miljøet, som blir et lett bytte for folk blottet for empati, og det er ikke hvite, eldre menn som er synderne her. Men dette er noe heltene fra gaten aldri vil våge å røre ved; til det er de for feige. Angående meg selv: Som sagt kjente jeg ei jente som ble voldtatt som mindreårig og døde alt for ung; de som utførte voldtektene (dessverre i flertall) går frie rundt, og vil aldri bli straffet. Men i stedet for å føle trang til å ta hevn, vet jeg at de en dag kommer til å dø, og bli stilt for enn høyere domstol enn en norsk rett som ville ha gitt dem noen få år i et luksusfengsel. Det man kan være mest glad for, er at jeg ikke har det de gjorde på samvittigheten; dette er noe de selv må leve med, og døden og det som kommer etter dette, er det ingen som slipper unna; ikke folk som Jimmy Savile, og heller ikke de som voldtok ei forsvarsløs jente. Anonymkode: b3458...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 13 timer siden #135 Del Skrevet 13 timer siden Jeg syns ikke synd på de som skader barn, men jeg syns det er skummelt når vanlige borgere gir seg selv rett til å straffe andre. En ting er overgriperne, men hva hvis vanlige borgere bestemmer at de kan lage regler for hva som bør være tillat og går etter personer som ikke gjør straffbare ting? I andre land finnes det gjenger som går etter homofile fordi de mener i sitt hode at det er sykt og en synd. Vi bør ikke oppfordre noen til å gjøre politiets jobb. Politiet er utdannet, de har regler de må forholde seg til, og de har flere ressurser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå