AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #101 Del Skrevet i går, 11:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slik at en 19-åring som har hatt frivillig sex med kjæresten sin to uker før hun fylte 16, får et pedostempel i panna for resten av livet, og kan forfølges og bankes opp av selverklærte helter under påskudd av å beskytte barn? Nei takk; vi lever i et sivilisert land, ikke en lovløs jungel. Hvis man ønsker et slikt register, kan man jo flytte til USA og se hvor godt mentaliteten med å ta loven i egne hender fungerer der med tanke på våpenpolitikken, og hyppige massedrap. Anonymkode: b3458...429 Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:13 #102 Del Skrevet i går, 11:13 Milea8 skrev (7 minutter siden): Men nå var det vel ikke det, det var snakk om?! Ja, jeg syntes overgripere, pedofile, de som utøver vold burde være i et offentlig register. Det burde vært noe som varslet om at nå flytter det en pedofil inn på det og det boligfeltet- jeg vil ikke ha slike mennesker i nærheten av mine barn. Vil ikke at de skal kjenne seg utrygge når de går ut, fordi det to hus bortenfor bor noen som ikke klarer å te seg i samfunnet🤮 det handler ikke om å ville ha USA tilstander her til lands- men hadde politiet gjort jobben sin når det kommer til overgrepssaker så hadde det kanskje vært annerledes? Hvorfor mener du vi skal beskytte de som begår slike overgrep? Det er IKKE synd på overgriperen- men på ofret som blir utsatt for overgrepet. Du snakker om overgrep, men ser ut til å glemme hvordan dette registeret fungerer i praksis, der folk som har tisset i buksene blir anmeldt for blotting. Så du vil føle deg utrygg om du ikke vet svart på hvitt at naboen to kilometer unna hadde drukket for mye og måtte lette på trykket for 20 år siden for å så bli arrestert, slik at vedkommende kan bli hengt ut offentlig i et register for resten av livet? Skal man flytte vedkommende til en fangeleir på et øde sted, sånn for sikkerhetens skyld? Anonymkode: b3458...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:17 #103 Del Skrevet i går, 11:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 Vrøvl. Er du klar over at begrepet innebærer at vedkommende går etter barn som ikke har kommet i puberteten? Anonymkode: b3458...429 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet i går, 11:22 #104 Del Skrevet i går, 11:22 Generelt i mot borgervern grupper. Ikke at pedofile bør beskyttes på noen måte, men vi er en rettstat av en grunn. En av disse borgervern gruppene har allerede hengt ut en uskyldig person, og da er dette allerede et bevis på at borgervern gruppene ikke fungerer som tiltenkt. De som hang ut en uskyldig person fortjener å bli utsatt for kronisk voldtekt. Det finnes vel heller ingen tydelige bevis på at offentlig register av overgrepsdømte gir den preventive effekten man ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:23 #105 Del Skrevet i går, 11:23 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 Det er like mye definisjon på pedo som du er definisjon på pedo. Slutt å vask ut betydningen av ord! Anonymkode: f2539...06a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:38 #106 Del Skrevet i går, 11:38 Det skumleste ved det, synes jeg, er om de tar feil og utleverer en uskyldig person. Det er jo et skrekkscenario, og kan ende fatalt. Det handler også om vedkommendes familie. Foreldrene, søsken osv., og vedkommende kan også ha barn og partner. En slik eksponering vil gå grovt utover dem også. Min onkel er pedofil, har måtte punge ut erstatning til ofrene, sittet i fengsel, og har sonet sin straff i lovens øyne. Ikke i mine øyne - to år i fengsel, 300.000 i erstatning totalt, på grunn av grove overgrep, brutale voldtekter av ni barn! Tre søsken (nevø og nieser) sitter med livsvarige traumer etter ham, to med livsvarige og hemmende skader, og så fantes det beviser for hva han hadde gjort med seks andre barn også. Nå er han på frifot, det hender jeg ser ham i byen. Jeg skulle gjerne eksponert ham til hele verden å se. Jeg skulle gjerne gjort noe langt verre enn det også. I bunnen av det hele, så har vi et rettsvesen for en grunn og det eneste riktige er å la dem ta seg av slike saker. Jeg synes Norges rettsvesen er for tregt, sløvt, og straff går ut på rehabilitering (usikker på om det er riktig ord) og ikke straff, men det er likevel ikke naboen i gata som skal ta seg av pedofile og evnt. andre saker. Anonymkode: cb329...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet i går, 12:19 #107 Del Skrevet i går, 12:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 Det er det selvfølgelig ikke, "bro". Definisjonen på pedofili er voksen som har sex med barn som ikke har kommet i puberteten ennå. En 19-åring som har sex med en 15-åring er i verste fall en umoden 19-åring. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:31 #108 Del Skrevet i går, 12:31 Milea8 skrev (1 time siden): Men nå var det vel ikke det, det var snakk om?! Om en sammenligner med registeret i USA så er det slik i enkelte stater, trenger ikke være 19 år heller kan være en mindreårig som for eks kler av seg foran en annen mindreårig og så havne i registeret for alltid. Eller en kan være mindreårig og ha sex med annen mindreårig med samtykke osv osv. Så nei vi vil ikke ha ett slikt register Anonymkode: f7706...38d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet i går, 12:33 #109 Del Skrevet i går, 12:33 Jeg vil ikke støtte eller leve i et samfunn der folk tar loven i egne hender. De fleste av oss hater pedofile og ønsker de mye vondt, men det riktige da er å oppjustere strafferammene og prioritere disse sakene høyt. Det er jo en treig politisk sak, men etter mitt syn riktig vei å gå. Dersom vi "tillater" hobbypoliti i disse sakene så vil det på et eller annet tidspunkt skli ut og vi har godtatt et lovløst samfunn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:48 #110 Del Skrevet i går, 12:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 Hebefili. Her er det heller snakk om aldersforskjell. Fire år er ikke så mye, og den type seksualiserte forhold blir sett på med skjønn i en evnt. anmeldelse/rettsak, nettopp pga aldersforskjellen ikke er så stor. Det kan tenkes at denne 19 åringen er godt og vel umoden. Ingen ukjent fakta at gutter modnes saktere enn jenter. Anonymkode: cb329...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet i går, 12:50 #111 Del Skrevet i går, 12:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du snakker om overgrep, men ser ut til å glemme hvordan dette registeret fungerer i praksis, der folk som har tisset i buksene blir anmeldt for blotting. Så du vil føle deg utrygg om du ikke vet svart på hvitt at naboen to kilometer unna hadde drukket for mye og måtte lette på trykket for 20 år siden for å så bli arrestert, slik at vedkommende kan bli hengt ut offentlig i et register for resten av livet? Skal man flytte vedkommende til en fangeleir på et øde sted, sånn for sikkerhetens skyld? Anonymkode: b3458...429 Man må få lov til å ha en mening, og min mening er at jeg ville hatt en form for register på slike mennesker som begår vold, overgrep eller er pedofile. Jeg glemmer ikke hvordan det funker i praksis. Jeg vet også at systemet funker så som så. nå setter du ting veldig på spissen, men man må se helhet. Noen er syke, som i det hele tatt beskylder noen for å blotte seg- når personen i utgangspunktet på tisset som du sier, da er det ikke noe galt med systemet i seg selv, men med hvordan folk oppfatter situasjonen. Når jeg snakker om et offentlig register så er det for de man er sikre på at har en dom på seg eller som man vet med sikkerhet er pedofile osv. ikke for at ola Normann som tilfeldigvis tisset på seg, og noen så det! 🤷🏼♀️ men for all del, la dem flytte inn i et boligfelt fult av småbarn, la de ødelegge et helt liv for de, for det er nettopp det som skjer med noen som blir utsatt for et overgrep. Men det er greit, tenker du? Sende dem til Sibir for min del, de fortjener det. 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:54 #112 Del Skrevet i går, 12:54 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker langt mer på ofrene enn utøverne. Det er viktigere å beskytte samfunnet mot aktive pedofile. Den som er gift med en aktiv pedofil og evt barn av denne er også ofre. Det er ikke deres feil at mannen er pedofil. Jeg ser ikke problemstillingen. Skal de skammes pga mannen?? Anonymkode: 848c4...e8c Samme tenker jeg… skikkelig gammeldags tankegang.. Anonymkode: f2c03...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rummyking Skrevet i går, 12:54 #113 Del Skrevet i går, 12:54 Har ingen sympati for noen som helst slags overgrep/ misbruk. Men så lever vi i ett land med ett ganske vellfungerende rettssystem som bør være de eneste til å dømme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milea8 Skrevet i går, 12:55 #114 Del Skrevet i går, 12:55 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Om en sammenligner med registeret i USA så er det slik i enkelte stater, trenger ikke være 19 år heller kan være en mindreårig som for eks kler av seg foran en annen mindreårig og så havne i registeret for alltid. Eller en kan være mindreårig og ha sex med annen mindreårig med samtykke osv osv. Så nei vi vil ikke ha ett slikt register Anonymkode: f7706...38d Men igjen dette er ikke USA. Det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 12:56 #115 Del Skrevet i går, 12:56 Jeg er delvis for vigliante-virksomhet om det ikke innebærer vold. Det finnes ting som politiet ikke gjør så mye med, som telefonsvindel og overgrep. Det finnes jo grupper som avslører disse folkene ved å sette feller for dem, som f.ex. Trilogy Media og ElizXbeth Too på Youtube, de samarbeider også med politiet når de kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #116 Del Skrevet i går, 13:04 Man må skille pedofile og overgripere. Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er ulovlig å overgripe seg på et annet menneske, uansett legning. Og selvfølgelig er det mer alvorlig når et overgrep gjøres mot et barn. Men alle pedofile er ikke overgripere. Anonymkode: f78c7...290 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:06 #117 Del Skrevet i går, 13:06 Tja jeg har egentlig ikke noe i mot at de rydder opp for pedoer, voldtektsmenn og sånn.. så lenge det er 100% sikkert hva de har gjort. Anonymkode: e9e51...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:08 #118 Del Skrevet i går, 13:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man må skille pedofile og overgripere. Det er ikke ulovlig å være pedofil. Det er ulovlig å overgripe seg på et annet menneske, uansett legning. Og selvfølgelig er det mer alvorlig når et overgrep gjøres mot et barn. Men alle pedofile er ikke overgripere. Anonymkode: f78c7...290 Jeg tror de fleste er enig i dette. Anonymkode: d4ef6...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 13:12 #119 Del Skrevet i går, 13:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bro, en 19 åring som ligger med en 15 åring ER per definisjon pedo. Slutt å normalisere myndige som går etter barn. Anonymkode: 8b087...ef8 Nei, slett ikke pedo "per definisjon". Da må du finne den definisjonen, og den finner du ikke. Tenåringer som forgriper seg på barn er ikke automatisk pedofile. Jeg gjorde en del resarch på dette i forbindelse med Baneheai-saken, og fant at dette er dessverre veldig vanlig, og at tenåringer slett ikke blir diagnostisert med pedofili på grunn av det, da seksualiteten fortsatt er under utvikling, og barn er nærmere i alder, lettere tilgjengelig, og ikke nødvendigvis en preferanse. Og jeg forsvarer IKKE overgrep i det hele tatt, for å presisere det, jeg syns bare det er idiotisk å slenge ut "pedo" i øst og vest når det faktisk er en spesiell diagnose. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:25 #120 Del Skrevet i går, 13:25 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror de fleste er enig i dette. Anonymkode: d4ef6...e26 Si det til VG eller Dagbladet, som når de får sjansen forteller om hvor skadelig pedofili er. Og i et forum der en 35-åring som er sammen med en 25-åring blir stemplet som "pedo", er heller ikke kunnskapen noe å skryte av. De selverklærte heltene fra gata ligger på et enda lavere nivå. Anonymkode: b3458...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå