Gå til innhold

Hva mener dere om p*do-jeger gjengene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvis en person blir voldtatt og hevner seg på voldtektspersonen, så er personen absolutt mange spor bedre uansett.

Anonymkode: d4ef6...e26

Jeg skjønner mye bedre at offeret selv eller noen i deres nærmeste krets i affekt tar loven i egne hender. Og vurderer det slik at straffen de må ta er verdt det. Ville sikkert vurdert det samme selv. Problemet her er at dette er gjenger som bare vil føle seg mer verdt enn andre, og banke noen de ikke har relasjon til whatsoever. Det er helt fucka og må selvfølgelig ikke være lov.

Anonymkode: c3608...ae7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Les heller det som står. Hvis du selv ikke klarer å skille mellom personlige tanker som de fleste deler og hva slags stat, så er det ditt problem, ikke mitt. Alle vanlige mennesker FORSTÅR tankegangen bak øye for øye når det dreier seg om sånt. Betyr ikke at de vil at rettssystemet skal fungere sånn.

Problemet er at når dette blir satt ut i praksis, og man "tar" feil person, hva da?

I USA har man dødsstraff med denne tankegangen som grunnlag; hva når en uskyldig person blir henrettet for en forbrytelse en annen har begått?

Og synes du det er greit at 7-åringen blir et mobbeoffer fordi onkelen hennes har blitt hengt ut av selverklærte helter fra gata?

Anonymkode: b3458...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikkje ha lynsjemiljøer i landet, det undergrev jo lov og rett. Kva om dei bankar opp ein som syner seg å vera uskuldig? Me kan ikkje ha lovlause tilstander, må overlata straff til politi og rettsapparat som et sivilisert samfunn

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at når dette blir satt ut i praksis, og man "tar" feil person, hva da?

I USA har man dødsstraff med denne tankegangen som grunnlag; hva når en uskyldig person blir henrettet for en forbrytelse en annen har begått?

Og synes du det er greit at 7-åringen blir et mobbeoffer fordi onkelen hennes har blitt hengt ut av selverklærte helter fra gata?

Hvor sier jeg noe av dette?

Poenget er at hvis noen hevner seg fordi de vet hvem det er, som i at man selv er offeret eller en som står en veldig nær, så er dette helt forståelig og jeg vender glatt det andre kinnet til selv om det ikke er lov det de gjør. Det betyr ikke at jeg sier dette skal være lov, for den troen har jeg ikke på menneskerasen til at dette ikke vil gå for langt og uskyldige rammes.

Som sagt er jeg imot borgervern, men dette går rett inn i større diskusjoner der folk overfokuserer på at folk blir hengt ut i stedet for ugjerningene de har begått. Og der folk viser null forståelse for folk som hevner seg, kaller dem like ille.

Det er forskjell på diskusjoner om hva slags rettsstat vi vil ha og hvordan vi personlig dømmer og reflekterer over grusomheter som blir begått mot andre mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor sier jeg noe av dette?

Poenget er at hvis noen hevner seg fordi de vet hvem det er, som i at man selv er offeret eller en som står en veldig nær, så er dette helt forståelig og jeg vender glatt det andre kinnet til selv om det ikke er lov det de gjør. Det betyr ikke at jeg sier dette skal være lov, for den troen har jeg ikke på menneskerasen til at dette ikke vil gå for langt og uskyldige rammes.

Som sagt er jeg imot borgervern, men dette går rett inn i større diskusjoner der folk overfokuserer på at folk blir hengt ut i stedet for ugjerningene de har begått. Og der folk viser null forståelse for folk som hevner seg, kaller dem like ille.

Det er forskjell på diskusjoner om hva slags rettsstat vi vil ha og hvordan vi personlig dømmer og reflekterer over grusomheter som blir begått mot andre mennesker.

Men igjen - at man hevner en urett betyr ikke at man skaper en ny urett, for det finnes garantert barn i Norge som har blitt mobbeofre etter at slektningene deres har blitt outet av selverklærte helter.

Hva med de nye ofrene som skapes av dette, som "pedojegerne" ikke tar noen som helst ansvar for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du skrev at den som tok loven i egne hender ikke var det spor bedre. Det er bare tull. Det har ingenting med rettsapparatet å gjøre, men hvordan vi personlig dømmer.

Tankegangen er bare slippery slope hvis du er et menneske som mangler totalt sans for proporsjoner. De fleste mennesker har et cirkapunkt for "hit, men ikke lenger" der hevnfryd bikker over i spørsmålet om hevnen dras for langt eller er uproporsjonal.

Å diskutere hva slags rettsstat man vil ha er noe annet enn å diskutere hvordan mennesker oppfatter rettferdighet, overgrep, hevn o.l. Det var det du kom inn på da du dømte feks en person som hevner seg på en overgriper som like ille hvis det bryter loven.

Å sause sammen hva slags rettsstat man prinsipielt sett vil ha og hvordan man reagerer i møte med grove overgrep utført av andre mennesker betyr bare at man ikke klarer å ha to tanker i hodet samtidig.

Er det mulig å være så korttenkt? Logikken din leder til anarki og en fallert rettsstat, hvis du ikke klarer å se det, så bør du oppsøke hjelp. Vi har et lovverk og vi har en klart definert struktur om maktapparatet i Norge, dette bør du har lært om på skolen.
Vi har tre statsmakter:
1 - Lovgivende makt ( Storting og parlament)
2 - Utøvende makt (Regjering og kongen)
3 - Dømmende makt (domstolene) 
Utover det så har du politiet som er satt til å håndheve lovene i praksis.
At du mener at lovbrudd X eller Y skal unntas fra dette, da det personlig provoserer deg er å totalt misforstå poenget. Det finnes ikke en fjerde instans som kan bestemme når et lovbrudd er begått etter deres definisjon, der privatpersoner fungerer som dommer og bøddel. Dette er er et grunnprinsipp vet rettsstaten og er hva som skiller en fungerende rettsstat fra en bananrepublikk. Dette vernet står så sterkt at selv politi og militære har klare grenser på hva som er lov, så de i praksis ikke skaper situasjoner der deres handlinger skaper lovbrytere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men igjen - at man hevner en urett betyr ikke at man skaper en ny urett, for det finnes garantert barn i Norge som har blitt mobbeofre etter at slektningene deres har blitt outet av selverklærte helter.

Hva med de nye ofrene som skapes av dette, som "pedojegerne" ikke tar noen som helst ansvar for?

Så som vanlig skal altså alle overgrepsofre tenke nøye gjennom konsekvenser via en slags utilgjengelig utilitarisme mens den som forgriper seg bare gjør én handling? Og så skal offeret altså få hele ansvaret med å stoppe det hele. Dette er nettopp et av problemene med disse debattene. Den ekstremt skjeve fordelingen av ansvar, der det er den som først blir krenket grovt som skal tenke og tenke og tenke og tenke og ikke gjøre noe som helst galt videre. Drive pent spill.

Det er ingen mennesker som skal lide for at noen nær dem har gjort noe dårlig. Hvis det skjer, så får det tas der og da. Man har i tillegg ikke gjort noe personlig mot andre enn den som krenket deg.

I tillegg har man disse ulidelige debattene der folk antar en slags rettsstatsmoral. Men rettsstatsmoral er ikke moral, det er et prinsipp for å unngå justismord. Vi er ikke uskyldige til det motsatte er bevist. Derfor er det også ganske perverst å se noen juble og tolke en frikjennelse som at vedkommende er uskyldig i polariserte debatter.

Det betyr at når man tar side i en sak, så sier man ikke annet enn at man velger å tro på denne personen i motsetning til den andre personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådeløs skrev (3 timer siden):

Men du skal ikke tenke på vegne av ofrene. De skal du la være i fred. Akkurat som du skal la familien til en overgriper være i fred. Tror du de syns det er fint når noen de er svært glad i, plutselig blir eksponert som et forferdelig menneske? Overhodet ikke. Det er et traume i seg selv. 

Poenget i innlegget mitt gikk tydeligvis rett forbi deg. 

Nope. Jeg er offer selv og outer mer enn gjerne pedoen. (Familiemedlem) 

Hensikten min er for å unngå flere ofre. Men det sagt, er jeg litt delt når det gjelder pedo-jegere. Mest fordi jeg ikke kjenner til arbeidet deres. Men har de bevis og at de ikke tyr til vold så har jeg ingen sympati for de som blir outet. 

Jeg har fått livet mitt ødelagt og unner ingen andre det jeg har gått gjennom. 

Anonymkode: 8c49d...eeb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (Akkurat nå):

Er det mulig å være så korttenkt? Logikken din leder til anarki og en fallert rettsstat, hvis du ikke klarer å se det, så bør du oppsøke hjelp. Vi har et lovverk og vi har en klart definert struktur om maktapparatet i Norge, dette bør du har lært om på skolen.
Vi har tre statsmakter:
1 - Lovgivende makt ( Storting og parlament)
2 - Utøvende makt (Regjering og kongen)
3 - Dømmende makt (domstolene) 
Utover det så har du politiet som er satt til å håndheve lovene i praksis.
At du mener at lovbrudd X eller Y skal unntas fra dette, da det personlig provoserer deg er å totalt misforstå poenget. Det finnes ikke en fjerde instans som kan bestemme når et lovbrudd er begått etter deres definisjon, der privatpersoner fungerer som dommer og bøddel. Dette er er et grunnprinsipp vet rettsstaten og er hva som skiller en fungerende rettsstat fra en bananrepublikk. Dette vernet står så sterkt at selv politi og militære har klare grenser på hva som er lov, så de i praksis ikke skaper situasjoner der deres handlinger skaper lovbrytere.

Guuuud. igjen? Jeg har skrevet klart å tydelig at det er et skille mellom personlig fordømmelse, tanker og følelser omkring hevn OG tanker og hva slags rettsstat man prinsipielt støtter.

Dette trenger ikke samsvare. Det er hele poenget. Jeg har ikke skrevet at et lovbrudd skal unntas. Jeg sier at jeg gir totalt faen i om en person som blir voldtatt dreper sin egen overgriper eller kjører en dildo opp i ræva deres. Jeg mener fremdeles at det skal være ulovlig. Capiche?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Guuuud. igjen? Jeg har skrevet klart å tydelig at det er et skille mellom personlig fordømmelse, tanker og følelser omkring hevn OG tanker og hva slags rettsstat man prinsipielt støtter.

Dette trenger ikke samsvare. Det er hele poenget. Jeg har ikke skrevet at et lovbrudd skal unntas. Jeg sier at jeg gir totalt faen i om en person som blir voldtatt dreper sin egen overgriper eller kjører en dildo opp i ræva deres. Jeg mener fremdeles at det skal være ulovlig. Capiche?

Nå snakker vi om "pedo jegere" i denne tråden og at det er en idiotisk ting. Om et offer for vold, pedofili, voldtekt osv, tar igjen på sin overgriper er en separat sak og vi praktiserer ikke lenger "lex talionis" så selv om vedkommende som tar igjen kanskje har en moralsk rett, så har de ikke en juridisk rett og dette vil da lede til en straffesak. Hva som har skjedd før, slik at denne personen ble et offer i utgangspunktet vil jeg tro i noen tilfeller regnes som en noe formildende omstendighet, men jeg vil tro det er veldig situasjonsbetinget. 
Men når det kommer til grupper som lokker andre i feller for så å oute de eller begå vold, så er det selvfølgelig helt uakseptabelt. Jeg er klar over at programmer som "to catch a predator" er kjempepopulært i USA, men spør du meg så er moralen bak denne tv serien  helt uakseptabel og vi kunne laget tv programmer med samme konseptet om et utall andre handlinger som kunne ledet til en siktelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du godtar pedojegere i dag, hva vil du godta i morgen? Konebankerjegere? OK, hva med i overimorgen da, snyte-på-skattenjegere? En dag vil de garantert jakte på deg, for du har nok brutt en lov en gang. Hvor går grensa for når borgervern er greit?

Anonymkode: 57db5...4a8

Jepp, jeg godtar allerede alt dette, men jeg er som nevnt mot å være voldelig. For min del må folk så gjerne avsløre pedofile, konebankere, skattesnyltere, fyllekjører, mobbere, nettmobbere, med mer. Årsaken til at kriminalitet og drittoppførsel øker er at vi alle kan gjemme oss i storsamfunn hvor folk ikke vil blande seg i andres saker. Jeg tror ikke at det er en god utvikling. 

Påstanden din blir litt "Tyven tror alle stjeler." Jeg tror ikke det er særlig vanlig å bryte loven for folk. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Jepp, jeg godtar allerede alt dette, men jeg er som nevnt mot å være voldelig. For min del må folk så gjerne avsløre pedofile, konebankere, skattesnyltere, fyllekjører, mobbere, nettmobbere, med mer. Årsaken til at kriminalitet og drittoppførsel øker er at vi alle kan gjemme oss i storsamfunn hvor folk ikke vil blande seg i andres saker. Jeg tror ikke at det er en god utvikling. 

Påstanden din blir litt "Tyven tror alle stjeler." Jeg tror ikke det er særlig vanlig å bryte loven for folk. 

«Tyven tror alle stjeler.» You got me, en gang når jeg var 11 eller 12 stjal jeg en Snickers i butikken. «På seg selv kjenner man andre» betyr jo mye det samme, og derfor tror jeg det er særs vanlig for folk å bryte loven. Litt. Som i kjøre i 82 i 80-sona eller smugle med deg ei ekstra flaske vin på harryturen.

Et av poengene jeg prøver å få fram i denne trådens tema, er at det vanskelig å bestemme når det er greit å gjøre opp utenom rettssystemet, gjennom for eksempel outing. Jeg syns det er greit vi lever i en rettsstat der vi prinsipielt mener at vi overlater alt av lovbrudd til politiet og domstolene, og unngår å gjøre nye lovbrudd for å hevne et annet.

Anonymkode: 57db5...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Paneera skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner at folk tar loven i egne hender når politiet og rettssystemet er så inkompetent som det er. Jeg anmeldte incest som startet fra jeg var 2 år, om ikke før, og den ene overgriperen ble ikke avhørt. Politiet skriver i sin rapport at "han så ikke frisk ut, så derfor avhørte vi han ikke". Det er ikke til å tro, men jeg er alvorlig traumatisert, og ble voldtatt fra før jeg fikk språk, og så er den voksne mannen det er "synd på". De henla saken på bevisets stilling, men uten å gjøre nok for å forsøke å fremskaffe bevisene. Når systemet er så tragisk som dette, så skjønner jeg at folk tar saken i egne hender. Folk skriker etter beskyttelse, mens politiet trekker på skuldrene og fortsetter å drikke kaffe på jobb. Jeg har null respekt for politiet. De begår rett og slett nye overgrep mot alle de "barna" som ikke blir tatt på alvor. 

Politiets utfordring er at de skal bevise dette. Hvor mange av oss husker egentlig hva som skjedde når vi var TO år gamle? Hvis det hersker usikkerhet og tvil rundt saken, så kommer politiet ingen vei i domstolene.

Det er faktisk ikke så enkelt som at man kan stille opp og si at "Jo, nå skal du høre, vi TROR at en to år gammel unge ble utsatt for overgrep, for dette synes hun å huske nå i voksen alder. Og så får man stående applaus i retten, og alle som pekes ut blir dømt til lange straffer. Når man kommer i voksen alder for å anmelde saker som skjedde for flere tiår siden, så kan det være store utfordringer med tanke på at overgriperen for eksempel er blitt gammel. Politiet må ta avveininger, og saken ble antagelig henlagt fordi de så at de ikke ville ha en god nok sak. Tvil skal komme tiltalte til gode, sånn fungerer vårt rettssystem.

De som beskyldes for overgrep skal også høres. Vi kan ikke ha det sånn at fordi noen peker deg ut som overgriper, så er du automatisk skyldig. Derfor krever man omfattende bevisførsel, og ikke bare at politiet står i retten og synser og tror. Det høres så enkelt ut når privatpersoner står og snakker om dette, og vi ser det også her i tråden.

Hvis du følger med i mediebildet vil du kunne se massevis av saker som politiet ruller opp, og mange blir dømt. Men vi må selvsagt ha et rettssystem som også forhindrer at noen blir uskyldig dømt.

Jeg mener imidlertid at vi bør se på straffenivå. Vi har ekstremt lave straffer her til lands, og selv etter omfattende bevisførsel, mange forhold osv., så dømmes man til svært lave straffer. Jeg mener at dette bidrar til å fremelske ønsket om å ta loven i egne hender.

Anonymkode: 3a1d6...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trur det mange glemmer her er at pedofile blir ikke straffet for å være pedofil. De blir straffet for å utføre et overgrep mot mindreårig. 

Det er ikke straffbart å være pedofil i seg selv, men når man velger å begå et overgrep så er det straffbart. Er jo faktisk bevist at mange som begår overgrep mot barn er ikke pedofil en gang, men er mer snakk om maktbalanse. De kunne fint gjort det samme mot et voksent funksjonshemmet menneske. 

Anyway

Jeg har ikke noe til overs for folk som utøver seksuell vold ovenfor barn. Det gjør meg kvalm bare å tenke på det. Å de fortjener i mine øyne å få en mye strengere straff enn de får. De fortjener ikke å bli banket av sivile. Det norske straffesystemet må seriøst endres for at ting skal bli mer rettferdig, spesielt ovenfor ofrene. 

Har fulgt med på nabovarsel hvor de skal liksom "eksponere" disse overgriperne eller pedofile (ja de tar til og med de som ikke er dømt), ut på nett med bilder og videoer av vedkommende. De filmer til og med huset og nabolaget de bor i.

Jeg er "enig" med at man skal vite hva man har som nabo, og et overgrepsregister hadde sikkert vært kurant. 
Samtidig så har denne overgripern en familie, kone, barn osv som desverre tar mye av støyten. 
Som om ikke det er ille nok å være kona, søstra eller barnet til en overgriper så skal altså de hetses og mobbes ut av skoler fordi man har en nær relasjon til en overgriper. 
Leste at det var to barn som hadde blitt ganske grovt mobbet fordi elevene på skolen visste hva faren demmes hadde gjort. Det er ikke greit. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (6 timer siden):

Nå snakker vi om "pedo jegere" i denne tråden og at det er en idiotisk ting. Om et offer for vold, pedofili, voldtekt osv, tar igjen på sin overgriper er en separat sak og vi praktiserer ikke lenger "lex talionis" så selv om vedkommende som tar igjen kanskje har en moralsk rett, så har de ikke en juridisk rett og dette vil da lede til en straffesak. Hva som har skjedd før, slik at denne personen ble et offer i utgangspunktet vil jeg tro i noen tilfeller regnes som en noe formildende omstendighet, men jeg vil tro det er veldig situasjonsbetinget. 
Men når det kommer til grupper som lokker andre i feller for så å oute de eller begå vold, så er det selvfølgelig helt uakseptabelt. Jeg er klar over at programmer som "to catch a predator" er kjempepopulært i USA, men spør du meg så er moralen bak denne tv serien  helt uakseptabel og vi kunne laget tv programmer med samme konseptet om et utall andre handlinger som kunne ledet til en siktelse.

Vi snakket i utgangspunktet om det, ja, men så blander det seg alltid inn personlige meninger. Som da du skrev at de som tar loven i egne hender ikke er det spor bedre. Det har ingenting med rettsstaten å gjøre det heller, men er en personlig refleksjon. Og jeg er uenig i dette. Alle mennesker kan forstå at et voldtektsoffer feks ikke er verre enn sin overgriper om hen tar loven i egne hender. Igjen, det betyr ikke at man mener at det skal være rettslige unntak for dette. Og det er det jeg mener man bør holde fra hverandre. Det sauses altfor ofte sammen i denne typen debatter. Kommer alltid opp i debatter om vold også. Når noen har trakassert deg på byen og du har klapsa dem i fjeset, er det alltid noen som skriker opp om at reaksjonen og den som i første omgang blir krenket gjør noe ulovlig. Og det synes jeg er et ekstremt merkelig instinktivt fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trur dessverre de ofte tar feil.

Hadde ikke hatt noe imot om de ventet utenfor fengsler og banket de opp når de slapp ut. Straffen i Norge er jo alt for lav. Da må man ordne opp med nevene, dessverre. Staten er ikke villig.

Anonymkode: e169a...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Milea8 skrev (8 timer siden):

Jeg er helt enig med deg der👏🏻👏🏻

Slik at en 19-åring som har hatt frivillig sex med kjæresten sin to uker før hun fylte 16, får et pedostempel i panna for resten av livet, og kan forfølges og bankes opp av selverklærte helter under påskudd av å beskytte barn?

Nei takk; vi lever i et sivilisert land, ikke en lovløs jungel. Hvis man ønsker et slikt register, kan man jo flytte til USA og se hvor godt mentaliteten med å ta loven i egne hender fungerer der med tanke på våpenpolitikken, og hyppige massedrap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei!

Jeg skriver dette som et helt genuint spørsmål, og håper at folk kan svare litt seriøst, og gjerne begrunne sine meninger bak det de sier - fordi jeg genuint forsøker å forstå folks synspunkter. Jeg har et inntrykk av at folk flest mener noe annet enn meg, og jeg er helt klar over at jeg trolig møter motstand her, men håper folk kan holde seg noenlunde rasjonelle så jeg kan forstå bedre. 

Jeg personlig synes det er skremmende at slike gjenger selvutnevner seg selv til å ha "rett" til å gå til angrep på pedofile. Jeg er utrolig klar over at p*dofili er et alvorlig problem, og så mye som disse menneskene burde bli straffet, har jeg vanskelig for å akseptere at denne straffen skal komme i form av fysisk vold og skremsel fra sivile. Samtidig forstår jeg at politiet selv er alt for dårlig til å ta tak i slike saker, så jeg skjønner jo hvorfor situasjonen er "vanskelig". Disse p*do-jegerne går (så vidt jeg har skjønt) ut mot de som de har beviser for at er p*dofile, men da sliter jeg med å forstå hvorfor ikke dette videresendes til politiet, slik at de heller kan få en slik straff som er utarbeidet av det norske demokrati, som for eksempel fengsel og bøter. 

En kan heller aldri være sikker på om en pedofil er det ved sine fulle fem, eller om det er en med en alvorlig psykisk utviklingshemning som den ikke selv kan noe for (mener IKKE å forsvare pedofili her, uansett altså. men bare sette perspektiv på at en aldri helt kan vite hvem de er opp mot). 

Som jeg har sagt, har inntrykk av at mange har et helt annet syn enn meg på dette, og vil gjerne høre argumenter. Føler at når jeg ser noen skrive om det i sosiale medier er det som regel mest "de fortjener det"- type kommentarer. 

Til slutt beklager jeg dersom noe virker "skarpt" formulert, ønsker helt genuint å høre andres syn, og har forsøkt å formidle mitt. 

K22

Anonymkode: 7db93...c00

Jeg heier på dem! 

Har null empati overfor pedofile. Når politiet ikke gjør noe, så må andre ta tak i det. Så lenge de er grundige, har satt seg godt inn i saken til personen etc, så har jeg ingenting imot jakten på dem. De fortjener ikke å gå ute i samfunnet blant barn.. 

Støtter ikke vold, men pedofile burde ikke få leve i skjul. Ansiktet burde være klistret på plakat over alt.

Anonymkode: cce16...ddd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik at en 19-åring som har hatt frivillig sex med kjæresten sin to uker før hun fylte 16, får et pedostempel i panna for resten av livet, og kan forfølges og bankes opp av selverklærte helter under påskudd av å beskytte barn?

Nei takk; vi lever i et sivilisert land, ikke en lovløs jungel. Hvis man ønsker et slikt register, kan man jo flytte til USA og se hvor godt mentaliteten med å ta loven i egne hender fungerer der med tanke på våpenpolitikken, og hyppige massedrap.

Men nå var det vel ikke det, det var snakk om?! 

Ja, jeg syntes overgripere, pedofile, de som utøver vold burde være i et offentlig register. Det burde vært noe som varslet om at nå flytter det en pedofil inn på det og det boligfeltet- jeg vil ikke ha slike mennesker i nærheten av mine barn. Vil ikke at de skal kjenne seg utrygge når de går ut, fordi det to hus bortenfor bor noen som ikke klarer å te seg i samfunnet🤮 det handler ikke om å ville ha USA tilstander her til lands- men hadde politiet gjort jobben sin når det kommer til overgrepssaker så hadde det kanskje vært annerledes? 

Hvorfor mener du vi skal beskytte de som begår slike overgrep? Det er IKKE synd på overgriperen- men på ofret som blir utsatt for overgrepet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

som et offer for pedofil overgrepsmann og seksuelt misbrukt barn over mange år er jeg tilhenger av at man skal advares mot pedofile, det er ingen grunn til at en pedofil skal få gå rundt uten at deres handlinger og lyster er kjent for de rundt slik disse selv kan ta ansvar mot å inkludere denne personen osv i sine liv, advare barn osv, men jeg er ikke tilhenger av at man selv skal ty til avstraffelse.. 

Anonymkode: f95f8...568

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...