Gå til innhold

Hus med stor tomt, sjø og nydelig utsikt - men bilstøy! Hva ville dere gjort??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vokst opp med Europavei noen hus lengre nede i gaten. Joda vi hørte utrykningskjøretøy godt, men det var ikke noe problem. Mulig fordi jeg er vokst opp med det at det gikk fint. 
Bodd annet sted som voksen, og da også en enda større europavei nær, men der var det faktisk flytrafikk som ble det største probemet. Fly flydde lavt, og ikke mulig å ha en ordentlig samtale ute når flyene flydde lavt over. Ikke bodde jeg så veldig nært flytplassen heller, bor nærmere nå i luftlinje, men det har jo med flytraseser å gjøre. Her jeg bor nå flyr ikke fly over, så det går helt fint. 
Så det trenger ikke være et problem. Ser det ikke er gjennomgangstraffik som er vel så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har en vinter med snø så er fordelen at veien er nok godt brøytet og hvis dere klarer å kjøre til den er det enkelt og lettvint å komme seg frem. Det er min erfaring. Vi har litt støy fra hovedvei, men det at den er i god stand og alltid i orden veier ganske mye...

Anonymkode: 739f0...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har budd rett ved ein riksveg også. Utrolig kjipt med støy. Den var konstant.. Men nå er det stor støy vegg/demping. Det vart vesentlig betre.

Nå bur vi landlig.

Anonymkode: 680e8...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne hører jeg lite til trafikken både foran og bak huset,og ute registrerer jeg den knapt. En må regne med å bo i nærheten av en vei her i landet.

Anonymkode: c452b...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Inne hører jeg lite til trafikken både foran og bak huset,og ute registrerer jeg den knapt. En må regne med å bo i nærheten av en vei her i landet.

Det er jeg helt uenig i. Jeg har bodd utallige steder opp gjennom men aldri hatt bilstøy.

Anonymkode: fc920...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp med e39 rett utenfor døren(25 meter fra hoveddør til veien) . Typ de tok tomt fra vår hage for å forbedre veien i sin tid. For tre år siden ble e39 lagt om å lyden fra hovedveien ble drastisk mindre. Savner faktisk lyden av biler som kjører forbi til alle døgnets tider. Det er beroligende å høre på syns jeg. Så for min del hadde ikke det vært en dealbreaker. 

Anonymkode: 174c6...be6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri, dessuten blir det vanskelig å selge

Anonymkode: 5c7cd...932

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva synes du var stress? Kan du utdype? Vi vil ikke se veien fra huset, men den er i gaten over oss. Så ingen vil kjøre forbi oss, men vi vil nok høre den dessverre… TS

Anonymkode: 21a9c...f8d

Jeg har en slektning som bor i en av husene ved sjøen nedenfor Mosseveien (altså en veldig trafikkert vei), og de hører ikke trafikken. Så fort man kommer bak støymuren og ned trappen, så er det som om veien ikke er der.

Tidligere bodde de i skråningen over Mosseveien og da var det MYE mer støy, til tross for at de var mye lenger unna veien enn det de er nå.

Krysser fingrene for at det samme gjelder der dere skal på visning :) 

Anonymkode: 0fcb1...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er vokst opp med e39 rett utenfor døren(25 meter fra hoveddør til veien) . Typ de tok tomt fra vår hage for å forbedre veien i sin tid. For tre år siden ble e39 lagt om å lyden fra hovedveien ble drastisk mindre. Savner faktisk lyden av biler som kjører forbi til alle døgnets tider. Det er beroligende å høre på syns jeg. Så for min del hadde ikke det vært en dealbreaker. 

Anonymkode: 174c6...be6

Det skjedde et stykke unna her og, første den familien sa når de ikke hadde e39 gående gjennom tunet, var at det var så stille at de fikk ikke sove første natten 😅

Anonymkode: 4fb56...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd rett ved siden av en motorvei/Østre Aker vei. Tok ikke lange tiden før jeg ikke hørte en bil overhode.

Anonymkode: 471b7...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde lett videre. Det blir ikke bare mye støy, men også dårlig luft og mye svevestøv fra tungtrafikk.

Anonymkode: b1814...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei :)

Skal se på et helt nydelig hus i morgen. Stor tomt ved sjøen, nydelig utsikt og uteområde, to bad, fire soverom og god standard inne. Selve huset er helt perfekt og vi har fått lån til å kjøpe om vi vil. Men det er et stort men… 

Huset ligger landlig til, men riksveien er kun 3-4 minutters gange derfra. Når man går i gaten hører man bilene godt nå på vinterføre, vet ikke hvordan det er på uteområdet til huset som er på baksiden av huset eller på soverommene. Aner ikke hvor godt bilene høres på sommerføre, men vil anta man hører NOE form for bilstøy. Vi skal selvsagt ta stilling til hvordan støyen høres ut på visning. 

Er nysgjerrig på hva dere ville tenkt eller gjort i vår situasjon?

Da ville jeg tatt av høreapparatene. Anbefales. 

Anonymkode: e0a5b...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva synes du var stress? Kan du utdype? Vi vil ikke se veien fra huset, men den er i gaten over oss. Så ingen vil kjøre forbi oss, men vi vil nok høre den dessverre… TS

Jeg bodde riktignok i sentrum, men har bodd et par steder med type konstant støy fra trafikk.

Det er fysisk og mentalt slitsomt, enerverende. Man blir sprø og irritabel. 

Så har dere jo forurensingen i tillegg. 

Anonymkode: 52e05...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men siden dere er så opptatt av støy,sjekk også om det er mye båtrafikk og annen aktivitet på sjøen som gir støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at hvis du oppriktig bekymrer deg for lyden fra en bilvei som ligger flere minutters gange unna, så er du såpass følsom for lyd at du bør lete videre. Jeg har bodd alt fra midt i stilleste skogen til 200 meter i luftlinje fra Sinsenkrysset, aldri har min livskvalitet blitt forringet av bilstøy 😊 

Anonymkode: 74770...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 19.57):

Huset ligger landlig til, men riksveien er kun 3-4 minutters gange derfra

Kjøp huset! 

Er jo et par hundre meter unna. 

Anonymkode: 9dc63...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd med trafikkstøy i mange, mange år, og jeg ble aldri vant til det.

Da vi skulle flytte igjen, var det et absolutt krav at det ikke skulle være støy.

Det sagt, så hører vi også motorveien her vi bor nå på enkelte dager hvor vindretningen fører lyden mot oss. Men andre dager er det helt stille. Vi hører ingenting inne.

Men det avhenger veldig av hvordan dere er som personer. Sover dere lett? Blir dere lett plaget av støy? Hvis ja, ville jeg funnet et annet sted. Noen tenker ikke på støy, mens andre plages veldig. Så det er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...