AnonymBruker Skrevet 6. januar #21 Del Skrevet 6. januar lillebamsemums skrev (2 minutter siden): har 3 ting, som skal betales når Telenor betaler tilbake pengene for en tlf som gikk i retur. fått bekreftelse på det, så da sa dem at jeg skulle få betalt tilbake innen 1-3 dager. Liker å bruke klarna pga. da kan jeg betale når jeg har fått varen. ca. 3500 kr. Betale når du får varen kan du og gjøre med kredittkort. Anonymkode: a6cd0...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 6. januar #22 Del Skrevet 6. januar Nei. Betaler alltid innen 30 dager fristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #23 Del Skrevet 6. januar A-hunter skrev (12 minutter siden): Det er bare et spørsmål om tid. Nei det er det ikke, jeg har netthandlet i 25 år og tar mine forholdsregler Anonymkode: 6eaa5...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 6. januar #24 Del Skrevet 6. januar Anonym-bruker skrev (36 minutter siden): Flere nettbutikker hvor man kan betale med klarna. Det er jo nesten for lettvint, man kan kjøpe i dag og betale senere. Har du mye i Klarna gjeld? Hvor mye bruker du det? Bruker klarna titt og ofte, men betaler alltid alt etter 30 dager. Så altså ingen gjeld. Har grense på 20.000 kr, men er sjelden over 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #25 Del Skrevet 6. januar "Gjelden" er på ca 2300,- Det er for to nettbestillinger som jeg venter levert neste uke, og de blir betalt da også, så ingen renter å betale. Jeg betaler forøvrig Klarna med kredittkortet, så får jeg bonusen derfra også. Og kredittkortet betaler jeg ut hver måned, så ikke et øre i renter derfra heller. Anonymkode: 62751...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. januar #26 Del Skrevet 6. januar Anonym-bruker skrev (36 minutter siden): Flere nettbutikker hvor man kan betale med klarna. Det er jo nesten for lettvint, man kan kjøpe i dag og betale senere. Har du mye i Klarna gjeld? Hvor mye bruker du det? Jeg er godt fornøyd med Klarna. Har null i gjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Betale når du får varen kan du og gjøre med kredittkort. Anonymkode: a6cd0...a9e Veldig klar over det, men hår ikke kredittkort 😅 så derfor liker jeg klarna. Endret 6. januar av lillebamsemums Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #28 Del Skrevet 6. januar 156 kroner...som betales når varen er på plass. Vil knapt definerte det som gjeld. Jeg bruker klarna bare som betalingsutsettelse til jeg har mottatt det jeg skal. Synes det er enklere å bestride betaling om noe er feil, enn å gå om kortselskap og få refundert. Anonymkode: 4dbdb...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #29 Del Skrevet 6. januar Ingenting. De få gangene jeg bruker kjøpt nå - betal senere, så betaler jeg så fort varen kommer. Har kredittgrense på 5000 kr, vurderer å slette. Noen som vet hvordan man gjør det? Er det vanskelig? Anonymkode: 178a5...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #30 Del Skrevet 6. januar Ca. 10k. Betaler når varen kommer. Har ikke kredittkort. Anonymkode: cd69b...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #31 Del Skrevet 6. januar Ca. 500 kr. Bruker Klarna fordi det er en av de mest lettvinte betalingsmåtene, handler ikke om at jeg behøver kreditt. Anonymkode: 671f3...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #32 Del Skrevet 6. januar Å jeg kjøpte meg ei veske for 7000. Så jeg har det. Men jeg skal legge inn betaling no. For jeg fikk veska i dag. Jeg liker å vente med å betale til jeg har fått varen og er fornøyd med varen. Anonymkode: 5ca03...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. januar #33 Del Skrevet 7. januar 2687 kr. Betales alltid innen fristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #34 Del Skrevet 7. januar Frem til ca to år siden var jeg og ektefellen storbruker av Klarna, SAS Amex og MasterCard. Stort sett betalte vi alltid regningene på forfall. På det meste hadde jeg ca 15 000 kroner i gjeld hos Klarna. Så kom vi til et punkt der vi så behovet for å gjøre grep i økonomien, kutte i forbruket, spare mer og bygge opp beredskap ved å kunne dyrke litt selv, fiske og hente fyringsved fra egen skog m.m. Vi solgte boligen der vi bodde, kjøpte en betydelig rimeligere eiendom i et område som nesten ingen vurderer å flytte til (som jo er grunnen til at det er billig). Vi hadde to temmelig nye, dyre biler, de var vel 2 år begge to, og disse bilene solgte vi, kvitterte ut billån og kjøpte en 30 år gammel bil til en slikk og ingenting. Deretter kom tiden for å gå en skikkelig runde på dette med å reise, shoppe og sanke bonuspoeng. Klarna røk først, vi sa opp avtalene som vi hadde og har aldri brukt Klarnas betal-senere-løsning etter dette. Så sa vi opp SAS MasterCard og noen måneder senere sa vi opp American Express hvor vi samlet hadde en svært romslig kredittgrense. Bort med alt av kreditt! Vi har et lass med EuroBonus-poeng og disse skal vi nok klare å bruke før de går ut på dato (diamant- og gullstatus røk i tur og orden når vi omtrent sluttet å reise). Har i dag et debetkort og sanker litt poeng hos et annet flyselskap på nødvendig kortbruk, men bruker mest mulig kontanter av prinsipp. Bonusopptjeningen er såpass marginal og gir i seg selv lite incentiv til å shoppe. Vi har økt sparekapasiteten betydelig som følge av disse grepene. Det er påfallene å se hvor stor nedgangen i netthandel og generell shopping har vært siden. Anonymkode: 1f7ab...8fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 7. januar #35 Del Skrevet 7. januar Kroner 0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #36 Del Skrevet 7. januar Har 1200 i gjeld. Jeg har bestilt nye vintersko som jeg venter med å betale til jeg har fått de. Anonymkode: dd308...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 7. januar #37 Del Skrevet 7. januar Nei, men velger alltid å betale med Klarna innen 30 dager hvis muligheten er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 11. januar #38 Del Skrevet 11. januar Jeg har 3700 kroner på to varer jeg skal betale når varene er i hus. Betaler aldri før jeg har fått varene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #39 Del Skrevet 11. januar Aldri brukt klarna, kun kredittkort. Betaler ned innen frist hele summen. Mange nettbutikker tilbyr vipps nå så kan betale direkte uten å innom kreditt. Liker det veldig godt, superenkelt. Har jeg ikke penger, så kjøper jeg ikke. Anonymkode: c4716...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #40 Del Skrevet 11. januar Perine skrev (På 7.1.2025 den 21.53): Nei, men velger alltid å betale med Klarna innen 30 dager hvis muligheten er der. Hvorfor? Anonymkode: c4716...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå