Gå til innhold

Mannen min klikket under en samtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 18.38):

Sperret inne? Han ville vel bare ha en unnskyldning for noe som var urimelig. Kommentaren din var jo mot han. At han ødela din plan om butikk tur. Han hadde sikkert flyttet seg om du gikk i mot han, tok vekk armen og sa du ikke ville stå der sperret inne. Han ville sikkert bare markere seg, altså markere at her er det en urimelig forventning av deg. Forståelig at han er sliten etter vaktene sine. Butikk tur med barn går vel fint i morgen? Eller hjemlevering fra butikk? 
Leter du etter røde flagg av andre årsaker til at du vil vekk fra ham? Virker jo som en kule gikk varmt hos deg også når det ble så mye oppstandelse pga et enkelt ønske om å dra på butikken. 
Trene kan du forsåvidt gjøre hjemme også om du ikke kom deg ut pga været.

Anonymkode: ac512...b8e

Troll

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke hørt begge parters versjon. Det er fakta.

Når vi kun må ta utgangspunkt i det TS skriver, synes jeg det blir dumt å umiddelbart dømme mannen hennes nord og ned.

Jeg vet også at flere nattevakter på rad gjør at en blir svært sliten. Dette bidrar til noe kortere lunte, det er også et faktum.

At han kastet noen hansker, og stoppet TS i baderomsdøren, ville si unnskyld osv. osv., reagerer jeg ikke spesielt på. Sånt kan vi alle gjøre når vi er skikkelig irriterte.

Det jeg ikke helt likte, er den bekreftelsen det synes at TS må ha for eksempel for å gå på butikken et bestemt tidspunkt. Den biten reagerer jeg på. Om den da blir fremstilt helt korrekt. Han sa riktig nok at hun kunne gå dagen etter, men jeg likte ikke helt at han virket å skulle ta styringen over dette.

Nå er det masse krangler som er langt verre enn det som er skissert her, så jeg synes man må ha mer konkret informasjon, og mange i tråden går helt av skaftet med sin fordømmelsen av TS sin mann. Der må jeg ha mer info for å kunne ta vurdering, altså.

Anonymkode: 2aaa5...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke hørt begge parters versjon. Det er fakta.

Når vi kun må ta utgangspunkt i det TS skriver, synes jeg det blir dumt å umiddelbart dømme mannen hennes nord og ned.

Jeg vet også at flere nattevakter på rad gjør at en blir svært sliten. Dette bidrar til noe kortere lunte, det er også et faktum.

At han kastet noen hansker, og stoppet TS i baderomsdøren, ville si unnskyld osv. osv., reagerer jeg ikke spesielt på. Sånt kan vi alle gjøre når vi er skikkelig irriterte.

Det jeg ikke helt likte, er den bekreftelsen det synes at TS må ha for eksempel for å gå på butikken et bestemt tidspunkt. Den biten reagerer jeg på. Om den da blir fremstilt helt korrekt. Han sa riktig nok at hun kunne gå dagen etter, men jeg likte ikke helt at han virket å skulle ta styringen over dette.

Nå er det masse krangler som er langt verre enn det som er skissert her, så jeg synes man må ha mer konkret informasjon, og mange i tråden går helt av skaftet med sin fordømmelsen av TS sin mann. Der må jeg ha mer info for å kunne ta vurdering, altså.

Du hører nesten aldri begges versjon. Det blir dumt å si at man ikke kan vurdere noe med mindre man har hørt fra begge parter. Dette er ikke en rettssak.

Anonymkode: 967f1...c3f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du hører nesten aldri begges versjon. Det blir dumt å si at man ikke kan vurdere noe med mindre man har hørt fra begge parter. Dette er ikke en rettssak.

Nei, det er ikke en rettssak.

Men altfor mange i tråden kommer med helt bombastiske svar, der den andre parten har all skyld. Så enkelt tror jeg ikke det er i dette tilfellet. Vi må ha klart for oss at mye som blir presentert er svært farget av den ene parten, og derfor går det an å dempe seg noe i måten man svarer. Jeg skrev min oppfatning, og den står jeg ved. Alle krangler preges av at sinnene kommer i kok, og de fleste av oss vet at da sier og gjør man en del ting som man ikke er stolt av etterpå. Det betyr ikke at vi er helt forrykte, alle som en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg opplever at samboer sier noe jeg synes er ugreit, sier jeg "hei, du, det der var ikke greit og det føltes ikke bra at du sa det, ser du hvorfor eller er det noe vi bør prate ut om når vi begge er uthvilte og avslappa?". Eller så svelger jeg kamelen og tar det opp senere. Det er det som er normalt, både med barn i huset og ellers. Mange kommer fra familiekulturer hvor krangler og diskusjoner kan bli høylytte, men å slamre med dører, skrike med barn i hus og å sperre deg inne inntil du føyer deg er langt over grensa for hva som er greit. 

Med samboeren min hadde jeg sannsynligvis sagt at han enten hadde gått i terapi for å få pakka ut hva enn det er han bærer på eller pakke tinga sine og dra. Livet er for kort for så ubalanserte mennesker, samme hvor "skyldig" du kan ha vært. Håper du klarer å verne om barna inntil ting løsner slik at de slipper å vokse opp i et hjem hvor de lærer at det er greit at pappa bøller med mamma. 

Anonymkode: e9967...a07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ting eskalerte men han ville likevel gi deg en klem. Jeg syntes det var fint gjort av han på tross av situasjonen.  Han viser jo kjærlighet midt oppi dette. 

Anonymkode: 3485b...1a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men altfor mange i tråden kommer med helt bombastiske svar, der den andre parten har all skyld. Så enkelt tror jeg ikke det er i dette tilfellet. Vi må ha klart for oss at mye som blir presentert er svært farget av den ene parten, og derfor går det an å dempe seg noe i måten man svarer. Jeg skrev min oppfatning, og den står jeg ved. Alle krangler preges av at sinnene kommer i kok, og de fleste av oss vet at da sier og gjør man en del ting som man ikke er stolt av etterpå. Det betyr ikke at vi er helt forrykte, alle som en...

Jeg er ikke uenig i at vi alle har sagt og gjort ting som ikke er ok, de fleste vil også gjøre det igjen om vi føler oss urettferdig behandlet. Det som for meg er skremmende, er at en del ikke ser hvor grenseoverskridende det er å fysisk sperre noen inne i et rom, dytte de inn igjen og tvinge de til å si eller gjøre noe for å få komme ut. Det er også grenseoverskridende å klemme noen som gir uttrykk for at de ikke ønsker det. 

Så klart kan man innse at det er veldig galt å gjøre det og derfor ta andre valg senere i en tilsvarende situasjon. Enten man søker hjelp til sinnemestring, eller på egenhånd klarer å finne ut hvorfor det gikk galt og hva man kan gjøre annerledes. Jeg vet ikke nok til å bedømme om mannen her var i ubalanse etter nattevakter, om han generelt håndterer egne følelser dårlig eller om han føler han har rett til å bestemme over egen partner. Handlingene kan man uansett bedømme/dømme utfra ts sine innlegg.

Jeg håper at han har innsett at ts faktisk ble redd. Da kan han velge å gjøre noe for at det ikke skal gjenta seg. Kanskje kan de sammen jobbe med kommunikasjonen. Noen ganger skal det mye til for å bygge opp igjen tilliten, og det kan være frustrerende for begge. 

Anonymkode: 42985...862

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ting eskalerte men han ville likevel gi deg en klem. Jeg syntes det var fint gjort av han på tross av situasjonen.  Han viser jo kjærlighet midt oppi dette. 

Anonymkode: 3485b...1a2

Jeg tolker det ikke som å vise kjærlighet. Han viser makt og at ts sine behov er mindre viktige enn hans egne.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hva gjør du når ei venninne sier at mannen hennes dyttet til henne eller noe sånt? Ringer du mannen og innhenter hans versjon, før du svarer venninnen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tolker det ikke som å vise kjærlighet. Han viser makt og at ts sine behov er mindre viktige enn hans egne.

Nettopp. Å vise kjærlighet er å legge seg flatt og si unnskyld for oppførselen sin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 19.24):

Nei, fra et stabilt hjem. Samme med svigers. Begge nærmer seg 50 års bryllupsdag nå, og stortrives sammen som pensjonister. Mye nærhet, og latter. 

Var viktig for meg å søke det samme som jeg hadde vokst opp med. Og har nå vært veldig lykkelig med mannen i 22 år. Det som beskrives i HI er bare helt uvirkelig. 

Anonymkode: 685f1...9f9

Gratulerer, så flink du har vært

Anonymkode: 27108...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 19.27):

Er det fysisk vold å smelle med dører? I min verden er det å understreke hvor sint jeg er når jeg er så frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg….. Har vel også satt en pekefinger i brystet på mannen min mens jeg rasende har ramset opp alt jeg er sint for. Har jeg mishandlet ham da? Han har holdt meg i armen en gang da jeg ville gå i sinne, men han mente jeg burde roe meg. Mishandlet han meg da? Vel, jeg føler ikke det, og har aldri vært redd for å bli slått. Derfor jeg tørr la sinnet få utløp. Jeg kan bli kjempesint, som å kaste tv-kontrollen vegg i mellom. Men vi vet begge at ingen av går for langt. 

Anonymkode: 7bd40...864

Disse hendelsene du ramser opp, kalles på fagspråk materiell og psykisk vold enten du ser på det slik eller ei.

Anonymkode: b2b38...385

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uff. Når jeg hører hva som skjer bak lukkede dører, så er jeg så takknemlig for at jeg ikke bor med noen. Kanskje du skal investere i en bolig utenfor dette forholdet, slik at du har en vei ut senere i livet 

Anonymkode: e81be...8c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må du spørre om lov til å gå på butikken istedenfor å trene? Og hvorfor tenker han at han har rett til å bestemme at du ikke skal gå dit? 

Jeg skjønner ikke engang hva det var du sa som liksom var så urimelig, og jeg er en veldig sårbar type. Han ba deg om ikke å gå på butikken og du sa nei vel, da får jeg blåse i butikken. Du sa det sikkert surt, men det er jo ikke noe rart, for du burde ha rett til å gå hvor du vil når han har ansvar for barna.

Og ja, jeg hadde også blitt redd hvis jeg ble stengt inne og mannen min virket ukontrollert sint. Det er ikke normal oppførsel.

Anonymkode: 727b2...6f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det, ts?

Anonymkode: 66ae8...fb6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 5.32):

Alle blir ikke vokdelige, sperer folk inne, slenger med dørende og viktigst av alt alle gjør ikke dette foran barn!!! Synes det er skumelt at du antyder ar de skal delle skyld for at HAN brukte fysisk makt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...