Gå til innhold

Mannen min klikket under en samtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Aureka skrev (20 timer siden):

Jeg jobber også netter og turnus, Mannen her er heldig som har en partner som tar ungene ut av huset for at han skal få sove. Helt normalt at mannen så stiller opp på kveldstid  for partner og unger etter at søvnen er unnagjort. 

IKKE normalt med slik oppførsel som denne mannen viser. 

Ts skriver at barna er i barnehage når TS jobber på dagtid så hun gjør ikke mannen en tjeneste ved å ta dem med slik at han får sove, hun bekskriver en situasjon hvor hun bidro til at ting eskalerte. 

Anonymkode: b8fc8...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når det gjelder hans sinne så er det noe annet som ligger under og ulmer enn irritasjon over snømåking og krangling om en butikktur. 
Det er noe annet som foregår ..

Du går her ut ifra at mannen er en helt normal grei fyr. Folk som ikke er det, klikker for hva som helst hele tiden. Har du glemt å kjøpe inn smør. Pang!!!! Kjempereaksjon. Tror ikke fyren er helt god. Hun fikk ikke gå på butikken. Ingen normale fyr hindrer damen i å gå på butikken og handle. Men det var liksom greit at hun trente..

Anonymkode: 2247a...8de

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Som en kjent psykolog ved navn Esther Perel sier så ofte.

Spørsmålet er ikke om hva dere krangler OM, men FOR.

Eks. Makt og kontroll, Omsorg og nærhet / tillit, eller Respekt og anerkjennelse🙂

Anonymkode: dac76...b58

Vedkommende psykolog har blitt fratatt lisensen sin.

Anonymkode: 967f1...c3f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg leser kommentarfeltet, så er jeg ikke overrasket over at flere kvinner blir drept av partnerne sine i Norge hvert år. Full forståelse for mannen og shaming av TS.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

siden han ikke sa noe annet enn at han ville ha en unnskylding og at jeg ikke hadde noe å være lei meg for.

Han forteller deg hva du skal føle. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Og du sier han skriker til deg=Psykisk vold. Han dytter deg tilbake=Fysisk vold. Han tar på deg selv om du ber han la være. 

Du må komme deg vekk fra denne mannen. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

holdningen din TS vitner om at du er en del av problemet, svar som "snøfres er ikke mye til trening" sier meg at du ikke har mækt mye med snøfres akkurat heller og måten du beskriver det å være alene med ungene som om noe som gjør at alt annet ikke kan gjøres osv vitner om en person som ikke akkurat leter etter løsningen på det hun oppfatter som et problem - det å si at du får droppe butikken også da" er jo å gi han ansvar for noe som ikke er hans så jeg skjønner han reagerer hvis du bare er nag nag nag hele tiden. I tillegg jobber han natt, har du prøvd det? Det er ganske slitsomt å jobbe turnus om man går natt / dag / kveld osv og skal sove på dagtid.. bare nevner det av erfaring.. 

Anonymkode: b8fc8...a5a

Så da er det greit med vold? "Jeg jobber natt så da har jeg lov til å skremme konen min." Fy for et svar. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Sperret inne? Han ville vel bare ha en unnskyldning for noe som var urimelig. Kommentaren din var jo mot han. At han ødela din plan om butikk tur. Han hadde sikkert flyttet seg om du gikk i mot han, tok vekk armen og sa du ikke ville stå der sperret inne. Han ville sikkert bare markere seg, altså markere at her er det en urimelig forventning av deg. Forståelig at han er sliten etter vaktene sine. Butikk tur med barn går vel fint i morgen? Eller hjemlevering fra butikk? 
Leter du etter røde flagg av andre årsaker til at du vil vekk fra ham? Virker jo som en kule gikk varmt hos deg også når det ble så mye oppstandelse pga et enkelt ønske om å dra på butikken. 
Trene kan du forsåvidt gjøre hjemme også om du ikke kom deg ut pga været.

Anonymkode: ac512...b8e

Bruker du å true deg til unnskyldninger?

Hun sa jo ifra om at hun ville være i fred, og at hun trengte plass. Det respekterte han ikke. Så å si ifra fungerte jo ikke. Hans reaksjon var mer sinne, innesperring og tvangsklemming. Å "markere seg" på den måten er uakseptabelt.

De hadde i utgangspunktet avtalt at hun skulle få en time uten barn den dagen. Så klart blir hun frustrert når dette tydeligvis ikke var ok likevel. Handling med og uten småbarn er ikke det samme.

Og at en far skal kunne ta barna alene en time her og der er ikke en urimelig forventning uavhengig av om han arbeider natt eller ikke. Heldigvis har vi mange nattarbeidere som også er gode og tilstedeværende foreldre!

Endret av Nonstop1
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger mer detaljer for å svare på det. Hva sa du som gjorde han så fortvilet? 

Igjen skylder man på offeret. Det er veldig mye av det her i tråden. Vanskelig å forstå. 

Hvis en mann blir slått ned på vei til bussen. Lurer dere på hva han gjorde som fikk voldsutøveren til å slå? 

Hvis en kvinne blir voldtatt lurer dere på hva hun sa eller gjorde som fikk voldtektsmannen til å voldta?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sperret inne? Han ville vel bare ha en unnskyldning for noe som var urimelig. Kommentaren din var jo mot han. At han ødela din plan om butikk tur. Han hadde sikkert flyttet seg om du gikk i mot han, tok vekk armen og sa du ikke ville stå der sperret inne. Han ville sikkert bare markere seg, altså markere at her er det en urimelig forventning av deg. Forståelig at han er sliten etter vaktene sine. Butikk tur med barn går vel fint i morgen? Eller hjemlevering fra butikk? 
Leter du etter røde flagg av andre årsaker til at du vil vekk fra ham? Virker jo som en kule gikk varmt hos deg også når det ble så mye oppstandelse pga et enkelt ønske om å dra på butikken. 

Du rettferdiggjør vold. Og han dyttet til henne når hun prøvde å forlate rommet. Det finnes ingen unnskyldning for å oppføre seg skremmende overfor samboer og barn. Hun var redd han.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 19.17):

Dette er grunnen til at det, da jeg datet, var en dealbreaker om mannen ikke hadde hatt en stabil, trygg og god oppvekst, med harmoniske foreldre som viste omsorg for hverandre.

Det tyter ut. Før eller senere. 

Anonymkode: 685f1...9f9

Utrolig fordomsfull kommentar - alle som ikke har hatt en perfekt oppvekst er utelukket som partnere? Da kan man gå glipp av mye bra...

Anonymkode: dfb61...5f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig trist at så mange har ment i denne tråden at det må ha vært noe ts har gjort galt som fikk mannen til å klikke sånn. Jeg vet ikke om det er trolling, kvinner som vil trykke ned kvinner, eller om det finnes flere i denne tråden som lever på denne måten og tror det er greit. Det er det ikke. Hun ble utsatt for både fysisk og psykisk vold i den episoden. Og barna ble nok bekymret også. Dette er overhodet ikke greit, og vil nok eskalere i fremtiden om ikke ts tar grep. Håper hun bytter ut mannen med en normal snill en. ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utrolig fordomsfull kommentar - alle som ikke har hatt en perfekt oppvekst er utelukket som partnere? Da kan man gå glipp av mye bra...

Statistikk, ikke fordomsfulle kommentarer. Forskning viser korrelasjon av lave nivåer av MAO-enzymet + mishandling i oppveksten, og utøvelse av vold senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er lei meg for at ikke alle i verden er som KG-brukere, da hadde vi jo vært kvitt all krig og krangling.. All ære til dere fredfulle pasifister der ute, som alltid har aggresjon og sinne under full kontroll. 

(For JEG, roligheta selv, gjør dumme ting i frustrasjon og sinne, som jeg angrer på i ettertid, som feks kaste ting i gulvet, stå ubehagelig nært mannen i en krangel osv)

Anonymkode: 999f4...b07

De fleste av oss har lært å regulere følelsene våre. Kaste ting osv hører trass alderen til. Altså visst kan man ha lyst men da går man fprlater man situasjonen før. Du må også huske makt ubalansen. Jeg tviler på at mannen din blir redd når du står ubehagelig nærme ham i en krangel. 

Anonymkode: 0d7a3...bae

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Når jeg leser kommentarfeltet, så er jeg ikke overrasket over at flere kvinner blir drept av partnerne sine i Norge hvert år. Full forståelse for mannen og shaming av TS.

Ja kvinnehatet lever dessverre i beste velgående.  

Ts sa du unnskyld kun for å komme ut av situasjonen, og fordi du var redd? Man skal aldri være redd i et forhold, uavhengig av hva diskusjonen går ut på.  Det er helt irrelevant hva dere kranglet om. Han truer og bruker alle virkemidler unntatt å slå  for å tvinge deg i kne. Jeg hadde vært ute av det forholdet uten å tenke, en gang er en gang for mye. Dette er ikke din beskytter. 

Anonymkode: 0d7a3...bae

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forteller deg hva du skal føle. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Og du sier han skriker til deg=Psykisk vold. Han dytter deg tilbake=Fysisk vold. Han tar på deg selv om du ber han la være. 

Du må komme deg vekk fra denne mannen. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Statistikk, ikke fordomsfulle kommentarer. Forskning viser korrelasjon av lave nivåer av MAO-enzymet + mishandling i oppveksten, og utøvelse av vold senere i livet.

For det første nevnte du ikke de som har opplevd mishandling i oppveksten - du skrev "ikke hadde hatt en stabil, trygg og god oppvekst, med harmoniske foreldre". 

For det andre kan man ikke basere valg av kjæreste eller venner på statistikk - menneskelige forhold er veldig mye mer enn det...

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For det første nevnte du ikke de som har opplevd mishandling i oppveksten - du skrev "ikke hadde hatt en stabil, trygg og god oppvekst, med harmoniske foreldre". 

For det andre kan man ikke basere valg av kjæreste eller venner på statistikk - menneskelige forhold er veldig mye mer enn det...

For det første, så var det ikke jeg som skrev det. For det andre, er det fornuftig å forsøke å unngå røde flagg for å ikke bli en del av statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva var urimelig forventning? Skjønner mindre og mindre for hvert innlegg nå…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Du skjønner ikke helt du heller nei?

Jeg har lest innlegget til ts to ggr nå og forstår fortsatt ikke hva konkret mannen ble så sint for. Han ville ikke at hun skulle dra på butikken (ok, kontrollerende atferd), om hun dro på butikken eller trening, går det vel for det samme for mannen? Var det det at han hadde brukt tid på å måke? Det må man jo uansett?

Var det kommentaren «ok da blåser jeg i butikken?» Var vel det han ville? Om ts sa det i en oppgitt tone, hva var det å klikke for?

Må være noe annet som ligger under her. Det er tøft å snu døgnet… kanskje har det med jobb å gjøre. Uansett å sperre utgangen til ts, hyle foran ungene og å avkreve henne en unnskyldning (for hva?) er horribel atferd uansett.

Jeg forstår det som at mannen har overbevist TS om at det var urimelig av henne å si "blåser i butikken". Det høres helt galskap ut, men det er også galskap å skrike, slå med dørene, stenge konen sin inne, dyte konen sin, kleme henne mot henes vilje og alt dette mens barna(!) hører på. Så jeg tror ikke det trenger å ligge noe mer konkret bak dette, om han er agresiv og kontrolerende så er han det liksom. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du for vane og stenge folk inne selv eller noe, siden du har et behov for å normalisere slik unormal oppførsel? TS skriver jo at hun prøvde å gå forbi mannen, og da DYTET han henne til bake. Så han bruke fysisk makt for å spere henne inne, som er ulovlig. Kan gått være han ønsket å markere seg, men det betyr ikke at han får fritak fra loven. Han klemte henne også mot hennes vilje med begrunelsen at han trengte det, normalt fungerende menesker gjør ikke slik! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...