Gå til innhold

Jente «drama» på skolen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Har en datter på 8 år, det er drama blant jente gjengen hele tiden. De er 3 venninner og det skjer alltid noe så det ender opp med 2 mot 1.

datteren min er lei, hu har skaffet seg nye venner å henge med i pausene. Men nå avviser de gamle venninnen henne fordi de mener hu ditcher de, men datteren min sier vi kan leke sammen alle sammen. Men dette godtar ikke de 2 første venninnene.

er det virkelig såpass mye drama blant 8 åringer? 
per nå hører jeg jo på alt hu sier og prøver å be henne inkludere alle og glemme alt og starte på nytt når det er ny skoledag. Men helt ærlig er jeg litt overrasket 

Anonymkode: e1271...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres vanlig ut, er iallfall det alle jentemammaene sier, har bare gutter selv. :P 

Hvis de ikke kan leke alle sammen så bør hun jo kanskje få litt hjelp til å forstå at disse to første venninnene er litt toxic i væremåten, og hvis hun skifter hele tiden og så vil nye venner gå lei. Er en balansegang det der, er så glad jeg ikke er ung i dag.

Anonymkode: b3647...eff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å stålsette seg. Det blir bare verre. Forsøk å oppmuntre jenta di til å være allsidig, ha venner i ulike trinn/klasser, så har hun flere å spille på. Da kan hun velge bort drama.

Anonymkode: 22860...f89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Høres vanlig ut, er iallfall det alle jentemammaene sier, har bare gutter selv. :P 

Hvis de ikke kan leke alle sammen så bør hun jo kanskje få litt hjelp til å forstå at disse to første venninnene er litt toxic i væremåten, og hvis hun skifter hele tiden og så vil nye venner gå lei. Er en balansegang det der, er så glad jeg ikke er ung i dag.

Anonymkode: b3647...eff

Hun har hatt samme to venninner i 2 år, men nå etter nyttår har hun byttet til noen nye. Skal sies at det er andre skoledag i 2025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke kalt det toxic akkurat, men det høres ganske vanlig ut. Det er nok ikke noe feil med noen av disse barna, men dette er gjerne sånn jenter lærer seg det sosiale spillet. De er litt «smartere» enn gutter, og prøver gjerne hardere for å manipulere vennegjengen til sin egen fordel. Egentlig et tegn på normalutvikling, men vondt og slitsomt å stå i som foreldre (og barn). Det kommer til å gå bra, men klokt av deg å hjelpe henne til å ha flere å spille på. Det kan være vanskelig å ha en «bestevenn», for da er fallhøyden så stor den dagen bestevennen bestemmer seg for noe annet.

Anonymkode: 2918f...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gutter selv, ingen drama der. Vet det er mye styr med jentene i klassen. De skal ha eget «hvordan være en god venn» kurs for jentene på trinnet…

Anonymkode: 2c9fb...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fatter ikke at folk ønsker seg jentebarn. I min sønns klasse er det 80% gutter og ALT drama kommer fra jentene. Og det dramaet startet første skoledag.

Anonymkode: 5180d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville ikke kalt det toxic akkurat, men det høres ganske vanlig ut. Det er nok ikke noe feil med noen av disse barna, men dette er gjerne sånn jenter lærer seg det sosiale spillet. De er litt «smartere» enn gutter, og prøver gjerne hardere for å manipulere vennegjengen til sin egen fordel. Egentlig et tegn på normalutvikling, men vondt og slitsomt å stå i som foreldre (og barn). Det kommer til å gå bra, men klokt av deg å hjelpe henne til å ha flere å spille på. Det kan være vanskelig å ha en «bestevenn», for da er fallhøyden så stor den dagen bestevennen bestemmer seg for noe annet.

Anonymkode: 2918f...eb2

Kort oppsumert: det er vanlig at jenter er toxic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fatter ikke at folk ønsker seg jentebarn. I min sønns klasse er det 80% gutter og ALT drama kommer fra jentene. Og det dramaet startet første skoledag.

Man tenker vel mer langsiktig, siden nesten alle kriminelle er gutter 😅

Men mye drama med jenter, ja. Tenker tilbake på det med gru. Gjenger med slemme, men merkelig populære jenter som alle ville bli en av, bestevenninner som kom på døra og "slo opp" osv. Jeg foretrekker mannlige venner den dag i dag. 

Anonymkode: 306a7...9fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet allerede i første klasse og de holdt på gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Har "heldigvis" bare en jente, jeg har også bedre erfaring med gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man tenker vel mer langsiktig, siden nesten alle kriminelle er gutter 😅

Men mye drama med jenter, ja. Tenker tilbake på det med gru. Gjenger med slemme, men merkelig populære jenter som alle ville bli en av, bestevenninner som kom på døra og "slo opp" osv. Jeg foretrekker mannlige venner den dag i dag. 

Anonymkode: 306a7...9fe

Heldigvis er ikke alle gutter kriminelle! 

Jeg har også en gutt som går i en klasse med kjempemasse jentedrama. Men jeg opplever også at endel jentemammaer er mer dramatiske og skal blande seg borti og ordne alt for døtrene sine som aaaldri har gjort noe galt. Mulig det bare er i klassen til min sønn, men vi guttemammaene har i hvertfall et mye bedre samarbeid, og er ikke så esktremt blåøyde når det gjelder egne barn

Anonymkode: 13433...132

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og det blir verre. Mye verre. 
Tips: håper ikke du har lukket ørene totalt for at jenta di er uskyldig. Mest sannsynlig er hun ikke det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heldigvis er ikke alle gutter kriminelle! 

Jeg har også en gutt som går i en klasse med kjempemasse jentedrama. Men jeg opplever også at endel jentemammaer er mer dramatiske og skal blande seg borti og ordne alt for døtrene sine som aaaldri har gjort noe galt. Mulig det bare er i klassen til min sønn, men vi guttemammaene har i hvertfall et mye bedre samarbeid, og er ikke så esktremt blåøyde når det gjelder egne barn

Anonymkode: 13433...132

Nei, akkurat som det ikke er drama med alle jenter.

Anonymkode: 022e9...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...