AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:27 #1 Del Skrevet mandag kl 14:27 Hei, jeg stresser litt. Sendt mel til nav nå men venter fortsatt på svar men tenger svar nå pga stresser. Blir skattekortet automastik fornyet? Går på arbeidsavklarings penger fra nav. Når jeg trykker inn på skatteettane så kommer jeg inn på min side der d står. skattekort 2025 »inntekt trekkes etter (tall) også står d hvsi bo sitsuajson, jobb osv blir endret. Derfor bør du kontroller skattekortet. så d står jo det prosenter jeg skatter nå. Betyr d at jeg har skattekort? Bekalger rotete innlegg Anonymkode: d3545...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:33 #2 Del Skrevet mandag kl 14:33 Ja. Nav økonomilinjen skal hente skattekortet ditt for 2025 automatisk. Ganske sikker på at du kan slappe av og puste ut. Er ingenting du må levere per post eller gjøre noen endringer med. Anonymkode: c93bd...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:35 #3 Del Skrevet mandag kl 14:35 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Nav økonomilinjen skal hente skattekortet ditt for 2025 automatisk. Ganske sikker på at du kan slappe av og puste ut. Er ingenting du må levere per post eller gjøre noen endringer med. Anonymkode: c93bd...dfa Tusen takk for svar!❤️ Anonymkode: d3545...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:36 #4 Del Skrevet mandag kl 14:36 Det blir automatisk fornyet. Men når du er på AAP så har du kanskje endringer i hvor mye du arbeider? Da bør du gå inn og legge inn endringene for å unngå baksmell. Nav og arbeidsgiver henter skattekortet selv. Det blir registrert så du kan lese det inne på Skatteetaten.no Anonymkode: 4a52f...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:39 #5 Del Skrevet mandag kl 14:39 Ikke noe å stresse med. NAV henter skattekortet ditt Det som kan lønne seg er å se over skattekortet, sjekke postene for formue og gjeld. Men med tabelltrekk går det meste trygt for seg. I mitt tilfelle, uten ekstra trekk, så ligger jeg an til å skatte ca 4000 kr for mye i år. Anonymkode: 2dffa...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:44 #6 Del Skrevet mandag kl 14:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir automatisk fornyet. Men når du er på AAP så har du kanskje endringer i hvor mye du arbeider? Da bør du gå inn og legge inn endringene for å unngå baksmell. Nav og arbeidsgiver henter skattekortet selv. Det blir registrert så du kan lese det inne på Skatteetaten.no Anonymkode: 4a52f...83d Dette er også smart å tenke på for de på AAP med ordinær lønnsinntekt. Om man ikke gjør noe så vil arbeidsgiver bruke prosenttrekk langt høyere enn nødvendig. Da er det lurere å regne ut AAP + forventet inntekt og velge prosenttrekk i stedet. Jeg ble trukket 34 prosent før jeg endret, og da lå jeg rundt 20-21%. Jeg la inn litt slingringsmonn, 15-16000 høyere forventet årsinntekt, for å unngå baksmell. Anonymkode: 2dffa...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:46 #7 Del Skrevet mandag kl 14:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er også smart å tenke på for de på AAP med ordinær lønnsinntekt. Om man ikke gjør noe så vil arbeidsgiver bruke prosenttrekk langt høyere enn nødvendig. Da er det lurere å regne ut AAP + forventet inntekt og velge prosenttrekk i stedet. Jeg ble trukket 34 prosent før jeg endret, og da lå jeg rundt 20-21%. Jeg la inn litt slingringsmonn, 15-16000 høyere forventet årsinntekt, for å unngå baksmell. Anonymkode: 2dffa...7c7 Tusen hjertelig for svar Anonymkode: d3545...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:46 #8 Del Skrevet mandag kl 14:46 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke noe å stresse med. NAV henter skattekortet ditt Det som kan lønne seg er å se over skattekortet, sjekke postene for formue og gjeld. Men med tabelltrekk går det meste trygt for seg. I mitt tilfelle, uten ekstra trekk, så ligger jeg an til å skatte ca 4000 kr for mye i år. Anonymkode: 2dffa...7c7 Tusen takk for svar! Anonymkode: d3545...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå