Gå til innhold

Er vi flere som bare ligger i senga hjemme i dag, utmattet??

Calaska

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 6.11):

Kan jeg spørre om det et mange år du har vært utbrent? For det kan ta mange år å bli frisk. Men de fleste blir friske. Du har hatt for høyt kortisolnivå antagelig, og det er det som ofte fører til utbrenthet. Du må ikke dra deg selv ned, godta at ting tar tid. Og vær snill mot deg selv. Du får ikke mer energi av negative tanker, prøv å dytte fokuset. Men selvsagt lov å føle seg trist og oppgitt over at livet er snudd på hodet.

Det viktige er at du bremser ned aktivitetsnivået betraktelig. Tror og du har altfor høye forventninger til deg selv. Ta hensyn til deg selv og sett deg selv i førersetet. Fokus på kosthold, mineraler og riktig trening osv er viktig. Og å ha tro på at ting blir bedre. Hilsen en som har vært der du er. 

Anonymkode: d80e8...14c

Det er sammensatt. Jeg kollapset etter 2 covid vaksiner. 

Vet godt hva jeg skal og ikke skal, men det er kjedelig 🤣 ønsker meg mer. Og er singel og føler mye på at det er lite verdi i en uføretrygdet dame. 

Gjør yoga/pilates og spiser sunt. Råvarer og ikke ultraprosseserte produkter. Tilskudd vitaminer, frisk luft og lys. Går til psykolog som har stor betydning. 

Men det med å ikke være i arbeid er veldig vanskelig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for fin trøstetråd (som det ble for meg).

Har nettopp startet i noe helt nytt for meg (studere), og på dag 3 har jeg ligget på sofaen nesten hele dagen. Stresset så mye med det, ble visst en stor overgang, så her ble det stresshodepine, nakke som stivnet og urolig mage i flere dager, i tillegg har jeg sovet elendig i det siste.

Fy søren, noen ganger føler man seg udugelig med en kropp som bare hater stress🙈

Men skal prøve å være snill med neg selv og ta det med ro resten av denne uka, håper det vil hjelpe.

Anonymkode: a64b2...557

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...