Calaska Skrevet i går, 13:44 #1 Del Skrevet i går, 13:44 Jeg vil vite om flere har det som meg. Utmattet etter jule og nyttårshelg og samme hvor mye jeg planla å gjøre noe idag så er jeg bare hjemme og har tilbragt dagen i senga. Jeg hører lydbok en liten stund. Men skal slå av og sove nå. Har søkt uføretrygd etter lang tid med utbrenthet og utprøving i arbeid. Er høgskoleutdannet med videreutdanning og jobbet tidligere 120 % minst.. I tillegg til syke foreldre og to tenåringsbarn samt vergemål for en eldre barnløs slektning. Har tro på at jeg skal jobbe igjen men må restituere eller hva jeg skal kalle det, enda lenger.. Innlegget er ikke ment for verken å syte eller klage, jeg vil bare spørre om vi er flere for jeg føler meg så forbanna udugelig. Jeg er dame på 50 år. (nb: det er mange detaljer og ting rundt situasjonen som jeg ikke nevner da det blir for omstendelig, ber derfor om at de som "ikke har noe pent å si, lar være å si noe".) Med ønske om at det er en god dag for de fleste 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:46 #2 Del Skrevet i går, 13:46 Ja jeg sitter/ligger også i senga i dag og de siste dagene. Drit lei av å være utmattet. Anonymkode: 18960...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:48 #3 Del Skrevet i går, 13:48 Barna mine hadde første dag i barnehagen etter juleferie idag, og jeg lå rett ut i flere timer etter levering idag. Vi har vært syke hele ferien med kraftig forkjølelse, i tillegg har jeg fibromyalgi og har strevd veldig mye med søvn. Er ufør. Så det ble en rolig dag idag. Kom meg ut av huset til slutt, og sitter nå på en kafé og koser meg med en kaffe og litt lunsj, før det er henting i barnehagen. Tenker det blir fint med hverdag igjen nå. Anonymkode: 0bb34...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:50 #4 Del Skrevet i går, 13:50 Ikke utmattet, men ligger likevel i senga og drar meg. Nettopp lappet innpå en god middag. Anonymkode: 488e0...3a7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:52 #5 Del Skrevet i går, 13:52 Leverte toåringen i barnehagen kl. 9, gikk hjem og la meg på sofaen. Ligger her fortsatt. Pappaen henter. Jeg er helt utslitt av en lang høst med ekstremt mye og hard sykdom, og en travel desember. Anonymkode: 4c3b0...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:54 #6 Del Skrevet i går, 13:54 Jeg er ei dame på 43 år. Og her har barna flyttet ut. Starta tidlig med barn. Og jeg har en jobb jeg kan styre litt selv. Så jeg er flink til å ta meg litt fri og hente meg inn igjen. Men det hjelper mye bare at ungene har flyttet ut å. No tar jeg kun hensyn til meg selv. Anonymkode: 46e79...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #7 Del Skrevet i går, 13:57 Jepp. Samme her. Flyttet meg fra senga til sofaen da jeg stod opp, og ligger her fremdeles. Her skal jeg bli til gubben kommer hjem ikveld og vi skal legge oss. Anonymkode: 0ed23...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #8 Del Skrevet i går, 13:59 Ja, jeg ligger her i sengen. Har vært fysisk og mentalt utslitt hele høsten, men holdt ut litt til. Og litt til. Og litt til. Nå tror jeg ikke det går lenger. Har til og med fått beskjed fra sønnen min på 14 om at jeg må komme meg til legen. Anonymkode: efe67...657 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet i går, 13:59 Forfatter #9 Del Skrevet i går, 13:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ei dame på 43 år. Og her har barna flyttet ut. Starta tidlig med barn. Og jeg har en jobb jeg kan styre litt selv. Så jeg er flink til å ta meg litt fri og hente meg inn igjen. Men det hjelper mye bare at ungene har flyttet ut å. No tar jeg kun hensyn til meg selv. Anonymkode: 46e79...2dc Jeg skjønner, mine barn har også flyttet ut og greier seg fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet i går, 14:00 Forfatter #10 Del Skrevet i går, 14:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ligger her i sengen. Har vært fysisk og mentalt utslitt hele høsten, men holdt ut litt til. Og litt til. Og litt til. Nå tror jeg ikke det går lenger. Har til og med fått beskjed fra sønnen min på 14 om at jeg må komme meg til legen. Anonymkode: efe67...657 Ja gå til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet i går, 14:01 Forfatter #11 Del Skrevet i går, 14:01 Begynner nesten å grine når jeg skjønner at jeg ikke er den eneste i verden som ikke er ute i jobb og produktiv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:07 #12 Del Skrevet i går, 14:07 Har vært på jobb, en liten strekk i senga før handling og henting i barnehagen. Er utslitt og vil ha ny jobb. Anonymkode: 3b23d...04e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #13 Del Skrevet i går, 15:15 Jeg er på AAP og har i dag vært mye i aktivitet. Handlet, trent dobbelttime, dusjet og vært i traumebehandling. Da blir det et par dager i et mørkt rom etterpå 😪. Gode tanker til dere andre ❤ Anonymkode: 95838...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:21 #14 Del Skrevet i går, 18:21 Føler med deg. Du er ikke alene. Jobber ikke selv pga kronisk og fysisk sykdom/er. Man føler seg udugelig til tider, men det beste du kan gjøre nå er å se at kroppen din trenger hvile og ro nå, ta vare på deg selv. Kanskje blir du bedre om et par- tre år ish. Lykke til. Anonymkode: c6e66...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet 23 timer siden Forfatter #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler med deg. Du er ikke alene. Jobber ikke selv pga kronisk og fysisk sykdom/er. Man føler seg udugelig til tider, men det beste du kan gjøre nå er å se at kroppen din trenger hvile og ro nå, ta vare på deg selv. Kanskje blir du bedre om et par- tre år ish. Lykke til. Anonymkode: c6e66...439 Tusen takk ❤️ det er det jeg håper også, så fint at du sa det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calaska Skrevet 23 timer siden Forfatter #16 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er på AAP og har i dag vært mye i aktivitet. Handlet, trent dobbelttime, dusjet og vært i traumebehandling. Da blir det et par dager i et mørkt rom etterpå 😪. Gode tanker til dere andre ❤ Anonymkode: 95838...8b2 Tusen takk ❤️ kjenner til litt av det der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Helt utslitt etter jul. Har jobbet idag, klarte ikke fokusere særlig. Så sofaen frem til sengetid. Heldigvis ett år til neste runde. Ufør mann, sykt barn, eldre foreldre; så mye faller på meg. Anonymkode: 41644...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er nattevakt og hviler/sover hver dag når barna er i barnehage og skole. Også når jeg har fri. Gjorde det litt dumt for meg selv da jeg skulle tilbake fra permisjon etter første barnet og reduserte stillingen min til 50% fordi jeg ble så fort utmattet. Tenkte det var det som skulle til for å hente meg inn. Nå har det gått 9 år og jeg har enda ikke hentet meg inn. Det burde være lettere å gå opp i stilling nå når barna er større, men jeg har ikke overskudd. Blir svært fort utmattet. Så begynne rå innse at jeg for alltid vil være en stor taper i arbeidslivet. Anonymkode: 242e1...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Del Skrevet 18 timer siden Her er jeg også ganske utmattet i dag ,og som deg er jeg ufør.Så i dag blir det avslapping. Anonymkode: 599a8...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Calaska skrev (15 timer siden): Har søkt uføretrygd etter lang tid med utbrenthet og utprøving i arbeid Kan jeg spørre om det et mange år du har vært utbrent? For det kan ta mange år å bli frisk. Men de fleste blir friske. Du har hatt for høyt kortisolnivå antagelig, og det er det som ofte fører til utbrenthet. Du må ikke dra deg selv ned, godta at ting tar tid. Og vær snill mot deg selv. Du får ikke mer energi av negative tanker, prøv å dytte fokuset. Men selvsagt lov å føle seg trist og oppgitt over at livet er snudd på hodet. Det viktige er at du bremser ned aktivitetsnivået betraktelig. Tror og du har altfor høye forventninger til deg selv. Ta hensyn til deg selv og sett deg selv i førersetet. Fokus på kosthold, mineraler og riktig trening osv er viktig. Og å ha tro på at ting blir bedre. Hilsen en som har vært der du er. Anonymkode: d80e8...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå