Gå til innhold

Menn som uttaler seg svært negativt om damer offentlig - hvorfor fortsetter de å sjekke opp/løpe etter damer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
askjiir skrev (Akkurat nå):

Det å ikke være med en kvinne er like skadelig som å røyke en 20 pakning hver dag? Tror du overvurderer deg selv litt 🤣

Jeg blir veldig pinlig berørt på dine vegne. Her beviser du jo bare at du ikke forsto hva hun sa i det hele tatt.

Anonymkode: 431d5...8c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 14.40):

Så hvorfor fortsetter menn som hater kvinner, sjekke opp og omgås kvinner? 

Anonymkode: 09145...6c8

For at de ikke hater kvinner. Men det er gjerne den enkle løsningen som kastes ut når man ikke vil eller klarer å sette seg inn i en situasjon eller sak. Blir fort mange "enkle løsninger" når man lever i et "fastfood-samfunn".

Anonymkode: 8c0d0...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever kvinnehatet utelukkende som et internettfenomen. Mulig det har med hvilke miljøer man omgås, og alderen man er i. Men i min omgangskrets så kjenner det stort sett oppegående menn, de fleste i forhold. Krangler, utroskap og annet er ikke uvanlig, men det gjelder begge kjønn. Også på jobb. Har opplevd noen upassende kommentarer på utseende, og noe uønsket seksuell oppmerksomhet. Det går mer på at enkelte menn er dårlige mennesker. Akkurat som enkelte kvinner er det.

Men jeg har aldri opplevd direkte kvinnefiendlige holdninger. Eller typ den der sjargongen som jeg kun ser på internett at "likestilling har gått for langt, kvinner er grunnen til at mitt liv er mislykket". Det er de mørke krokene av internett hvor frustrerte menn som ikke får til eget liv trenger noen å skylde på. 

Anonymkode: 12fb3...3c5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi mennesker har en biologisk drive til å formere seg. Denne driven forsvinner ikke selv om man er skuffet, bitter eller sint. 

Så nevnes det her at noen menn er emosjonelt redd for kvinner, men ikke fysisk redd for kvinner. 

Da får du en litt uheldig kombinasjon som gjør at det blir en selvoppfyllende profeti, alle de negative tankene de har. 

Man er ofte ikke klar over kroppsspråket sitt for eksempel. Jeg kan lure på hvorfor alle andre tilsynelatende har det så lett med å finne venner og kjærester. Jeg reiser jo ut og prøver. Men hele kroppsspråket mitt skriker la meg være i fred, jeg er ukomfortabel.

Jeg hadde trolig fått flere venner om jeg sluttet å sette meg lengst bort fra alle rundt bordet. 

Hadde jeg vert mer imøtekommende så hadde jeg hatt større suksess på både venne og kjærlighets fronten. Det er litt vondt å innrømme og si, men jeg får ikke gjort noe med det før jeg skjønner at jeg må gjøre noe med meg selv her. 

Anonymkode: 069ab...2bb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerforfølgelse, brukerangrep, spekulasjoner, avsporinger og samtlige svar til dette.

Matas, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...