Gå til innhold

Hvilken kontakt er greit med exer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er nesten motsatt.

Om det er barn i bilde, så er det et stort rødt flagg for meg om man har et distansert/lite kontakt med eller komplisert forhold til sin eks

Da hadde jeg skygget banen.

Anonymkode: 242a3...202

Helt enig! 

Anonymkode: 15d1b...55b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvem av dem var det som avsluttet forholdet?

Jeg ville blitt noe mer utrygg om det var min nye partner som ble forlatt, og som ønsket å tilbringe såpass mye tid med eksen.

Jeg er skilt og vi har barn sammen, min eksmann sender meg stadig meldinger, og sett i lys av at han har ønsket at vi prøvde på ny sammen, skjønner jeg at all kontakten han prøver seg på handler om nettopp det. Jeg holder avstand. Han er i et nytt forhold, og jeg tror ikke den dama vet om alle meldingene han sender.

Anonymkode: 764e3...056

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg driver et firma sammen med eksen min, vi har vært skilt i ti år og jobber sammen, om ikke daglig, så flere ganger i uka.

Skulle en ny kjæreste nekte meg å jobbe eller ha kontakt med eksen min, så er ikke veien til utgangsdøra lang.

Jeg er 100 % lojal, ærlig og trofast i et forhold, den partneren som ikke stoler på dette, har ikke noe i mitt liv å gjøre. 

Anonymkode: 2bfa2...085

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sexen da, mener du? 

Anonymkode: 2d235...501

Kan jo være det... 

For meg frister det ikke å ligge med noen av xene mine, de er de siste en ny mann hadde trengt å bekymre seg for. Derfor ser jeg ikke problemet med å være venner.

Anonymkode: 77172...d57

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eksmannen min vil veldig gjerne ha mye kontakt utenom barna. Jeg får snapper og reals som før det ble slutt, også med seksuelt ladet innhold. 

Jeg tenkte til å begynne med at det nok bare var for å teste om han fortsatt hadde sjangs, men han gjør det fortsatt og nå er han vistnok så forelsket i en ny dame. Jeg får fortsatt slike meldinger og svarer fortsatt ikke på de. 

Jeg er absolutt ikke interessert i han, men vil ikke risikere samarbeidet og skape dårlig stemning på grunn av dette alene, så jeg lar han bare ture på. Det påvirker ikke meg på noe vis, annet enn at det øker min forakt for han.

Anonymkode: d9076...9ef

Hør på deg selv da!?!

Du mottar seksuelt ladet innhold fra en eks, for å ikke skape dårlig stemning? 

Anonymkode: ad766...0d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er 100 % lojal, ærlig og trofast i et forhold, den partneren som ikke stoler på dette, har ikke noe i mitt liv å gjøre. 

Herregud noe så dumt.

Man kan stole på folk, samtidig som man setter noen premisser for hva som er greit eller ikke. Det er ikke motsetninger. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mine skilte foreldre feirer fortsatt jul sammen, 15 år etter at det ble slutt. De har begge ny partner. Foreldrene mine kan handle sammen i juletider for å planlegge julegaver til oss barna, og ved bursdager så inviteres den andre over osv. Jeg som barn synes dette er helt fantastisk. Å se mine foreldre le sammen, skravle, mimre om gamledager, gi hverandre julegaver på julaften... det er en så trygg og god følelse som jeg unner alle barn med skilte foreldre. 

Anonymkode: 51ff1...085

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hør på deg selv da!?!

Du mottar seksuelt ladet innhold fra en eks, for å ikke skape dårlig stemning? 

Ja det er helt utrolig hvor mange kameler man må svelge noen ganger. Spesielt om det er barn inni bildet, og det er delt omsorg....

Klarer ikke Xen å få seg ny dame så går det ofte utover barna eller Xdama....

Helt forkastelig! 

Anonymkode: 46e79...0af

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan jo være det... 

For meg frister det ikke å ligge med noen av xene mine, de er de siste en ny mann hadde trengt å bekymre seg for. Derfor ser jeg ikke problemet med å være venner.

Hvis det er spesifikke personer som man kan bli utro med så er det ekser som står høyt opp på listen, sånn generelt. Så kommer venner, deretter kolleger. 

Det at du ikke føler at det frister å være utro med dine ekser nå, gjør det at det ikke kan være et problem for andre enn deg (som for eksempel mannen din). 

Du og andre må selvfølgelig ha de venner som dere ønsker, og leve livet som det passer dere. Men å ikke kunne se at det kan være et problem med å dyrke og prioritere nære relasjoner med ekser, fremstår som litt selvsentrert (beklager). 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Hvis det er spesifikke personer som man kan bli utro med så er det ekser som står høyt opp på listen,

Jeg tror det er nesten like vanlig at en eks er nederst på «listen».

De siste jeg ville hatt sex med er eksene mine. Da er det mange andre min partner heller burde bekymret seg for, om hun er redd jeg skal være utro.

Når har både jeg og min partner tett og god kontakt med våres ekser, så dette er jo ikke en reel problemstilling for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn generelt er ingen kontakt det beste men det gjelder ikke når de har barn sammen. Som andre skriver så er en god tone mellom foreldre bra for barna. Hvis du er så usikker så burde du ikke funnet deg en dame med barn fra før

Anonymkode: 13e45...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 13.10):

Var gift i 20 år, og ble silt for ca 1,5 år siden. Etter noen måneder ble jeg sammen med en helt super dame som jeg er veldig glad i. 

Vi har det veldig fint sammen, men jeg kjenner jeg sliter med hennes kontakt med ex-mannen hennes. De har vært skilt i ca. 4 år. 

Blandt annet vet jeg at de driver å sender hverandre morsomme instagram reels, de diskuterer jobb relaterte ting på telefonen. De har barn annenhver uke, og vet de ofte sitter og prater da. 

Jeg syns det er vondt at de er så nære... Selv har jeg fjernet meg helt fra min ex. Vi er ikke uvenner, men har ingen løpende kontakt. 

Jeg har liksom tenkt at det er naturlig når en skilles. 

Er jeg helt idiot?  

Anonymkode: c2d85...2c6

Dette er en kamel du må svelge. Du kommer bare til å se dum ut og tape ansikt hvis du begynner å bli sur rundt dette. Stol på henne. Ikke så mye du kan gjøre når de har barn sammen. Hver glad de er venner pgr av barnet. Viser at de er gode mennesker. De er nok bare gode venner. Ellers hadde hun ikke vært sammen med deg. 

Anonymkode: 65911...841

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tror det er nesten like vanlig at en eks er nederst på «listen».

De siste jeg ville hatt sex med er eksene mine. Da er det mange andre min partner heller burde bekymret seg for, om hun er redd jeg skal være utro.

Når har både jeg og min partner tett og god kontakt med våres ekser, så dette er jo ikke en reel problemstilling for vår del.

Hvem som er faktisk nederst på listen av alle mulige er vel umulig å si. Men generelt sett på individnivå hvem folk er utro med så er den mest sannsynlige enn eks. Som ikke er så rart, i hvert fall for de fleste så har eksen vært en person som man har vært tiltrukket til på den måten. Man kjenner hverandre, og har alltid en del felles positivt å falle tilbake på. Så jeg er ikke overrasket at det ikke er uvanlig at folk har sex med ekser (som single eller i forhold). Vil tro at det vil øke sannsynligheten for det hvis det er enn person som man fortsatt generelt liker og ønsker å være en del sammen med. 

Men hvorfor tenker du at akkurat du er annorledes? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.1.2025 den 17.22):

Jeg ser rett og slett ikke problemet med å være venn med xen...

Det er jo slutt av en grunn.

Helt enig. Vi skiltes jo som venner etter 20 år og det føles veldig unaturlig og aldri skulle snakke sammen igjen. Nå har vi ikke mye kontakt, men en snap eller to i måneden, og lunsj når vi er i samme by, kanskje 2 ganger i året.

Det er selvsagt ingen romantisk eller erotisk tiltrekning der, da kunne jeg forstått at det ble vanskelig, men da hadde vi sannsynligvis aldri blitt skilt in the first place.

Anonymkode: 3d558...82f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

Hvem som er faktisk nederst på listen av alle mulige er vel umulig å si. Men generelt sett på individnivå hvem folk er utro med så er den mest sannsynlige enn eks. Som ikke er så rart, i hvert fall for de fleste så har eksen vært en person som man har vært tiltrukket til på den måten. Man kjenner hverandre, og har alltid en del felles positivt å falle tilbake på. Så jeg er ikke overrasket at det ikke er uvanlig at folk har sex med ekser (som single eller i forhold). Vil tro at det vil øke sannsynligheten for det hvis det er enn person som man fortsatt generelt liker og ønsker å være en del sammen med. 

Har du faktisk tall på dette eller er det magefølelse alene? Ekskona mi er egentlig ganske kul og vi er for så vidt venner enda, selv om vi treffes sjelden, men jeg kunne aldri tenkt meg å ha sex med henne og jeg føler meg veldig trygg på at det er gjensidig…

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er ulike, det er helt greit ts. Jeg hadde to gode mannlige venner når jeg traff min mann. Det var via disse to jeg ble introdusert for min mann så både jeg og mannen ønsket selvfølgelig å fortsette vennskapet med disse to men det gikk ikke fordi "det passet ikke å ha venner av motsatt kjønn".

Anonymkode: e51df...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har barn sammen så kan det være kjekt at det er en god tone dem imellom. Hos oss er det litt sånn halv vennskapelig, som om vi er familie (kan sammenligne med søskenbarn kanskje), men ikke noe romantisk. Ville aldri blitt sammen igjen, men prater en del om ungene og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (7 timer siden):

Tror ikke jeg er unik i så henseende eller at «akkurat jeg er annerledes». Kjenner flere som ikke ville tatt i eksen sin med tang.

Årsaken til at seksuell kontakt med en eks er helt utenkelig, er at de er «vann under brua». De er ikke spennende for meg. Jeg er ikke nyskjerrig. Dette er avgjørende elementer for min seksualfunksjon. 
Feks min siste eks, som var min samboer igjennom flere år. Tanken på å skulle ha sex med henne i dag, gir tilnærmet samme følelse som tanken på å skulle ha sex med min søster.

Jeg er ingen engel. Jeg er ikke ufeilbarlig. Jeg skal ikke påstå at jeg er en «aldri kan være utro». Jeg kan oppleve attraksjon og tiltrekning. Dette er ikke overfor mine ekser, men kvinner jeg møter i helt andre sammenhenger. 

Om jeg hadde hatt null kontakt med mine ekser, så hadde ikke det minsket sannsynligheten for at jeg kan være utro. Jeg hadde vært utro med noen helt andre. En partner som hadde «nektet» meg kontakt og omgang med ekser om redsel for utroskap var årsaken, hadde desverre lurt seg selv og hennes nekting hadde i såre vært fånyttes.

Det er helt andre en mine ekser hun evt måtte ha bekymret seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 10.51):

Mine skilte foreldre feirer fortsatt jul sammen, 15 år etter at det ble slutt. De har begge ny partner. Foreldrene mine kan handle sammen i juletider for å planlegge julegaver til oss barna, og ved bursdager så inviteres den andre over osv. Jeg som barn synes dette er helt fantastisk. Å se mine foreldre le sammen, skravle, mimre om gamledager, gi hverandre julegaver på julaften... det er en så trygg og god følelse som jeg unner alle barn med skilte foreldre. 

Anonymkode: 51ff1...085

Trådstarter: 

Helt enig i at en skal kunne samles, spesielt sammen med barna. Det er ikke den kontakten jeg tenker på. 

Jeg tenker på kontakt som ikke har noe med barna å gjøre. Det gjør vondt for meg når han sender henne ting han vet hun syns er morsomt. Jeg tenker han gjør det for å opprettholde en slags kontakt som går utover det å  samarbeide godt. Når han er i huset der ved overlevering av barn f.eks, så oppfører han seg som han eier det fortsatt. Veldig brautende fyr. Jeg liker jo ikke fyren... 

Jeg ville kanskje hatt det lettere om hun kunne vært litt mer negativ til han.... Syns det er vanskelig. 

Jeg har større barn, så jeg trenger ikke ha ukentlig dialog med min ex, og har ikke noe behov for det heller. 

Tenker at når en er skilt så velger en å gå videre i livet, og det nye livet er viktigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...