AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Del Skrevet 6. januar Var gift i 20 år, og ble silt for ca 1,5 år siden. Etter noen måneder ble jeg sammen med en helt super dame som jeg er veldig glad i. Vi har det veldig fint sammen, men jeg kjenner jeg sliter med hennes kontakt med ex-mannen hennes. De har vært skilt i ca. 4 år. Blandt annet vet jeg at de driver å sender hverandre morsomme instagram reels, de diskuterer jobb relaterte ting på telefonen. De har barn annenhver uke, og vet de ofte sitter og prater da. Jeg syns det er vondt at de er så nære... Selv har jeg fjernet meg helt fra min ex. Vi er ikke uvenner, men har ingen løpende kontakt. Jeg har liksom tenkt at det er naturlig når en skilles. Er jeg helt idiot? Anonymkode: c2d85...2c6 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Del Skrevet 6. januar Nei, ikke helt idiot. Men, en voksen mann som deg bør være litt tryggere på ting. La de nå være venner, slapp av og nyt hverdagen. Ikke heng deg opp i sånt, det er helt uskyldig moro. De har vært sammen i mange, mange år, er det ikke bare fint at de fortsatt kan være venner da? Anonymkode: 2bfa2...085 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. januar #3 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Var gift i 20 år, og ble silt for ca 1,5 år siden. Etter noen måneder ble jeg sammen med en helt super dame som jeg er veldig glad i. Vi har det veldig fint sammen, men jeg kjenner jeg sliter med hennes kontakt med ex-mannen hennes. De har vært skilt i ca. 4 år. Blandt annet vet jeg at de driver å sender hverandre morsomme instagram reels, de diskuterer jobb relaterte ting på telefonen. De har barn annenhver uke, og vet de ofte sitter og prater da. Jeg syns det er vondt at de er så nære... Selv har jeg fjernet meg helt fra min ex. Vi er ikke uvenner, men har ingen løpende kontakt. Jeg har liksom tenkt at det er naturlig når en skilles. Er jeg helt idiot? Anonymkode: c2d85...2c6 Tenker du skal være glad for at de har en god tone seg imellom. De har tross alt barn sammen. Om deres kontakt går på bekostning av deres forhold, så hadde jeg valgt å ta det opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #4 Del Skrevet 6. januar Null kontakt bortsett fra å diskutere barn, å være venn med x ser jeg ikke poenget Anonymkode: d2166...572 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Del Skrevet 6. januar Ingen kontakt er greit. Exer du har barn med, kun kontakt vedrørende ungen(e) Anonymkode: ad766...0d9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
omnitron Skrevet 6. januar #6 Del Skrevet 6. januar Ikke nødvendig med kontakt om man ikke har barn sammen. om man har barn sammen så jo bedre forhold de har til hverandre, jo bedre er det for barnet. Nye partnere kommer i andre rekke. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar Om de har barn sammen så er det fint om de er venner. De må ha kontakt i forhold til barna, og det fungerer mye bedre om man faktisk har et vennskap. Så lenge de ikke reiser på ferier sammen m.m. så tenker jeg det er helt innenfor. Men det er også innenfor at du snakker med kjæresten din at det at de har så mye kontakt er noe som gjør deg litt utrygg. Sannsynligvis vil hun da kunne berolige deg i forhold til relasjonen de har. Hun er nok fullstendig ferdig med han, selv om de er venner. Men om hun får vite at det gjør deg utrygg så kan hun også velge å tone ned den relasjonen. Så lenge du ikke sier noe vet hun jo ikke hva du føler. Bare vær forsiktig så det ikke kan misforstås som at du ikke vil at de skal ha kontakt i det heletatt. Barna vil alltid komme først, og om en kjæreste begynner å ville påvirke samarbeidet med den andre forelderen så kan det fort være slutten på forholdet. Anonymkode: 20a7b...738 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ingen kontakt er greit. Exer du har barn med, kun kontakt vedrørende ungen(e) Anonymkode: ad766...0d9 All kontakt er greit. Xer er også ålreite folk. Anonymkode: 86230...6a9 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Del Skrevet 7. januar Ser ikke noe galt i kontrakten du beskriver, når det er barn i bildet. Ville ikke hengt meg så mye opp i det 🙂 Anonymkode: 7b77d...203 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Del Skrevet 7. januar Hvis ikke du og eksen har barn sammen, så er dere rett og slett i to vidt forskjellige livssituasjoner. Og det gir ikke mening å si at det som fungerer for den ene skal fungere for den andre. Da må du heller finne noen som har samme syn på dette som deg selv. Anonymkode: af421...93a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Del Skrevet 7. januar Bare OK om man har barn sammen, og kun OK om det diskuteres disse barna. Masse kontakt med en eks er en stort rødt flagg, mener jeg. Hadde vært svært skeptisk i utgangspunktet. Anonymkode: 02b93...390 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Del Skrevet 7. januar Jeg sliter også med at kjæresten og eksen har hatt kontakt utover barna. Det er ikke mye igjen av det, men kjæresten min ønsker ikke så mye kontakt utover barna heller. De er venner men ikke så nære som da jeg ble sammen med kjæresten. Det er jo flere grunner for at det ble slutt mellom de, og nå trenger ikke kjæresten min eksen som selskap lenger heller. Har man barn er det fint å ha et ok samarbeid og en god tone. Men man kan godt la være å ha "bestevenn"-oppførsel når man velger å få ny partner. Da kunne man like gjerne holdt sammen. Anonymkode: 65ecc...9d6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #13 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 13.10): Var gift i 20 år, og ble silt for ca 1,5 år siden. Etter noen måneder ble jeg sammen med en helt super dame som jeg er veldig glad i. Vi har det veldig fint sammen, men jeg kjenner jeg sliter med hennes kontakt med ex-mannen hennes. De har vært skilt i ca. 4 år. Blandt annet vet jeg at de driver å sender hverandre morsomme instagram reels, de diskuterer jobb relaterte ting på telefonen. De har barn annenhver uke, og vet de ofte sitter og prater da. Jeg syns det er vondt at de er så nære... Selv har jeg fjernet meg helt fra min ex. Vi er ikke uvenner, men har ingen løpende kontakt. Jeg har liksom tenkt at det er naturlig når en skilles. Er jeg helt idiot? Anonymkode: c2d85...2c6 Du er ikke idiot. Vi er alle forskjellige. Selv har jeg mye og god kontakt med min eks. Vårt samarbeid om barn og klima oss i mellom er viktigere en hva noen ny partner kan bli. Anonymkode: 242a3...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare OK om man har barn sammen, og kun OK om det diskuteres disse barna. Masse kontakt med en eks er en stort rødt flagg, mener jeg. Hadde vært svært skeptisk i utgangspunktet. Anonymkode: 02b93...390 Jeg er nesten motsatt. Om det er barn i bilde, så er det et stort rødt flagg for meg om man har et distansert/lite kontakt med eller komplisert forhold til sin eks Da hadde jeg skygget banen. Anonymkode: 242a3...202 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #15 Del Skrevet 7. januar Jeg har veldig god kontakt med min eks. 2 barn i slutten av tenårene sammen.Er gift på nytt. Eksen min hadde jeg ikke blitt sammen med om han var den siste mannen på planeten. Går vel an å ha kontakt uten at det er romantikk involvert? Anonymkode: aaabd...4dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #16 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bare OK om man har barn sammen, og kun OK om det diskuteres disse barna. Masse kontakt med en eks er en stort rødt flagg, mener jeg. Hadde vært svært skeptisk i utgangspunktet. Anonymkode: 02b93...390 For meg er det ett gigantisk rødt flagg om en partner skal diktere hvilke samtaleemner jeg får ha med andre folk. Anonymkode: 9414a...bda 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #17 Del Skrevet 7. januar Eksmannen min vil veldig gjerne ha mye kontakt utenom barna. Jeg får snapper og reals som før det ble slutt, også med seksuelt ladet innhold. Jeg tenkte til å begynne med at det nok bare var for å teste om han fortsatt hadde sjangs, men han gjør det fortsatt og nå er han vistnok så forelsket i en ny dame. Jeg får fortsatt slike meldinger og svarer fortsatt ikke på de. Jeg er absolutt ikke interessert i han, men vil ikke risikere samarbeidet og skape dårlig stemning på grunn av dette alene, så jeg lar han bare ture på. Det påvirker ikke meg på noe vis, annet enn at det øker min forakt for han. Anonymkode: d9076...9ef 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #18 Del Skrevet 7. januar Litt idiot, kanskje? De er fortsatt familien til barna sine, og det bør du la dem være. Det er en grunn til at det ble slutt, og det er en grunn til at hun er sammen med deg nå. Ikke begynn å påvirk hvem hun får være venn med, tenk heller at hun gjør noe supert for barna sine. Anonymkode: 72d94...666 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #19 Del Skrevet 7. januar Jeg ser rett og slett ikke problemet med å være venn med xen... Det er jo slutt av en grunn. Anonymkode: 77172...d57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #20 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ser rett og slett ikke problemet med å være venn med xen... Det er jo slutt av en grunn. Anonymkode: 77172...d57 Sexen da, mener du? Anonymkode: 2d235...501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå