Gå til innhold

Gjeldsordning. Betale ned fortere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gjeldsordning etter mye tull for en del år siden. Jeg er snart ferdig med 5 år. Jeg har igjen 4 måneder og ca 32 000 igjen etter avtalen. Nå har mamma sagt at jeg kan få de pengene fra henne og betale alt i Januar. Er det mulig? Eller må jeg følge planer? 

Hvor fort etterpå blir dette slettet? Jeg skal ta opp ett lite billån og kjøpe bil. Har fått meg jobb, men trenger jobb for å komme dit kl 6 om morgenen 

Anonymkode: 0e036...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har gjeldsordning etter mye tull for en del år siden. Jeg er snart ferdig med 5 år. Jeg har igjen 4 måneder og ca 32 000 igjen etter avtalen. Nå har mamma sagt at jeg kan få de pengene fra henne og betale alt i Januar. Er det mulig? Eller må jeg følge planer? 

Hvor fort etterpå blir dette slettet? Jeg skal ta opp ett lite billån og kjøpe bil. Har fått meg jobb, men trenger jobb for å komme dit kl 6 om morgenen 

Hva slags gjeld er det? De fleste tar i mot pengene har jeg erfaring med selv. Hadde selv utestående noe greier på qliro og det var i utgangspunktet en plan. Men jeg ringte bare inn og sa at jeg ville kvitte meg det. Og det gikk kjempebra

Anonymkode: c1c09...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva slags gjeld er det? De fleste tar i mot pengene har jeg erfaring med selv. Hadde selv utestående noe greier på qliro og det var i utgangspunktet en plan. Men jeg ringte bare inn og sa at jeg ville kvitte meg det. Og det gikk kjempebra

Anonymkode: c1c09...6c3

Dette gjelder gjeldsordning gjennom namsmannen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil absolutt tro at de tar imot. Ta en telefon og hør. 
Husk også at det kan komme uforutsette utgifter med bil. Godt mulig du er bedre økonomisk stilt nå. Men om mesteparten av inntekt i ny jobb går til bil istedet går vinningen opp i spinningen. 
Er det en fast jobb? En du skal ha over tid? Høy stillingsprosent? 

Anonymkode: 120fc...f9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vil absolutt tro at de tar imot. Ta en telefon og hør. 
Husk også at det kan komme uforutsette utgifter med bil. Godt mulig du er bedre økonomisk stilt nå. Men om mesteparten av inntekt i ny jobb går til bil istedet går vinningen opp i spinningen. 
Er det en fast jobb? En du skal ha over tid? Høy stillingsprosent? 

Anonymkode: 120fc...f9f

Fast jobb og 100%. 

Jeg har ikke årene med gjeldsordning blitt veldig flink med penger. Bruker ikke noe unødvendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ikke karantene på opptak av nye lån etter gjeldsordning?

Anonymkode: e65c7...414

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bra jobba ts! 😊🎂
Følger.

Anonymkode: b803d...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er det jeg ikke vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du betale ned fortere og kvitte deg med gjelden, så kan du risikere at kreditor sier at her trenger du ikke gjeldsordning. Følgelig sier de opp avtalen, og du må betale hele gjelden. 
Så si neitakk til penger inntil gjeldsordningen er avsluttet og papirene sier at du har betalt din gjeld, ellers kan dette blir inmariens dyrt for deg. 

Anonymkode: dd835...8a4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du betale ned fortere og kvitte deg med gjelden, så kan du risikere at kreditor sier at her trenger du ikke gjeldsordning. Følgelig sier de opp avtalen, og du må betale hele gjelden. 
Så si neitakk til penger inntil gjeldsordningen er avsluttet og papirene sier at du har betalt din gjeld, ellers kan dette blir inmariens dyrt for deg. 

Det er snakk om 4 måneder. Hadde skjønt det hvis det var veldig mange måneder igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen karantene og blanke ark. Din gamle bank vil nok derimot huske deg.

Anonymkode: 20e3d...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen karantene og blanke ark. Din gamle bank vil nok derimot huske deg.

Anonymkode: 20e3d...17b

Jeg har heldigvis ikke gjeld i min bank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er snakk om 4 måneder. Hadde skjønt det hvis det var veldig mange måneder igjen 

Nettopp det er snakk om 4 måneder. Det er jammen ikke lenge, i april er du gjeldsfri! Tenk på det hva. Hva er sånn hast? Bare hold ut de 4 månedene så vet du sikkert at du er kvitt gjelden, i stedet for å risikere at det blir noe styr. 

Ta i mot de 32 000 kr fra de mor og lease en bil/bruk delering til du er ferdig med gjeldsordningen. Du finner ordning på det med bil uten å måtte kjøpe ny bil med billån, enig med de andre her som sier at du behøver å opparbeide deg en buffer før du tar opp billån sånn at du har råd til å vedlikeholde.

Anonymkode: d7efe...ce5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vent til du er ferdig med GO og bruk de pengene til å kjøp bil da. 

Anonymkode: cc9e6...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det er ikke karantene. Er en ferdig med gjeldsordningen så er en ferdig. Men ift arv og gevinst er man bundet et par år etter. 

Anonymkode: 5a618...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke karantene. Er en ferdig med gjeldsordningen så er en ferdig. Men ift arv og gevinst er man bundet et par år etter. 

Anonymkode: 5a618...5e0

Ingen fare med det. Har ingen å arve og tipping premie tviler jeg også på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortell de du skylder penger dette. De vil si at du kan betale det du får fra din mor, i tillegg skal du betale ekstra de neste fire månedene det du har avtale om å betale. 
Vil du rote dette virkelig til, så sier du ja takk til penger fra din mor, betaler inn og venter i spenning på reaksjonen. For reaksjon det vil komme, uansett hvor uskyldig du mener det er å betale inn ekstra. Her er og et prinsipp hos Namnsmannen, likhet for loven. Kan din mor hjelpe deg med noen kroner i dag, så må hun kunne hjelpe deg med penger i fortsettelsen, slik at du tilbakebetaler krone for krone, med renter og alt du skylder. 

:spørsmål: Av ren nysgjerrighet, hvor mye penger har du her kommet unna med å ikke betale fordi du har fått gjeldsordning? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier du har 4 mnd og noen og tretti tusen igjen å betale. Men er dette av den totale gjelden du hadde? Eller bare det som er skissert av namsmannen?

Dersom den totale gjelden er høyere enn de noen og tretti tusen,og du nå får de pengene av moren din, så må pengene betales inn på gjeldsordningen, og du må betale gjeldsordningen som vanlig de resterende 4 månedene.

Men om det av den totale gjelden du hadde bare gjenstår tretti tusen så kan du nok spørre namsmannen om å betale inn de pengene og bli ferdig før tiden.

Anonymkode: 1e538...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva hvis jeg f eks hadde levd veldig strengt og spart av livsoppholdet i mange år og har nå til å betale det som står igjen? Ikke hele  gjelden, men det som var i avtalen jeg skal betale på 5 år. Hadde det vært bedre? Har det noe å si hvor jeg har de ekstra penger fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva hvis jeg f eks hadde levd veldig strengt og spart av livsoppholdet i mange år og har nå til å betale det som står igjen? Ikke hele  gjelden, men det som var i avtalen jeg skal betale på 5 år. Hadde det vært bedre? Har det noe å si hvor jeg har de ekstra penger fra? 

Nei det hadde blitt det samme. Eller kanskje verre fordi du i bunn og grunn sier at du kunne greid å betale ned mer på den totale gjelden og kunne endt med å måtte betale dette og så et større beløp per mnd de neste 4 mnd.

Anonymkode: ab2ad...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...