Gå til innhold

Med Bangkok som utgangspunkt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tok det på Google map som sa 6 timer. Men opplever ofte at Google map ikke alltid er helt korrekt. 

Anonymkode: 5a057...98f

Fra hovedflyplassen i Bangkok til brygga - Ao Thammachat - der du tar ferge til Koh Chang er ganske nøyaktig fire timer om trafikken flyter. Så jeg ville beregnet i underkant av fem.

Du kan også betale for transport helt frem til hotell, selvsagt. Litt dyrere. Mange tar buss/bill til brygga, går ombord på ferge og deretter songthaew fra piren til bosted på øya. De står linet opp og venter når fergene kommer. Litt dyrere enn på fastlandet. 

Anonymkode: a299f...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fra hovedflyplassen i Bangkok til brygga - Ao Thammachat - der du tar ferge til Koh Chang er ganske nøyaktig fire timer om trafikken flyter. Så jeg ville beregnet i underkant av fem.

Du kan også betale for transport helt frem til hotell, selvsagt. Litt dyrere. Mange tar buss/bill til brygga, går ombord på ferge og deretter songthaew fra piren til bosted på øya. De står linet opp og venter når fergene kommer. Litt dyrere enn på fastlandet. 

Anonymkode: a299f...f34

Takk for gode tips. Hvordan er prisnivået ellers i Koh Chang? Som ellers i Thailand? Har du noen hoteller å anbefale? Krav er rent og pent, aircon og sentralt. Skal ikke bruke tiden på hotellet, så trenger absolutt ikke luksus, men greit å ikke føle at man burde sove med klær på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for gode tips. Hvordan er prisnivået ellers i Koh Chang? Som ellers i Thailand? Har du noen hoteller å anbefale? Krav er rent og pent, aircon og sentralt. Skal ikke bruke tiden på hotellet, så trenger absolutt ikke luksus, men greit å ikke føle at man burde sove med klær på 😅

Vi følte at prisene på Koh Chang var lavere enn i Bangkok men dette var tilbake i 2018. Vi bodde på Awa Koh Chang - fint hotell med en flott terasse mot sjøen og vi fikk med oss noen nydelige solnedganger der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 14.34):

Ts her.

Jeg tror vi er på samme side. Har vært i Ao Nang, Karon og Phuket/Patong tidligere og er egentlig ikke veldig imponert, men liker det godt nok til at jeg reiser igjen. Jeg har tilgode å se det naturskjønne klare vannet og de kritthvite strendene, helt klart min egen latskap da jeg syns det var helt greit å bare tusle fra hotellet til stranda. Patong har kanskje noe av det samme som du beskriver i Jomtien og Pattaya?

Ser jo så masse flotte bilder fra Thailand, men har ikke sett det selv..

Så reis andre steder da.... prøv øyene lenger sør, som Lanta , Jum , Ngai, Lipe... eller dra østover til Samet, Chang og øyene rundt Chang. Ao Nang var flott på 90 tallet, nå overbefolket og fullt. 

Anonymkode: 05832...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 5.38):

Det er vel umulig å kjede seg i Pattis. Anbefaler en tur innom Kåres partybar. Der får du servert potetball og herlige wienerpølser.  Du må også ta turen innom Scandi Bar. Hvor du kan få brødskiver med brunost og norsk salami. 
Ellers har jo du den norske sjømannskirka i Pattis. Hvor du får servert vafler etter norsk oppskrift. Ikke disse tykke belgiske vaflene fulle av sukker. 

Anonymkode: 97e3f...d16

Tuller du??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...