Gå til innhold

Med Bangkok som utgangspunkt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker å reise til Thailand i 4 uker i februar og mars der vi lander i Bangkok. Dersom vi ikke ønsker å fly videre, men reise litt rundt på øyene. Ser for meg at Koh Samet kan bli litt kjedelig i 4 uker? Men Pattaya frister ikke veldig. Hvor ville dere hatt base i området der det er fine strender, rent vann litt liv og røre, men ikke full party?

Vi er et par i 40-50årene.

Anonymkode: 5a057...98f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror også du hadde blitt lei av Koh Samet etter noen dager/en ukes tid. Ville sjekket ut Koh Larn som bare er en kort båttur fra Pattaya. Koh Si Chang eller en dagstur til Koh Kram (der går det ikke an å bo) er også plasser nær Pattaya som er verdt et besøk. 

Anonymkode: b0ab7...392

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til Vietnam 😊

Anonymkode: 3f400...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dra til Vietnam 😊

Ja, vi har lurt litt på Phu Quoc. Kikket først på Danang, men i og med at det er i februar/mars vi reiser så er temperaturen bedre i Siambukta. Har du noen erfaringer du vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns Pattaya var bedre enn sitt rykte. Ellers likte jeg godt Kanchanaburi, Ban Huay yang - ligger sør for Hua hin.  Phu Quoc har vel en grei temperatur i februar/mars. Vietnam ellers er ganske kaldt på den tiden. 

Anonymkode: 90ea3...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Krabi, Ko samui, Ko pha ngan er nydelige plasser!! Anbefales.

Anonymkode: af8a9...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Krabi, Ko samui, Ko pha ngan er nydelige plasser!! Anbefales.

Takker. Men da må man vel belage seg på en innenlands flyvning etter å ha landet i Bangkok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koh Chang og øyene rundt (Maak, Kood, Wai særlig).

Det er fire timer med bil fra Bangkok, en kort fergesvipp over til Chang. 

Med fire uker ville jeg også vurdert en tur til Angkor. Bare fordi jeg synes det er fantastisk der. Sist jeg var der fløy vi fra Bangkok til Siem Reap og tok bil tilbake derfra til Koh Chang, det var veldig overkommelig. Krysset grensa ved Pailin/Ban Pakkad på returen, utrolig mye mindre mas enn den vanligste grenseovergangen ved Poipet. 

Anonymkode: a299f...f34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, vi har lurt litt på Phu Quoc. Kikket først på Danang, men i og med at det er i februar/mars vi reiser så er temperaturen bedre i Siambukta. Har du noen erfaringer du vil dele?

Phu Quoc er kjempefint! Kan anbefale hotel La Veranda, utrolig fint og en fantastisk hage, ligger på stranden. Det er utrolig mye å finne på, dere kan til og med ta en tur til en italiensk by de har bygget opp, utrolig rart og ganske gøy. Og øya har en fantastisk temapark!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takker. Men da må man vel belage seg på en innenlands flyvning etter å ha landet i Bangkok?

Neida, det er mulig å kjøre buss for eksempel. Men det tar jo veldig lang tid kontra en flytur på 1-2 timer. Samme greia med Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, det er mulig å kjøre buss for eksempel. Men det tar jo veldig lang tid kontra en flytur på 1-2 timer. Samme greia med Norge.

Buss/ferje skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sørget for å ha nok tid i Bangkok også. En utrolig kul by!

Anonymkode: d80a8...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Flere gode tips her synes jeg, og jeg likte spesielt forslaget om Siem Reap og bil ned til kysten av Thailand igjen.

Det tar ikke så veldig mange dagene før Koh Samet blir litt "oppbrukt". SÅ spennende og variert er det ikke det. Forslaget om Koh Chang og øyene rundt er en idé siden en likevel er i akkurat det området.

Personlig foretrekker jeg vestkysten med sine mange muligheter, og også muligheten til øyhopping. En kan jo reise f.eks til Krabi (som er et godt utgangspunkt for dette) på 9-10 timer i buss i stedet for å fly på en snau time.

Men det bringer meg over på det jeg lurer mest på:

Hvorfor vil ts helst ikke fly innenlands etter å ha sittet 11 timer på fly fra Norge allerede? Du gjør det komplisert for deg selv.

Anonymkode: c3a8c...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken frøken1

Spennende tråd å følge, hold oss oppdatert. God tur.

Endret av Frøken frøken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere gode tips her synes jeg, og jeg likte spesielt forslaget om Siem Reap og bil ned til kysten av Thailand igjen.

Det tar ikke så veldig mange dagene før Koh Samet blir litt "oppbrukt". SÅ spennende og variert er det ikke det. Forslaget om Koh Chang og øyene rundt er en idé siden en likevel er i akkurat det området.

Personlig foretrekker jeg vestkysten med sine mange muligheter, og også muligheten til øyhopping. En kan jo reise f.eks til Krabi (som er et godt utgangspunkt for dette) på 9-10 timer i buss i stedet for å fly på en snau time.

Men det bringer meg over på det jeg lurer mest på:

Hvorfor vil ts helst ikke fly innenlands etter å ha sittet 11 timer på fly fra Norge allerede? Du gjør det komplisert for deg selv.

Anonymkode: c3a8c...360

Ts her.

Var klønete forklart fra min side. Har ikke noe imot å fly, men det er selve reisingen jeg vil begrense til et minimum når vi først er på plass.

Over til noe annet? Er det mer naturskjønne tropiske øyer i Siambukta kontra vestkysten?

Tror egentlig at jeg er mest på utkikk etter hvit strand og turkist, klart hav og god mat servert enkelt. Mannen har makk i ræva og krever nok litt flere underholdningsmuligheter; shopping, ulike puber og barer, gode tatoveringssjapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva med å ta noen uker i Krabi med tilhørende øyer, noen uker i Phuket med tilhørende øyer og deretter dra lenger nord, etter et stopp i Bangkok? Nord-Thailand er fantastisk! 
Selv om det da blir enkelte reisedager er det virkelig verdt det. Flybillettene er billige, flyplassene er raske og oversiktlige og det å forflytte seg i Thailand er generelt enkelt. 

Anonymkode: fe7fb...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel umulig å kjede seg i Pattis. Anbefaler en tur innom Kåres partybar. Der får du servert potetball og herlige wienerpølser.  Du må også ta turen innom Scandi Bar. Hvor du kan få brødskiver med brunost og norsk salami. 
Ellers har jo du den norske sjømannskirka i Pattis. Hvor du får servert vafler etter norsk oppskrift. Ikke disse tykke belgiske vaflene fulle av sukker. 

Anonymkode: 97e3f...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel umulig å kjede seg i Pattis. Anbefaler en tur innom Kåres partybar. Der får du servert potetball og herlige wienerpølser.  Du må også ta turen innom Scandi Bar. Hvor du kan få brødskiver med brunost og norsk salami. 
Ellers har jo du den norske sjømannskirka i Pattis. Hvor du får servert vafler etter norsk oppskrift. Ikke disse tykke belgiske vaflene fulle av sukker. 

Anonymkode: 97e3f...d16

Alle har rett til å ha sine preferanser, men for min del drar jeg ikke til utlandet for å oppleve Norge. Veldig glad i Thaimat, men holder meg unna alt for sterk mat. Men skal ærlig innrømme at jeg også nyter toasten på 7/11 i Thailand, den er flaut god 😅🙈

Når det kommer til Pattaya så har jeg nok noen forutinntatte fordommer der, er ikke ute etter høy partyfaktor. Men jeg er helt sikker på at Pattaya har mye mer å by på enn det innsnevede synet jeg har på plassen uten at jeg engang har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...