Gå til innhold

Veganer/Vegetarianer


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Mange interessante svar her, takk for det!

Men er det ikke veldig dyrt og tidkrevende å ha en slik livsstil?

Billigere... Kjøtt er jo dyrt...

Jeg spiser fisk da, men ikke kjøtt (og ikke hvitt kjøtt heller, mange torr jeg spiser f.eks. kylling, men det gjør jeg ikke).

Som i går, da laget jeg lasagne, men istedenfor kjøttdeig bruker jeg løk, mais tomater og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange interessante svar her, takk for det!

Men er det ikke veldig dyrt og tidkrevende å ha en slik livsstil?

Det er uten tvil billigere, vi er to voksne personer, og kan glatt ha et samlet matbudsjett på 20-30 kr dagen om vi vil, og fortsatt spise sunt, godt og i mengder. Antar vi på en vanlig dag ligger på rundt 50 kr samlet sett.

Tidkrevende kommer mye an på hvor du bor. Jeg bodde tidligere i en bygd hvor det var nærmest umulig å få tak i basisvarer som linser, brød uten fiskefett, TVP og lignende var det bare å glemme. I den perioden levde jeg ikke akkurat sunt, men det har om mye med økonomien og ernæringskunnskapene jeg hadde i den perioden. Om jeg av en eller annen grunn skulle flytte til et liknende sted igjen så antar jeg at jeg hadde blitt en enda mer fast kunde på enkelte nettbutikker, og reist til nærmeste by nå og da for å hamstret mat. Men her vi bor nå bruker vi ikke mer tid enn normalt på å fa tak i mat, og å tilberede det.

Vil for øvrig tips om siden til den sidene til Norsk Vegetarforening, er eget forum der, og en del informasjon. Hele nettsiden er under oppussing, så det er mulig layouten skal endres, men sidene skal være stabile nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke kjøtt fordi jeg er så mye bedre i leddene mine når jeg holder meg unna akkurat det!

Og ikke savner jeg det heller. Men resten av familien får kjøtt da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Min ex var veganer, og sylslank. Han sa han var 'mot overflødig kroppsfett'. Min selvtillit slet litt der, det er ikke SÅ lett å være jente uten noe fett på kroppen. ;)

Det var ikke så lett å lage mat til ham, ikke engang lakris kunne han spise (pga gelatin som er animalsk). Men dette var i Amsterdam, og der er det lett å få tak i alle slags produkter for alle slags matvaner. Og de var en gjeng veganere i kollektiv, og hadde totalt svært få utgifter til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir

Jeg er vegetarianer fordi jeg ikke klarer å spise kjøtt, og fordi jeg i likhet med Fjompe ikke orker konsistensen.

Sluttet på eget initiativ helt å spise kjøtt som 4-åring fordi jeg nesten ikke greide å få det ned, og fordi jeg spydde opp igjen det lille jeg greide.

Tror ikke at jeg sparer så mye penger på å være vegetarianer, men dyrere enn å spise kjøtt er det i hvert fall ikke. Kan ikke skjønne at det skulle være mere jobb heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...