AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Del Skrevet 6. januar Kan jeg bruke alle vifteovner til å ha under panseret for å starte en diesel bil? Hvordan ledning bruker jeg da siden den må være lang og tåle ute? Kan jeg kjøpe alle ledningene som har sånn metall inni ledningen? Jordet. Funker dette bra på en gammel diesel bil? Anonymkode: 0aff6...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turpåstien Skrevet 6. januar #2 Del Skrevet 6. januar For å varme opp motoren funker det veldig dårlig. For å tine frosset dieselfilter er det en mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6. januar #3 Del Skrevet 6. januar Er diselfilteret fryst går det,men for å varme motor ikke. Har nå aldri hatt problemer med diesel bil, startet opp om det så var -35, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #4 Del Skrevet 6. januar En sånn en ? https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/oppvarming/varmevifter/varmevifte-022709/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAACuKtirtS_NCCvUIzjqFsP1czuLYS&gclid=CjwKCAiAm-67BhBlEiwAEVftNt8opqXDWKSY3hzQFeZDBfPvxfYqhgSHyb9ErO-f1FSHSHjrbjzzdxoC4hIQAvD_BwE Anonymkode: 0aff6...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Del Skrevet 6. januar Tror det er batteriet selv om verkstedet sa at det ikke var noe galt med batteriet. Funker dette dårlig da? Anonymkode: 0aff6...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #6 Del Skrevet 6. januar Turpåstien skrev (1 time siden): For å varme opp motoren funker det veldig dårlig. For å tine frosset dieselfilter er det en mulighet jegerrinne skrev (1 time siden): Er diselfilteret fryst går det,men for å varme motor ikke. Har nå aldri hatt problemer med diesel bil, startet opp om det så var -35, Så da er det ikke noe vits i da? Min diesel bil har jeg alltid problemer med om vinteren. Anonymkode: 0aff6...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #7 Del Skrevet 6. januar En vifte vil ikke fungere til å varme opp motoren, du må ha en motorvarmer som varmer opp oljen eller kjølevæsken. Vifte kan brukes til å varme opp kupeen men ikke den typen fra Jula, det bør være en vifte som monteres på riktig sted og som ikke er en brannfare. Defa har system med både motorvarmere, kupevarmere og batteriladere. Anonymkode: de929...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #8 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg bruke alle vifteovner til å ha under panseret for å starte en diesel bil? Hvordan ledning bruker jeg da siden den må være lang og tåle ute? Kan jeg kjøpe alle ledningene som har sånn metall inni ledningen? Jordet. Funker dette bra på en gammel diesel bil? Anonymkode: 0aff6...701 Skal du ha en vifte ute bør den være tilpasset ute, og altså både være laget for minusgrader og fukt. ledninger ute finnes det egne med bedre støpsler og mykere kabel som tåler mer. Oftest sorte. En vifte under panseret ser jeg ikke helt hva skulle gjøre. Har du alltid problemer så hadde jeg vel fått sjekket om bilen gløder før start, er den så gammel at du selv må gløde: Gjør du det? Er Batteriet bra nok? Er det vinterdiesel på den beregnet for såpass kaldt som du har det? Anonymkode: 5f80b...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #9 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så da er det ikke noe vits i da? Min diesel bil har jeg alltid problemer med om vinteren. Anonymkode: 0aff6...701 Du kan jo begynne med å ta en service på bilen, sjekk om batteriet er i orden, bytt glødeplugger hvis de er dårligere og bytt olje og filter. Tynnere olje på vinteren kan hjelpe mye hvis den er tungstartet. Er også spesielt hvis bilen ikke har motorvarmer, det er noe som monteres på nesten alle biler i Norge. Anonymkode: de929...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #10 Del Skrevet 6. januar Du bør ha et sett som dette. Dette varmer opp både motor og kupé samt at det lader batteriet. Kan tidsstyres slik at du kommer ut til en varm og startklar bil når du skal ut om morran. https://www.bildeler.no/defa-warmup/v/87867/toyota/avensis/2012/avensis-stasjonsvogn-stasjonsvogn-t27/diesel/20-90-126hk/kz59110?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAm-67BhBlEiwAEVftNlir0kTyeMEtjJN_seaCq5_CwhiwbrRG8T9FsO6ZNmzdm85W2_5X6hoCvf4QAvD_BwE Anonymkode: 7a018...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6. januar #11 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så da er det ikke noe vits i da? Min diesel bil har jeg alltid problemer med om vinteren. Anonymkode: 0aff6...701 Nei. Ta service sjekk olje, filter glødeplugger Evnt koste på en motorvarmer/cupen varmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #12 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): En sånn en ? https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/oppvarming/varmevifter/varmevifte-022709/?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAACuKtirtS_NCCvUIzjqFsP1czuLYS&gclid=CjwKCAiAm-67BhBlEiwAEVftNt8opqXDWKSY3hzQFeZDBfPvxfYqhgSHyb9ErO-f1FSHSHjrbjzzdxoC4hIQAvD_BwE Anonymkode: 0aff6...701 Nei du kan ikke stappe denne under panseret på en bil. Denne du linker til er laget for å varme opp inne og trenger luft rundt seg. Google motorvarmer, det er hva du trenger. Går du for webasto bruker den av dieselen og trenger ikke å trekke ledning for strøm. Anonymkode: 061f8...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turpåstien Skrevet 6. januar #13 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så da er det ikke noe vits i da? Min diesel bil har jeg alltid problemer med om vinteren. Anonymkode: 0aff6...701 Hva er problemet da, nok strøm så motor går rundt? Eller starter den ikke når den kinner? Bra batteri- glødeplugger som er i orden- dieselfilter som er ganske nytt. Dette er viktige ting på dieselmotor. Kjøp defa motorvarmer med lader. Hilsen mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #14 Del Skrevet 6. januar jegerrinne skrev (5 timer siden): Har nå aldri hatt problemer med diesel bil, startet opp om det så var -35, Det har jeg. Flere av dem. Anonymkode: 761e5...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 7. januar #15 Del Skrevet 7. januar En slik vifte vil være lite effektiv til å varme en diesel motor, jeg har dog varmet en slik motor med hårføner når alle andre muligheter var oppbrukt. Nå er de mange tiår siden, men en gang varmet jeg opp en motor ved å fylle en brusboks med rødsprit sette en papirveke oppi tenne på og plassere under bunnpanna, det var ca 25 dritkalde grader, lillejulaften og jeg var på vei hjem til kjæreste og familie. Mener den sto slik og brant en 15-20 minutter, da fikk jeg start og kunne kjøre. vill på ingen måte anbefale dette i dag. dette var en bil fra 70 tallet. og jeg kjente bilen godt, og viste hvor ledninger og annet brennbart befant seg i motorrommet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå