Gå til innhold

Kjæresten beholder tidligere date på snap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 8.26):

Etter den minnestunden så har hun vel blitt "bare en venninne ", og kontakten fortsetter.

Hun er uansett en date han ikke ville gå videre med, eller kanskje det var hun? 

Personlig orker jeg ikke menn som holder andre kvinner varm, eller har døren på gløtt for andre. Livet er for kort til å kaste bort tiden på slike.

Når det er sagt så trener kjæresten min med kvinnelige kollegaer og snapper sporadisk med noen av de, for eksempel. Tenker at jeg må ha tillit til han og oss som par. Men hvis ikke vi er hverandres bestevenn da er jeg i feil forhold uansett og burde gå videre. 

Anonymkode: 87207...6ed

Ja man må jo ha tillitt. Han har henne fortsatt på snap men han sier at de ikke har kontakt. Jeg må jo bare velge å stole på han. Har han henne på snap itilfelle det går galt mellom meg og han? 

Anonymkode: dc074...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

De fleste dater fører jo ikke til noe romantisk, i hvert fall ikke for meg, men jeg har flere ganger blitt venn med noen for det. Jeg synes ikke det er rart å ha kontakt med noen man aldri ble romantisk involvert med.

Anonymkode: ae1f8...44e

Men hva er så grunnlaget for å opprettholde en slik relasjon? Hvorfor skal man ha en slik kontakt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 9.20):

Dette her er noe jeg også plages med, med jevne mellomrom. Noe av det som irriterer meg mest med hun jeg er sammen med nå. Vi har et ellers godt forhold og ingen ting i veien sånn sett, men hun er jævlig sjalu på en venn jeg hadde før jeg ble sammen med hun. Det har vært seksuelt men ikke noe mer enn to single som gjorde hverandre en tjeneste den gangen. Vi konkluderte med at følelsene for hverandre aldri oppsto og vi fikk begge hver vår kjæreste. I dag har hun giftet seg og fått to barn, og lever i et lykkelig forhold, men vi er fortsatt gode venner. Men dette klarer ikke damen min å akseptere. Hver gang jeg får en snap eller melding fra hun her så føler jeg at jeg må gjømme meg fordi ellers blir det dårlig stemmning. Det er utrolig slitsomt. Jeg nekter å kutte et vennskap bare på grunn av noe gammel historie som overhodet ikke eksisterer lenger.

Anonymkode: e22c6...06e

Altså, du hadde heller ikke akseptert at hun var nær venn med en mann hun hadde knullet. Dere menn, altså. Først puler dere alt som beveger seg, for så å sutre over at dere ikke "får lov til å ha venninner". Jo da. Men slutt å ha sex med alle venninnene, da.

Anonymkode: 44d1b...614

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette blir for dumt. Man er ikke en venninne om man har møtt hverandre en gang! Er så lei av det der, jeg fjerner alt rusk fra fortiden når jeg er i et forhold. Kjenner en sånn en, han var sammen med en venninne av meg og var venner med kreti og pleti på Insta, face og Snap. Kalte de «venninner». Etter hvert fant hun ut at det var tidligere dater, damer fra dating apper, flere han hadde rotet med og ligget med. Hun ble så drittlei av alt som ramlet inn av snapper og alt han skulle kommentere på av bilder de la ut. Hjerter her og der. Klart det der ikke er greit!!!! 

Anonymkode: ad415...75b

Selvfølgelig er man ikke ei venninne hvis de bare har møtt hverandre EN gang, og chattet kort før det. Dette er en dame han finner interessant, som han ønsker å fortsette å ha kontakt med. Sånn, i tilfellet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt. Man er ikke en venninne om man har møtt hverandre en gang! Er så lei av det der, jeg fjerner alt rusk fra fortiden når jeg er i et forhold. Kjenner en sånn en, han var sammen med en venninne av meg og var venner med kreti og pleti på Insta, face og Snap. Kalte de «venninner». Etter hvert fant hun ut at det var tidligere dater, damer fra dating apper, flere han hadde rotet med og ligget med. Hun ble så drittlei av alt som ramlet inn av snapper og alt han skulle kommentere på av bilder de la ut. Hjerter her og der. Klart det der ikke er greit!!!! 

Enig. Jeg er i forhold og har ingen jevnlig kontakt med ekser/flørter etc. De som har det og er i forhold bør tenke seg nøye om hvorfor de holder på slik. Selv tolker jeg det som; ikke slukke bålet helt, holde døra på gløtt i tilfellet osv. Selvsagt finnes det unntak, men kanskje spesielt single menn som som aktivt holder kontakt med ekser som er i forhold er nok i svært få tilfeller kun ute etter å opprettholde et vennskap uten muligheter for ligging. Før tenkte jeg ikke så mye over det med hensyn til de damene som skrev "du må være ferdig med tidligere forhold", men i dag skjønner jeg godt hva de mener. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (35 minutter siden):

Enig. Jeg er i forhold og har ingen jevnlig kontakt med ekser/flørter etc. De som har det og er i forhold bør tenke seg nøye om hvorfor de holder på slik. Selv tolker jeg det som; ikke slukke bålet helt, holde døra på gløtt i tilfellet osv. Selvsagt finnes det unntak, men kanskje spesielt single menn som som aktivt holder kontakt med ekser som er i forhold er nok i svært få tilfeller kun ute etter å opprettholde et vennskap uten muligheter for ligging. Før tenkte jeg ikke så mye over det med hensyn til de damene som skrev "du må være ferdig med tidligere forhold", men i dag skjønner jeg godt hva de mener. 

Nettopp. 1. Hvorfor pule alle venninnene sine? Jeg har flere mannlige venner, men det hadde ikke falt meg inn å ha sex med dem. Det ville ha ødelagt vennskap. De er venner, ikke sexmateriale. 2. Hvorfor opprettholde kontakt med ei dame man har ansett som lite interessant for forhold, ganske så lite interessant også for sex (siden man sluttet med det og fant seg ei annen)? Hvilken verdi tilfører denne dama? Man har da andre venner, som man IKKE har hatt sex med? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her. Så enig! Det blir så dumt å kalle alle venninner! Venninner er som regel et gammelt knull eller oppstått følelser det aldri ble noe mer av og tilslutt konkludert med at de er venner. 

Han har også to andre venninner han faktisk ei gang i tiden fikk følelser gor men det ble feil så de er idag venninner. Men de er gift disse to damene og bor langt unna, det er vel da begrenset hvor lenge de kommer til å holde kontakten? Skjønner ikke hvorfor man må ha så mange venner av det motsatte kjønn, vi er jo mindre tolerante til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 23.09):

Og kjenner litt på det nå.. Han sa han beholdt henne fordi det ikke var noen romantiske følelser mellom de to, de har ikke hatt sex. Men de hadde en veldig fin tone og KUN møtt hverandre ei gang. Han måtte beholde henne fordi de skal i en minnestund sammen om kort tid og at han måtte vite fra henne når den var, de har en felles bekjent som døde også. Jeg syntes den var litt tynn men sa ikke noe mer. Nå skal visst nok minnestunden være om 2 uker til, å antar han fortsatt har henne på snap.  

Idag besøkte jeg hans brødre for første gang og han gikk plutselig på do med mobilen. Sjekker den litt ofte. Jeg et sikkert skadet grunnet et tillitsbrudd tidligere med eksen og utroskap men orker ikke å spørre. 

Vi har vært sammen i 2 mnd. 

Bør jeg roe meg bare? 

Jeg hadde krevd det slettet. Ikke ok. Fordi dem har vært på date. Dette er ikke et søskenbarn  eller gammel venn fra barndommen.

Anonymkode: 4c871...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts her. Så enig! Det blir så dumt å kalle alle venninner! Venninner er som regel et gammelt knull eller oppstått følelser det aldri ble noe mer av og tilslutt konkludert med at de er venner. 

Han har også to andre venninner han faktisk ei gang i tiden fikk følelser gor men det ble feil så de er idag venninner. Men de er gift disse to damene og bor langt unna, det er vel da begrenset hvor lenge de kommer til å holde kontakten? Skjønner ikke hvorfor man må ha så mange venner av det motsatte kjønn, vi er jo mindre tolerante til det. 

Du er mindre tolerant, mange av oss har ingen problemer med det. 
Jeg har flere mannlige venner, og typen min har flere gode venninner. 
Han drar jevnlig på konserter med sin single bestevenninne også. 
Jeg møter eksen min via fritidsaktiviteter ofte, det er helt uproblematisk for oss. 

Anonymkode: bedc4...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er mindre tolerant, mange av oss har ingen problemer med det. 
Jeg har flere mannlige venner, og typen min har flere gode venninner. 
Han drar jevnlig på konserter med sin single bestevenninne også. 
Jeg møter eksen min via fritidsaktiviteter ofte, det er helt uproblematisk for oss. 

Har du pult de mannlige vennene dine, og har du møtt dem i forbindelse med flørt/dating? Ikke det, nei. Tenkte meg det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart å ha noen på snap eller andre sosiale medier fordi man har møtt dem én gang. Det høres også ut som en dårlig unnskyldning at han måtte ha henne for å få vite når denne minnestunden var - det er helt sikkert andre måter han kan finne ut av det på (f.eks. ved å kontakte familie/nærere venner av avdøde - som jo ville vært det mest naturlige å gjøre?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har både ff’s og gamle dater på snap. Holder ikke kontakt med de når jeg er i forhold. 

Anonymkode: 1a22d...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har både ff’s og gamle dater på snap. Holder ikke kontakt med de når jeg er i forhold. 

Men du har de der sånn i tilfelle det blir slutt, eller at det går dårlig i forholdet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 8.19):

Bare siden det er en date før meg. 

Man kan altså ikke ha hatt et liv før deg?

Anonymkode: 47b79...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 8.51):

Så han har møtt henne en gang, og allerede da avklart at det ikke er noe mellom dem... 
Skal du nekte han å ha venninner ? 

Hva skal han ha venninner for? Han har jo det han trenger i dama si. Da får han heller være med kamerater.

Anonymkode: 6fe25...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (4 timer siden):

Men du har de der sånn i tilfelle det blir slutt, eller at det går dårlig i forholdet? 

Njææææ hvis jeg blir singel å feks han ene ff’n også er det sjanse for at vi tar en hook up ja men ikke for at et forhold går dårlig. Utro er jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker at hvis han har henne på snap og ikke har noe kontakt med henne ellers så hvorfor skal hun være på snappen hans da? Hvis du er ukomfortabel med det så skal det vel ikke være noe problem for han å respektere grensene dine og fjerne henne.
Han beholder henne der altså kun i tilfelle det skjer noe med deres forhold og han kan gå rett tilbake til henne da? Virker ikke som at han er så begeistra for å være med deg i lengre tid hvis dette er tilfellet, jeg hadde ikke akseptert at han har andre jenter på lur.

Anonymkode: dc124...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man kan altså ikke ha hatt et liv før deg?

Anonymkode: 47b79...181

Dust, du misforstår jo hele poenget.🤦‍♀️ Det er en dame kjæresten hennes har vært på date med før. Hvorfor skal han ha kontakt med henne hvis det ikke ble noe OG han er i et forhold nå. Man er ikke venn med folk man i utgangspunktet hadde tenkt til å date når man har fått en kjæreste, det er bare respektløst.

Anonymkode: dc124...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (På 8.1.2025 den 14.41):

Hva tenker du da? Han sa hun hadde snappet han om at tid og sted men at hun reiste til utlandet da visst nok. 

Føler jeg overreagerer med å tenke på dette ? Og kan det stemme at hun skulle på ferie midt oppi dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...