Gå til innhold

5 åringen ønsker å dra på dyr ferie…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lånte en campingvogn en time unna, det må ikke bli så dyrt. To dager i parken, overnatting i campingvogn, mat for en uke, litt greier til ungene i parken, mat i parken to dager, leie av barnevogn i parken, samlet pris 12 000. 2 barn og 2 voksne. 

Anonymkode: d2a09...868

Syns 12000 kr er mye for kun 2 dager. Ikke alle som har den muligheten.  Vi hadde ikke hatt det. Det er over halvparten av jeg får inn i mnd.

Vil si det er foreldrene som må klare å si nei til tider hvis en ikke har mulighet. Og heler se hva kan vi gjøre som kan være like fint. Fins og mindre parker en kan reise til som evnt er nærmere . Ser her at vi reiste heler til bjørnen parken   , dyreparken på tangen for det var nærmere å billigere for oss 

Anonymkode: 44b85...6d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ville heller tatt København eller Jylland og give zoo og djurs sommerland. Mye mer for pengene.

Anonymkode: 8b494...8b3

Jupp, Ree safaripark ved Ebeltoft er fint - man kan overnatte på savannen faktisk. Det var en opplevelse med giraffer og gruer og antiloper rett utenfor vinduet. 

Ellers er ikke Givskud zoo så langt unna Billund, så kan dere bo i Lalandia. Det er ikke så dyrt utenfor hlysesong og man kan bade så mye man vil. Legoland i tillegg om dere vil 😊 Er greit uten bil også, det går shuttlebuss fra flyplassen og resten legoland/lalandia (ikke zoo) er i gangavstand.

Anonymkode: 515fb...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal dra i mai eller juni burde dere dra en helg og ikke hverdag. Da er det flere ting som er åpent. Når du først er i dyreparken er det jo gøy å få med seg litt av hvert. Vi bor enten på hytte eller air bnb. Steker rundstykker på morningen som vi tar med i tillegg til juice/brus kjøpt på matbutikk. Du sparer mye på å ikke kjøpe alt i parken. 

2 dager burde holde hvis dere ikke skal i badeland. Våre barn har alltid vært mer interessert i lekeplassene enn dyrene så går mye tid til det.

Anonymkode: 51dad...bce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie i dyreparken er dyrt, men helt magisk, både for små og store. Det er en helt annen opplevelse å dra i fellesferien, da det jobber skuespillere i både kaptein Sabeltanns verden (små skuespill gjennom dagen, og det store showet på kvelden) kutoppen (små show gjennom dagen),, Kardemommeby (små show gjennom dagen, og byfestshowet på ettermiddagen), hakkebakkeskogen (også show gjennom dagen, der man sitter i et tog som tar deg gjennom hakkebakkeskogen sammen Mikkel rev og klatremus). 
Det er massevis av lekeplasser gjennom parken, både små og kjempestore. Man kan grave etter gull hos ved kaptein sabeltann, og etter steiner og smaragder.

Jeg anbefaler å bo i parken. Det koster, men det er verdt det! Juliusskogen er helt magisk for barna (men trangt for voksene). Det er det er kjempestort klatrenett som omgir hele overnattingsstedet. Det koster det 2500kr natta, og er verdens morsomste sted for barna.
Det er også 3 min gange fra abra havn, hvor man kan gå rundt en en fantastisk gjennomført sjørøverlandsby med to lekeplasser, pirater som lusker rundt til faste tider, og show på kvelden. Er man tidlig oppe kan man også gå ned på morgenen og få med seg når skuta kommer inn for å vekke de som bor der. 

Det er ikke bare overnattingen man betaler for, men en hel pakke som gjør turen veldig minneverdig. Og når du først er i parken, så koster dag-2 billett 150kr pr stk, så anbefaler å ta minst 3 dager der, da kan man ta det med ro og i barnas tempo, uten å måtte haste videre for å rekke over alt. 
Badelandet er også gøy!

Vi velger å ferien vår til Dyreparken. Det skaper gode minner og magi, og er mer verdt enn å ligge på en strand i syden for vår del 🫣 og så er det masse glade for barna. 

Det er flere nivåer å oppleve dyreparken på.. det er den «besøke dyreparken- komme når det åpner og reise når de stenger.. Eller så er det hele dyreparkenopplevelsen som barna (og voksne) kommer til å snakke om resten av livet- den når man bor i parken og får oppleve en egen verden.

Anonymkode: 80671...812

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei AirBnB med kjøkken og lag frokost og matpakker der. Bor dere litt unna dyreparken, sjekk om det er billigere å ta kollektivtransport enn å parkere. 

Også enig i det noen andre sier, er det egentlig mest dyrene som er interessant, så finnes det mange andre, mindre og billigere parker i landet :)

Anonymkode: bc1f2...ca1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreparken er virkelig den beste parken jeg vet (i Norge hvertfall!). Synes dere skal dra dit om dere har råd og lyst på en ferie i sommer. Vi har ofte med oss niste inn i parken når vi har vært der. Både snacks og smurte frokostbrød med ost og skinke el.l. Perfekt når dere har barn i vogn, da blir det ikke så mye å bære for dere. Så kan dere kanskje leie hytte? Finne på airbnb eller på en gruppe for hytteutleie på nettet? Ville og introdusert barnet for Kaptein Sabeltann før dere drar. Det er HELT fantastiske show i løpet av dagen i parken. Og showet på natten er virkelig mye for pengene. Folk skryter veldig av å bo i parken eller i Abra Havn. Selv har vi hytte selv, så ikke gjort det. Heller ikke savnet det fordi vi får så mye ut av parken, at vi savner ingenting. Ville hatt tre dager. Men mulighet for å besøke begge parker (badelandet og). Da har dere det ikke travelt, og kan ta ting i eget tempo. Det er en stooor park, så kunne hatt enda flere dager og, men dere blir jo slitne. Hvis dere leier hytte selv, trenger dere ikke spise ute, og sparer masse penger på det. Gjerne finne en hytte med en liten båt eller strand i nærheten? Sørlandet på sommeren er digg!

Anonymkode: 6ab61...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis det er dyrene som er trekkplasteret (og ikke showene, karusellene osv) så kan jeg anbefale bjørneparken som ligger et stykke forbi Gol. En fredelig park med mye gøy for barna, og mye billigere.

Anonymkode: c2ec5...064

Bjørneparken er IKKE mye billigere enn Dyreparken. Da er det lenge siden du har vært der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut hytter på campingplasser, hytter via Finn og leiligheter/hus via Finn/Airbnb. Det kan nok være rimeligere enn hotell. Har dere et lite kjøkken kan dere lage frokost og den middag. Lag med niste til dyreparken, og bruk evt kun penger på feks is og kaffe i parken. Niste kan være frukt, sandwich, kjeks, vafler, boller, pizzasnurrer osv. 

Dere kan også sjekke ut områder 30-45min unna parken. Godt mulig det er billigere, og hvis dere likevel har bil med, er ikke kjøring noe problem. 

Anonymkode: 84810...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, ferie i Dyreparken er ikke billig men du har muligheter til å gjøre det billigere. Dere kan bo i en hotel i Kristiansand, Lillesand og til og med Grimstad - mye billigere enn å bo i Dyreparken. Du kan også ta en kveld + en dag i dyreparken, istedenfor to heldagsbilletter, kveldstiletter er billigere, og det blir mer enn nok totalt, for en femåring. Du kan ta med nistepakke - så dere kan bare kjøpe is og sånn i selve Dyreparken. Heller bruk penger på is og å kjøpe et kosedyr som et minne, fra Dyreparken. Hvis ungen er veldig interessert i Sabeltann eller Kardemomme, kan du ordne antrekk før dere drar til Dyreparken, f.eks. kjøpe en brukt Sabeltann-drakt på finn. Da sliper du mase inne i parken om å få kjøpt en. 

Vi har besteforeldre som har hytta ca 1 timers kjøretur fra Dyreparken, så vi har storstett alltid bare kjøpt kveldsbiletter, og dro med barna til Dyreparken for de 5 timene på kvelden (det er 16-21). Vi har dermed aldri brukt mye penger i Dyreparken, men barna har vært der flere ganger. Ergo, de forteller til vennene sine at de har vært i Dyreparken MANGE ganger, så har det egentlig ikke vært dyrt for oss. 

Anonymkode: 4e83c...139

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Billigere i mai enn på sommeren men alt er ikke åpent da. Dyreparken er fantastisk 

Anonymkode: 399d6...190

Siden det er dyrene barnet er inntresert i så er jo de tilgjengelige hele året. Men en del annet kan være litt begrenset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere campingplasser i området der. Leie av teltplass er som regel veldig rimelig. På campingplasser pleier de å ha det meste man har behov for ellers som kjøkken man kan lage mat på, lekeplass, toalett, dusj etc. Jeg var på telttur på campingplass med min 3- åring i sommer. Vi tok tog dit, og det slo an som bare det! Mange andre barn der også. Ellers anbefaler jeg å kjøpe brød/ knekkebrød og smøre frokost/ lage matpakker for å gjøre det rimelig. 

Ofte har de også hytter man kan leie på campingplasser om det er helt krise med telt. Disse koster litt mer enn teltplass, men pleier å være rimelige likevel. 

Må innrømme at jeg ble litt lurt av overskriften din. Med dyr ferie tenkte jeg safari i Afrika eller noe. Men en tur til dyreparken behøver da ikke å koste så mye. 

Anonymkode: d2fa9...234

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes overskriften er misvisende. 5-åringen ønsker seg til Dyreparken. 5-åringen vet ikke at det er dyrt. Han ønsker seg ikke en dyr ferie. Høres ut som om han har sagt «mamma, jeg vil ha en dyr ferie, kan vi dra til Maldivene». 

Anonymkode: f8afe...72e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vår 5 åring er veldig interessert i dyr for tiden, i fjor høst var det en av vennene i barnehagen som hadde vært i Dyreparken. Siden har han mast om å dra dit. For oss blir det en dyr ferie, da vi bor 5-6 timer unna parken. Drar vi dit må vi sørge for både hotell/annen overnatting og ser for meg mye restaurant og kafébesøk for å kunne spise. 

Jeg lurer på om det er billigere og bedre å dra dit i begynnelsen/midten av mai? Istedenfor i skoleferien, da det er høysesong. Holder det med 2 dager i Dyreparken? Er alt åpent i Dyreparken i mai? Eller må man dra i sommerferien for å få med seg alt? 

Hva er budsjettet for en familie på 4, yngste er 1 år,  vi skal være der i 2 dager… Noen tips og triks for å gjøre det billigst mulig? 

Anonymkode: 4b594...303

Alle barn vil dyre ting. Det er bare å si at nei, det er for dyrt. 

Anonymkode: f1749...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Alle barn vil dyre ting. Det er bare å si at nei, det er for dyrt. 

Anonymkode: f1749...acf

Samtidig er det viktig for barn å noen ganger få være med å bestemme og. Dyreparken er ikke akkurat Disneyland i Florida heller. Hvis han nevnte dette i høst, har de god tid til å spare penger for å kunne gjøre dette til våren/ sommeren. Det blir hva en gjør det til. 

Hvis ikke sommerferien allerede var planlagt og bestilt allerede et år i forveien, kunne de jo for eksempel planlagt en uke i Kristiansand. Alle barn elsker Dyreparken. 

Anonymkode: d2fa9...234

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo i Abrahavn, det er billig utenfor sesongen, alle dyr tilgjengelig også, var bare showet til Sabeltann som ikke gikk. Leilighetene har kjøkken også, så en kan satse på lunsj og middag i leiligheten. 

Anonymkode: c636f...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
visp skrev (20 timer siden):

Det billigste er jo å si nei til barnet. Man lar ikke en femåring diktere sånne ting. Dra heller til noen besøksgårder i nærheten, så ungen får klappet noen dyr:)

Helt enig! Man lar vel ikke 5-åringer bestemme ferie 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det før dyrt, så er det før dyrt. Når det er sakt synest jeg ikke barnet er urimelig som ønsker seg en sånn tur..

Anonymkode: 2e2a3...383

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at det virker dyrt,når dere da har brukt opp feriebudsjettet på en annen tur.

Anonymkode: d7102...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vår 5 åring er veldig interessert i dyr for tiden, i fjor høst var det en av vennene i barnehagen som hadde vært i Dyreparken. Siden har han mast om å dra dit. For oss blir det en dyr ferie, da vi bor 5-6 timer unna parken. Drar vi dit må vi sørge for både hotell/annen overnatting og ser for meg mye restaurant og kafébesøk for å kunne spise. 

Jeg lurer på om det er billigere og bedre å dra dit i begynnelsen/midten av mai? Istedenfor i skoleferien, da det er høysesong. Holder det med 2 dager i Dyreparken? Er alt åpent i Dyreparken i mai? Eller må man dra i sommerferien for å få med seg alt? 

Hva er budsjettet for en familie på 4, yngste er 1 år,  vi skal være der i 2 dager… Noen tips og triks for å gjøre det billigst mulig? 

Anonymkode: 4b594...303

Lavsesong er topp før skolen låser feriene, lei campinghytte/vog/Airbnb e.l + Ha med matpakke inn i parken 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...