Gå til innhold

5 åringen ønsker å dra på dyr ferie…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mitt tips, reise utenfor skoleferie, det er litt billigere og du rekker å se på dyrene uten problem. Det vil ikke alltid være forestillinger og sånn men det er godt tid til å se alle dyrene. 

det er mulig å bo på hotell der frokost er inkludert. Det er fult mulig å kjøpe med seg brød og pålegg og spise i parken.

middag er jo dyrt, men finnes Peppes pizza og Mcern/burgerking, IKEA, osv. 

så det koster litt men ikke så ille heller hvis man er kreativ. 

For oss holdt 1 dag de to gangene vi har vært der. 

Anonymkode: 0c4ca...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dere er villige til å kjøre litt til og fra parken, vil jeg på det varmeste anbefale Kilefjorden camping ca en time unna. De billigste hyttene deres har litt vel lav standard, men plassen er nydelig. Jeg og jentungen bodde der for et par år siden og det frister så absolutt og på alle måter til gjentagelse. 

Anonymkode: 32c3a...deb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kolmården Dyrepark finnes i Sverige, og er sikkert i en annen prisklasse enn Dyreparken i Kristiansand 

Anonymkode: a5482...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er alene med to barn i bhg alder og barna mine elsker dyreparken. Jeg liker best å ha flere dager der, sånn at barna også kan leke på lekeplassene der, uten at jeg føler at vi må stresse videre. Har bodd i Abra Havn og på Dyreparken Safari hotell og vært kjempefornøyd! Det går også an å bo i Juliusskogen hvis du vil bo litt billigere. Jeg synes ikke det går så mye penger når vi er der. Pleier å ta med knekkebrød og pålegg, og kjøpe en pizza eller noe sånt til middag. Vi bor i Oslo, så har pleid å ta bussen, den stopper rett utenfor parken. 

Anonymkode: b9d2d...f22

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært der to ganger. Begge gangene bodde vi i Airbnb, relativt rimelig. Kjøpte ikke mat inne i parken, smurte niste om morgenen. Helt passelig dyr ferie! Vi hadde tre dager, men hadde ikke trengt mer enn to hvis vi ikke hadde dratt i badeland den ene dagen. 

Anonymkode: 6aff9...423

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Det er ikke ferie uten hotell eller restaurant" kommer nok snart fra ts. Sett denne sånn ca 30 ganger her inne.

Anonymkode: eafd8...526

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vår 5 åring er veldig interessert i dyr for tiden, i fjor høst var det en av vennene i barnehagen som hadde vært i Dyreparken. Siden har han mast om å dra dit. For oss blir det en dyr ferie, da vi bor 5-6 timer unna parken. Drar vi dit må vi sørge for både hotell/annen overnatting og ser for meg mye restaurant og kafébesøk for å kunne spise. 

Jeg lurer på om det er billigere og bedre å dra dit i begynnelsen/midten av mai? Istedenfor i skoleferien, da det er høysesong. Holder det med 2 dager i Dyreparken? Er alt åpent i Dyreparken i mai? Eller må man dra i sommerferien for å få med seg alt? 

Hva er budsjettet for en familie på 4, yngste er 1 år,  vi skal være der i 2 dager… Noen tips og triks for å gjøre det billigst mulig? 

Anonymkode: 4b594...303

Lånte en campingvogn en time unna, det må ikke bli så dyrt. To dager i parken, overnatting i campingvogn, mat for en uke, litt greier til ungene i parken, mat i parken to dager, leie av barnevogn i parken, samlet pris 12 000. 2 barn og 2 voksne. 

Anonymkode: d2a09...868

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt billigst utenfor skoleferien! Men feks kaptein Sabeltann går vel kun mens skolen er stengt. Og noen andre greier der er også stengt. Men nok å se på allikevel vil jeg tro. 

Beste er vel å vente til yngste barnet er gammelt nok så dere slipper 2 turer dit😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis i slutten av mai. 
Bo i telt på Hamresanden camping. 
Ta med mat hjemmefra. Campingen låner ut griller gratis. 
Lån lavvo eller telt på BUA der dere bor (eller stopp et sted på veien) der kan dere også låne liggeunderlag/feltsenger og soveposer.
Kjør hjemmefra dag 1 tidlig morgen, bruk ettermiddagen på campingen og stranda. Grill pølser og lag en digg salat. 
Dyreparken dag 2, må regne at det går 3000kr totalt, tenker jeg. Inngang + enkel mat.

Reis hjem ettermiddagen - ungene slokner i bilen. 

Dyrepark, drivstoff for ca 80 mil(?), camping, mat ... tenker dere bør budsjettere med ca 7000kr.

PS: Jeg har reist mye med barn og Dyreparken er dyrt. Meeen, ungene liker det!

Anonymkode: 35de0...d15

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lånte en campingvogn en time unna, det må ikke bli så dyrt. To dager i parken, overnatting i campingvogn, mat for en uke, litt greier til ungene i parken, mat i parken to dager, leie av barnevogn i parken, samlet pris 12 000. 2 barn og 2 voksne. 

Ikke ment som kritikk, men jeg forstår når jeg leser innlegget ditt, at jeg har blitt gammel. Synes kr 12 000 er mye penger for to dager. Er 70 år pluss og alltid hatt lite penger. 

Anonymkode: b3200...ebf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville kanskje ventet et par år så minste også fikk utbytte av dagen. 

Vi er i dyreparken hvert år, har med niste, evt pølse på termos, drikke.(Kan fylle vann i parken). Ungene får en is eller sukkerspinn, og ikke noe i butikken. Da koster det oss ca 50-100 kr pr pers i parken pluss inngang, og så er det vanlig matpris i tillegg. Vi pleier ikke sove i noen av parkens muligheter, men har sovet i kardemommeby (litt slitt og gammelt) og abra havn (kan virkelig anbefales, skikkelig stemning og flotte rom) utenom sesong. Det finnes campingplasser rundt, så det trenger ikke bli så dyrt. 

Anonymkode: 9d699...479

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette bestemmer ikke en femåring. Hvis dere skal dra kan dere ordne overnatting gjennom Airbnb, ta med mat i parken, dra utenfor sesong for billigere billetter og ikke kjøpe tull i butikkene der

Anonymkode: 2d13a...437

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette bestemmer ikke en femåring. Hvis dere skal dra kan dere ordne overnatting gjennom Airbnb, ta med mat i parken, dra utenfor sesong for billigere billetter og ikke kjøpe tull i butikkene der

Anonymkode: 2d13a...437

Femåringer står fritt til å ytre ønsker, og foreldre står fritt til å undersøke om det lar seg gjøre innenfor budsjett, for eksempel ved å rådføre seg på nett som TS gjør her.

Anonymkode: 32c3a...deb

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi leide oss inn på en liten hytte på camping. Den var uten do og dusj. Men do og dusj anlegget var rett ved, så gikk fint. Vi var uansett ikke mye på den hytta. 

Forsto etter vi kom at det var en bibelcamp , da det var halleluja telt like i nærheten.   Hamresanden eller noe i den duren. 

Uansett det var et mini kjøkken. Så vi lagde frokost og niste, før vi dro i parken. Også fisket vi krabber når vi kom på hytta. Middag kjøpte vi i parken. Så ble ikke ille dyrt egentlig.  Vi hadde 5 timers reise.  Så dro tidlig,  og tok noen stopp på veien, for å røre litt på oss. 

Egentlig så hadde det holdt med en dag i parken. Fordi det var mye aktiviteter på campingen ungene egentlig ville dag to. 

Så en reisedag ned, overnatting, en dag i psrken, overnatting  , og dro tidlig i parken og så hjem etter bi var ferdig der.

Anonymkode: 2e87b...6ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke ment som kritikk, men jeg forstår når jeg leser innlegget ditt, at jeg har blitt gammel. Synes kr 12 000 er mye penger for to dager. Er 70 år pluss og alltid hatt lite penger. 

Vi var en uke i campingvognen og koste oss med 3-5 måltider på dagene vi var der. Så om du leser så er det samlet for den uken vi var på ferie, inkl 2 dager i parken. 

Barna fikk kaptein Sabeltann ting for 2000 🙈 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi var en uke i campingvognen og koste oss med 3-5 måltider på dagene vi var der. Så om du leser så er det samlet for den uken vi var på ferie, inkl 2 dager i parken. 

Barna fikk kaptein Sabeltann ting for 2000 🙈 

Da ble det noe helt annet ja. ( Ble ufør etter en operasjon når jeg var i 30 åra, så økonomien har alltid vært stram)  Unner alle å ha det litt romsligere enn jeg har levd,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da ble det noe helt annet ja. ( Ble ufør etter en operasjon når jeg var i 30 åra, så økonomien har alltid vært stram)  Unner alle å ha det litt romsligere enn jeg har levd,

Jo, men er man ufør må man jo ikke dra i høysesongen heller. Er fort under halv pris da, særlig i syden. Vi med skolebarn og stengt barnehage må dra i juli - det er dyrt det!

Anonymkode: 515fb...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville heller tatt København eller Jylland og give zoo og djurs sommerland. Mye mer for pengene.

Anonymkode: 8b494...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig er det billigst å si nei 😅 Også fordi vi skal på ferie i slutten av februar. Men den ferien i februar er noe vi foreldre har gledet oss veldig til, det er kanskje ikke det morsomste for han. Tenkte derfor at 5 åringen kunne få noen dager i Dyreparken. Han vil helst se «eksotiske» dyr som sjiraffer og tigre 😅

Anonymkode: 4b594...303

På tide å lære poden at slike dyr hører hjemme i naturlige omgivelser, ikke i fangenskap for vår underholdning

Anonymkode: 06326...359

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...