AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:36 #41 Del Skrevet mandag kl 11:36 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er meldt oransje farevarsel i morgen pga mye snø. Det står på yr.no at man bør vurdere om «reisen er nødvendig» og at det er «reell fare for at liv kan gå tapt». Kan jobben allikevel kreve at man møter opp? Anonymkode: 9ed5b...aa2 Hvor fikk du denne tanken ifra? Anonymkode: 35d52...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:08 #42 Del Skrevet mandag kl 12:08 Alle busser var innstilt en morgen i Trondheim forrige uke. Vi som kunne gå vi gikk til jobb og fortauene var ikke brøytet. De som bodde for langt unna til at de ikke kunne gå kom senere på jobb. De måtte vente til bussene gikk igjen. Poenget er at alle kom seg på jobb til slutt. Merkelig nok en ekstra trivelig dag på jobb fordi ingen stresset men prioriterte det som var viktig siden så mange hadde kommet noen timer for sent. Anonymkode: 9f17b...ee8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:33 #43 Del Skrevet mandag kl 12:33 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er meldt oransje farevarsel i morgen pga mye snø. Det står på yr.no at man bør vurdere om «reisen er nødvendig» og at det er «reell fare for at liv kan gå tapt». Kan jobben allikevel kreve at man møter opp? Anonymkode: 9ed5b...aa2 Om reisen er nødvendig - det er den jo om man skal på jobb eller noe annet som er viktig. Hvis det er reell fare for at liv kan gå tapt har man jo flere rettigheter, men det er ganske høy terskel for det. Fare for ekstra snø i seg selv eller stans i kollektivtransport betyr ikke fare for tap av liv. Anonymkode: 90117...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:42 #44 Del Skrevet mandag kl 12:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et gjentagende argument hver gang det er farevarsel sørpå. Det folk glemmer er at i nord er det svært få mennesker. Få biler. Få veier. Få hus etc. Og bedre tilpasset/rustet for uvær. Så klart har det langt større konsekvenser når det er storm rundt Oslo enn i Vadsø. Eller det snør store mengder med snø rundt Oslo enn i Kirkenes. Ganske åpenlyst. Anonymkode: 5e032...300 En ting mange kanskje ikke tenker på er at det skal mye mer til i nord før det sendes ut farevarsler, nettopp fordi disse tingene du nevner tas hensyn til. Det som klassifiserer til gult varsel i sør og øst, vil ikke klassifiseres som farevarsel om det kommer i nord. Og varsles det gult i nord, ville det samme været kunne gitt oransje eller rødt i en annen del av landet. Når det er sagt, så forstår jeg allikevel at det blir kaos med "bare snø" enkelte plasser på Sør- og Østlandet. Anonymkode: 6c348...446 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:46 #45 Del Skrevet mandag kl 14:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): En ting mange kanskje ikke tenker på er at det skal mye mer til i nord før det sendes ut farevarsler, nettopp fordi disse tingene du nevner tas hensyn til. Det som klassifiserer til gult varsel i sør og øst, vil ikke klassifiseres som farevarsel om det kommer i nord. Og varsles det gult i nord, ville det samme været kunne gitt oransje eller rødt i en annen del av landet. Når det er sagt, så forstår jeg allikevel at det blir kaos med "bare snø" enkelte plasser på Sør- og Østlandet. Anonymkode: 6c348...446 Det stemmer. Men det er ikke slik at folk i nord ikke tar forhåndsregler når det står på. Men konsekvensene ved mye snø, mye vind etc er større der flere bor. Her jeg bor er det gult farevarsel. I Oslo et det orange. Det er meldt mer snø og vind her jeg bor enn i Oslo, men langt færre mennesker. Har bodd i Finnmark noen år, og ja det er mye tøffere vær. Men få mennesker. To rundkjøringer. Aldri noe kø og de fleste holder seg inne når det står på som verst. I tillegg var det mye mer jevn temperatur. Slafs var noe som man møtte på når våren kom. Veiene ble heller ikke saltet. Så helt umulig å sammenligne. Anonymkode: 5e032...300 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:23 #46 Del Skrevet mandag kl 15:23 Jeg skal gå på jobb. Må kle på meg godt og beregne god tid. Ungene har hjemmeskole, mannen min må bli hjemme. Han får uansett ikke kjørt på jobb (jobber langt unna) fordi det ikke er måkt her. Det går fint en dag eller to. Anonymkode: bd1c0...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:23 #47 Del Skrevet mandag kl 15:23 Jeg jobber som butikksjef. Bor i leilighet ca 3 km fra butikken, under 10 minutters kjøring. Bilen min står i garasje og veien utenfor hos meg blir alltid brøyta og saltet tidlig, så det skal mye til for at jeg sliter med å komme meg til jobb selv om det snør mye. Kollegaen som skulle åpnet i dag bor derimot 40 minutter unna, på landet på et sted der veien blir brøyta mer sporadisk og av erfaring vet vi at store snøfall skaper mer trøbbel for henne enn meg. Så da tilbød jeg henne at jeg kunne åpne i dag, så kommer hun og tar stengevakten. Koster lite å være litt fleksibel og gjøre hverdagen enklere for hverandre tenker jeg. Anonymkode: 69e80...b75 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet mandag kl 15:48 #48 Del Skrevet mandag kl 15:48 De kan trekke deg i lønn (som tidligere nevnt) Værkaos: - Disse rettighetene har du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:02 #49 Del Skrevet mandag kl 21:02 Glad jeg har mulighet til hjemmekontor og det blir definitivt det i morgen etter dagens opplevelser. Tar 40 minutter å måke fra garasjen og bort til utkjørselen, antagelig 1 time i morgen tidlig. Veiene rundt her blir ikke brøytet bra nok, biler spinner i alle retninger og det er et helvete å komme seg ned på hovedveien for ikke å snakke om OPP fra hovedveien med bakker. Yngste henter jeg til fots på SFO i morgen. Veiene opp til skolen er forferdelige i slikt vær og mange biler som sliter (igjen, elendig brøyting). Anonymkode: dc31d...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:34 #50 Del Skrevet mandag kl 23:34 Helt krise i Oslo. Jeg kommer ikke til å komme meg på jobb i morgen. Kollektivt er innstilt og veien jeg bor er ikke brøytet. Er den ikke det i morgen tidlig vet jeg ikke Hbordan jeg skal komme meg på jobb. Kan ikke gå, altfor langt. Skal gi det et forsøk, men jeg har min tvil Anonymkode: d9897...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:45 #51 Del Skrevet mandag kl 23:45 Jeg skal kjøre hjem fra jobb kl 07 gruer meg allerede. Anonymkode: 35d52...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #52 Del Skrevet i går, 08:07 her i gården jobber jeg med IT, og har hjemmekontor 99 av 100 dager, og i denne lekejobben har jeg i dag tilrettelagt for at 1000 vis av kunder har de tjenester de trenger for å kunne utføre jobben sin, dette inkluderer barnehager, butikker og minst et stort lager. jeg har også oppdaget en feil på en fiberlinje mellom landsdeler, og kontrollert at reserver for denne er oppe å går, slik at ingen blir rammet av denne feilen, varslet underleverandør om feilen, og de fant en nedbrøytet skap. Min kone jobber i skolen, og brukte kun litt lenger tid en vanlig til jobb, dette sannsynligvis fordi de som kan gjøre en jobb hjemmefra utførte den hjemme! vi kan godt diskutere hvorfor vi ikke lenger tåler at det kommer 30-50 cm snø før trafikken, toget, t-banen og bussene ikke kommer frem, jeg tror vi fremover må øke beredskapen i forhold til snøbrøyting og andre ting som utfordrer normaliteten Anonymkode: dc6f7...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå