AnonymBruker Skrevet 5. januar #21 Del Skrevet 5. januar Vi fikk melding i kveld fra sjefen om at vi måtte gjøre egne vurderinger i forhold til trygg reisevei, og vurdere hjemmekontor om nødvendig. Men vi har alle mulighet for å jobbe hjemmefra, det er verre med barnehageansatte og sykepleiere… og brøytebilsjåfører👍 Anonymkode: 909b2...cd8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #22 Del Skrevet 5. januar Jeg jobber i barnehage, tenker at jeg dropper jobb i morgen for regner med alle holder barna hjemme på lekekontoret sitt Anonymkode: 0e5c1...fcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #23 Del Skrevet 5. januar Har du jobb pc hjemme og har mulighet til å ta hjemmekontor så ja hjemmekontor i morgen. Men for alle andre: skole, bhg, sykehus, butikk osv alle som ikke har hjemmekontor skal møte på jobb. Det er jo derfor de med hjemmekontor er hjemme for å bidra til mindre kaos på veiene for de som faktisk må på jobb for å gjøre jobben sin. Og anbefaler at man bruker beina og går istedenfor bil om man har mulighet til det i morgen, gå til barnehagen med akebrett om den er i gangavstand og man pleier kjøre. Anonymkode: a86aa...0ff 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #24 Del Skrevet 5. januar De som kan jobbe hjemmefra burde gjøre det hvis forholdene er veldig dårlig. Anonymkode: 931bc...688 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #25 Del Skrevet 5. januar Det er veldig deilig for oss som MÅ på jobb, uansett vær. Mindre biler på veiene, mindre kaos. Anonymkode: b5297...32a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #26 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er meldt oransje farevarsel i morgen pga mye snø. Det står på yr.no at man bør vurdere om «reisen er nødvendig» og at det er «reell fare for at liv kan gå tapt». Kan jobben allikevel kreve at man møter opp? Anonymkode: 9ed5b...aa2 Det er nødvendig å gå på jobb. Er det for farlig så stenges veiene. Anonymkode: a256b...170 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar Selvsagt prøver jeg å komme meg på jobb uansett vær. Om nødvendig drar jeg hjemmefra en time tidligere enn vanlig. Hvis det går ras eller veier blir stengt pga rasfare er vi bare to som klarer å komme oss på jobb, og da må vi tilpasse arbeidstida etter ferjerutene. Anonymkode: 79e5f...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #28 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du har en "lekejobb", kan du ta hjemmekontor. Anonymkode: 8e76a...1df ... og denne fantastiske innsikten forklarer hvorfor du jobber på gulvet. Anonymkode: 3dad5...3f3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #29 Del Skrevet 6. januar Dette er OT, men: Hvorfor må dere være så ufine mot hverandre? Blir litt trist av å se at man kan tillate seg selv å rakke ned på andre og nesten mobbe. Det er faktisk mulig å svare på dette som TS spør om uten å være så frekke. Jeg tenker at det er arbeidsgiver som må bestemme om du skal komme på jobb eller ikke. Hvis du har en jobb som kan gjøres hjemmefra så kan det jo være mer tidseffektivt å jobbe hjemmefra. Men hvis ikke det er en slik type jobb så må man belage seg på å bruke god tid og kanskje bli forsinket om det skjer noe på veien. Anonymkode: e9e68...897 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #30 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du har en "lekejobb", kan du ta hjemmekontor. Anonymkode: 8e76a...1df Jeg har selv en samfunnskritisk jobb som krever fysisk oppmøte på arbeidsplassen, men heldigvis er jeg ikke så ignorant at jeg tror "mulighet for hjemmekontor" er ensbetydende med "lekejobb". Anonymkode: 9c143...566 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #31 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): ... og denne fantastiske innsikten forklarer hvorfor du jobber på gulvet. Anonymkode: 3dad5...3f3 Og denne voldsomme generaliseringen og "ovenfra og ned " holdningen, forklarer hvorfor du neppe vil klatre særlig høyt på karrierestigen selv 😅 Anonymkode: 554b8...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #32 Del Skrevet 6. januar Det er jo bedre for oss som må ut, at de som kan er hjemme. Jeg jobber i hjemmesykepleien, og det er enklere å tryggere å ut å kjøre når det er mindre trafikk og biler der ute. Anonymkode: 30ee0...41a 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #33 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er OT, men: Hvorfor må dere være så ufine mot hverandre? Blir litt trist av å se at man kan tillate seg selv å rakke ned på andre og nesten mobbe. Det er faktisk mulig å svare på dette som TS spør om uten å være så frekke. Jeg tenker at det er arbeidsgiver som må bestemme om du skal komme på jobb eller ikke. Hvis du har en jobb som kan gjøres hjemmefra så kan det jo være mer tidseffektivt å jobbe hjemmefra. Men hvis ikke det er en slik type jobb så må man belage seg på å bruke god tid og kanskje bli forsinket om det skjer noe på veien. Anonymkode: e9e68...897 Kloke ord. TS var kanskje litt "naiv" i sitt innledende spørsmål. Farevarsel av en eller annen farge fritar ikke fra arbeidsplikt. Det er ikke sånn at man kan tolke varsel om ekstremvær som at myndighetene har fritatt folk fra å dra på jobb. Samtidig sier det seg selv at er det umulig å komme seg fram, så er det umulig. Det må man vurdere konkret i forhold til situasjonen der og da. Og har man en jobb der man kan ta hjemmekontor akkurat den dagen, så kan det være like greit å la være å belaste kollektivtrafikken eller veiene. Alle monner drar, en bil mindre på veien, en person mindre til å presse seg inn på en forsinket og overfylt buss, osv. Anonymkode: 40fab...f25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6. januar #34 Del Skrevet 6. januar Jeg tenker en drar på jobb. En må beregne litt bedre tid. Ikke stresse. Som oftest kommer en frem. De sier hvis du KAN være hjemme . Det menes de som har jobb de kan gjøre hjemme. Årsak er for å begrense den kjøringen som en kan. Det betyr ikke at alle ska holde seg hjemme 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. januar #35 Del Skrevet 6. januar Vi fikk beskjed i dag om å, ikke ikke dra på jobb, men å bruke færre biler/ta offentlig transport. Dette for å skape mindre trafikk til/på arbeidsplassen. Vi må stort sett jobbe på lokasjon. Om det er hjemmekontor er det klar instruks om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #36 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er OT, men: Hvorfor må dere være så ufine mot hverandre? Blir litt trist av å se at man kan tillate seg selv å rakke ned på andre og nesten mobbe. Det er faktisk mulig å svare på dette som TS spør om uten å være så frekke. Jeg tenker at det er arbeidsgiver som må bestemme om du skal komme på jobb eller ikke. Hvis du har en jobb som kan gjøres hjemmefra så kan det jo være mer tidseffektivt å jobbe hjemmefra. Men hvis ikke det er en slik type jobb så må man belage seg på å bruke god tid og kanskje bli forsinket om det skjer noe på veien. Anonymkode: e9e68...897 Spørsmålet er så naivt at det er vanskelig å ta seriøst. Og hvorfor spørre her. De aller fleste ville vel kontaktet arbeidsgiver og spurt. Anonymkode: 73896...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #37 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Herregud, selvfølgelig. Hva tror du folk i midt- og nordnorge gjør på vinterstid? Sitter hjemme i sofaen? Det er et gjentagende argument hver gang det er farevarsel sørpå. Det folk glemmer er at i nord er det svært få mennesker. Få biler. Få veier. Få hus etc. Og bedre tilpasset/rustet for uvær. Så klart har det langt større konsekvenser når det er storm rundt Oslo enn i Vadsø. Eller det snør store mengder med snø rundt Oslo enn i Kirkenes. Ganske åpenlyst. Anonymkode: 5e032...300 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 6. januar #38 Del Skrevet 6. januar Det er nok ment at folk skal unngå unødvendig reiser, som kan utsettes og som ikke er viktig. En jobb blir ikke regnet som unødvendig, men hvis det er/blir så ille at noen ikke kommer seg på jobb eller kommer for sent, så er det forståelig. Det tror jeg alle sjefer på arbeidsplasser respekterer. De bør i alle fall det, for været og kaos kan ingen noe for. Ingen har kontroll over været. I tillegg hjelper det på steder det er mye snø eller snør veldig om flest mulig lar bilen stå, kun nødvendige kjøringer. F.eks folk som ikke har lang vei å gå, mens de med lang vei må kjøre. Utrykningskjøretøy må kjøre og få komme seg frem, og det samme med offentlig transport. Mens noen som f.eks bare skal kjøre til ett senter for å shoppe? Det er unødvendig og kan gjøres hele året ellers når det ikke er snøkaos. Jo mindre trafikk, jo bedre er det og faren for kaos blir mindre. Så jeg tenker folk kan gå på jobb så lenge de kommer seg frem, og de som ikke har lang vei kan gå og la bilen stå. Det er bra det finnes gult, oransje og rødt farevarsler. Så folk kan være forberedt på at det kan bli heftigere vær enn vanlig, og for å unngå unødvendige reiser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #39 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er OT, men: Hvorfor må dere være så ufine mot hverandre? Blir litt trist av å se at man kan tillate seg selv å rakke ned på andre og nesten mobbe. Det er faktisk mulig å svare på dette som TS spør om uten å være så frekke. Jeg tenker at det er arbeidsgiver som må bestemme om du skal komme på jobb eller ikke. Hvis du har en jobb som kan gjøres hjemmefra så kan det jo være mer tidseffektivt å jobbe hjemmefra. Men hvis ikke det er en slik type jobb så må man belage seg på å bruke god tid og kanskje bli forsinket om det skjer noe på veien. Anonymkode: e9e68...897 Kan egentlig være enig at man får mange krasse svar her inne. Men når tråden ikke er seriøs, så er det greit å svare som man gjør. Alle forstår at man ikke kan holde seg hjemme grunnet dette. Om ikke så kontakter man sin sjef, som uansett må bli kontaktet om man velger å være borte fra jobb. Anonymkode: eecfe...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #40 Del Skrevet 6. januar Påfallende at det er de samme på kontoret som har hjemmekontor i dag, som også vet å utnytte seg av alle mulige fraværsgrunner ellers i året. Ammefri til barnet er 2 år, bruke opp alle sykt barn dager, egenmeldinger osv. Så vanskelig var det virkelig ikke å komme seg på jobb i dag. E-18 gikk trafikken som vanlig. Jeg velger å avspasere et par timer på ettermiddagen for å dra hjem før eventuelt rush begynner. Det var ikke vanskeligere for meg å komme meg på jobb enn hva det hadde vært for kollegaen min som bor 5 minutter unna meg. Bussen gikk som normalt, og hun har ingen barn hun skal rekke å hente i barnehage eller SFO…. Jeg har en slik type jobb som gjør at når jeg blir alene på kontoret, så blir det meste lagt på meg. Det er lite som kan gjøres hjemmefra, og ikke nok til en hel arbeidsdag. Anonymkode: e42b3...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå