Gå til innhold

Hvorfor er det noen som ikke forteller barnefar at han er far før barnet er noen år gammelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mest trolig for å skulle slippe å dele omsorgen for barnet. 

Anonymkode: 32e70...700

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det jo være mange grunner til, alt fra at man ønsker å oppdra barnet alene men ombestemmer seg, økonomiske grunner, til at barnefar ikke har vært en man mener er noen bra farsfigur men som kanskje har endret seg etter noen år. 

Anonymkode: ea3db...484

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi en kanskje vet at «far» ikke ønsker å bli far ? 
For meg er det fjernt å hindre barna å ha en far , men om faren ikke er så positiv så er det sikkert vanskelig å få til et bra samarbeid 

Anonymkode: 1cd97...4a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsket om å beholde ny kjæreste var grunnen her. Barnemor lot ny kjæreste tro han var faren til barnet og sa ingenting til ekskjæreste. 

Anonymkode: 9061f...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk så utrolig mye folk kunne spart seg for av slike situasjoner, og tenk hvor mange uskyldige barn som kunne vært spart for rotete og trøblete familieforhold, dersom de voksne hadde sluttet å ligge rundt med tilfeldige folk hele tida. Denne ONS-kulturen som griper om seg, ødelegger så vanvittig mye for så mange. Ta ansvar, folkens, og SLUTT MED DET!!

Anonymkode: 9e485...193

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk så utrolig mye folk kunne spart seg for av slike situasjoner, og tenk hvor mange uskyldige barn som kunne vært spart for rotete og trøblete familieforhold, dersom de voksne hadde sluttet å ligge rundt med tilfeldige folk hele tida. Denne ONS-kulturen som griper om seg, ødelegger så vanvittig mye for så mange. Ta ansvar, folkens, og SLUTT MED DET!!

Ja, for det var jo aldri noen som ble gravide utenfor ekteskap, oppga feil mann som far e.l. før i tiden. 

Anonymkode: 3c617...5cd

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ønsket om å beholde ny kjæreste var grunnen her. Barnemor lot ny kjæreste tro han var faren til barnet og sa ingenting til ekskjæreste. 

Anonymkode: 9061f...a8d

Så du mener at du lot kjæresten din tro han var barnets pappa…? Og hva skjedde så? 

Anonymkode: 8331a...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, for det var jo aldri noen som ble gravide utenfor ekteskap, oppga feil mann som far e.l. før i tiden. 

Det var jo helt sikkert det.. men som far mister man jo utrolig mye da.. om man ønsker å være en del av barnets liv, og de fleste ønsker jo det. 

Anonymkode: 8331a...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de er sint på barnefar for ett eller annet? For å ha barnet selv? Ikke godt å si. Det er utrolig dårlig gjort både mot egne barn og barnefaren, men mindre det er det beste for å beskytte barnet. Ellers har alle fedre rett på å vite at de er blitt far fra starten av. Begge foreldre er viktig for barna. Så alle som bare nekter å si noe til barnefar for de er sur på han, tror de eier barnet og skal ha barnet alene, ikke gidder å bry seg om å fortelle det, bør skjerpe seg. Hadde kvinner som gjør det likt å f.eks selv ikke få ha noe med eget barn å gjøre?

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, det skjedde før også, men det var ikke smart da heller. Man skulle tro at man lærte av feilene som folk tidligere har gjort, men på dette området blir det jo verre for hver dag som går, så her er læreevnen og ansvarligeten tydeligvis elendig. Frislippet av seksualiteten og utfasingen av moralske normer er sikkert fint på noen måter, men den store skyggesiden er det kaoset av mine-dine-våre-ekser-stesøsken-halvsøsken-semødre-stefedre-stebestemødre-filletanter-nestenonkler og aleneforeldre som mange barn ufrivillig må navigere i nå for tiden. Det er et helvete for mange, det rotet som foreldrene rigger til for dem...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulige grunner:

- far vil ikke ha barnet, mor later som hun  "går med på" abort, og oppfostrer barnet alene. 

- far har vært voldelig eller truende tidligere, så mor vil ikke ta sjansen på å være tvungen til å forholde seg til ham fremover (det er ikke helt uvanlig at "oi, jeg kan ikke oppdra et barn med DENNE mannen" er dytten en kvinne trenger for å komme seg ut av et dysfunksjonelt forhold)

- barnet ble til etter et ONS eller i slutten av et forhold, mor visste ikke at hun var gravid før hun allerede hadde avsluttet all kontakt mer barnefar, og hun ønsket ikke å gjenoppta kontakten.

- mor har ikke noen kontaktinformasjon til far i det hele tatt, men får det kanskje senere i livet (vanskelig å få finne en mann for å få utført en farskapstest når det du har å gå på er "Jeg tror han het Per og var omtrent 175 cm høy, kanskje mørkeblondt hår? Det var i Oslo en helg i mars."). 

- mor HADDE skaffet kontaktinformasjon til far, men den stemte ikke. Jeg kjenner ei som datet en utlending i månedsvis og da hun ble gravid stakk han. Hun hadde da fått fullt navn og fødselsdato på fyren (ingen av delene stemte) og en adresse til en leilighet der hun hadde besøkt ham et par ganger men der han ikke bodde ( AirBnB eller noe sånt)... 

Og så er det de vikarierende grunnene der barnefar SIER at han ikke har blitt fortalt noe, men:

- han og barnemor har blitt enige om at han ikke skal stå som far på papiret/ha kontakt med barnet, av en eller annen grunn

- han har blitt kontaktet av barnemor med beskjed om at hun var gravid, men bare ghostet henne fullstendig

- har har faktisk fått beskjed om at han har fått et barn, og alt har gått etter boka, men han forteller andre (ny kjæreste?) om at han "aldri fikk beskjed" for å dekke over at han har gitt fullstendig blaffen i ungen sin

- barnefar har både fått beskjed om at han har barn og møtt barnet sitt, kanskje til og med hatt samvær med barnet tidligere i livet, men droppet kontakten og bruker "jeg fikk aldri beskjed" som dekkhistorie.

......og så finnes det helt sikkert utrolig mange andre muligheter også. Inkludert at mor er fullstendig gal, eller at hun prøver å lure en annen mann til å ta på seg farskapet. 

Anonymkode: 35cb1...19f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De eneste jeg kjenner som fikk barn hvor foreldrene ikke tok ansvar var faktisk min egen bestefar. Det samme med en venninne (bestefar hadde barn utenfor ekteskapet). Så det er ikke en nymotens ting.

Det kan så klart være barn eller andre i min krets som ikke har riktig far "på papiret", men jeg kjenner ikke til det. 

Anonymkode: 59166...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De håpte det var en annen? 

Anonymkode: bba81...66e

Dette. Jeg tror også man nesten kan greie å overbevise/lure seg selv også. Man ønsker SÅ sterkt at en annen skal være far at man går inn i en slags fornektelse.

Anonymkode: 8561d...e63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

begge mine foreldre fikk vite hvem som var far i voksen alder, de er hhv 76 og 82 år nå.. 

Anonymkode: e9244...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Joda, det skjedde før også, men det var ikke smart da heller. Man skulle tro at man lærte av feilene som folk tidligere har gjort, men på dette området blir det jo verre for hver dag som går, så her er læreevnen og ansvarligeten tydeligvis elendig. Frislippet av seksualiteten og utfasingen av moralske normer er sikkert fint på noen måter, men den store skyggesiden er det kaoset av mine-dine-våre-ekser-stesøsken-halvsøsken-semødre-stefedre-stebestemødre-filletanter-nestenonkler og aleneforeldre som mange barn ufrivillig må navigere i nå for tiden. Det er et helvete for mange, det rotet som foreldrene rigger til for dem...

Familer har alltid vært et kaos av mine-dine-våre, halvsøsken og steforeldre, siden folk i gamle dager døde folk mye tidligere og giftet seg flittig på nytt, ofte flere ganger også. 

Alenemødre har det også alltid vært, men du ønsker deg kanskje tilbake til den gangen barn av alenemødre ble mobbet av kirke og øvrighet og kalt lausunger?

Og jeg kan godt love deg at for hver mann som ikke får vite om et barn, er det ti menn som ikke vil vedkjenne seg eller ta seg av de barna de beviselig har. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stort sett egoistiske mødre som driter i alle andre andre seg selv! Om de ødelegger andres liv, så er ikke det viktig for dem…… 

Også finnes det selvsagt noen få unntak, hvor det ikke er gunstig at far vet om det - men det er fåtall! 

Anonymkode: 0996d...010

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

DNA tester ved fødsel.

Anonymkode: d12a8...5a6

Det hjelper ingen ting annet enn å eventuelt avsløre at kvinnens nåværende partner ikke er far til barnet. Jeg tolket det ikke som at det var dette som var problemstillingen presentert i overskriften.

Anonymkode: 2d197...751

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...