Fjollefyr Skrevet 5. januar #21 Del Skrevet 5. januar Vi har ikke lenker og fargerike lys. Men har lykter og store syltetøyglass med lys i. De står ute fra høsten av. De store glasskrukkene/syltetøyglassene bruker jeg gjerne hele året. Synes de pynter opp og gjør det koselig i hagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #22 Del Skrevet 5. januar Skulle hive ut julen fort, men så var det koslig å ha den her. Det er en mørk tid. Anonymkode: 58153...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #23 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint å kalle det vinterlys så vi får fjernet alt som heter jul og våre tradisjoner. Anonymkode: 7d393...ace Det er lyslenker. Julen er ikke enste høytid som har lys i seg. Anonymkode: 58153...da6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #24 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tar de ned rett over nyåret, min mening et at jeg synes mye lyspynt på slutten av januar og i februar ser dumt ut. Anonymkode: 425ac...706 Er vel ein grunn til at den overskrifta endte opp på badesken, og det er vel fordi det er ei rar/morsom mening? Anonymkode: e4426...d2c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. januar #25 Del Skrevet 5. januar Tok ned julelysene ute i dag. Og resten av julen inne er også pakket ned. Egentlig er jeg litt på "overtid", da jeg vanligvis tar alt ned 1 januar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #26 Del Skrevet 5. januar Har lysene oppe hele året. På sommeren har jeg lysene på når jeg sitter sent på kvelden/natten og koser meg på balkongen. Anonymkode: 4ce11...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #27 Del Skrevet 5. januar Det heter adventslys. Jeg tar det ned når jeg er lei. Et år var det 1. feb. I år var det for to dager siden. Anonymkode: f4edb...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. januar #28 Del Skrevet 5. januar Tar det ned når julen var over. For meg er julen over 1. januar. Snipp snapp snute... Så har jeg andre lys jeg pynter med i utesesongen vår/sommer når det er fint å sitte ute, men akkurat julelysene/vinterlys føler jeg er litt godt å pakke ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. januar #29 Del Skrevet 5. januar (endret) Skal ta ned lyset vi har rundt verandaen i morgen for de "glitrer" og er veldig julete, men jeg lar en normal gul lyslenke som er surret rundt stolpene ved inngangen være der en stund til. Vurderer henge en vanlig lyslenke litt mer diskret på verandaen så det ikke blir så stusselig. Inne tok vi bort juletre og all pynt 01.01 Endret 5. januar av yamask 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #30 Del Skrevet 5. januar Pakker ikke ned julen før 13. januar, så belysningen ute får henge enda en god stund til. Tar det ned når det er lyst en stund etter arbeidstid, tidligst i slutten av februar. Enkelte år har jeg latt det henge oppe fram til det nærmer seg påske Anonymkode: 0d4ef...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #31 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fint å kalle det vinterlys så vi får fjernet alt som heter jul og våre tradisjoner. Anonymkode: 7d393...ace Lys utendørs er ikke en særlig gammel juletradisjon. Før år 2000/2008 var der knapt noen som satte opp lys utendørs verken til jul eller vinterstid. Den tradisjonen kom når led lysene ble kom og ikke kostet en formue å lyssette utendørs. Så skal du klage på noe finn en annen tråd. Lys er lys uansett og lys trenger vi på vinteren. Anonymkode: fa0e5...b76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #32 Del Skrevet 5. januar Har solcelledrevet lyslenke på verandaen hele året. Lyskranser henges opp i stuevinduene ca første søndag i advent og henger ut januar, minst. Anonymkode: 58d15...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. januar #33 Del Skrevet 6. januar (endret) Ut januar, kanskje litt lenger. Vi har bare istapp-lyslenker fra taket og en dompap-lyslenke på rekkverket. Veldig julete belysning som "god jul", nisser eller noe sånt hadde vi slått av i dag, siden det er 13. dag jul. Endret 6. januar av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 6. januar #34 Del Skrevet 6. januar Lar de henge til februar, da har det begynt å bli litt lysere ute 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #35 Del Skrevet 6. januar Tar bort det som er formet som et juletre og det det står God jul på første uka i januar. Lenker får henge noen uker til. Bor i nord, og her er det mørketid. Så trenger litt lys 🙂 Anonymkode: 0b381...41c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #36 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fint å kalle det vinterlys så vi får fjernet alt som heter jul og våre tradisjoner. Anonymkode: 7d393...ace Utendørs julebelysning er i stor grad kommet de siste par tiårene. På åttitallet da jeg var liten var det ett og annet juletre i hager rundt omkring, men ikke stort mer. Mine besteforeldre hadde et fint tre i hagen med lys til jul, jeg husker vi var der på 'julegrantenning' og fikk årets første smak av bestemors julekaker. I og med at tradisjonen med overdådig utebelysning er såpass ny, tenker jeg det er helt på sin plass å skru den på før advent og ha den påslått til godt utpå nyåret. I alle fall det som er hvitt lys - de blinkende fargene, nissene og andre åpenbare julemotiv kan med fordel slåes av nå. Anonymkode: bd6cb...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #37 Del Skrevet 6. januar Her er de oppe fra september til mars. Så lenge det er så mørkt så trenger jeg litt lys. Bor på bygda uten et eneste gatelys i nærheten. Anonymkode: d547c...10a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #38 Del Skrevet 6. januar De klare lysene vanligvis ut januar,men tok de ned i går da det er uvær hos oss i dag og var redde de skulle bli ødelagte. Blinkelys og de som blir for julete ble tatt ned 2 januar. Anonymkode: c77a3...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #39 Del Skrevet 6. januar I vår gate blir de gule/hvite vinterlysene hengende hele vinteren. De nye gatelysene lyser så dårlig, så vinterlysene gjør det mye triveligere å gå her i mørketida. Hos oss er det praktisk også, for vi må opp en smal bakke til husene. Lysene på gjerdet gjør det veldig mye lettere når det er mørkt. Anonymkode: ed7ec...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #40 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lys utendørs er ikke en særlig gammel juletradisjon. Før år 2000/2008 var der knapt noen som satte opp lys utendørs verken til jul eller vinterstid. Den tradisjonen kom når led lysene ble kom og ikke kostet en formue å lyssette utendørs. Så skal du klage på noe finn en annen tråd. Lys er lys uansett og lys trenger vi på vinteren. Anonymkode: fa0e5...b76 Dette er vel bare delvis rett. I forbindelse med julen så var det mange steder som hadde lys ute på både trær og hus. Det husker jeg fra 70-tallet. Likevel ikke på langt nær så mye som nå pga det du skriver om kostnader. Anonymkode: 18b5d...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå