Gå til innhold

Hva er det fineste du har arvet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fire bunadene mine fra beste- og oldeforeldre. Alle med fullt utstyrt sølv.

Anonymkode: 04465...620

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke se bort fra penger da det er det fineste jeg har arvet, det ga meg muligheter jeg ikke trodde jeg ville få, som å kjøpe egen bolig, slik at jeg igjen har noe å gi mine barn. 

Ting utenom som smykker og andre verdisaker har jeg lite følelser for og har beholdt veldig lite av ting og tang for det trenger vi ikke. Bilder er jeg glad i og det har jeg beholdt men utenom så har alt blitt brent, solgt eller gitt bort. Er i en prosess det jeg prøver å kvitte meg med mest mulig av ting da ingen vet hvor lang tid de har og mitt barn har ingen interesse av masse gammelt dritt når jeg en dag tar kvelden så vi prøver å blir kvitt det meste, når jeg dør så vil jeg ha ganske lite ting som krever rydding slik at det blir en stressfri cleanup. :)

Anonymkode: 19821...1b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En liten figur - en liten fugl i mørkebrun/grønn farge, arvet av min mormor. Hun kjøpte den på Island under krigen - da de rømte dit. Den har jeg minner fra fra barndommen, og husker jeg alltid syns det var så spennende å høre om livet under krigen osv. 

Fikk også arve en svær svart vase som mine olderforeldre (foreldrene til min mormor) fikk i bryllupsgave, inngravert med deres navn. Veldig fin vase, og mange i familien hadde nok lyst på den, så veldig takknemlig for at vi ble enige om at jeg kunne få den. 
Ingenting av disse har nok noe stor verdi sånn sett, men for meg betyr det mye. 

Anonymkode: 4d6a3...c86

Er fuglen i keramikk? Spør fordi jeg er islending og har en brunaktig keramikkfugl fra ca denne tiden av en kjent islandsk kunstner 😊

Anonymkode: 50b13...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifteringene til besteforeldre mine og bunaden til mamma ❤️

Anonymkode: 621a1...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad, chanel fra 1970, krokodillevesker (forbudt å selge nå, men mulig på 1950-tallet) og gifteringen fra mormor 💕

Anonymkode: b6e4e...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En beltespenne til bunad som vi kan spore tilbake til 1810 tallet, da fikk en tipptipptipposv oldemor den til konfirmasjonen, ikke usannsynlig at hun selv arvet den av noen men det er mer uklart. Jeg bruker den til bunaden min fast og elsker den. 

Endret av PurpleTuliip
Dobbeltsjekket årstall med min mor og endret til det som var rett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bilde min farmor har malt

En gullring med stein av mormor

Fra min far uniformslua hans

Anonymkode: cb255...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri arvet noe, men kåken til pappa er ikke så gal.

Anonymkode: f0c27...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort rosemalt skap fra 1856 som kom fra min mormor - hun brukte det til kjøkkenskap. En kiste fra 1867, som vi bruker den dag i dag til oppbevaring og stuebord. Kisten har vært min morfars. 

Anonymkode: 09d46...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min pappas giftering, min mors favoritt smykker, min bestefars snille øyne og min fars glede over å være på tur i skog, mark og fjell

Anonymkode: 0fc68...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleduker brodert av mamma og mormor.

Hyttebok fra besteforeldre og mamma.

Dragestol og veggur fra pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten krystallvase etter mormor. Den satte hun hestehov og blåveis i når jeg kom med en svett og flatklemt bukett som liten. Vasen ryddet hun alltid plass til på den fineste plassen: midt på stuebordet, som om det var den vakreste rosebukett. Vasen er neppe verd mer enn en tier, men for meg er den uvurderlig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et maleri og en ring. Arvet mye annet fint også, men det er det jeg bruker. 

Anonymkode: 67cea...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er fuglen i keramikk? Spør fordi jeg er islending og har en brunaktig keramikkfugl fra ca denne tiden av en kjent islandsk kunstner 😊

Anonymkode: 50b13...208

Ja 😍 vet du mer om denne? 🤩

Anonymkode: 4d6a3...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...