AnonymBruker Skrevet 6. januar #21 Del Skrevet 6. januar Fremmed fugl skrev (1 time siden): Nei, det er ikke kontroversielt at det er flere kvinner enn menn som mister lysten i et forhold, men forklaringen til den andre brukeren er en myte fra manosfæren. Menn er mer promiskuøse enn kvinner. Menn har jevnt over høyere libido enn kvinner (i alle fall til testosteronet tørker inn). Kvinner er mer selektive enn menn. Kvinner forlater menn mer enn menn forlater kvinner. Hypergami er godt dokumentert. Det synes rimelig å anta at endel kvinner starter forhold for å lage barn, uten at tenning på partneren er høyeste prioritet. Kanskje ikke bevisst, men som en ubevisst strategi. At slike kvinner er mett på sex når barna er lagd og evt forlater partneren når han har gjort sitt med å oppdra og fø opp barnet synes ikke utenkelig. Anonymkode: cd6df...512 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #22 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg forstår ikke hvordan du kan elske han da? Kan du forklare hva det er som gjør at du fortsatt elsker han? Sånn mer enn en venn… Jeg kan fint tenne på noen jeg ikke elsker, men har aldri opplevd å ikke tenne på noen jeg elsker, så for min del så hadde det betydd at jeg ikke elsket mannen som en kjæreste og partner mer. Anonymkode: fb606...34b Sånn er det for meg også. Jeg er glad i barna mine, søsken, foreldre og venner. Men den slags kjærlighet som jeg har ovenfor romantisk partner innebærer også tenning, hvis jeg ikke tenner på henne lengre så har vi i praksis samme forhold som jeg har til broren min tror jeg. Jeg kunne fint ha bodd sammen med broren min. Men det ville være litt rart å oppdra barn sammen. Det ville også være kleint om han gråt seg i søvn inntil meg når han hadde hatt en dårlig dag. Anonymkode: cd6df...512 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #23 Del Skrevet 6. januar Anbefaler deg å høre podkasten «Burde vært pensum: Hvordan lykkes med kjærligheten?» Kort versjon: vi kan ikke få i pose og sekk. Alle langvarige og stabile forhold blir mindre lidenskapelige etterhvert. Du må ta et valg, om du vil ha trygghet eller spenning. Når det er sagt, så tror jeg det er ting man kan gjøre for å få litt mer gnist i forholdet. F.eks være litt borte fra hverandre av og til, tror jeg er sunt. Men at den store lidenskapen avtar, er helt normalt. Anonymkode: a8254...9ad 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #24 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det synes rimelig å anta at endel kvinner starter forhold for å lage barn, uten at tenning på partneren er høyeste prioritet. Kanskje ikke bevisst, men som en ubevisst strategi. At slike kvinner er mett på sex når barna er lagd og evt forlater partneren når han har gjort sitt med å oppdra og fø opp barnet synes ikke utenkelig. Anonymkode: cd6df...512 Dette høres logisk ut fra naturens side. Kvinner tar parti med barna, fordi ungene vil sikre dem den all nærheten, kjærligheten, og etter hvert som de blir voksne, også den tryggheten de trenger. Kvinner som mister seksuell interesse, mister interesse for mannen. Han har gjort sin jobb. Alt det andre hun trenger får hun best fra ungene. Heldigvis finnes det kvinner som også trenger det mannen kan gi dem. Anonymkode: 44e5f...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #25 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette høres logisk ut fra naturens side. Kvinner tar parti med barna, fordi ungene vil sikre dem den all nærheten, kjærligheten, og etter hvert som de blir voksne, også den tryggheten de trenger. Kvinner som mister seksuell interesse, mister interesse for mannen. Han har gjort sin jobb. Alt det andre hun trenger får hun best fra ungene. Anonymkode: 44e5f...897 Parforhold er en økonomisk sikkerhet, selv i et moderne sosialdemokrati som Norge. I tradisjonelle samfunn i enda større grad. Hvis far kan doble familiens inntekt (ofte mer), kan kjøre til halvparten av fotballtreningene, kan skaffe sommerjobb via en bekjent, kan kjøre flyttelass til studenthybelen, bidra til barnets bryllup, fikse gulvet i første leilighet, så synes det som om mødre som ser verdien i en far ofte bidrar til barnas ve og vel. Nå er ikke våre handlinger alltid rasjonelt begrunnet, og instinkter som har fungert greit i 100.000 år passer ikke nødvendigvis godt i Norge i dag. Anonymkode: cd6df...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #26 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): ...Menn stiller ikke like strenge krav til kona. Kona kan være en «damebaby» som ikke har kontroll på økonomien og mannen tenner likevel på henne... Anonymkode: cd6df...512 Stemmer. Menn kan tenne på en sårbar smågal tullingdame som de må redde. Men om dama er sterk, selvstendig og fikser brasene, kan hans tenning tørke inn fordi det er usexy å date ei "karrieredame"... Anonymkode: d96b9...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Stemmer. Menn kan tenne på en sårbar smågal tullingdame som de må redde. Men om dama er sterk, selvstendig og fikser brasene, kan hans tenning tørke inn fordi det er usexy å date ei "karrieredame"... Anonymkode: d96b9...040 Kvinner er langt mer selektive på mannens sosioøkonomiske status enn hva menn er. Anonymkode: cd6df...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #28 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): …om dama er sterk, selvstendig og fikser brasene, Anonymkode: d96b9...040 «Sterk» og «selvstendig» er noen ganger kvinnespråk for kranglevoren drittsekk med minimal selvinnsikt. Anonymkode: cd6df...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #29 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner er langt mer selektive på mannens sosioøkonomiske status enn hva menn er. Anonymkode: cd6df...512 Klart. For menn kan tom foretrekke at dama er økonomisk avhengig av ham. Det kan bli et pluss. Anonymkode: d96b9...040 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #30 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): «Sterk» og «selvstendig» er noen ganger kvinnespråk for kranglevoren drittsekk med minimal selvinnsikt. Anonymkode: cd6df...512 Kall det hva du vil. Menn kaller det mye rart når kvinner lever livet akkurat som dem selv. Anonymkode: d96b9...040 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #31 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Klart. For menn kan tom foretrekke at dama er økonomisk avhengig av ham. Det kan bli et pluss. Anonymkode: d96b9...040 Menn kan stå i det å forsørge kone og barn. For sutre-feminister så blir det for vanskelig for de skal gjerne ha likelønn og en mann som tjener mer enn seg. Det kan være et pluss for slike forvirrede sjeler. Anonymkode: cd6df...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #32 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kall det hva du vil. Menn kaller det mye rart når kvinner lever livet akkurat som dem selv. Anonymkode: d96b9...040 Kranglete feminister har egentlig ikke noe godt sidestykke hos menn. Det må være incels i så fall. De passer godt sammen. Anonymkode: cd6df...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #33 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Menn kan stå i det å forsørge kone og barn. For sutre-feminister så blir det for vanskelig for de skal gjerne ha likelønn og en mann som tjener mer enn seg. Det kan være et pluss for slike forvirrede sjeler. Anonymkode: cd6df...512 De eneste som sutrer er menn når den kvinnelige kollegaen hans har samme lønn for samme jobb som ham. Anonymkode: d96b9...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #34 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kranglete feminister har egentlig ikke noe godt sidestykke hos menn. Det må være incels i så fall. De passer godt sammen. Anonymkode: cd6df...512 Menn kaller kvinner for kranglete, feminister mm om de gjør det samme som dem: tar utdanning, jobber fullt eller mer, og sier hva de mener når de mener det. Anonymkode: d96b9...040 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #35 Del Skrevet 6. januar Helt normalt. Anonymkode: c493a...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #36 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det handler om at noe mangler i forholdet. Jeg er ekstremt seksuell og eks var veltrent og kjekk. Men jeg klarte ikke å ta på han og tanken på å være intim med han gjorde meg fysisk uvel. Men mistet aldri sexdriven, jeg tilfredsstilte meg selv alene. Vi skilte oss fordi jeg ville ha alt i et forhold. Det vi hadde var dødt. Mye pga at vi vokste fra hverandre, mest fordi han var uengasjert far og partner. Møtte så kjæresten som har noen kilo for mye, men tenner meg noe sykt. Han er bestevenn, kjæreste, elsker og partner og han ser meg for alt jeg er. Han får meg til å ville gjøre alt mulig med han og han har aldri hatt villere og mer aktivt sexliv enn med meg. Anonymkode: 78656...332 Vil gjerne høre fra deg om 20 år 😅 Anonymkode: c493a...6c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 6. januar #37 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Menn er mer promiskuøse enn kvinner. Menn har jevnt over høyere libido enn kvinner (i alle fall til testosteronet tørker inn). Kvinner er mer selektive enn menn. Kvinner forlater menn mer enn menn forlater kvinner. Hypergami er godt dokumentert. Det synes rimelig å anta at endel kvinner starter forhold for å lage barn, uten at tenning på partneren er høyeste prioritet. Kanskje ikke bevisst, men som en ubevisst strategi. At slike kvinner er mett på sex når barna er lagd og evt forlater partneren når han har gjort sitt med å oppdra og fø opp barnet synes ikke utenkelig. Anonymkode: cd6df...512 Det at du har spekulasjoner om at kvinner blir kjærester med, å får familie med menn som dem egentligen aldri har vært tiltrukket til i stor grad... Det er kun spekulasjoner som du har plukket opp fra manosfæren. PS. Selvfølgelig kan du ikke si at det følger av dine påstander i første avsnitt. Som igjen ikke er så soleklare som du tror. PS2. Den store majoriteten av menn og kvinner er nok så like når det gjelder det med sex å kjærlighet. Har sex med kjæresten sin i forhold, 0-3 sexpartnere per år som singel, prøver å få det til med et livslangt forhold med familie. Går på trynet mitt det siste av mange ulike grunner i omtrent halvparten av tilfellene. PS3. Du nevnte hormoner. Her er det en vesentlig forskjell på oss menn, og kvinner. TS er kanskje enn av de kvinner som mistet sex lysten av en lavdose hormoner fra en hormonspiral. Noen gjør det. Eller kanskje TS fikk det vanskelig å se på sitt underliv som noe seksuelt etter å ha fått et 5 kg stort barn dratt ut med tang, og påfølgendende omfattende skader der hun må bruke fingrene dine for å presse inn tykktarmen når den kommer ut gjennom vaginal åpningen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #38 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vil gjerne høre fra deg om 20 år 😅 Anonymkode: c493a...6c1 Tja, vi er 43 og 49 da🤗 Anonymkode: 78656...332 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #39 Del Skrevet 6. januar Anonymkode: 6c149...8fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #40 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kranglete feminister har egentlig ikke noe godt sidestykke hos menn. Det må være incels i så fall. De passer godt sammen. Anonymkode: cd6df...512 Feminismer er bygget på en frigjøringsideologi, så dette blir bare på trynet. Anonymkode: 9c804...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå