Gå til innhold

Du som syns det er rart at mange er anonyme brukere..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Millimani skrev (18 minutter siden):

Har du posta noe som anonym kan du ikke slette/redigere. Har du posta under nick kan du redigere, men i utgangspunktet ikke slette uten at admin må inn i bildet. Alternativt blir det stående med noen tegn, etter at brukeren har redigert, men det kan da allerede være lest og besvart. Hva er problemet?

Så er det anonyme koder i hver tråd, men koden er unik fra person til person. Nei, det er ikke enket å følge med på alle, det burde vært mer begrensninger for anonym posting

Hvilke forum?

Av de norske så bruker jeg freak & diskusjon . Av de utenlandske så går det i flashback , Bluelight , mmo - champion . Bruker også flere,men det er de jeg kommer på sånn i farten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Haha, nei der ser du! Det er veldig feil! Er dette jeg mener , at folk tror de kjenner selv anonyme og så blir det bare rør. Fikk ikke mer lyst å gå som ikke-anonym nå!

Anonymkode: e76e5...de2

Bare en tilfeldighet at dere skriver på samme måte da med samme gramtatikkfeil 😊

Anonymkode: ea2d4...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det bare er helt ok om folk kjenner igjen brukernavnet mitt, men forstår også at i særlig noen tilfeller vil man til og med ikke bli knyttet til brukernavnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare en tilfeldighet at dere skriver på samme måte da med samme gramtatikkfeil 😊

Og hva med dine "gramtatikkfeil"? Det er nok tilfeldig ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva med dine "gramtatikkfeil"? Det er nok tilfeldig ja. 

😂

Det er forskjell på tastefeil og konsekvente skrivefeil som gjentar seg igjen og igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo i grunn anonyme brukere her inne alle sammen. Enten man bruker bruker brukernavn eller Anonym bruker 🤔 Så sånn sett trenger man vel ikke ha Anonym bruker funksjonen? 🤔 

Jaja, det er vel ikke alt man skal forstå 😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (1 minutt siden):

Man er jo i grunn anonyme brukere her inne alle sammen. Enten man bruker bruker brukernavn eller Anonym bruker 🤔 Så sånn sett trenger man vel ikke ha Anonym bruker funksjonen? 🤔 

Det er feil for med et Nick kan du følge en bruker gjennom flere tråder. Og har man EN gang sagt noe dumt så kan man forfølges for det. Har opplevd det i min begynnelse på KG og det gidder jeg ikke mer. Derfor anonym for alltid i alle tråder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

At eg sit og skriv på forum om middagen min i staden for å ha normale sunne fritidsaktivitetar. Har ikkje lyst at folk skal vite at eg er avhengig av forum. Det er flaut. 

Anonymkode: 31c65...b4b

Men det er jo ingen som vet hvem du er, selv med nick? Det er heller ingen som vet at du er avhengig av forum bare fordi du skriver hva du hadde til middag. 

Folk bryr seg mye mindre enn du tror. Vi opptar ikke så mye av andres tanker, folk har mer enn nok med seg selv.

Anonymkode: ac99a...58c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (16 minutter siden):

Forstår du ikke det? Sitatet under er hva noe skrev til meg i dag, i en tråd der jeg ber TS slutte og sutre (tråden handler om boligkjøp, ikke noe personlig, sensitivt eller ekstremt på noen måte):

Sitat

Huff, nok en bruker som burde vært bannlyst fra dette forumet.

Hvis du ikke skal komme med noen ideer som kan hjelpe vedkommende og bare spyr ifra deg dritt hvorfor gidder du å skrive da? Vennligst spar oss andre brukere her inne for dine negative og ubrukelige kommentarer.

Hadde jeg skrevet under AnonymBruker hadde jeg sluppet å få slik eder og galle pøst over meg, og heller blitt en stemme i mengden. Vedkommende skriver selv under AB, og vil altså nekte meg å skrive innlegg på grunnlag av ren trynefaktor knyttet til min bruker.

(innlegget over er rapportert, men kjenner jeg moderatorene rett får det stå i et par dager før det blir slettet)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (5 timer siden):

Forstår du ikke det? Sitatet under er hva noe skrev til meg i dag, i en tråd der jeg ber TS slutte og sutre (tråden handler om boligkjøp, ikke noe personlig, sensitivt eller ekstremt på noen måte):

Hadde jeg skrevet under AnonymBruker hadde jeg sluppet å få slik eder og galle pøst over meg, og heller blitt en stemme i mengden. Vedkommende skriver selv under AB, og vil altså nekte meg å skrive innlegg på grunnlag av ren trynefaktor knyttet til min bruker.

(innlegget over er rapportert, men kjenner jeg moderatorene rett får det stå i et par dager før det blir slettet)

Men da er det jo vedkommende som har et problem (og tydeligvis altfor mye fritid) og ikke DU... 🤔

Hadde jeg fått en sånn kommentar slengt etter meg, hadde den bare prellet rett av. Jeg tror man bør være litt hardhudet, for å diskutere her inne. Og ikke bli lei seg av alt. Jeg sier ikke at du er en av dem som tar deg nær av sånne ting, men det finnes nok de som gjør det. Og da er ikke dette forumet noe for dem. Det er jo tross alt frivillig å være her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (6 minutter siden):

Men da er det jo vedkommende som har et problem (og tydeligvis altfor mye fritid) og ikke DU... 🤔

Hadde jeg fått en sånn kommentar slengt etter meg, hadde den bare prellet rett av. Jeg tror man bør være litt hardhudet, for å diskutere her inne. Og ikke bli lei seg av alt. Jeg sier ikke at du er en av dem som tar deg nær av sånne ting, men det finnes nok de som gjør det. Og da er ikke dette forumet noe for dem. Det er jo tross alt frivillig å være her inne. 

Ja, men problrmet er ikke kommentarene i seg selv, problemet er følelsen av å alltid bli forfulgt. Jeg vet at jeg har skrevet mange sleivete kommentarer og tråkket folk på tærne oppigjennom årene, noen ganger med vilje, andre ganger har folk bare misforstått. Plutselig langer de ut etter brukeren min i en helt annen tråd i et helt snnet tema, og slenger dritt fordi de mener min bruker har gjort dem urett en gang for 10 år siden. 

Jeg aner ikke hvem de er, eller hvor mange de er, for de er alltid anonyme. Kanskje det bare er én person, kanskje det er 50?🤷‍♀️. Jeg føler at jeg må se meg over skulderen hver gang jeg skriver noe under brukernavn. Når man er anonym kan man si hva man vil og så glemme det etterpå. 

Må bare legge til at min bruker ikke er identisk med meg som person. Jeg tar lite og ingenting personlig her inne, og jeg sørger for at personlige detaljer jeg oppgir er forandret såpass at jeg ikke blir gjenkjent. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (6 timer siden):

For hvert innlegg du skriver med brukernavn så øker sannsynligheten for at du ikke er anonym lenger. For noen som kjenner igjen en detalj kan bla seg gjennom alle 6000 meningene du har hatt her inne. 

Er du anonym, bruker. Da har du kun skrevet ett frittstående innlegg her inne. 

Det er en enormt stor forskjell. 

Anonymkode: da0bd...f18

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For hvert innlegg du skriver med brukernavn så øker sannsynligheten for at du ikke er anonym lenger. For noen som kjenner igjen en detalj kan bla seg gjennom alle 6000 meningene du har hatt her inne. 

Er du anonym, bruker. Da har du kun skrevet ett frittstående innlegg her inne. 

Det er en enormt stor forskjell. 

Da får man heller være forsiktig med hva man deler her inne. Om folk har litt diskusjons-vett innabords, så gir man ikke ut avslørende detaljer på et forum som dette. 

Jeg kommer uansett til å fortsette å skrive under brukernavn, da jeg synes det er lettere sånn 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Syns du det er rart at mange skriver absolutt alt som anonym bruker? For DET syns ikke jeg og jeg blir mer og mer overbevist om at noe annet enn anonym kan og vil jeg ikke være her på KG! For når folk begynner å beskylde også de anonyme for å " være sånn og si sånn og sånn " i alle tråder, hvordan ble det da om man skrev under et brukernavn og noen kunne kjenne meg igjen? DET ble heksejakt det! 

Fysj så ufyselige mange er! Man har ikke lov å ha sterke meninger, nei Gud forby at man mener noe annet enn saueflokken! 

Nei anonym forever her! 

Tror dere at dere er smarte og kan kjenne de anonyme fra hverandre i ulike tråder? Det viser seg gang på gang , selv innen samme tråd, at folk får hets mot seg for det de mener og skriver. 

Du missforstår jo sterke meninger,med meninger som går utover noen i aller høyeste grad. Å snakke fra levra,eller si noe som popper inn i skallen din,er ikke det samme som å ha en "sterk mening" 

Gleder meg til den dagen da alle må logge inn med bank ID i sosiale medier. Det vil luke ut vanvittig med ræl. 

Endret av Fant80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (12 minutter siden):

Da får man heller være forsiktig med hva man deler her inne. Om folk har litt diskusjons-vett innabords, så gir man ikke ut avslørende detaljer på et forum som dette. 

Jeg kommer uansett til å fortsette å skrive under brukernavn, da jeg synes det er lettere sånn 😊

Alt man skriver er avslørende. Selv hvilke emoji man jevnt over velger. Eller om man bruker "om", når det er riktig å bruke "dersom". 

Har kjent igjen folk på en oppskrift, og en beskrivelse av en TV serie. 

Men du velger jo selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt man skriver er avslørende. Selv hvilke emoji man jevnt over velger. Eller om man bruker "om", når det er riktig å bruke "dersom". 

Har kjent igjen folk på en oppskrift, og en beskrivelse av en TV serie. 

Men du velger jo selv. 

Men hva er egentlig problemet om man blir gjenkjent da? Er man redd for at folk skal komme på døren og banke deg opp? Hva er greien? Er det så farlig om en kollega eller en nabo får vite hva man f.eks spiser ti middag på en onsdag? Hvorfor er sånn informasjon viktig å skrive som anonym? 

Jeg skjønner bare ikke hva folk er så "redd" for... 🤔 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (22 timer siden):

Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme.

Trenger ikke være ekstreme meninger, men det skal ikke alltid mye til for å bli gjenkjent. Jeg ble det engang selv med anonym da jeg ikke maskerte nok informasjon. Jeg bruker ikke facebook til politiske ytringer, jeg skriver knapt noe debatt åpent med navn. Har aldri vært verdt det.  Jeg har ikke kontroversielle meninger, men jeg kan bruke meg selv, min bakgrunn og min familie som eksempel i forum og det/de vil jeg skjerme.   Jeg innrømmer at jeg i svar kan bli oppfattet som kritisk, men det er derfor jeg svarer, for når innlegg - for meg - virker helt uten innsikt så bør det påpekes.  Jeg er aldri ute etter å ta en trådstarter eller andre i tråder, men om temaet for tråden er interessant nok vil jeg ikke unnlate å være kritisk. Jeg begrunner kritikken og kan si hva det er med innlegg som gjør at jeg er kritisk og det kan være både innlegg og tone.  Når en trådstarter svarer og ikke tar til seg noe kan tolkningen bli manglende selvinnsikt eller generell selvopptatthet.  Basert på personlighet så kan dette tolkes veldig negativt, selv om kritikken forteller hvordan ting oppfattes, ikke nødvendigvis hvordan man er.  Noen er veldig klønete skriftlig, sliter med dysleksi, er lite utdannet eller annet som begrenser evnen til å kommunisere. Jeg sier ikke at jeg er en fantastisk skribent, jeg vet jeg ikke er det, for jeg ser mange som får frem mine poeng på en ryddigere og bedre måte.  

Kvalitet. Jeg har lest mye innlegg i åpne forum og ser sjeldnere innlegg med stor faglig tyngde der, mest like mye svada som her. Hvem har tid til å skrive masse innlegg?  Det er uføre, studenter, sykemeldte, foreldre i permisjon og innimellom noen som bruker noen minutter av arbeidsdagen for litt pause i forum eller underholder seg med det, som meg. Jeg leser og svarer heller på KG enn å se på tv. Det er ikke de høyt utdannede som kan skrive velskrevne svar som dominerer og ofte så vil man ikke offentliggjøre jobb selv om man ikke bryter taushetsplikten.  

Det er rett og slett ekstremt mange usikre mennesker som mangler mye kunnskap om mye. En grunn er at det er for mye informasjon og evner ikke ta inn det som er mest fornuftig.   Jeg vil aldri påstå at mine bidrag er det eneste rette, mine bidrag er å belyse noe fra mitt ståsted, men min bias for å vise at det ikke er kun en løsning på et spørsmål.  

Jeg kan jo ha spørsmål jeg også som andre har bedre svar på både basert på utdanning, yrke eller generell bakgrunn, og en del tar jeg til meg. Jeg tar jo ikke alltid til meg motstridende syn koblet til verdier, politikk, livssyn, men jeg kan ta til meg faktainformasjon jeg kan få nytte av. Jeg dømmer ikke en person for å ha motstridende syn, men forsøker å forstå hvorfor.   Jeg holder meg unna tråder der jeg ikke kan være anonym, men det er også forståelig at kravet om nick er der for det blir gjerne mye følelser, grunnen er at jeg som oftest ikke har brukt nok tid til å sette meg inn i saken og har nok bakgrunnsinformasjon. Jeg har det ikke i meg å kaste ut politiske meninger og koble det til sak, men andre kan ha det. Noen leser mye og har kunnskap, andre leser tekst som fanden leser Bibelen.  Blir mye Dunning Kruger der.

Anonymkode: 51cbe...61d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

"Forfølgelesen" er å bli kjennt med.

Man må være mentalt avkobling for å gå bra tråd til tråd å snakke med den samme gruppen menensker som om dette er den første samtalen man har.

Anonymkode: 4f86d...fa0

Trenger ikke gå fra tråd til tråd. Med en gang man ser innlegg skrevet av noen med nick så kan man uten å tenke om det ha gjort seg opp mening om innlegget selv før man leser det. Det blir en forventning om hva som kommer og det er ikke alltid til den med nick sin fordel. Jeg innrømmer lett at jeg gjør det, visse innlegg skrevet av enkelte brukere hopper jeg over i tråder. Ville lest innlegget om det var anonymt. 

Jeg forfølger ingen, har aldri gått inn på en profil, aldri sjekket om noen besøker min profil. På min nåværende bruker som jeg har hatt siden 2021 har jeg 10 tråder jeg har skrevet i med nick og kun 1 under Aktuelle Saker og politikk.  Jeg er bare ikke engasjert nok i tråder der til å svare mer.  

Anonymkode: 51cbe...61d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 time siden):

Men hva er egentlig problemet om man blir gjenkjent da? Er man redd for at folk skal komme på døren og banke deg opp? Hva er greien? Er det så farlig om en kollega eller en nabo får vite hva man f.eks spiser ti middag på en onsdag? Hvorfor er sånn informasjon viktig å skrive som anonym? 

Jeg skjønner bare ikke hva folk er så "redd" for... 🤔 

Det er en annen diskusjon.

Om det ikke er noe problem å bli gjenkjent er det greit å ha bruker. 

Har fått med meg at alle som skriver med bruker her over tid har mange som vet hvem de er i det virkelige liv også, og synes det er ok. Og det er jo helt greit. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (På 5.1.2025 den 18.37):

Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme.

Da synes jeg du er litt enkel! Noen her skriver om intime/personlig ting som en ikke ønsker skal bli koblet med et nick og dermed bli gjenkjent i virkeligheten. Hvis ikke du forstår det, tror jeg du skal dykke litt i hjernen din! Poenget for mange ved å være anonym, er jo nettopp å være anonym! Hvorfor er det så viktig for noen her inne å kjenne igjen nick? Jeg kjente igjen en mor i klassen til sønnen min, da hun var med i en barselgruppe hvor hun la ut om hverdagen sin, som var lett gjenkjennelig. Da hun, under nick, i god tro, la ut om personlige problemer mellom seg og mannen, synes jeg det var trist at mange her i bygda kjente henne igjen. Hun selv var uvitende om det. Dette er en god grunn til å være anonym, anonym! 

Anonymkode: 0d686...c9c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...