Gå til innhold

Min x ønsker at vi skal være pulevenner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

X som pulevenn er genialt. Da kjenner man hverandre og kan skilte ut det som gjorde til at forholdet røk.

Jeg og en x fortsatte dette i over 12 år etter bruddet, selv om begge fikk nye forhold. Funket veldig fint.

Anonymkode: 11683...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor grubler du sånn på hva han vil? Prøv å ikke tenke mer på ham. Gå videre med ditt eget liv. Blokker ham.

Anonymkode: 43103...4ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han vil nedgradere deg fra kjæreste til tømmestasjon. Da kan han søke etter sin drømmedame og slippe å være seksuelt frustrert i prosessen. 

Anonymkode: 37cbb...730

Ved å bruke et slikt språk så legger du til grunn sterotypiske kjønnsroller. Hva om tvert imot TS ønsker å bruke ham som villig stake inntil hun finner sin drømmemann?

Anonymkode: a4f73...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne typen menn holder du deg milevis unna. De kan bli farlige. 
Blokker og gå videre uten å se deg tilbake.

Anonymkode: 71006...d3c

Hva begrunner du det med at typen kan bli farlig? Generelt manns-hat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer du deg aldri videre…

Anonymkode: bba0d...d61

Både-og.

Jeg hadde en sommerflørt for mange, mange somre siden. Den varte ikke så lenge, men jeg har aldri klart å få den dama ut av hodet. Om hun hadde gått med på en «bare sex» løsning etter at vi så at det ikke kunne bli et forhold så er jeg nesten helt sikker på at jeg ikke hadde tenkt på henne enda.

Det kommer an på situasjonen, men generelt er jeg enig - en rent seksuell relasjon hvor den ene har følelser og den andre bare er kåt er vanligvis oppskriften på trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

X-en min gjorde det slutt for noen uker siden. Vi har vært av å på lenge nå og det var nok det beste for begge at det ble sånn. 

Vi har ikke hatt kontakt på noen uker. Men så møtte jeg på han i sentrum en dag. Etter det sende han meg mld og så ringte meg. Etter å ha pratet litt spurte han om vi skal ha sex og om vi skal være pulevenner. 
Jeg spurte han hvilken grunn vi skulle hatt for å være pulevenner. Er det slutt da er det slutt. Han sa at han ikke ønsker å ha sex med neon andre. 
Så jeg svarte med å si «du vil ikke være i ett forhold med meg men du vil ha sexen» Da sa han at vi kan ha sex, også se hva det fører til. Noen uker før sa han at han fortsatt har følelser for meg og at han elsker meg. Men vi kan ikke være sammen fordi forholdet vårt var jo ikke bra. 

Ønsker noen innspill spesielt fra menn… hva tenker dere om dette? Hva er det han egentlig vil? Angrer han på at det er slutt og håper på at vi skal henge sammen igjen ha fine stunder igjen men er litt tilbakeholden eller hva er greia ?…

Anonymkode: 12210...7d8

Han vil sikkert ha sex, så kan det hende ting blir mindre krampeaktige om en har sexen på plass og hvem vet hva som kan skje.

Liker du sexen uten utsikter til noe mer kan du gå for det , om ikke kan du gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

X som pulevenn er genialt. Da kjenner man hverandre og kan skilte ut det som gjorde til at forholdet røk.

Jeg og en x fortsatte dette i over 12 år etter bruddet, selv om begge fikk nye forhold. Funket veldig fint.

Jeg må innrømme at jeg forstår virkelig ikke greia med pulevenner. På dette området her føler jeg meg helt akterutseilt 😂 Jeg kan ikke helt klare å se for meg at jeg hadde klart det, og ikke vil jeg det heller. Er så avhengig av den tryggheten det gir ved å ha en fast partner. 

Så lurer jeg på. Får man ikke veldig fort følelser for pulevenner?

Det må jo være veldig vanskelig. Synes det er vanskelig nok når jeg kjenner jeg kan være tiltrukket av noen. Spesielt når det er mennesker jeg har lyst til å ha i livet mitt. Det er et paradoks jeg ikke har kjent på før, og det føles veldig rart. Har ikke lyst til å unngå mennesker jeg er tiltrukket av, for jeg liker dem som mennesker også. Liker dem ofte på flere plan. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (23 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg forstår virkelig ikke greia med pulevenner. På dette området her føler jeg meg helt akterutseilt 😂 Jeg kan ikke helt klare å se for meg at jeg hadde klart det, og ikke vil jeg det heller. Er så avhengig av den tryggheten det gir ved å ha en fast partner. 

Det må jo være veldig vanskelig. Synes det er vanskelig nok når jeg kjenner jeg kan være tiltrukket av noen. Spesielt når det er mennesker jeg har lyst til å ha i livet mitt. Det er et paradoks jeg ikke har kjent på før, og det føles veldig rart. Har ikke lyst til å unngå mennesker jeg er tiltrukket av, for jeg liker dem som mennesker også. Liker dem ofte på flere plan. 

Det er nok vanskelig å beholde symmetrien i en slik relasjon. Når begge bare er kåt er det fint. Om begge får følelser (igjen) er jo det flott. Men om en bare er kåt og den andre får følelser så er det ikke like gøy.

Jeg har et følelsesliv som er tett knyttet opp mot sexliv. Dvs jeg mister følelsene for en kvinne som ikke tenner på meg og hvis jeg har (flott) sex med en dame så er det stor sjanse for at jeg også får følelser.

Men jeg har også hatt one night stands hvor premisset var å ha det godt sammen og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er litt trist. Han har gjennom hele forholdet sagt til meg at jeg er drømmedama hans. Men vi har hatt så mye problemer og kranglet så mye at vi har sklidd vedd fra hverandre. Og nå er jeg plutselig ikke drømmedama hans lenger. Men han var også min drømmemann men ikke nå lenger. Så vi er på samme sted der 😩

Da må han og du respektere at det er vondt for deg å forholde deg til han. Han er ganske følelsemessig avstumpa når han foreslår sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo enkelt få bedre menn å ligge med. Han kan ikke få kvinner til sex. 

Anonymkode: 984f9...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ts her. Tenker det samme selv. 
Jeg tenkte kanskje at han vil at vi skal være pulevenner fordi han er redd for at jeg skal ligge med noen andre i tilfelle han ombestemmer seg på å bli sammen igjen 🤷🏻‍♀️

Dette er nok ønsketenkning, han finner rett å slett ingen andre selv. Mest sannsynlig trudde han at skulle få mer ons som singel.

Anonymkode: 9de6c...ead

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok vanskelig å beholde symmetrien i en slik relasjon. Når begge bare er kåt er det fint. Om begge får følelser (igjen) er jo det flott. Men om en bare er kåt og den andre får følelser så er det ikke like gøy.

Jeg har et følelsesliv som er tett knyttet opp mot sexliv. Dvs jeg mister følelsene for en kvinne som ikke tenner på meg og hvis jeg har (flott) sex med en dame så er det stor sjanse for at jeg også får følelser.

Men jeg har også hatt one night stands hvor premisset var å ha det godt sammen og ikke noe mer.

Ts her. Dette er grunnen til at jeg sa blankt nei til dette forslaget. Fordi, han sa at han har følelser for meg og jeg har også følelser for han. Og når han da viser meg at han er villig til å gå selvom han har følelser fordi han ikke får det sånn som det passer han med tanke på de andre problemene vi hadde i forholdet, så er sannsynligheten veldig stor for at jeg kommer til å bli såret. Og jeg ønsker ikke å utsette meg selv for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Da må han og du respektere at det er vondt for deg å forholde deg til han. Han er ganske følelsemessig avstumpa når han foreslår sånt.

Ts her. Det er grunnen til hvorfor jeg kuttet han helt ut nå og sa at jeg ikke ønsker å møte han eller ha noe kontakt. Og at han ikke har noe mer med meg å gjøre. Fordi jeg ønsket å avslutte forholdet på en fin måte, at vi avslutter på en fin måte betyr for meg at vi ikke bærer noe nag til hverandre, at det ikke er noe rar stemning mellom oss og hvis jeg ser han på gata så hilser vi på hverandre. Men den dagen jeg møtte på han i sentrum og jeg hilste vanlig på han, da tar han kontakt på tlf senere på dagen og foreslår fuckfriends. Så jeg sa til han at med å avslutte på en fin måte, mente jeg ikke invitasjon til å være pulevenner. Og da merket jeg at han gjør bruddprosessen verre for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble pulevenner etter det ble slutt. Sexen ble mye bedre. Han er fortsatt den beste jeg har hatt, og jeg har hatt noen stykker for å si det sånn. Han er den beste jeg har hatt til tross for at han hadde dårlig selvtillit på penisstørrelsen sin. (13 cm) 

Anonymkode: 1712b...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi ble pulevenner etter det ble slutt. Sexen ble mye bedre. Han er fortsatt den beste jeg har hatt, og jeg har hatt noen stykker for å si det sånn. Han er den beste jeg har hatt til tross for at han hadde dårlig selvtillit på penisstørrelsen sin. (13 cm) 

Anonymkode: 1712b...f9a

Ts her. Min x, er ikke han jeg har hatt best sex med. Men det er han jeg har hatt best emosjonell tilknytning til, han har vært min venn i tillegg til partner og vi hadde det veldig fint sammen. Før vi begynte å få mange problemer på grunn av 3-dje parter. 

Hvordan gikk det for dere ? Hvor lenge var dere pulevenner? Klarte dere begge å bare være pulevenner og hvordan endte det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (2 timer siden):

Med x som pulevenn er man ferdig med dette følelsesgreiene. Man kjenner personen veldig godt og sexen blir dermed trygg og bra. I tillegg er personen oppegående (ellers hadde jeg aldri vært i et forhold med vedkomnende) og man respekterer hverandre.

Vinn-vinn for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil utnytte deg, mens han leter etter noe annet. Det er veldig attraktivt for menn å ha tilgang til en kvinne på denne måten. Hold deg unna. Ta med deg komplimentet det er at du er deilig å ha sex med. Men la en annen nyte godt av det.

Anonymkode: 2204b...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ha kjærestefordeler, uten forpliktelser. Si nei!

Anonymkode: 30c80...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er sterk jeg ts, det er vanskelig å kutte når det fortsatt er følelser der, håper du kommer over han raskt 🤞

Anonymkode: 1f0c5...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...