Gå til innhold

Hvorfor velger noen menn å ikke fortelle de har barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om barn er uaktuelt for meg, blir han ikke mer aktuell av at jeg finner ut at han har barn etter at jeg liker han. Da har han gjort meg sinnt og gitt et fnugg av mistillit til neste mann jeg møter. 

Noen folk forstår ikke hvor mye barn innebærer. Tar de ansvar for dem selv, siden de tar det så lett og ikke forstår hvor dumt det er å bli sammen med noen som ikke er interisert?

Å hvor skummelt er det ikke med noen som er komfortable med å holde så stor informasjon skjult? Eier de ikke skam og ubehag når de skuffet noen? Hvor er selvrefleksjon og respekt for andre hen?

Jeg har ikke lyst på en sånn mann. Ny redsel åpnet. 

The audacity of menn. Jeg forstår de ikke forstår hvorfor vi får holdninger mot dem, når de ikke engang forstår hvordan egne handlinger påvirker andre som er hele årsaken bak kritikken menn får. Så slitsomt 😮‍💨

Anonymkode: 6ee6f...82c

Legger du skylden på menn fordi du ikke spør? Jeg går virkelig ikke ut ifra noe som helst hva gjelder damer. Så jeg spør, jeg er nysgjerrig og vil lære hun å kjenne. Noe slikt ville vært umulig å ikke spørre om, om det ikke stod noe i profilen hennes. Står det at hun ikke har barn, da tror jeg henne og ville blitt forbanna om hun løy. Står det ingenting er det strengt tatt opp til meg å spørre. Men du legger altså all skyld på noen som ikke uoppfordret gav deg informasjon du gjerne vil ha?

Anonymkode: e4d79...2e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det noen menn som ikke velger å fortelle de har barn, når det kommer til dating? Hvor lang tid tar det før dere faktisk forteller det? Lar dere dama falle for dere først eller er det fordi det er useriøst?

Hvis man ønsker useriøst funker jo også at dere har barn kortet tidlig.

Anonymkode: 52f45...1fa

Noen mennesker blir skikkelig hektet på folk, de faller ikke på den romantiske måten, de blir hektet og klarer ikke å gå selv om det dukker opp ting som slår de i trynet senere. 

Jeg var en av dem, nå har jeg lært så mye at jeg kan når som helst forlate et forhold fordi det vil aldri bety mer enn meg og mine behov. Ikke alle er der enda, så man kan slite med å gå selv om sannheten kommer frem eller den andre viser sine sanne farger. 

Man hekter seg på en fantasi. 

Anonymkode: 4caa4...4f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Teit å holde det hemmelig. Også kjipt om det ikke nevnes fordi mannen ikke har kontakt med barnet. Får man barn, må man også ta vare på dem. Jeg dropper dem tvert så fort jeg finner ut at de enten har barn eller vil ha barn, siden det for meg er helt uaktuelt.

Anonymkode: 31600...5a4

Da tenker jeg du er ganske rask til å spørre om dette, evt at du har det skrevet i profilen din om du har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tenker jeg du er ganske rask til å spørre om dette, evt at du har det skrevet i profilen din om du har det

Jeg regner egentlig med at de informerer om sånt, samme som at jeg regner med de sier ifra om det dersom de for eksempel sitter i rullestol. Ikke at de to er sammenlignbare, men det er store greier folk helst vil vite.

Anonymkode: 9409b...ba1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legger du skylden på menn fordi du ikke spør? Jeg går virkelig ikke ut ifra noe som helst hva gjelder damer. Så jeg spør, jeg er nysgjerrig og vil lære hun å kjenne. Noe slikt ville vært umulig å ikke spørre om, om det ikke stod noe i profilen hennes. Står det at hun ikke har barn, da tror jeg henne og ville blitt forbanna om hun løy. Står det ingenting er det strengt tatt opp til meg å spørre. Men du legger altså all skyld på noen som ikke uoppfordret gav deg informasjon du gjerne vil ha?

Jeg spør, om det og mer.

Men jeg er også en person som ikke liker å gi noen jeg ønsker å være nær et feilbilde av hva vår fremtid vil bli. Så jeg føler et ansvar ovenfor dem å bli kjennt med hverandres innhold. Som at jeg ikke spiser kjøtt, hvorfor skal jeg lyve? Jeg vet det ikke endrer seg, jeg vet mange ikke vil like det og det er en realitet rett der, umulig å skjule når det kommer til stykket. Også for å finne en partner som liker meg for meg, som jeg gjør for dem. 

Så er komfortabel med å dømme noen som holder tilbake så stor informajson ja. Hvorfor skal jeg ikke holde dem til en standard når de kaster bort tiden min?

Det må få være lov til å kritisere noens personlighet når den åpenbart har feil. Dette var ikke min personlige opplevelse heller, så hvorfor du automatisk maler det som noe jeg har gjort feil når jeg ikke engang har vært i det, for å skåne noen som faktisk holder det at de har barn, noe av det mest serrilse i våre liv skjult? Hvorfor? Hvorfor dømmer ikke du også dem når du sier du selv også hadde blitt sur? Finnes det ikke løgnere her i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette!

Damer har blitt helt ufattelig tafatte og passive. Virker som de forventer å bli servert absolutt alt. Jeg er far selv, og i år har jeg tenkt å ta en pause fra seriøs dating. I den anledning kommer ikke jeg til å nevne at jeg har barn med mindre det blir spurt. Jeg kommer til å gi fint lite informasjon gratis som vil kunne bli brukt mot meg. Kun ha fokus på målet, som er at jeg vil ha sex. Om hun skulle vise interesse og stille spørsmål vil hun også få et ærlig svar. Men det er slutt på å vise hvem jeg er og hva jeg ønsker uten at det vises interesse for det. 

Hvorfor i all verden skulle jeg spørre en kar som jeg er hjemme hos, om han har barn?

Å vise meg en leilighet uten barnerom, uten barnebilder og kun 1 navn på postkassa ER å si "jeg har ikke hjemmeboende barn". 

Anonymkode: 9311f...c4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det noen menn som ikke velger å fortelle de har barn, når det kommer til dating? Hvor lang tid tar det før dere faktisk forteller det? Lar dere dama falle for dere først eller er det fordi det er useriøst?

Hvis man ønsker useriøst funker jo også at dere har barn kortet tidlig.

Det første jeg tenker er vel at de bare vil ligge med deg og bli ferdig. Det at jeg selv har barn er noe av det første jeg nevner. Siden det er en så stor del av livet mitt. At den jeg vil bli sammen med også er nødt til å ta del i det. Da er det greit å avklare med den man  dater vil være med på det eller ikke. Tenker det er greit å nevne allerede på første date.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (45 minutter siden):

Om han bare skal pule så er det minimalt dama trenger å vite, så lenge hun er ute etter det samme. Hvis ikke er det lureri.

Men han deler alt om seg. Utenom å nevne barn

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, hva mener du er feil med dette? 😌

At du kynisk bruker kvinner for sex.

Anonymkode: 155b3...2c7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han deler alt om seg. Utenom å nevne barn

Er det kun ligging så trenger dem vel ikke å vite det? Bare han sørger for å bruke kondom og ikke lage flere barn så...

Ombestemmer han seg og ønsker forhold, så vil jeg jo si at han driter på draget som det heter 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har det klart og tydelig skrevet i profilen min, opptil flere steder, og regner med at de som matcher med meg har klart å lese det jeg har skrevet.

Anonymkode: 31600...5a4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (9 minutter siden):

Det første jeg tenker er vel at de bare vil ligge med deg og bli ferdig. Det at jeg selv har barn er noe av det første jeg nevner. Siden det er en så stor del av livet mitt. At den jeg vil bli sammen med også er nødt til å ta del i det. Da er det greit å avklare med den man  dater vil være med på det eller ikke. Tenker det er greit å nevne allerede på første date.

Men han tar jo kontakt å virker intressert, så tror ikke det er et ligg heller. Hvis han vil kun ha ligg er jo tanken på å nevne barn, noe som jager folk bort for det meste. 

Kunne kanskje tro at menn tenker «hun har barn hun ligger jeg unna» at kanskje kvinner tenker det samme.

og at de kanskje vil at jeg skal bli kjent med de først? Enn å bli dømt at han har barn. Noen føler det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (8 minutter siden):

Er det kun ligging så trenger dem vel ikke å vite det? Bare han sørger for å bruke kondom og ikke lage flere barn så...

Ombestemmer han seg og ønsker forhold, så vil jeg jo si at han driter på draget som det heter 😂

Tror ikke han bare vil ligge, han var veldig på det forhold greiene fra da vi møttes, og viser fremdeles interesse etter noen møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men han tar jo kontakt å virker intressert, så tror ikke det er et ligg heller. Hvis han vil kun ha ligg er jo tanken på å nevne barn, noe som jager folk bort for det meste. 

Kunne kanskje tro at menn tenker «hun har barn hun ligger jeg unna» at kanskje kvinner tenker det samme.

og at de kanskje vil at jeg skal bli kjent med de først? Enn å bli dømt at han har barn. Noen føler det sånn.

Så det er bedre å vente til man blir kjent,utvikler følelser og så å fortelle det? Jeg er nok ikke helt enig her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er de egoistiske og tenker ikke på hverken barna eller den de prøver seg på. Så ikke noen en bør ønske å være med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (43 minutter siden):

Så det er bedre å vente til man blir kjent,utvikler følelser og så å fortelle det? Jeg er nok ikke helt enig her.

Nei det er jo dumt, men kan misstenke han har blitt avvist pga det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er jo dumt, men kan misstenke han har blitt avvist pga det tidligere.

Jeg er i samme situasjon og jeg har blitt avvist mange ganger pga det. Det er også helt greit. Det er en av grunnene til at jeg liker å nevne det så fort som mulig. Så slipper jeg å få følelser og bli avvist. Det er enda værre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (13 minutter siden):

Jeg er i samme situasjon og jeg har blitt avvist mange ganger pga det. Det er også helt greit. Det er en av grunnene til at jeg liker å nevne det så fort som mulig. Så slipper jeg å få følelser og bli avvist. Det er enda værre.

Jeg er helt enig. Og sier du det ikke så utsetter du kun deg selv å bli såret. Fordi du blir jo intressert i han eller henne, den andre kan jo bli skremt eller miste interessen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle jeg spørre en kar som jeg er hjemme hos, om han har barn?

Å vise meg en leilighet uten barnerom, uten barnebilder og kun 1 navn på postkassa ER å si "jeg har ikke hjemmeboende barn". 

Anonymkode: 9311f...c4d

Hvis du blir med noen hjem uten å ha en eneste samtale med dem om familien deres, så er det vel uansett bare snakk om sex? Så hvilken rolle spiller det om han har barn eller ikke?

Anonymkode: 58ce4...dd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Og sier du det ikke så utsetter du kun deg selv å bli såret. Fordi du blir jo intressert i han eller henne, den andre kan jo bli skremt eller miste interessen. 

Ja.  Ialefall når man er ute etter ett forhold og ikke bare sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...