AnonymBruker Skrevet 7. januar #81 Del Skrevet 7. januar Min ungdom på femten og hans venner bruker det. Jeg synes det er koselig, det skaper en nærhet til i språket når man henvender seg til kompiser. Som andre nevner, det er ungdomssjargong og det er ingenting nytt. Anonymkode: 40103...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #82 Del Skrevet 10. januar Norske og utenlandske barn bruker det fra barnehagen her jeg bor, øst for Oslo. Synes ingenting om det, prøver å slå hardt ned på det. Anonymkode: 7ba82...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 10. januar #83 Del Skrevet 10. januar Mine barn sier «bro», men når jeg prøver å svare dem med «bro», så sier de bare «nei, det er so cringe! du som voksen kan ikke si det!» 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. januar #84 Del Skrevet 10. januar Et menneske skrev (33 minutter siden): Mine barn sier «bro», men når jeg prøver å svare dem med «bro», så sier de bare «nei, det er so cringe! du som voksen kan ikke si det!» 😅 Ååh det er og så teit uttrykk. Cringe 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #85 Del Skrevet 10. januar GlitrendeSjokolade skrev (På 5.1.2025 den 16.01): Ikke så vanlig utrykk i Norge hverken på vestlandet, østlandet, Nord-Norge, Midt-Norge og Sør-Norge. Må være tenåringer som bruker det mest i så fall. Det er veldig vanlig her. Vi bruker det alle, og har gjort det lenge. Anonymkode: 23468...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #86 Del Skrevet 10. januar Anonym90059005 skrev (På 5.1.2025 den 16.00): Men fortsatt like jævlig å høre på, og vi vet hvem som bringer det inn i språket. Nesten enda verre å høre den gebrokne "bror" enn engelske "bro" dog. "Bro" kommer vel fra USA tror jeg. Er i hvert fall veldig vanlig å bruke det der for alle opp til 40 åra eller noe slik. "Bror" i Norge kommer vel fra muslimske land i midtøsten hvor det er vanlig å kalle andre muslimer for bror. Anonymkode: 69dd0...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå