Gå til innhold

Jeg har ikke energien til å lage så mye hjemmelaget mat som venninnene mine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 15.47):

Ingen lager alt fra bunnen. Det er bare jug.

Anonymkode: d9060...835

Du må gjerne forklare meg hva jeg skulle ha tjent på si at jeg lager så og si det meste fra bunnen om det ikke hadde vært sant…?Og nei jeg går heller ikke rundt og skryter av det..

Anonymkode: 90be1...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 16.15):

Sparer ma så mye da? Spørs jo hvilke brød man velger. 

Syns det virker som en gjeng om stadig prøver å overgå hverandre med hvem som er flinkest. 

Anonymkode: 6a7f5...cda

Ja det er en god del å spare på å bake brød selv. Fant denne artikkelen når jeg googlet

https://www.ringblad.no/ett-grep-kan-spare-deg-for-minst-13-000-kroner-i-dagligvarebutikken/f/5-45-1599381

Nå bruker jeg den oppskriften og jeg går for kaldheving og man ser på det fra et økonomisk perspektiv kan det være lønnsomt fordi  mengden med gjær kan reduseres.

Anonymkode: 90be1...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.58):

Mine venninner snakker om at de lager all mat hjemme. De baker alt brød, rundstykker og lager middager fra bunnen. Jeg har ikke energi til det og det går derfor mer penger til ferdig brød, halvfabrikata osv. 

Har dere noen tips til å få energi og ork til å lage alt fra bunnen av så jeg kan spare inn penger på matposten?

De jobber alle turnus i helsevesenet, og de er derfor ofte hjemme på dagtid når barna er i barnehagen. Jeg jobber ikke turnus og jobber 8-16 hver dag hver ukedag. Er jeg hjemme, er barna hjemme. Når jeg gjerne skulle brukt tiden på baking, husvask osv. så er det aktiviteter, tilsetninger osv. I helgene bruker jeg rolig tid med barna, tar nødvendig husarbeid og ikke minst får slappet av litt. 
Jeg synes det er slitsomt å høre hvor flinke de er hele tiden, hvor mye penger de sparer i forhold til meg med å gjøre alt de gjør osv. 

Anonymkode: 12b02...1ce

Mer enn bra nok det du gjør. Ikke bry seg så mye om hva andre gjør. Og kan love deg at de ikke er så perfekt som de framstår! Har en bekjent som sender bilder av div ting, men aldri en grandi og dov. Men mannen hennes gjør støtt og stadig det og rotet deres, men hun sier noe annet.. 

Og dessuten, om de har tid å gjøre det på dagen uten barna så må.du bare gjøre det. Alle jobber forskjellig. Barna får mat. Du er mer enn god nok. Du får kanskje mer energi når de er større!

Anonymkode: ab319...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...