Gå til innhold

Mannen tar over middagen og tilsetter mer salt, krydder.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er nok en av de som lager smakløs mat, sett i øyne av sånne som oss som liker at det smaker mye. Dere må snakke om det, hvordan du kan lage mat til begge og at alle er fornøyd. Du kan jo ta av til deg når maten er ferdig, så kan han justere det opp slik han vil ha det

Anonymkode: dbdc3...683

Salt er EN ting som setter smak, det finnes annet også og jeg tilsetter mye, bare ikke salt og soya. Jeg liker ikke kaffe heller. Det er salt og bittert som blir for mye for mine smaksløker.  

Anonymkode: 6ba15...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sluttet å lage middag om samboeren min hadde gjort dette når jeg lagde mat. Hadde rett og slett helt mistet piffen og gleden. Det hadde jo vært tydelig at det ikke var godt nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.27):

Hver gang jeg begynner på middagen og den nesten er ferdig så kommer mannen og tilsetter mer salt, pepper, smør osv. Han tar på en måte over selv om jeg mener at jeg er ferdig med å smake til osv.

Jeg sier at det er litt dårlig gjort og at han heller kan lage middag selv, om han har så lyst.

Hva mener dere? Ugreit? Greit?

Anonymkode: 0a675...708

Blir maten bedre? Helt ærlig? Som regel blir den det om man har sans for sødme, syre og ballanse. Det er ikke dårlig gjort, men han kan godt  forklare hva han gjør og hvorfor, og du smaker før og etter(om han er bevisst selv da.) Kan godt hende han ikke har peiling men har vent seg til oversalting.  Å tilsette litt honning i en tomatrett, svi av tomatpureen eller tilsette vin i en saus kan gjøre underverker på smak. Samme med rett krydder. Hvis jeg serverer noe og spiserne går i gang med å sprute på ketchup og kverne på piffi og salt, så er det noe som ikke stemmer. Meg eller dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.27):

Hver gang jeg begynner på middagen og den nesten er ferdig så kommer mannen og tilsetter mer salt, pepper, smør osv. Han tar på en måte over selv om jeg mener at jeg er ferdig med å smake til osv.

Jeg sier at det er litt dårlig gjort og at han heller kan lage middag selv, om han har så lyst.

Hva mener dere? Ugreit? Greit?

Anonymkode: 0a675...708

Syns nok det er ugreit å bare ta over sånn..Det er jo overkjøring. 

Det går an å krydre maten etterpå også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TarAldar1on skrev (På 5.1.2025 den 14.41):

Jeg smaker alltid til maten de gangene min samboer lager mat fordi jeg vil at maten faktisk skal bli god og hun ikke har peiling på hvordan man bygger smaker. 

Ser flere her kommenterer at man krydre maten selv etterpå. Og nei det er ofte ikke tilfellet. Det man tilføyer av smaker i retten trenger tid til å godgjøre seg

Sant, men salt og pepper er ikke krydder som må godgjøre seg.. og han kan godt kommunisere fremfor å bare pælmje masse oppi gryta..

Anonymkode: 3d292...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...