Gå til innhold

Sier alltid nei når ett familiemedlem ber om barnevakt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mannen din bør svare henne. Gjør han ikke det kan han dra dit neste helg og passe dem

Anonymkode: 0b65d...729

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fordi svigerinnen etterlyser svar på hvorfor. 

Anonymkode: 4296c...26c

Da får jo broren hennes svare. Og ta ansvar for å følge opp det han forplikter seg til. 

Hvorfor skal ansvaret alltid legges på kvinner? 

Anonymkode: 7a6d0...061

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fordi ts spør etter hva hun kan svare? 

Anonymkode: e04c4...1b8

Hun skal ikke svare noe som helst. Mannen kan følge opp egen søster.

Ville bare konsekvent svart "Hør med Hans". Og svarer Hans ja, så ville jeg latt han dratt dit og passet, eller selv tatt turen ut av huset i forkant av at barna ble levert. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun skal ikke svare noe som helst. Mannen kan følge opp egen søster.

Ville bare konsekvent svart "Hør med Hans". Og svarer Hans ja, så ville jeg latt han dratt dit og passet, eller selv tatt turen ut av huset i forkant av at barna ble levert. 

Nå spør ts hva hun kan svare. Jeg gav henne et eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at dere ikke har kapasitet til å ha to ekstra barn. Det burde hun faktisk skjønne helt selv. Inviter henne og barna på middag en dag siden hun sier at de savner dere. Om hun så ikke kan komme kan heller ikke barna det. 

Støtter ellers de som sier at mannen din får passe hos dem om han ikke klarer å si nei. Kanskje han da blir motivert til å faktisk si nei neste gang. 

Anonymkode: 389a9...1a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær ærlig. Mulig hun blir sur. Men er hun normal vil hun jo synes det er forferdelig at du føler deg mobbet. Jeg hadde syntes det var grusomt og snakket med ungene. De skal jo ikke utsette andre for psykisk vold. Men disse ungene har lært dette en plass, hjemme. Mor eller far. Eller andre eldre søsken?

Anonymkode: fe28a...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå spør ts hva hun kan svare. Jeg gav henne et eksempel.

Og jeg ga et bedre eksempel, "hør med broren din", i stedet for å peke på at det er kvinnens ansvar å ordne opp. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag spurte hun igjen om barnevakt neste helg, og jeg sa nei. Så spurte hun «hvorfor sier dere nei hver gang?» og at det er lenge siden kidsa har vært hos oss, og at de «savner» oss. 

Hva skal jeg svare, uten å virke frekk. 

Anonymkode: 2fa5b...e32

Kidsa kan komme innom på besøk sammen med mor en gang det passer hvis de savner dere så fælt.

Anonymkode: a2ef4...9d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er mulig samme type. Og hun bruker alltid den der, "men ungene savner deg sånn, de spør sånn etter deg, de får jo aldri se deg". Manipulativt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min søster er mulig samme type. Og hun bruker alltid den der, "men ungene savner deg sånn, de spør sånn etter deg, de får jo aldri se deg". Manipulativt.

Hun kan vel besøke deg sammen med trollungene sine? Så kan hun selv passe dem der, imens de får utløp for det sterke savnet etter deg. 

Anonymkode: 22ca4...e3d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da svarer man bare "vi skal på langtur søndag, og ta med akebrett, og grille, da må dere bli med, vi kan ta med utstyr" 

Blir de med er jo det koselig.

Vil de ikke så spiller du unoX - det er så synd, vi ser jo så sjelden hverandre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bare si det som det er. Dere har nok med egne (små) barn og opplever ikke at det er hyggelig å ha de på besøk. Det å ha fire barn hjemme er ikke for alle, da må de du passer oppføre seg bra.

Hvis hun ikke gir seg så kan du jo spørre henne hvor ofte hun passer deres barn, siden de savner henne så mye.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare vært ærlig og sagt at jeg er sliten. Mye som skjer og du har ikke overskudd til to aktive unger nå. 

Anonymkode: 0bdb9...b71

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hverken du eller din mann i stand til å gi de små sataner en gang kjeft og be dem oppføre seg? True dem med at de ikke får komme besøk igjen hvis de ikke ter seg? De er vel ikke mannsoppdekket med pedagoger til hverdag. 

Anonymkode: 1762d...b2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper ikke å prate med henne om barnas oppførsel, hun blir direkte ufin og går i forsvarsposisjon med en gang.Det var en av grunnene til at vi ikke orket å ha barna hennes her mer. 

Barna mangler oppdragelse ja, det kan du trygt si…

Anonymkode: 2fa5b...e32

Bra hun ikke får barnevakt! Slike som henne går alltid i forsvar. Hun kan passe de uoppdragne barna sine selv! 

De er jo et resultat av hennes manglende grensesetting. Hun kan fortsette å terroriseres av dem selv. 

Anonymkode: 75f09...8fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, vi kan ikke passe."

"Hvorfor ikke? De savner dere sånn."

"Fordi vi ikke har lyst."

Hva skal hun si til det da? 😆

Anonymkode: fc4f8...20b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...