AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:12 #81 Del Skrevet mandag kl 19:12 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 13.02): Jeg føler dagene er så ulidelig lange, barnet vil opp kl. 6, hva i alle dager benytter der andre morgentimene på? Jeg har visnet helt av å sitte å leke rollelek og plastelina osv med barnet konstant, får bare pause når jeg rydder, så blir veldig sliten. Sitter dere andre også sånn med barne hele dagen? Her er det kaldt ute og barnet hater det. Hvordan har dere andre holdt ut? Anonymkode: a3c12...e36 Slutt å lek med barnet, la det kjede seg. Anonymkode: 424f5...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet mandag kl 20:28 #82 Del Skrevet mandag kl 20:28 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 15.30): Hvorfor MÅ dere det? Hvor mye husarbeid er det når to stykk må ta husarbeid når ene barnet sover? Hva med å senke standarden nå som barna er så små? Anonymkode: 09a4d...0ad Litt enig her - har en baby på 6 mnd og et større barn på 5, og i ferien har jeg gjort det til en regel så langt det har vært mulig å IKKE gjøre husarbeid når babyen sover. Tvert imot så har sovetiden vært min egentid, hvor vi har hatt «stillestund» og eldste har lest bok på rommet sitt, eller han har vært ute og lekt med andre barn - eller det har vært kosetid for meg og eldste. Man skal overleve og samle litt krefter til seg selv også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:40 #83 Del Skrevet mandag kl 20:40 Har en på 2, 4 og 8 ☺️ vi har planlagt for minst én aktivitet hver dag, da kommer man seg skikkelig i gang med dagen og ting går lettere, syns jeg. Vi har vært i akebakken, i skiløypa (minsten i pulk, to to eldste på egne ski), vært på skøytebanen, vært i Hagen og grilla pølser i bålpanna, helt enkle lavterskel utendørs-aktiviteter. Her har vært 14-18 minus, og ungene har vært varme og gode så lenge man kler på skikkelig ☺️ Det er det vi har gjort ute. også har vi vært på lekeland, buldrehall, i bassenget og på biblioteket - her også, enkle aktiviteter som går veldig av seg selv hvor ungene nesten er selvgående (minus bassenget, kun eldste som er svømmedyktig). bortsett fra de satte aktivitetene har vi vært på besøk, hatt besøk, lekt med Play doh, spilt brettspill, sett julefilmer, lekt med magnatiles, bygget togbane, lest bøker, tegnet/malt, laga slim, lagd gipsfigurer som vi pynta med glitter og maling ++ og innimellom her har ungene lekt og aktivisert seg selv masse. Skjønner ikke at folk kan kjede seg hjemme med egne unger når det er SÅ mye (veldig enkelt og lav-innsats) man kan finne på som ungene setter skikkelig pris på. Og ikke minst er det jo fantastisk deilig å få masse tid til barna uten skole, bhg, jobb, fritidsaktiviteter, vennebesøk hit og dit, møter osvosv Anonymkode: d3f93...70a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:15 #84 Del Skrevet mandag kl 21:15 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har en 2-åring. Har også vært alene med ham noen dager mens mannen har vært bortreist. Og er høygravid. Så ja, det har vært lange dager. Han våkner rundt kl 6 og da har jeg tatt ham opp i sengen så han kan ligge der litt og kose/sløve en halvtime. Lager frokost og den sitter han som regel og spiser for seg selv mens jeg får meg en kopp kaffe. Mellom 7 og 9 får jeg tiden til å gå med å lese noen bøker for ham og leke litt. Han kan «hjelpe til» med å tømme oppvaskmaskin, ellers følger han etter meg mens jeg vasker klær, rydder kjøkken, skifter sengetøy, baker brød osv. Kl 9 har vi gått ut hver dag (solen oppe kl. 9.15), og trillet ute 1-1,5 time så vi begge får litt sollys og frisk luft. 10.30 spiser han en solid lunsj, og 11.30 sover han til ca 13.30. Ettermiddagen er litt i samme bane som morgenen. Hvis jeg tar en lengre dusj sitter han på badegulvet og leker med ting han finner i skuffene. Eller jeg setter ham i dusjen og han får leke litt ekstra lenge der. Middag mellom 16 og 16.30 og leggetid kl 18. Har fått brutt opp noen dager ved å dra til mormor eller søsteren min som også har barn. Har ingen skjermtid foreløpig, så jeg må lese mye for ham for å underholde. Har rundt 10 barnebøker jeg sikkert har lest ti ganger hver de siste to ukene. Hvis han har fått en del oppmerksomhet kan han iblant sitte litt med lekekurven sin alene hvis jeg er i samme rom. Er rimelig sliten nå. Samtidig har han vært ganske grei, det virker som han tar livet med ro disse dagene. Jeg er en ganske rolig person, så jeg tror det roer ham også. Ellers hjelper det veldig å ha noen rutiner og faste holdepunkter Ila dagen som jeg holder meg til uansett hvor sliten jeg er, som en daglig tur. Anonymkode: f1311...d90 Sprøtt at vi begge har 2 -åringer. Trilleturer i 1.5 time hadde aldri skjedd her. Det kan jeg faktisk ikke huske å ha fått til noen gang. jeg fotføges innendørs, men om jeg begynner å bake brød, vil han henge i beina på meg, hyle og får han ikke oppmerksomhet, vil han klatre på ting for å få en reaksjon. Han gir seg rett og slett ikke. Å spise frokost for seg selv går av og til, men også dette er et sirkus. Han sitter på en vanlig stol, men vil stort sett ned for å leke umiddelbart og da er ikke mat interessant. Mat er et nødvendig onde for min gutt. Bøker kan jeg bare drømme om. Han fokuserer i knappe ett minutt, så er det å mase om å gjøre noe han har sett jeg gjøre, som å skifte batteri i en leke og insisterer på å få skrujernet. Så brukes skrujernet i 2 minutter før han innser at han ikke får til og mamma på hjelpe. Deretter brukes det til alt annet, som å dunke i vinduene. Jeg tar det fra han, og han hyler. Så er det hårføneren som er den nye besettelsen. Jeg tar frem tegnesaker, det er høy i ett minutt, så er det å tegne på møbler. Jeg setter meg med han, men blir sittende alene for han skal videre. Slik er feriene her Anonymkode: e9977...d2f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:21 #85 Del Skrevet mandag kl 21:21 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 13.02): Jeg føler dagene er så ulidelig lange, barnet vil opp kl. 6, hva i alle dager benytter der andre morgentimene på? Jeg har visnet helt av å sitte å leke rollelek og plastelina osv med barnet konstant, får bare pause når jeg rydder, så blir veldig sliten. Sitter dere andre også sånn med barne hele dagen? Her er det kaldt ute og barnet hater det. Hvordan har dere andre holdt ut? Anonymkode: a3c12...e36 Leker hele dagen ja, ute og inne. Hvorfor fikk du barn hvis det er sååååå kjedlig å være sammen med dem? Anonymkode: d024f...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet mandag kl 21:23 #86 Del Skrevet mandag kl 21:23 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har en på 2, 4 og 8 ☺️ vi har planlagt for minst én aktivitet hver dag, da kommer man seg skikkelig i gang med dagen og ting går lettere, syns jeg. Vi har vært i akebakken, i skiløypa (minsten i pulk, to to eldste på egne ski), vært på skøytebanen, vært i Hagen og grilla pølser i bålpanna, helt enkle lavterskel utendørs-aktiviteter. Her har vært 14-18 minus, og ungene har vært varme og gode så lenge man kler på skikkelig ☺️ Det er det vi har gjort ute. også har vi vært på lekeland, buldrehall, i bassenget og på biblioteket - her også, enkle aktiviteter som går veldig av seg selv hvor ungene nesten er selvgående (minus bassenget, kun eldste som er svømmedyktig). bortsett fra de satte aktivitetene har vi vært på besøk, hatt besøk, lekt med Play doh, spilt brettspill, sett julefilmer, lekt med magnatiles, bygget togbane, lest bøker, tegnet/malt, laga slim, lagd gipsfigurer som vi pynta med glitter og maling ++ og innimellom her har ungene lekt og aktivisert seg selv masse. Skjønner ikke at folk kan kjede seg hjemme med egne unger når det er SÅ mye (veldig enkelt og lav-innsats) man kan finne på som ungene setter skikkelig pris på. Og ikke minst er det jo fantastisk deilig å få masse tid til barna uten skole, bhg, jobb, fritidsaktiviteter, vennebesøk hit og dit, møter osvosv Anonymkode: d3f93...70a Jeg får vondt i hjertet av å lese hvor grusomt folk syns det er å være med egne barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:46 #87 Del Skrevet mandag kl 21:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en på 2, 4 og 8 ☺️ vi har planlagt for minst én aktivitet hver dag, da kommer man seg skikkelig i gang med dagen og ting går lettere, syns jeg. Vi har vært i akebakken, i skiløypa (minsten i pulk, to to eldste på egne ski), vært på skøytebanen, vært i Hagen og grilla pølser i bålpanna, helt enkle lavterskel utendørs-aktiviteter. Her har vært 14-18 minus, og ungene har vært varme og gode så lenge man kler på skikkelig ☺️ Det er det vi har gjort ute. også har vi vært på lekeland, buldrehall, i bassenget og på biblioteket - her også, enkle aktiviteter som går veldig av seg selv hvor ungene nesten er selvgående (minus bassenget, kun eldste som er svømmedyktig). bortsett fra de satte aktivitetene har vi vært på besøk, hatt besøk, lekt med Play doh, spilt brettspill, sett julefilmer, lekt med magnatiles, bygget togbane, lest bøker, tegnet/malt, laga slim, lagd gipsfigurer som vi pynta med glitter og maling ++ og innimellom her har ungene lekt og aktivisert seg selv masse. Skjønner ikke at folk kan kjede seg hjemme med egne unger når det er SÅ mye (veldig enkelt og lav-innsats) man kan finne på som ungene setter skikkelig pris på. Og ikke minst er det jo fantastisk deilig å få masse tid til barna uten skole, bhg, jobb, fritidsaktiviteter, vennebesøk hit og dit, møter osvosv Anonymkode: d3f93...70a Det opplegget her hadde jeg aldri orket og syns ikke det er lavterksel i det hele tatt. Som om det ikke er nok med alt som skal forberedes til jul i seg selv så skal man altså ha masse ekstra greier i hus så man kan lage alt mulig rart og kjøre show og barnehage og what not. Fryktelig mye å presse inn i en juleferie! Jajakvinne12 skrev (18 minutter siden): Jeg får vondt i hjertet av å lese hvor grusomt folk syns det er å være med egne barn Grusomt å være med egne barn? Tror du virkelig folk syns det? Kan bare snakke for selv, som høytfungerende autist. Men jeg blir fort overstimulert og overveldet og trenger egentid for å hente meg inn. Noe jeg ikke får i ferier. Etter julaften er overstått så er jeg brukt opp. Så jeg halter bakpå hele tiden. Syns det er grusomt med all planlegging og pakking og styr. Jeg blir så sliten av det. Har ikke noe å gjøre med at jeg ikke vil være sammen med ungene mine. Anonymkode: 1fea0...dce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet mandag kl 22:08 #88 Del Skrevet mandag kl 22:08 (endret) Litt trist å lese at det er et problem å ha mye tid med egne barn. Det er slik å ha små barn, man er i en tilstand hvor man er nødt til å sette egne behov til side- for en periode. Det går så raskt, tiden kommer aldri tilbake. Pådagtid: med små barn er en tur på biblioteket eller en leketur i barnehagen ofte nok, ta med mat og kakao. Da barna var små satte jeg på NRK Super på morgenen i jula, gav de kjeks og frukt. Det gikk fint, det. De trenger ikke selskap av voksne hele tiden, Man kan gå på skøyter, langrennski, ake, dra på skogsturer og tenne bål i skogen og grille pølse og marshmellows. Bruk meis eller pulk. Tiden flyr, plutselig vil de bare sitte og spille FIFA på Play Station 🙄😅 Endret mandag kl 22:09 av missLynch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:30 #89 Del Skrevet mandag kl 22:30 Jeg må bare spørre. Alle dere som sier at man må lære barna å leke selv. Hvordan gjorde dere det?? Vi har en toåring som er helt vanvittig klengete på oss og aldri vil gjøre noe alene. Han hadde kolikk og mye fysiske plager, spesielt det første året var han klistret på oss. Satt vi ham ned var det hyling. Han er dermed vant til å være på oss konstant. Vi jobbet mye med å venne ham til at vi ikke kunne være ved siden av ham hele tiden, satt først ved siden av i babygymmen, trakk oss lengre og lengre bort (etter tips fra helsesøster), men det funket aldri. Når jeg trakk meg unna for å gå på do eller lage en kopp kaffe begynte hylingen igjen. Han var i tillegg sent ute motorisk så ble bare liggende der uten mulighet for å komme seg rundt. Vi prøver hver eneste dag å få ham til å leke selv, feks når han er ferdig å spise sier vi at han kan gå og leke, men da står han bare ved bordet og se på at vi spiser opp og spør om vi kan komme. Vi prøver å være med å starte opp en aktivitet for så å gå og gjøre noe annet, men da kommer han etter. Og selvsagt kan vi ta ham med på ting vi gjør, men det gjør ham jo ikke mer selvstendig i lekingen. Anonymkode: 2b49c...750 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:36 #90 Del Skrevet mandag kl 22:36 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg må bare spørre. Alle dere som sier at man må lære barna å leke selv. Hvordan gjorde dere det?? Vi har en toåring som er helt vanvittig klengete på oss og aldri vil gjøre noe alene. Han hadde kolikk og mye fysiske plager, spesielt det første året var han klistret på oss. Satt vi ham ned var det hyling. Han er dermed vant til å være på oss konstant. Vi jobbet mye med å venne ham til at vi ikke kunne være ved siden av ham hele tiden, satt først ved siden av i babygymmen, trakk oss lengre og lengre bort (etter tips fra helsesøster), men det funket aldri. Når jeg trakk meg unna for å gå på do eller lage en kopp kaffe begynte hylingen igjen. Han var i tillegg sent ute motorisk så ble bare liggende der uten mulighet for å komme seg rundt. Vi prøver hver eneste dag å få ham til å leke selv, feks når han er ferdig å spise sier vi at han kan gå og leke, men da står han bare ved bordet og se på at vi spiser opp og spør om vi kan komme. Vi prøver å være med å starte opp en aktivitet for så å gå og gjøre noe annet, men da kommer han etter. Og selvsagt kan vi ta ham med på ting vi gjør, men det gjør ham jo ikke mer selvstendig i lekingen. Anonymkode: 2b49c...750 Begynne leken, så la barnet fortsette mens du forklarer nå skal mamma ta en kaffe f.eks. At en 2 åring ikke har lært dette enda er helt vanlig, du må begynne og man må tåle litt sutring. De er ikke babyer lenger, de tåler at de sutrer mens du forteller hva han skal gjøre hva du skal gjøre. Anonymkode: 09a4d...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:43 #91 Del Skrevet mandag kl 22:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynne leken, så la barnet fortsette mens du forklarer nå skal mamma ta en kaffe f.eks. At en 2 åring ikke har lært dette enda er helt vanlig, du må begynne og man må tåle litt sutring. De er ikke babyer lenger, de tåler at de sutrer mens du forteller hva han skal gjøre hva du skal gjøre. Anonymkode: 09a4d...0ad Det er det vi prøver på, men han fortsetter ikke selv, han går etter oss. Jeg tar meg jo den koppen med kaffe eller vasker kjøkkenbenken, men da er det med en sutrete toåring i bena. Han nærmer seg 2,5 år. Sutring har vi hatt hver eneste dag siden han ble født, så det er vi vant til, problemet er at vi ser lite resultater av det vi gjør. Ser flere her I tråden som sier at deres småbarn leker selv så da har jo de fått det til på et vis. Det finnes jo babyer som fint kan ligge og pludre for seg selv i 15-20 min, det har aldri sønnen vår gjort. Siden så mange her I tråden er helt klare på at man må lære barna å leke selv må det jo være noen triks? Anonymkode: 2b49c...750 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:43 #92 Del Skrevet mandag kl 22:43 Vi er heldige som har fått et barn, som liker å leke alene. Det har blitt litt julefilm. Vi har puslet og spilt spill. Ellers har vi vært ute på en aktivitet utenfor huset hver dag, som for eksempel lekeplassen, besøk hos noen, butikken, gått tur. Vi voksne har også gitt hverandre egentid hver dag. Anonymkode: 12e0e...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:46 #93 Del Skrevet mandag kl 22:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det vi prøver på, men han fortsetter ikke selv, han går etter oss. Jeg tar meg jo den koppen med kaffe eller vasker kjøkkenbenken, men da er det med en sutrete toåring i bena. Han nærmer seg 2,5 år. Sutring har vi hatt hver eneste dag siden han ble født, så det er vi vant til, problemet er at vi ser lite resultater av det vi gjør. Ser flere her I tråden som sier at deres småbarn leker selv så da har jo de fått det til på et vis. Det finnes jo babyer som fint kan ligge og pludre for seg selv i 15-20 min, det har aldri sønnen vår gjort. Siden så mange her I tråden er helt klare på at man må lære barna å leke selv må det jo være noen triks? Anonymkode: 2b49c...750 Noen barn er ekstroverte akkurat som voksne. De trenger folk rundt seg hele tiden. Noen barn er A mennesker akkurat som voksne. De våkner i 5-6 tiden uansett hvor sent du prøver å legge dem. 🤷♀️ Anonymkode: 12e0e...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:43 #94 Del Skrevet i går, 06:43 Her fikk småskole barna sitte på rommene sine med telefon/gaming til vi gadd å stå opp(som oftest 09/10) I juleferie/ferier generelt og i helger så er fokuset vårt å slappe av og gjøre som vi vil. Hverdagen er et hamsterhjul der vi står opp 06 hver dag og det går i ett frem til legging. Vi nyter alle å ta ting som det kommer. Når vi står opp er det kaffe og frokost og så lager vi en plan med barna. Oftest er vi ute på dagen og handler, gjør aktiviteter som tur, kino, lazertag etc. Noen kvelder spiller vi spill sammen eller ser film. Andre kvelder ønsker de å game. Vi koser oss veldig sammen. Synes juleferien bare fløy avgårde. Men vi er lite høytidelig gjeng og orker ikke å planlegge masse greier. Ble noen familie besøk, men vi valgte å feire jul hjemme og ha åpent hus for de som ønsket. Gikk i koseklær frem til tidlig middag på julaften så barna var opplagt til gaver og klarte å roe ned på kvelden. Anonymkode: 853b9...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:55 #95 Del Skrevet i går, 06:55 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er det vi prøver på, men han fortsetter ikke selv, han går etter oss. Jeg tar meg jo den koppen med kaffe eller vasker kjøkkenbenken, men da er det med en sutrete toåring i bena. Han nærmer seg 2,5 år. Sutring har vi hatt hver eneste dag siden han ble født, så det er vi vant til, problemet er at vi ser lite resultater av det vi gjør. Ser flere her I tråden som sier at deres småbarn leker selv så da har jo de fått det til på et vis. Det finnes jo babyer som fint kan ligge og pludre for seg selv i 15-20 min, det har aldri sønnen vår gjort. Siden så mange her I tråden er helt klare på at man må lære barna å leke selv må det jo være noen triks? Anonymkode: 2b49c...750 Trikse er at man må fortelle barnet hele tiden at nå gjør jeg det, du gjør det. Sitter barnet ved beina å sutrer da så er det jo bare å la barnet sutre. Til slutt blir det så kjedelig, så kanskje den griner, da får man bære bort barnet til lekene her kan du sitte mens jeg gjør det. Jeg har hatt tre forskjellige barn, 2 av de hadde kolikk, ene av de hadde kolikksmerter i 15 måneder, 3 var klistrelapp unge er det fortsatt som 8 åring. Jeg må fortsatt jobbe med at nå går du å gjør noe annet, mamma skal være alene litt, mamma skal vaske osv. Det er en jobb som må gjøre hele tiden, spesielt hos noen barn. Det er nå du begynner å lære barnet selvstendighet. Anonymkode: 09a4d...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #96 Del Skrevet i går, 07:02 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.14): Hvordan orker dere å gå ut to ganger pr dag? Bare det å kle på barnet/ få det til p kle seg er et prosjekt i seg selv. Blir så utslitt, har en på snart 3 år. Og sånn er det med alle gjøremål føles det ut som. Anonymkode: a3c12...e36 Alternativet er verre 😄. Dem orker det i barnehagen, da orker du også. Å være forelder ER jobb Anonymkode: cc929...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #97 Del Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.14): Hvordan orker dere å gå ut to ganger pr dag? Bare det å kle på barnet/ få det til p kle seg er et prosjekt i seg selv. Blir så utslitt, har en på snart 3 år. Og sånn er det med alle gjøremål føles det ut som. Anonymkode: a3c12...e36 Kanskje på tide at du kommer i form og spiser vitaminer hvis det sliter deg ut å kle på en unge. Jeg hadde to tette, og de lekte sammen med alt mulig. Det var litt mer styr med den eldste som var alene, men da dro vi ofte hjem til foreldrene mine i jula, og hun fikk oppmerksomheten til besteforeldre, unge tanter og onkler. Dere må bare få nok unger, så er det lettere Anonymkode: 2b2e9...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #98 Del Skrevet i går, 07:15 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er det vi prøver på, men han fortsetter ikke selv, han går etter oss. Jeg tar meg jo den koppen med kaffe eller vasker kjøkkenbenken, men da er det med en sutrete toåring i bena. Han nærmer seg 2,5 år. Sutring har vi hatt hver eneste dag siden han ble født, så det er vi vant til, problemet er at vi ser lite resultater av det vi gjør. Ser flere her I tråden som sier at deres småbarn leker selv så da har jo de fått det til på et vis. Det finnes jo babyer som fint kan ligge og pludre for seg selv i 15-20 min, det har aldri sønnen vår gjort. Siden så mange her I tråden er helt klare på at man må lære barna å leke selv må det jo være noen triks? Anonymkode: 2b49c...750 Finn frem leker, og sett deg ned med en kaffekopp og overse ungen litt. Gjør dine ting. La han kjede seg og mase seg ferdig, til ungen finner ut; ewyy,...kanskje jeg kan leke selv? Tatatatataasaaaa!! Jeg vet. Det er revolusjonerende. Anonymkode: 2b2e9...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #99 Del Skrevet i går, 07:57 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Trikse er at man må fortelle barnet hele tiden at nå gjør jeg det, du gjør det. Sitter barnet ved beina å sutrer da så er det jo bare å la barnet sutre. Til slutt blir det så kjedelig, så kanskje den griner, da får man bære bort barnet til lekene her kan du sitte mens jeg gjør det. Jeg har hatt tre forskjellige barn, 2 av de hadde kolikk, ene av de hadde kolikksmerter i 15 måneder, 3 var klistrelapp unge er det fortsatt som 8 åring. Jeg må fortsatt jobbe med at nå går du å gjør noe annet, mamma skal være alene litt, mamma skal vaske osv. Det er en jobb som må gjøre hele tiden, spesielt hos noen barn. Det er nå du begynner å lære barnet selvstendighet. Anonymkode: 09a4d...0ad Takk for svar. Vi har ikke pleid å bære ham bort, men har pleid å si at "nå er mamma opptatt med kaffe. Du kan leke litt for deg selv" og så har jeg bladd litt i avisen for å vise at jeg er opptatt. Noen ganger går vi med ham bort til lekene og prøver å starte en lek, men som nevnt så slutter han med én gang vi går. Vi bor i en liten leilighet så mulig det også spiller inn, vi er jo alltid i nærheten. Tror bare han er av typen som trenger ekstra mye nærhet, så da tar det vel ekstra lang tid. Anonymkode: 2b49c...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:00 #100 Del Skrevet i går, 08:00 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Finn frem leker, og sett deg ned med en kaffekopp og overse ungen litt. Gjør dine ting. La han kjede seg og mase seg ferdig, til ungen finner ut; ewyy,...kanskje jeg kan leke selv? Tatatatataasaaaa!! Jeg vet. Det er revolusjonerende. Anonymkode: 2b2e9...1c2 Det er jo dette vi gjør og har gjort i i nesten ett år, men han har enda ikke lært seg det. Folk i tråden her fremstiller det jo som om det er kjempelett å lære barna å leke selv, men om det krever årevis med trening synes jeg det er fryktelig unødvendig med alle de ufine kommentarene til ts og andre som synes det er slitsomt å være hjemme i ukesvis med barn som enda ikke har lært seg å underholde seg selc. I så fall betyr det jo at de fleste med barn på 1, 2, 3 år bruker hele jula (og resten av året) på å "lære" ungen å leke selv. Da må det være lov å synes det er slitsomt uten at man skal bli stemplet som dårlige foreldre (som flere I tråden hinter til). Jeg tror noen barn har lettere for dette enn andre og at mange av de som fremstiller dette som enkelt har hatt enkle barn. Anonymkode: 2b49c...750 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå