AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:48 #1 Del Skrevet søndag kl 11:48 Jeg har en familie med barn på besøk som kjenner meg ganske godt, første gangen jeg er barnevakt for dem. Jeg har ikke barn selv og vet ikke om det eg normal oppførsel? Når de er på besøk hopper de i sofaen 7 og 9 år, løper inn på soverommet mitt som jeg syns er privat sted, løper rundt og spiser, ber meg om å gå og kjøpe godteri til de . Jeg setter grenser og det hører de på, men burde ikke så store barn vite bedre? Eller er dette normalt ? Spesielt lurer jeg på om det er vanlig når de ikke er i sitt eget hjem? De løper rundt og herjer over alt hvis jeg ikke begrenser dem. Anonymkode: 4e0a8...7d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:50 #2 Del Skrevet søndag kl 11:50 Det er ikke normalt at barn opptrer sånn når de har blitt såpass store som 7 og 9. Og i alle fall ikke når de ikke er hjemme. Anonymkode: f8afd...9d1 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #3 Del Skrevet søndag kl 11:53 Nei, det er ikke normalt. Her så har begge mine barn diagnoser. Men på den alderen der, så oppførte de seg bra, da de var på besøk hos andre. Anonymkode: a3622...b3a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #4 Del Skrevet søndag kl 11:53 Foreldrene har slurvet med oppdragelsen. Absolutt ikke normalt. Anonymkode: 6d53f...cb9 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #5 Del Skrevet søndag kl 11:53 Helt normalt. Anonymkode: 563c8...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #6 Del Skrevet søndag kl 11:56 Nei, det er ikke normalt. Du sier til dem at i mitt hjem er det ikke lov å hoppe i sofaen, det er ikke lov å leke på mitt soverom. Når foreldrene henter dem vil de forhåpentligvis spørre hvordan det har gått. Og da svarer du ærlig at de er litt glemsomme for hvordan man oppfører seg på besøk, de hopper i sofaen, roter rundt på mitt soverom, vil ikke sitte i ro ved bordet under måltider. Så vil de fleste foreldre øve mer hjemme på dette, og få mer formaninger før neste besøk hos deg. Anonymkode: 9c669...767 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:59 #7 Del Skrevet søndag kl 11:59 Ikke normalt og barn hører som regel på beskjeder fr voksne. De trenger nok uansett hjelp til å aktiviseres. Jeg ville ha tatt de med ut på en lekeplass eller noe der de kunne ha svidd av noe energi. Sitte med stille aktivitet er ikke for alle. Anonymkode: 2e743...b8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:59 #8 Del Skrevet søndag kl 11:59 Helt normalt at de gjør dette i utgangspunktet, dersom du ikke har forklart dem at det ikke er lov. Barn har som regel ikke noen oppfatning av soverom som "privat sted". De prøver seg når de spør om godteri, barn på besøk her (venner av mine barn) spør alltid etter godteri, is, kjeks og så videre. Det er bare å si nei. Anonymkode: 61815...748 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:03 #9 Del Skrevet søndag kl 12:03 Da vi spiste potetgull lå det potetgull over hele stua og sofaen etterpå også. De hører når jeg sier i fra, men trodde ikke jeg skulle være alldeles utslitt med så store barn. Anonymkode: 4e0a8...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:06 #10 Del Skrevet søndag kl 12:06 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke normalt og barn hører som regel på beskjeder fr voksne. De trenger nok uansett hjelp til å aktiviseres. Jeg ville ha tatt de med ut på en lekeplass eller noe der de kunne ha svidd av noe energi. Sitte med stille aktivitet er ikke for alle. Anonymkode: 2e743...b8c Vi var ute i hele går alle sammen. I dag har vi hatt en «rolig» morgen og jeg krever slett ikke at de skal være helt rolige. Anonymkode: 4e0a8...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:08 #11 Del Skrevet søndag kl 12:08 Vil si det er helt normalt at barn i den alderen gjør dette om de ikke får beskjed at det er ikke greit hos deg..💁♀️ Jeg har 3 barn på 6,8 og 14. og ja, når noen av vennene til de på 6 og 8 kommer låser jeg boden og soverommet mitt😂 Jeg vet foreldrene dems er oppegående altså, men de er barn og latt seg rive med🤭 Uansett, normalt eller ikke.. Blandt barnas venner og hos oss er det; Mitt hus, mine regler som gjelder! Min barnløse bror, er barnevakt noen ganger, og hos han så gjelder hans regler💁♀️ Der får de lov til noen ting de ikke får hjemme, og omvendt! Og det synes jeg er helt supert at barna får opplevelsen av.. Så Ts, sett regler i ditt hjem! Og følg opp! Og ja, de må nok repeteres noen ganger… Ville også bare låst døren til soverommet ditt og sagt kort at den er låst for du vil ikke at de skal gå inn.. Hopper de i sofaen sier du noe ala; Sofaen min er det ikke lov å hoppe i eller jeg vil ikke dere hopper i sofaen.. Hopper de, sier du nei eller ned av sofaen eller noe.. Anonymkode: 71474...136 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:10 #12 Del Skrevet søndag kl 12:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil si det er helt normalt at barn i den alderen gjør dette om de ikke får beskjed at det er ikke greit hos deg..💁♀️ Jeg har 3 barn på 6,8 og 14. og ja, når noen av vennene til de på 6 og 8 kommer låser jeg boden og soverommet mitt😂 Jeg vet foreldrene dems er oppegående altså, men de er barn og latt seg rive med🤭 Uansett, normalt eller ikke.. Blandt barnas venner og hos oss er det; Mitt hus, mine regler som gjelder! Min barnløse bror, er barnevakt noen ganger, og hos han så gjelder hans regler💁♀️ Der får de lov til noen ting de ikke får hjemme, og omvendt! Og det synes jeg er helt supert at barna får opplevelsen av.. Så Ts, sett regler i ditt hjem! Og følg opp! Og ja, de må nok repeteres noen ganger… Ville også bare låst døren til soverommet ditt og sagt kort at den er låst for du vil ikke at de skal gå inn.. Hopper de i sofaen sier du noe ala; Sofaen min er det ikke lov å hoppe i eller jeg vil ikke dere hopper i sofaen.. Hopper de, sier du nei eller ned av sofaen eller noe.. Anonymkode: 71474...136 Jeg har ikke lås til soverommet mitt. Og jeg har som skrevet i innlegget sagt fra. Flere ganger. De hører det og da og så er det på igjen. Anonymkode: 4e0a8...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:10 #13 Del Skrevet søndag kl 12:10 Nja. Noe spesielt om de bruker møblene som trampoline, for så store barn bør vite bedre. Min får hoppe hjemme,men skjønner jo godt at hen ikke kan oppføre seg som en villmann hos andre. Angående godteri, så er det nok vanlig at de tester grenser. Det er bare å si nei. Soverommet mitt er også privat når vi har barn på besøk. Anonymkode: 3fa0b...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:12 #14 Del Skrevet søndag kl 12:12 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da vi spiste potetgull lå det potetgull over hele stua og sofaen etterpå også. Anonymkode: 4e0a8...7d8 Hvor var du mens det ble spist potetgull? Men så må du jo finne støvsugeren frem og sette dem i gang med rengjøringen. Anonymkode: ae1d8...136 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:14 #15 Del Skrevet søndag kl 12:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke lås til soverommet mitt. Og jeg har som skrevet i innlegget sagt fra. Flere ganger. De hører det og da og så er det på igjen. Anonymkode: 4e0a8...7d8 Ok, da misforsto jeg. Du skrev "Jeg setter grenser og det hører de på, men burde ikke så store barn vite bedre?", så da trodde jeg du lurte på om det var normalt at de gjorde det i utgangspunktet, før de hadde fått eksplisitt beskjed om at det ikke var lov. Hvis de ikke bryr seg i det hele tatt om dine regler, vil jeg si det ikke er normalt, men det er heller ikke unormalt at det må noen gjentakelser til før reglene sitter. Anonymkode: 61815...748 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:14 #16 Del Skrevet søndag kl 12:14 Ikke normalt Anonymkode: 48445...80a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:17 #17 Del Skrevet søndag kl 12:17 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Helt normalt. Anonymkode: 563c8...a1f Det er ikke normalt at så store barn oppfører seg slik hos andre uten foreldre til stede! Dette er barn som har lært at de får gjøre som de vil, og sikkert er vant til å få (altfor??) mye oppmerksomhet! Anonymkode: c7bd8...7aa 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:17 #18 Del Skrevet søndag kl 12:17 Her må de sitte når de spiser men det er mye rart i bursdager ja. Enkelte klatrer i gardiner og katteklatrestativ og sitter ikke stille mer enn to minutter. Anonymkode: 3fa0b...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:20 #19 Del Skrevet søndag kl 12:20 Nei, dette er langtfra normalt! Og her har foreldrene feilet med mangel på oppdragelse! Man lærer barna fra de er små at de oppfører seg pent når de er på besøk hos andre. De skal ikke få opplest husregler i hvert hjem de besøker, det skal sitte i ryggmargen på de at de oppfører seg respektfullt og er høflige! Anonymkode: ce8cc...fda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:21 #20 Del Skrevet søndag kl 12:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da vi spiste potetgull lå det potetgull over hele stua og sofaen etterpå også. De hører når jeg sier i fra, men trodde ikke jeg skulle være alldeles utslitt med så store barn. Anonymkode: 4e0a8...7d8 Jepp.. 😂Og dette er grunnen til at her i huset så er det generelt å spise noe som helst i sofaen når barna har besøk..Om vi har kose kveld eller noe så blir det noe snacks som ikke er som potetgull eller annet som grises med tilsvarende.. Kjedelig noen ganger, men inntil videre, så blir det sånn.. Evt, må du legge tepper i sofaen når de er der.. Men.. Det beste er å si det som det er egentlig.. At nei, vi/dere kan ikke spise i sofaen, for jeg orker ikke rydde opp.. Det vi har løst med her med barna er at når de har grist/sølt har vi bare sagt; Oi, hent en klut, så tørker du, eller hent støvsugeren(vi har en sånn liten håndholdt på veggen på kjøkkenet) også støvsug rundt deg.. 😊 Men… Skjønner det GODT!!!! Det er ikke lett! Virker så lett når jeg sier det, men var en del barnevakt før jeg fikk egne, og det falt meg ikke så naturlig å si fra da.. Jeg viste jo ikke hva som var normalt liksom..❤️ Evt, ville jeg sagt nei til å passe de.. Og som en annen nevner her, er bare å si fra til foreldrene! Jeg ville satt pris på tilbakemelding! Du kan også si fra neste de gang spør om barnevakt at ja det kan du, men fint om de minner barna på at det ikke er lov å hoppe i sofaen her etc.. før de kommer.. Anonymkode: 71474...136 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå