Gå til innhold

Nabo som viser interesse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøver igjen :) Fikk du sagt ifra?

Anonymkode: 948c5...579

Nei, jeg har ikke sagt fra. Tror ikke jeg gjør det. Forslaget fra et par av de som skrev her, om å heller kutte ned på svarene, svare kort en gang i blant, resonnerte mest for meg. Skulle han derimot bli mer direkte, så sier jeg selvsagt fra. Men foreløpig får det bare være.

Anonymkode: 24396...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

uansett blir jo skivebom i alt det du sier og deler, og når du sier at du har kjæreste nå, så formidler jo egentlig at du er forstyrret selv.

Anonymkode: d6d9c...e51

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ja, du vet hvem dette er fra langt tilbake. Iallfall veldig rart du har behov for å skrive det her, og ikke klarer selv å legge det til side. 

Skjønner ikke så mye av dette😆 Var du langt ned i flaska i natt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en veldig god venninne som er akkurat som ts. Slike personer har et for godt hjerte for denne verden, enkelt og greit.
For naive også dessverre. Dette henger som regel sammen.
Problemet til slike gode engler der ute er at de blir kvalt av at alle vil ha en bit av de. Menn som kvinner.
Og da blir du etterhvert helt selvutslettende.

Mennene håper på romantikk og sex, og kvinnene vil ha en bestevenninne som de kan kvele med sine egne problemer. De gir aldri eller sjelden noe tilbake heller, kun ta energi fra denne stakkars naive godhjerta personen.

Så føler med ts, men du må faktisk bare sette foten strengt ned. Ellers vil han aldri gi seg.

Anonymkode: 6f5a4...773

Ja jeg er kanskje litt som du beskriver, men har blitt flinkere til å ta vare på meg selv med årene. Jeg har rensket opp i vennekretsen, og har ikke lenger venninner som kveler meg med egne problemer, som du skriver. Igjen sitter jeg med en nydelig bukett venninner som er varme, rause, generøse, og som lytter genuint på meg også, det går begge veier like mye. Føler meg veldig heldig sånn sett. Men jeg kan fortsatt være den som sitter på fest og snakker med den personen som virker litt utenfor, f.eks. Men jeg passer på å også ta vare på meg selv i det hele, reiser meg opp etterhvert og setter meg hos de jeg selv vil snakke med. Det går fint an å ta litt godt vare på de som er litt utenfor, samtidig som man tar vare på seg selv, selv om det av og til kan være vanskelig å finne balansen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så hardt og ufølsomt å si at du har kjæreste og ikke ønsker noe videre kontakt? Det er ikke slemt på noe vis. Si fra, og blokker. Problemet løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minosa skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så hardt og ufølsomt å si at du har kjæreste og ikke ønsker noe videre kontakt? Det er ikke slemt på noe vis. Si fra, og blokker. Problemet løst!

Jeg har sagt jeg har kjæreste, flere ganger. Men jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker kontakt. Han har ikke direkte sagt hva han er interessert i, vennskap, forhold.. hadde han tatt et sånt initiativ, hadde jeg selvsagt måttet si nei. Men jeg skjønner ut fra denne tråden at vi er veldig ulike på hvordan man håndterer noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har sagt jeg har kjæreste, flere ganger. Men jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker kontakt. Han har ikke direkte sagt hva han er interessert i, vennskap, forhold.. hadde han tatt et sånt initiativ, hadde jeg selvsagt måttet si nei. Men jeg skjønner ut fra denne tråden at vi er veldig ulike på hvordan man håndterer noe sånt.

Jeg anser meg selv som en snill person som er redd for å såre andre. Men det er jo ikke snilt mot deg selv å ikke sette grenser. Det er heller ikke snilt å ikke være tydelig på at du ikke ønsker kontakt. Jeg vil si at det er misforstått snillhet og kanskje feighet som gjør at du ikke løser en situasjon du selv beskriver som ubehagelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Minosa skrev (5 minutter siden):

Jeg anser meg selv som en snill person som er redd for å såre andre. Men det er jo ikke snilt mot deg selv å ikke sette grenser. Det er heller ikke snilt å ikke være tydelig på at du ikke ønsker kontakt. Jeg vil si at det er misforstått snillhet og kanskje feighet som gjør at du ikke løser en situasjon du selv beskriver som ubehagelig.

Enig med deg. Det er stakkarsligjøring , og det er ikke snilt. 

Anonymkode: be513...e7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Minosa skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er litt uenig. Hadde han spurt om å treffes, gjøre noe sammen, så hadde jeg måttet være mer tydelig. Men det har han ikke gjort, han sender bare meldinger, spør om det går bra med meg, skriver at han så meg utenfor, skriver at han liker meg, men spør ikke om å treffes og kommer ikke på døra. Når jeg svarer høflig avvisende på en hyggelig måte (svarer mange dager senere og forteller at jeg har kjæreste), eller noen ganger ikke svarer i det hele tatt, så tror jeg det er bedre enn å svare direkte at jeg ikke ønsker kontakt, og blokkere. Det er ganske brutalt. Blir det verre, så får jeg heller bli mer direkte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Takk for svar til alle sammen, ser det er mange ulike synspunkt på problemstillingen. Jeg velger ut de rådene som resonnerer mest med meg. Takk igjen til alle sammen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Takk for svar til alle sammen, ser det er mange ulike synspunkt på problemstillingen. Jeg velger ut de rådene som resonnerer mest med meg. Takk igjen til alle sammen😊

Du må selvsagt bestemme selv hvilke råd du ønsker å følge. Men når en velger det som resonnerer mest med seg selv, skjer det heller ingen utvikling. En kan like gjerne sitte i et ekko kammer. 

Anonymkode: be513...e7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg har ikke sagt fra. Tror ikke jeg gjør det. Forslaget fra et par av de som skrev her, om å heller kutte ned på svarene, svare kort en gang i blant, resonnerte mest for meg. Skulle han derimot bli mer direkte, så sier jeg selvsagt fra. Men foreløpig får det bare være.

utrolig at man har behov for å formidle dette offentlig, og ikke klarer selv å ta beslutninger. Dette er jo særdeles lite intelligent metode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er trist at en mann som visste vennlighet har blitt den store taperen i denne situasjonen. Hva med å inkludere naboen til å se helheten og problemstillingene som har blitt lagt frem her. 

Nå har ts lagt opp til at hun har 20 ukjente personer å være på lag med henne. Ville hun egentlig blitt venn med noen som helst av dem som har hjulpet henne her? tvilsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er trist at en mann som visste vennlighet har blitt den store taperen i denne situasjonen. Hva med å inkludere naboen til å se helheten og problemstillingene som har blitt lagt frem her. 

Nå har ts lagt opp til at hun har 20 ukjente personer å være på lag med henne. Ville hun egentlig blitt venn med noen som helst av dem som har hjulpet henne her? tvilsomt. 

Hva er det med deg, egentlig? Trodde du var langt ned i flaska igår når du svarte et eller annet merkelig her, men du er jo like merkelig idag. Hva er galt med å spørre om råd i et anonymt forum? Ingenting er galt med det. Folk spør etter råd og hjelp i anonyme forum hele tiden. Det er mange vennlige sjeler som svarer her, men du virker ikke å være en av dem. Mannen jeg snakker om er ikke noen taper nei, og blir ikke behandlet som det heller. Langt derifra. Ingen er tapere her. Men det må være lov å uttrykke sin bekymring og frustrasjon i et anonymt forum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...