Gå til innhold

Nabo som viser interesse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en nabo (ikke nærmeste nabo vegg i vegg, men i sameiet), som viser interesse for meg. Han er nok litt tilbakestående, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Det hele begynte med at jeg ville være hyggelig, og smilte og sa hei når jeg gikk forbi han. Som jeg forsåvidt gjør til alle naboer jeg går forbi. Har aldri hilst på han tidligere, han var helt ukjent for meg. Han ble mer og mer ivrig på å si hei og vinke når han så meg. En dag stoppet han meg når jeg gikk forbi og ville ha tlf.nr mitt. Jeg fant en måte å komme meg unna på, sa jeg hadde dårlig tid. Ikke lenge etter kom han mot meg og spurte om det samme, denne gangen med tlf klar til å taste inn navn og nr. Jeg klarte ikke vri meg unna, og selv om hele meg strittet imot, fikk han altså navnet og nr mitt den dagen. Siden da har han jevnt og trutt sendt meldinger, spør hva jeg driver med, om jeg er alene, at han liker meg osv. jeg svarer at jeg er hos kjæresten, eller at kjæresten er hos meg. Tenker at han kanskje tar hintet, men han fortsetter å skrive at han liker meg, og sender mange hjerter. Nå har jeg fått helt hetta av hele greia, og er nervøs for å møte på han utenfor i nabolaget. Er det dette som er prisen for å være hyggelig mot folk og si hei? Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Ønsker ikke vennskapelig kontakt eller noe som helst kontakt, syns hele greia er creepy😕

Anonymkode: 24396...b5d

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huff. Har du noen du kan late er kjæresten din å prøve å møte han sammen med. Sånn gå forbi å hilse? 

Kanskje han da tar koblingen å respekterer om han fysisk ser en mann med deg. 

Anonymkode: f4b5e...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller så kan du prøve å være mer direkte å si du ikke er interisert i mer kontakt? Det er kjempe ekkelt, men kanskje det er for det beste?

Virker han aggressiv?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja eg gjorde same feil med den eine naboen min og sa hei som normalt er, no kikkar han inn vindauget mitt og har sende sexmeldingar på Facebook (eg har aldri fortalt han namnet mitt, han har sjekka postkassene for å finna ut av det ) og er skikkeleg creepy! Eg har sagt ifrå til firmaet som leier ut leilegheitene, men det er ikkje mykje dei kan gjera. Eg sende han svar på Facebook og trua med å melda han til politiet om han nokonsinne tok kontakt att, inkl. hei og å kikka inn vindauget mitt. Skal på ein lengre reise frå og med neste veke, men planlegg å seia opp leilegheita og flytta når eg kjem tilbake. Orkar ikkje sånne menn 🤬

Anonymkode: d047b...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff. Har du noen du kan late er kjæresten din å prøve å møte han sammen med. Sånn gå forbi å hilse? 

Kanskje han da tar koblingen å respekterer om han fysisk ser en mann med deg. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller så kan du prøve å være mer direkte å si du ikke er interisert i mer kontakt? Det er kjempe ekkelt, men kanskje det er for det beste?

Virker han aggressiv?

Jeg har en kjæreste, og han naboen har sett meg sammen med han, men det virker ikke som han bryr seg om det🤷‍♀️ Og jeg har jo sagt gang på gang at jeg har kjæreste. Han er nok ikke aggressiv eller farlig, jeg bare syns det er utrolig ubehagelig likevel. Hadde han ikke vært litt tilbakestående så hadde jeg sagt at jeg ikke var interessert, men siden jeg skjønner at han ikke helt er så lett å snakke med og kanskje ikke helt forstår innholdet i det jeg sier så godt, så er det veldig vanskelig å si noe. Vil jo ikke såre han mer enn nødvendig heller, også er det jo veldig ekkelt at han bor så nærme og at jeg hele tiden møter på han. Uff😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja eg gjorde same feil med den eine naboen min og sa hei som normalt er, no kikkar han inn vindauget mitt og har sende sexmeldingar på Facebook (eg har aldri fortalt han namnet mitt, han har sjekka postkassene for å finna ut av det ) og er skikkeleg creepy! Eg har sagt ifrå til firmaet som leier ut leilegheitene, men det er ikkje mykje dei kan gjera. Eg sende han svar på Facebook og trua med å melda han til politiet om han nokonsinne tok kontakt att, inkl. hei og å kikka inn vindauget mitt. Skal på ein lengre reise frå og med neste veke, men planlegg å seia opp leilegheita og flytta når eg kjem tilbake. Orkar ikkje sånne menn 🤬

Åj!! Dette er mye verre enn det jeg opplever!! Så ekkelt!! Stakkars deg😯

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har en nabo (ikke nærmeste nabo vegg i vegg, men i sameiet), som viser interesse for meg. Han er nok litt tilbakestående, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er. Det hele begynte med at jeg ville være hyggelig, og smilte og sa hei når jeg gikk forbi han. Som jeg forsåvidt gjør til alle naboer jeg går forbi. Har aldri hilst på han tidligere, han var helt ukjent for meg. Han ble mer og mer ivrig på å si hei og vinke når han så meg. En dag stoppet han meg når jeg gikk forbi og ville ha tlf.nr mitt. Jeg fant en måte å komme meg unna på, sa jeg hadde dårlig tid. Ikke lenge etter kom han mot meg og spurte om det samme, denne gangen med tlf klar til å taste inn navn og nr. Jeg klarte ikke vri meg unna, og selv om hele meg strittet imot, fikk han altså navnet og nr mitt den dagen. Siden da har han jevnt og trutt sendt meldinger, spør hva jeg driver med, om jeg er alene, at han liker meg osv. jeg svarer at jeg er hos kjæresten, eller at kjæresten er hos meg. Tenker at han kanskje tar hintet, men han fortsetter å skrive at han liker meg, og sender mange hjerter. Nå har jeg fått helt hetta av hele greia, og er nervøs for å møte på han utenfor i nabolaget. Er det dette som er prisen for å være hyggelig mot folk og si hei? Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Ønsker ikke vennskapelig kontakt eller noe som helst kontakt, syns hele greia er creepy😕

Hadde bare blokket han, å skyldt på en sjalu kjæreste som ikke liker at du har kontakt med andre menn. Bare vær litt bestemt . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åj!! Dette er mye verre enn det jeg opplever!! Så ekkelt!! Stakkars deg😯

Ja han her er nok ikkje tilbakeståande, berre fæl! Det er au mange unge kvinner som leiger her, så dei burde prøva å kasta han ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (6 minutter siden):

Hadde bare blokket han, å skyldt på en sjalu kjæreste som ikke liker at du har kontakt med andre menn. Bare vær litt bestemt . 

Ja det var lurt, å skylde på at kjæresten ikke liker at jeg skriver med andre menn😅 Men må si jeg føler meg brent i forhold til å være hyggelig og si hei til naboer og bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja han her er nok ikkje tilbakeståande, berre fæl! Det er au mange unge kvinner som leiger her, så dei burde prøva å kasta han ut.

Ja absolutt! Det er jo forbudt, det han driver med, han burde blitt kastet ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

de er underernært av kjærlighet, derfor blir det sånn. Men trenger sterke kvinner som ikke tar det til seg, men igjen kun viser noe tilbake for at de iallfall får noen smuler kjærlighet i fra et med menneske, selv om man selv vet hvor man skal i livet. 

Anonymkode: d6d9c...e51

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var lurt, å skylde på at kjæresten ikke liker at jeg skriver med andre menn😅 Men må si jeg føler meg brent i forhold til å være hyggelig og si hei til naboer og bekjente.

Har vært i lignende situasjoner selv. Har skyldt på sjalu kjæreste og blokkert de. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å svare. Så lenge du svarer kommer han til å fortsette.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

de er underernært av kjærlighet, derfor blir det sånn. Men trenger sterke kvinner som ikke tar det til seg, men igjen kun viser noe tilbake for at de iallfall får noen smuler kjærlighet i fra et med menneske, selv om man selv vet hvor man skal i livet. 

Anonymkode: d6d9c...e51

Jeg har nok gitt de små smulene du snakker om iblant, fordi jeg vil være hyggelig. Det er snakk om å svare på ca annenhver sms som kommer, avvisende, men vennlig. Også hender det han bare spør om jeg har det bra, da svarer ja, og ønsker han en god helg, f.eks. Men nå orker jeg ikke fortsette med dette, det er plagsomt å møte på han og plagsomt å få meldinger jeg ikke har lyst å svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (1 minutt siden):

Du må slutte å svare. Så lenge du svarer kommer han til å fortsette.

Ja det har jeg prøvd siste måneden, men han fortsetter å sende meldinger likevel. Jeg bør kanskje sende en siste sms, og si at kjæresten min ikke liker at jeg har kontakt med andre menn? For så å bare slutte helt å svare? Men samtidig vet han jo sikkert selv at han ikke er en trussel mot min kjæreste, så det ville kanskje vært rart å skrive det også. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nok gitt de små smulene du snakker om iblant, fordi jeg vil være hyggelig. Det er snakk om å svare på ca annenhver sms som kommer, avvisende, men vennlig. Også hender det han bare spør om jeg har det bra, da svarer ja, og ønsker han en god helg, f.eks. Men nå orker jeg ikke fortsette med dette, det er plagsomt å møte på han og plagsomt å få meldinger jeg ikke har lyst å svare på. 

Så lenge de får NOE utav det, så holder de aldri fred. Blokker . Nå❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det har jeg prøvd siste måneden, men han fortsetter å sende meldinger likevel. Jeg bør kanskje sende en siste sms, og si at kjæresten min ikke liker at jeg har kontakt med andre menn? For så å bare slutte helt å svare? Men samtidig vet han jo sikkert selv at han ikke er en trussel mot min kjæreste, så det ville kanskje vært rart å skrive det også. Uff..

Ikke skriv noe som helst, sånne tar alt de kan få. Aller helst bør du blokkere han og overse han når du møter han ute. Du har jo ikke behov for å ha noe kontakt med ham i det hele tatt.

Føles kaldt og kjipt ja, men når han bryter dine grenser på den måten gang på gang og det blir ubehagelig for deg, må han faktisk bare ta konsekvensen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva han skjønner og ikke skjønner er helt uvesentlig . Skriv en siste skarp og bestemt melding til han og blokker . Evnt få kjæresten din til å gjøre det. Til lenger du utsetter det til verre blir det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (2 minutter siden):

Føles kaldt og kjipt ja

Ja det gjør det, det er forferdelig å avvise en som er litt tilbakestående på den måten, det hadde vært lettere med en som var oppegående nok til å forstå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Hva han skjønner og ikke skjønner er helt uvesentlig . Skriv en siste skarp og bestemt melding til han og blokker . Evnt få kjæresten din til å gjøre det. Til lenger du utsetter det til verre blir det. 

Ja jeg vet jeg må gjøre det, må bare finne ordene som er klare nok men samtidig ikke sårer mer enn nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...