Gå til innhold

Kjøre ca 12 timer tur/retur. Et lite flyttelass. Betaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timers tur er vel 900 km til sammen 

Kostnader for bil er 3060kr ihht. statens satser for varebil, i det ligger det at drivstoffutgiftene beregnet til ca 2000kr - siste tusenlappen er andre driftsutgifter ifbm. bilhold og slitasje

Anonymkode: 23145...871

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo få dekket inn utgifter og slitasje på bil. Så et minimum er Statens satser for kjøregodtgjørelse. Er det venninne jobb, bør du likevel få en tusenlapp pr. dag i tillegg. Blir billig for henne likevel.

Anonymkode: f5dfc...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Får ikke et firma for en så billig penge😅 Da jeg flyttet til stedet betalte jeg 15000,- for firma. 6000,- til en kompis var mye billigere. 
Sist jeg flyttet, 3 mil unna, betalte jeg 9000,- til transportfirma. Og det var rimeligste anbudet jeg fikk. 

Anonymkode: 5ef3b...00c

Flyttet fra Østfold til Bergen og betalte 5000 jeg! Riktignok var flyttelasset nok til å passe i en sprinter bare, men allikevel. 

Anonymkode: d54e5...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi har hjelpet med flytting. Har de vi har kjørt for betalt drivstoff og bommer, så har vi fått mat og blitt bedt på fest etterpå som takk for hjelpen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Herregud da kan en like godt hyre et firma.

Jeg hadde kun tatt det drivstoff, bom, ferge og sånn koster faktisk, det er en venninne! 

Anonymkode: 6ef45...94b

Et firma vil være minst 5-6 ganger dyrere enn det. Da jeg skulle flytte for 15(!) år siden, en kortere distanse enn dette også, var det ingen anbud som kom under 20k. 
Når det er sagt, hvis det er en god venninne, og en som ikke driver og utnytter deg sånn ellers (sånne finnes jo), hadde jeg ikke tatt mer enn utgiftene mine. Vurder kanskje å be om litt ekstra for slitasje på bilen, men ikke mye. Vanlig kilometergodtgjørelse etter statens takster er et alternativ. Pluss bompenger. 

Anonymkode: c5c66...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du må jo få dekket inn utgifter og slitasje på bil. Så et minimum er Statens satser for kjøregodtgjørelse. Er det venninne jobb, bør du likevel få en tusenlapp pr. dag i tillegg. Blir billig for henne likevel.

Anonymkode: f5dfc...0e7

Jeg hadde sett på det som en roadtrip, og venninnetid, og det ville vært helt fjernt for meg å skulle ta betalt en tusenlapp pr dag for venninnetid. Jeg synes det er hyggelig å tilbringe tid med venninnene mine, også når tiden innebærer hjelpe de med noe.

Anonymkode: 59284...e2d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som et minimum må hun få dekket utgiftene, inkl slitasje på bilen. Ellers ville jeg tenkt over hvordan situasjonen ville vært motsatt; om det var hun som skulle hjelpe deg. Jeg har feks ødelagt rygg og ville ikke vært i stand til å håndtere andres flytting, og er tilbøyelig til å betale mer-siden jeg ikke kan yte særlig i retur, ved praktisk hjelp. Skal sies at jeg innimellom blir litt utnyttet, men beggars cant be choosers😟

Anonymkode: ab708...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med flyttebyrå hadde det koster minst 25000,-. Jeg tenker 5000 pluss overnatting.  

Anonymkode: 91cd9...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 18 000kr for et mellomstort flyttelass, ca 4 t reisevei(inkl ferje). Flyttebyrået sa strl på flyttelass var av minst betydning. Men lønn til to menn+bil koster.

Anonymkode: ab708...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, hva er greit å ta betalt for sånt?

Det er min venninne så tenker ikke tjene mye på dette men heller ikke gå i minus. 

Jeg kjører Toyota Hiace. 

Turen krever en overnatting på hotell, noe hun betaler. Hun har ikke så god råd så jeg sa jeg kan stå for egen mat. 

Jeg er godt vant på vinterføre og denne turen er ment gjennomført innen februar i nord Norge.

Hun er fast bestemt å betale for turen, selvfølgelig. Så hva mener dere er en ok pris for turen?

Anonymkode: d6439...78d

Siden det er en vennine hadde jeg gjort det "gratis" mot at hun dekker kostnader som bensin, bom og overnatting. Blir som en venninetur tenker jeg. Gjør det hyggelig. Neste gang er det du som trenger hjelp med noe.

Anonymkode: d566e...9c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simping? Nei, hadde ikke kjørt 12t for å hjelpe noen gratis utenom nær familie.

Anonymkode: b7949...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å skille utgiftene dine, som bensin, bomstasjoner etc. Og tenke hva skal du ha i for selve tjenesten? Jeg for min del ville tenkt ca 1000 kr for en sånn vennetjeneste. Jeg "får" en tur og sosialt samvær med vennen min, mens vennen min "får" mange tusen i fortjeneste på å ikke leie seg folk/bil til å kjøre for henne. Derfor er det ok å få litt av hennes fortjeneste. Ikke bare vennen som skal tjene på en vennetjeneste. Men mer enn 1000 kr ca ville ikke vært "vennetjeneste" lengre men et "betalt oppdrag for vennnepris".

Anonymkode: 22d51...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...