Gå til innhold

Er alle bra menn over 45 opptatt?

Thelma & Louise
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er naturlig. Utvalget er ikke det samme som i 20 årene. De som er harmoniske mennesker holder sammen livet ut.

Anonymkode: 1322d...92f

Ah, skrevet av noen som har hatt flaks og truffet den rette, eller som i hvertfall får til å funke fortsatt.. 

Det finnes selvsagt bra single menn, det er (heldigvis) ikke sånn at alle menn som blir single er idioter, mens alle voksne kvinner som blir single er dyrebare skatter som ikke har noen menn å velge blant. 

Folk blir single av så utrolig mange grunner. Jeg traff barnas far som nittenåring, ble gravid da jeg var 25. Folk forandrer seg rett og slett. Da vi nærmet oss førti hadde vi ikke annet felles igjen enn ungene og materielle ting. Han var ingen god kjæreste for meg og jeg var ikke det for ham. I dag har han fått en ny dame og jeg ser at de har et mye sterkere bånd enn vi noen gang hadde.

Jeg tror det er lettere å treffe rett i voksen alder. I ungdommen/ung voksen alder gjør man så mange feil, man har ingen livserfaring, man forandrer seg så utrolig mye fra man er 20 til 40.

Selv om barnas far ikke var rett for meg lenger betyr det ikke at han ikke er en god kjærste for en annen person eller et dårlig menneske. Synes det er merkelig at de som er i et langvarig forhold kan rakke ned på de som går fra hverandre og nærmest tro vi er søppel fordi vi ikke fikk det til eller valgte feil i utgangspunktet? 

Egen, partners eller barns sykdom, endatil død, økonomi, hva det måtte være..  Livet treffer oss. Og det kan treffe harmoniske deg også. 

Anonymkode: 20d1b...d1b

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Langt derifra. Bare jeg har tre bra single menn på over 45 i omgangskretsen.

Han ene er riktignok ufør men er en kjernekar med orden i sysakene, egen bolig og alt på stell. Han er snill, ærlig, flink med barn og er en fyr man kan stole på. 
De to andre er i full jobb, ene er håndverker og den andre har en lederstiling. Igjen har begge orden i sysakene. Alle tre har helt normalt utseende og er sosialt oppegående fyrer så hvorfor de er single aner jeg faktisk ikke. Det er ingenting å sette fingeren på fra mitt perspektiv, jeg kjenner de godt, en av de er broren min, de to andre er bestekompisene til mannen min. 

Anonymkode: b002d...d3c

Kan det tenkes at de ikke bruker datingapper og har ingen hastverk med å endre sivilstatus? De tar livet som det kommer uten å bevist være på jakt?

Anonymkode: 1a8ad...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange menn.. problemet er at menn bryr og forstår langt mindre hvordan de fremstår enn det kvinner gjør. Også sosialt...ja det er et stikk til deg.

Anonymkode: 040f3...5d1

Jeg er ikke her for å sanke «likes». Jeg er dønn ærlig. Hvis det ikke behager deg så er det helt greit.

Anonymkode: 971e0...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (2 timer siden):

Tror litt av problemene til både oss menn og kvinner, er at det er veldig mange av oss menn som ikke har forstått hvordan denne nye datingjungelen fungerer, eller får en altfor stor seksuell tilnærming, slik at vi ødelegger for oss selv. 

Jeg merker selv at det er ingen problem å få en partner, men sliter med å finne den jeg vil dele resten av livet med

Hvis man har vært ute av markedet i 20 år så er det vel ikke så rart om ting har endret seg.

Hvis både han og hun har vært ute av markedet så kan det jo tenkes at de har noen ganske like tanker om hvordan dating kan/burde foregå?

Min forståelse er at kvinner som bare vil ha sex har det fortreffelig i dag. Det hadde de når sant skal sies «back in the day» også, på fest på bygdehuset eller på bar. 

Anonymkode: 971e0...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 her, ble enkemann i fjor sommer etter 28 års samliv. Har intet ønske om å være singel over lengre tid, men har ikke helt orket å begynne med dating ennå heller. Må nok bli app da jeg ellers treffer lite med aktuelle damer og heller ikke er den som liker å fly på byen og drikke alkohol. Har heldigvis håret i behold og er normalvektig så da er det kanskje sjans? ;)

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er naturlig. Utvalget er ikke det samme som i 20 årene. De som er harmoniske mennesker holder sammen livet ut.

Fullt mulig å være harmoniske individ og danne disharmoniske forhold. Er så mye som skjer gjennom et liv, både internt og eksternt, så si. Utvalget, tja, men jeg kjenner harmoniske single av begge kjønn.

Anonymkode: 2974f...1c8

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

det er (heldigvis) ikke sånn at alle menn som blir single er idioter, mens alle voksne kvinner som blir single er dyrebare skatter som ikke har noen menn å velge blant.

Beste setningen jeg har lest på KG på lenge!! 🏆 

Mann her, forresten.
Det finnes bra menn å treffe i den alderen. Men jeg har inntrykk av at de er i mindretall og de er ikke så lette å finne. 

1) Noen menn ønsker å være alene en stund for å lande i livet sitt etter samlivsbrudd før de dater på nytt

2) Noen menn har et behov for å slå seg løs nå som de først er single og fri.

3) Noen menn ønsker altså å finne ei de kan kalle sin siste kjæreste men de tar ting med ro. 

Jeg tror at de gode mennene som er ute etter langvarig stabile forhold forsvinner fort fra markedet og dermed virker det som om markedet kun består av gjenbruksmenn som feier over alle som er villige og hopper fra forhold til forhold.  

For min del var jeg i en periode bare ute etter å ta vare på meg selv og være sosial. Jeg merket at jeg ble lagt merke til av en del single damer på min alder på de sosiale aktivitetene jeg deltok på, men jeg var ikke interessert.

Når jeg etter hvert begynte å date så gikk det ikke lang tid før jeg var i fast forhold. Hun traff jeg på Tinder. Noe kanskje en del av mine venner og venners venner ble litt overasket av, men sånn er det. Kjemien og anledningen må være der. 

Anonymkode: 702a9...69b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De fleste bra kvinner er også opptatt.

Anonymkode: 2aee3...f58

Jeg er ikke opptatt. 🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calaska skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke opptatt. 🤭

Ikke jeg heller..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke jeg heller..

Ok. Men du er også anonym. Så...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Men du er også anonym. Så...  

Det er du også og jeg også. Så?

Anonymkode: 040f3...5d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, min eks er over 45 år og han er ikke opptatt. 

Han er en bra mann, men vi greide ikke å kommunisere. 

Han gjør alt for barna, han har god jobb og bra økonomi, hus, bil, familie, han ser bra ut (trener og er naturlig tynn). Sjenerøs og hjelpsom, rettferdig og vennlig. 

Han er rolig og fester lite, lite sosial men deltar om han blir bedt. 

Planlegging og husarbeid var han ikke så god på :)

Anonymkode: f00d5...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ah, skrevet av noen som har hatt flaks og truffet den rette, eller som i hvertfall får til å funke fortsatt.. 

Det finnes selvsagt bra single menn, det er (heldigvis) ikke sånn at alle menn som blir single er idioter, mens alle voksne kvinner som blir single er dyrebare skatter som ikke har noen menn å velge blant. 

Folk blir single av så utrolig mange grunner. Jeg traff barnas far som nittenåring, ble gravid da jeg var 25. Folk forandrer seg rett og slett. Da vi nærmet oss førti hadde vi ikke annet felles igjen enn ungene og materielle ting. Han var ingen god kjæreste for meg og jeg var ikke det for ham. I dag har han fått en ny dame og jeg ser at de har et mye sterkere bånd enn vi noen gang hadde.

Jeg tror det er lettere å treffe rett i voksen alder. I ungdommen/ung voksen alder gjør man så mange feil, man har ingen livserfaring, man forandrer seg så utrolig mye fra man er 20 til 40.

Selv om barnas far ikke var rett for meg lenger betyr det ikke at han ikke er en god kjærste for en annen person eller et dårlig menneske. Synes det er merkelig at de som er i et langvarig forhold kan rakke ned på de som går fra hverandre og nærmest tro vi er søppel fordi vi ikke fikk det til eller valgte feil i utgangspunktet? 

Egen, partners eller barns sykdom, endatil død, økonomi, hva det måtte være..  Livet treffer oss. Og det kan treffe harmoniske deg også. 

Anonymkode: 20d1b...d1b

👏👏👏👏

Anonymkode: 39669...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thelma & Louise skrev (På 4.1.2025 den 22.58):

I en alder av 44 år må jeg nå starte på nytt på kjærlighetsfronten. Og jeg vil veldig gjerne finne en bra mann. Men er det sånn at alle bra menn fra min alder og oppover er tatt? Det er nemlig det inntrykket jeg har fått. Hva er deres erfaringer?

Har en veldig bra kompis på 50år som ble singel fordi samboeren gikk bort. Og en venninne som ble skilt i en alder av 43 som er en fantastisk person. Smart, morsom, snill, eventyrlysten, sporty, pen. Så at man er singel i den alderen sier veldig lite! Det er folk som vokser fra hverandre etter 20år sammen, man blir enke, offer for utroskap osv. Så masse bra herlige single menn og kvinner over 40år!

Anonymkode: 6f364...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det der blir litt feil logikk. Det er nemlig ganske mange harmoniske og empatiske mennesker som har havnet i vanskelige forhold der kun en av partene har vært helt ustabil. Så si den harmoniske parten i forholdet skiller seg, da har man en harmonisk person ledig på datingmarkedet. I den ideelle verden skulle alle harmoniske og snille personer vært i forhold. og dritttsekkene/de voldelige osv vært i forhold .. sånn er det dessverre ikke. 

Anonymkode: 6f364...03a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida,vi er her.... og de aller fleste av oss ønsker damer som er fra ca 5 år yngre og opp til oss. Gjerne BMI mellom 25 og 30 da vi liker dameformer, noe flott å se på og ta i til hverdags og i sex... Vi selv har harmoniske liv, glade i barna våre som begynner å bli store, samarbeider godt nok med x, nyter drikke i hyggelige settinger, har mye erfaring, balanse og trygget i oss selv til å vite at vi ønsker ei snill dame å dele tiden sammen med videre... fleste av oss er på digitale møteplasser som ikke er tinder. 

Anonymkode: 24e0d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Neida,vi er her.... og de aller fleste av oss ønsker damer som er fra ca 5 år yngre og opp til oss. Gjerne BMI mellom 25 og 30 da vi liker dameformer, noe flott å se på og ta i til hverdags og i sex... Vi selv har harmoniske liv, glade i barna våre som begynner å bli store, samarbeider godt nok med x, nyter drikke i hyggelige settinger, har mye erfaring, balanse og trygget i oss selv til å vite at vi ønsker ei snill dame å dele tiden sammen med videre... fleste av oss er på digitale møteplasser som ikke er tinder. 

Anonymkode: 24e0d...862

Tror nok i allefall at det er lurt å starte å kikke på andre apper enn Tinder. Der ser man aldri folk av eget kjønn - dvs hva det er å sammenlikne med. På Sukker kan man sniktitte på begge, også uten å logge på. Samme med turvenn.no

Alder: Begge kjønn lider av bias da de ser seg selv i lys av hvordan de så ut før og man kan bli overrasket over hvor gamle andre ser ut på profilbildet etc. Ingen ønsker å gå for eldre enn seg selv, gjelder begge kjønn… for kvinner handler dette også om at menn dør før dem (levealder)

Tips til begge kjønn: framstå som «sprek» - ikke en som sliter ut sofaen for da vil man tenke «gamlehjem neste»…

Anonymkode: a85cc...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 30 årene og dater ikke lenger, synes livet alene er bra. Men ser på venninner og bekjente at de sliter veldig på dating fronten her og, oppegående folk med koll på eget liv. Mange menn med mommy issues, som aldri har vokst opp, workacholics eller sexgærne, livredde for å være alene og prøver hva som helst osv. 

Anonymkode: 2ec41...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...