Gå til innhold

Er alle bra menn over 45 opptatt?

Thelma & Louise
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er naturlig. Utvalget er ikke det samme som i 20 årene. De som er harmoniske mennesker holder sammen livet ut.

Anonymkode: 1322d...92f

Jeg tror at også gode, fine, kjærlige mennesker skiller lag.

Men det er nok rett at de mest håpløse bytter oftere og er singel lengre.

Anonymkode: 971e0...372

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvor finner man dem da? 😅 Jeg ga opp apper for et år siden, og har ikke møtt én singel mann etter det. Er sosial, mye ute, har hobby hvor majoriteten er menn, osv. 

Anonymkode: b6613...7aa

Jeg vil ikke gi i fra deg håpet. Men jeg tror at det blir mer vanskelig å møte noen ny etter samlivsbrudd og jeg tror også at mange menn foretrekker yngre kvinner på grunn av utseendet. Jeg sier ikke at det er noe galt med deg. Men samfunnet har forandret seg mye. Kanskje du kan prøve å møte noen via bekjente? En annen ting som jeg faktisk har lest her på denne siden er at ganske mange menn ikke vil date alene mødre? Men ta kg med en klypesalt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Når jeg var 25 så pekte alle pilene oppover. Utdanning. Karriere. Sosialt liv. Trening. Når jeg møtte en jente som var et par år yngre så var det spennende og fint og mye ved samboerskap måtte læres. Hun var fin, sexen var god og det lå i luften at det å stifte familie var en mulighet.

Nå er jeg i siste halvdel av 40-årene og noen av forutsetningene har endret seg. Hvis jeg blir singel så vil det å evt starte en relasjon med en 40-åring ha helt andre premisser. Ingen intensjon om å stifte familie sammen. Barn fra før den ene og den andre plassen. Voksne mennesker som har sett og gjort «alt» før, og som har pådratt seg rynker og andre skavanker. Jeg tror at det ville være noe helt annerledes.

Det er lettere når man er ung ingen tvil om det. Blir man skilt og har barn jeg tror ikke at det er så lett selvom man får mye hjelp av det offentlige. Pluss noen har kanskje en ex som liker å lage kvalme hvordan da dra en ny mann i livet sitt. Jeg tror at det å date med små barn/skolebarn er komplisert på grunn av tingene rundt. Utseendet kan man gjøre noe med selv men det koster penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppsumering fra datinglivet fra en mann på over 45 år:

Gikk ut av samliv på 20+ år for snart to år siden, og har vært i flere innledende forhold med flotte damer som har vært 4 til 10 år yngre enn meg.

Jeg merker at det er lett å skille seg ut og få damer interessert, da jeg behandler alle med respekt, får høre jeg er reflektert, kjekk og dynamisk. Men merker også at jeg blir ganske selektiv og kravstor da jeg kan velge fritt og er redd for at tinder/apper ødelegger for det seriøse forholdet jeg egentlig ser etter

Anonymkode: 01860...f6f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skilte meg ved ca 40. Datet en yngre mann rett etter det (rebound) men bare de ukene barna var hos faren. Om du har 50/50 så bør det gå an å date noen. Jeg brukte ikke app, vi møttes via jobb og felles kjente.

Jeg har ikke vært ute etter samboerskap, mest fordi jeg ville skåne barna.

Klarer meg selv, har voksne barn og fikk etterhvert kjæreste. Han er også et par år yngre enn meg, vi bor heller ikke sammen, også av hensyn til barna.

k50

Anonymkode: a85cc...d9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thelma & Louise skrev (2 timer siden):

Normalt oppegående, normalt ryddig og ordentlig, snill og grei, normal hygiene, gjennomsnittlig god helse, sunt forhold til alkohol, normalt fungerende sosiale antenner, sånt. Ikke veldig kravstor, men en som er god gjennomsnittlig er bra i mine øyne. 

Dette beskriver jo de aller fleste.

Anonymkode: d8915...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ordna seg ganske raskt da jeg sletta Tinder. Slutt å tro at Tinder skal finne kjærligheten for deg, datingappene tjener jo på at du forblir singel. Gamlemåten fungerer mye bedre. Det finnes selvsagt noen som finner kjærligheten gjennom Tinder, men det er unntaket som bekrefter regelen.

Anonymkode: fbfec...b69

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TLR skrev (37 minutter siden):

Jeg vil ikke gi i fra deg håpet. Men jeg tror at det blir mer vanskelig å møte noen ny etter samlivsbrudd og jeg tror også at mange menn foretrekker yngre kvinner på grunn av utseendet. Jeg sier ikke at det er noe galt med deg. Men samfunnet har forandret seg mye. Kanskje du kan prøve å møte noen via bekjente? En annen ting som jeg faktisk har lest her på denne siden er at ganske mange menn ikke vil date alene mødre? Men ta kg med en klypesalt?? 

Jeg ville også foretrekke en kvinne som var endel yngre enn meg selv. Men det finnes mange menn i alle aldre og varierte preferanser.

Jeg synes ikke at alenemødre er uattraktivt og har også barn selv, men det er jo en ekstra faktor som må fungere før man evt kan ha et forhold og samboerskap, og en ekstra grunn til at man kan måtte gi opp.

Jeg tror at mange kvinner som var singel når de var 22 eller 27 husker tilbake på et singel-liv når de var ung og yndig, et sosialt liv som student med mye festing og en lang kø av menn på 17-70 som gjerne ville at det skulle bli dem. Når jeg hører kvinner snakke om hvilken type mann de «valgte seg» og hvilke parametre de skal sile på neste gang så tenker jeg at de har vært mer priviligert på date-markedet enn meg, og at dating i 40-årene kanskje er mer symmetrisk, hvor kvinner i større grad må jobbe for oppmerksomhet og for å overbevise om at akkurat hun er et godt valg, sånn som de fleste menn må hele livet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TLR skrev (39 minutter siden):

…Utseendet kan man gjøre noe med selv men det koster penger

Det finnes veldig velholdte kvinner på 40 eller 50. Men de fleste kvinner på 25 uten sminke er mer fysisk attraktive enn de fleste kvinner på 50 med sminke.

Jeg vet at noen lar seg trigge av dette og vil oppfatte det som et forsøk på å tråkke på TS men det er det helt ærlig ikke. Det er en åpen framstilling av min sannhet.

Heller enn å bli krenket over at man ikke lengre tilhører den demografien som jeg finner mest fysisk attraktiv så kan man kanskje spørre seg «er jeg noe mer enn utseendet mitt?», «har jeg noe som en smellvakker 25-åring ofte mangler?», «hva kan jeg gjøre, lære og hvordan opptre sånn at de mennene jeg liker legger merke til meg og blir nysgjerrig?»

Jeg kan love deg at mange menn tenker på hvordan de fremstår for kvinner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 45+ og ledig.  Men nå skal "eventyreren" i meg dyrkes, den har vært holdt inne pga. familieliv. Nå skal jeg ikke kaste bort tid på ei sur kjerring.  

Anonymkode: 312f0...033

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det finnes veldig velholdte kvinner på 40 eller 50. Men de fleste kvinner på 25 uten sminke er mer fysisk attraktive enn de fleste kvinner på 50 med sminke.

Jeg vet at noen lar seg trigge av dette og vil oppfatte det som et forsøk på å tråkke på TS men det er det helt ærlig ikke. Det er en åpen framstilling av min sannhet.

Heller enn å bli krenket over at man ikke lengre tilhører den demografien som jeg finner mest fysisk attraktiv så kan man kanskje spørre seg «er jeg noe mer enn utseendet mitt?», «har jeg noe som en smellvakker 25-åring ofte mangler?», «hva kan jeg gjøre, lære og hvordan opptre sånn at de mennene jeg liker legger merke til meg og blir nysgjerrig?»

Jeg skrev over her og har kjæreste som er et par år yngre. Har alltid hatt menn etter meg som har vært litt yngre, typ 5 år kanskje. Bruker ikke mye sminke men tror det heller handler om væremåte. Altså at total pakka er litt ungdommelig.

Både menn og kvinner må selvsagt jobbe litt, særlig i voksen alder. Og i det minste lært av egne feil og tidligere forhold.

For meg er kjæreste i voksen alder en bonus, og veldig fint å ha noen å finne på ting med. Ikke noen jeg er avhengig av siden jeg liker litt alenetid etter mange år med barna hjemme.

Da jeg var gift var jeg med en på helt lik alder. Så jeg tror man som ung har andre kriterier, og at aldersforskjell (+/- 7 år) ikke merkes like godt senere i livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thelma & Louise skrev (15 timer siden):

I en alder av 44 år må jeg nå starte på nytt på kjærlighetsfronten. Og jeg vil veldig gjerne finne en bra mann. Men er det sånn at alle bra menn fra min alder og oppover er tatt? Det er nemlig det inntrykket jeg har fått. Hva er deres erfaringer?

Jeg er eksakt samme alder. Ikke lett for meg heller. Jeg er ikke 'tatt'. Kom det feil ut? 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt derifra. Bare jeg har tre bra single menn på over 45 i omgangskretsen.

Han ene er riktignok ufør men er en kjernekar med orden i sysakene, egen bolig og alt på stell. Han er snill, ærlig, flink med barn og er en fyr man kan stole på. 
De to andre er i full jobb, ene er håndverker og den andre har en lederstiling. Igjen har begge orden i sysakene. Alle tre har helt normalt utseende og er sosialt oppegående fyrer så hvorfor de er single aner jeg faktisk ikke. Det er ingenting å sette fingeren på fra mitt perspektiv, jeg kjenner de godt, en av de er broren min, de to andre er bestekompisene til mannen min. 

Anonymkode: b002d...d3c

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

😅 enda en tråd om ubrukelige menn. Begynner det ikke å bli gammelt nå?

Anonymkode: 6e732...bee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

😅 enda en tråd om ubrukelige menn. Begynner det ikke å bli gammelt nå?

Anonymkode: 6e732...bee

Føler ikke denne handler om ubrukelige menn, men om forventinger man måtte ha som godt voksen i en dating kultur blant skilte med barn…

Ting som ikke betyr noe for meg som kvinne er:

- Hva han jobber med eller om han jobber, så lenge han klarer å ta vare på seg og sitt.

- Vekt, så lenge han klarer å være aktiv, middels aktivitetsnivå, delta i det jeg driver med og liker av interesser, turer.

- Exer, så lenge de har ok samarbeid om barn etc

(er ikke ts, men selv skilt)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange menn.. problemet er at menn bryr og forstår langt mindre hvordan de fremstår enn det kvinner gjør. Også sosialt...ja det er et stikk til deg.

For det snakkes om menn på 45. Om du bruker logikken din så kan du forstå at en mann på 45 sin hud ikke er like fin som er på 25 sin. 

Så for ei dame på 45 til å like en på egen alder, ikke noe kravstor situsjon.

Det er trigger punktet. Hvorfor du tenker det er relevant hvor fin noen på 25 er. Når menn på 45 er like uattrakrive dammenlignet med de unge? Det er livet, det var ikke en hemmelighet. Alle ser det. 

Damer kommer uansett om de ikke er noe fine engang, til å finne noen. For menn er også ulike og mennesker blir glade I hverandre og ser skjønnhet i så mangt.

Så har vi noen svært overfladiske og bitre personligheter. Men de er verst i samtale, ikke dumt å gå glipp av å leve med dem, det er flaks å slippe det.

Anonymkode: 040f3...5d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
TLR skrev (4 timer siden):

Jeg har mange venner, men ingen som kjenner noen single dessverre. Bare par. Har og noen single mannlige venner på 50, men de er evig single som vil være det.

Og jeg er jo "ung" (er 40) i forhold til en mann på 50+ som jeg er veldig åpen for å møte. Men hvis menn leter etter barnløse damer så blir det jo vanskelig såklart, både for mennene som leter og for kvinnene med barn.

Anonymkode: b6613...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thelma & Louise skrev (5 timer siden):

Jo, ganske gjennomsnittlig vil jeg si. Men hva mente du med det?

Du er da ei singel bra dame på rundt 45 år, hvorfor skulle det ikke finnes single bra menn på din alder? Selvfølgelig finnes de :)

Anonymkode: f5b91...ddf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt av problemene til både oss menn og kvinner, er at det er veldig mange av oss menn som ikke har forstått hvordan denne nye datingjungelen fungerer, eller får en altfor stor seksuell tilnærming, slik at vi ødelegger for oss selv. 

Jeg merker selv at det er ingen problem å få en partner, men sliter med å finne den jeg vil dele resten av livet med

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel, tja, er jo litt skilsmisse-sesong i de årene da, sånn at du kan få deg en av de beste som var opptatt, når første ekteskap har kommet til sin naturlige ende.

Jeg kjenner mange bra skilte menn. Men de blir snappet opp av en ny kvinne fem minutter etter de er skilt så du må være litt på ballen der.. ikke innled affærer nødvendigvis, men ha i bakhodet at noen av de gifte mennene du kjenner også vil havne i "dating-poolen" din snart.

Anonymkode: e3b0a...322

Er de egentlig så bra hvis de hopper rett inn i et nytt forhold. Jeg hadde rygget unna hvis han sa det ble slutt for en mnd siden.... 

Anonymkode: 20d1b...d1b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...